Gå til innhold

Nicolas eller Niklas?


jessie

Anbefalte innlegg

Vi liker begge navnene, og det blir en av disse. Særlig jeg heller nok litt mer mot Nicolas. Hvilket navn liker du best? Av en eller annen merkelig grunn synes jeg Niklas med k er finest, men Nicolas synes jeg er penest med c. 

Vet jo at det er opp til oss å bestemme oss, men er jo litt artig å få noen synspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes Nicolas er finest - skrevet sånn.  Og jeg er enig med deg når det kommer til bruken av c og k. Litt merkelig, men det er vel noe med hva man synes ser penest ut og er vant til. 

Hvordan ville du skrevet Nicolai/ Nikolai, jessie? Jeg synes begge måtene er fine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, prebs skrev:

Jeg synes Nicolas er finest - skrevet sånn.  Og jeg er enig med deg når det kommer til bruken av c og k. Litt merkelig, men det er vel noe med hva man synes ser penest ut og er vant til. 

Hvordan ville du skrevet Nicolai/ Nikolai, jessie? Jeg synes begge måtene er fine. 

Jeg tror nok jeg ville skrevet det Nicolai 🙂 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det enkelt, så han slipper å stave det. 
 

 Niklas = Klissklass

Nikolas er penere, men det blir minst pent med C. 
 

Nikolai er best. Ikke samme ressurssvake stempel

Anonymkode: ab147...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gjør det enkelt, så han slipper å stave det. 
 

 Niklas = Klissklass

Nikolas er penere, men det blir minst pent med C. 
 

Nikolai er best. Ikke samme ressurssvake stempel

Anonymkode: ab147...401

Niklas høre jo ikke ut som klissklass. Mange som heter det og det er et flott navn. De som vil, klarer å finne noe galt uansett hvilket navn det gjelder. Navn som blir kalt ressurssvake bryr jeg meg lite om. Det er generalisering uten like. Har en god venn som er politibetjent og han heter Ronny. Og har en onkel som jobber som advokat og han heter....hold deg fast..Johnny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Niklas! Det heter sønnen min bare til at vi har valgt å skrive det sånn : Nicklas.

Anonymkode: 2960c...a3f

Takk for innspill. Ja, det var også en pen skrivemåte. Uff, ikke bare må vi velge mellom to flotte navn, men også hvilken skrivemåte.Var en fin skrivemåte det også, så nå gjorde du det enda vanskeligere for oss 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, jessie skrev:

Nå er jo dette i Norge og jeg skriver jo på norsk, så vet ikke helt hvorfor du tror vi er fra Sverige?

Fordi det er et typisk svensk navn... 

Anonymkode: 12293...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, jessie said:

Vi liker begge navnene, og det blir en av disse. Særlig jeg heller nok litt mer mot Nicolas. Hvilket navn liker du best? Av en eller annen merkelig grunn synes jeg Niklas med k er finest, men Nicolas synes jeg er penest med c. 

Vet jo at det er opp til oss å bestemme oss, men er jo litt artig å få noen synspunkter.

Niklas uten tvil ❤️

Anonymkode: 1f390...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jessie skrev:

Niklas høre jo ikke ut som klissklass. Mange som heter det og det er et flott navn. De som vil, klarer å finne noe galt uansett hvilket navn det gjelder. Navn som blir kalt ressurssvake bryr jeg meg lite om. Det er generalisering uten like. Har en god venn som er politibetjent og han heter Ronny. Og har en onkel som jobber som advokat og han heter....hold deg fast..Johnny.

Overrasker meg ikke at din omgangskrets inneholder Ronny og Johnny. 
Du har sikkert et par Kenneth, Laila, Roy og Jeanette også. 
 

Anonymkode: ab147...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det er et typisk svensk navn... 

Anonymkode: 12293...5de

Nå er det jo mange som heter både Niklas og Nicolas i Norge. Det er utbredte navn i Norge og selv om det er mer utbredt i Sverige. Kan derfor ikke helt forstå hvorfor du skulle tro vi var svenske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Overrasker meg ikke at din omgangskrets inneholder Ronny og Johnny. 
Du har sikkert et par Kenneth, Laila, Roy og Jeanette også. 
 

Anonymkode: ab147...401

Oj, interessant. Høres ut som du kjenner meg. Kan du fortelle mer om meg og min omgangskrets? Siden du vet så mye mener jeg 🙂 Fikk meg en god latter. Elsker mennesker som er så lite intelligente at de ikke klarer å si noe normalt eller fornuftig, så bare fortsett så jeg kan le litt mer 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Overrasker meg ikke at din omgangskrets inneholder Ronny og Johnny. 
Du har sikkert et par Kenneth, Laila, Roy og Jeanette også. 
 

Anonymkode: ab147...401

Kom akkurat på at du har helt rett. Jeg kjenner både en Kenneth, Laila og Jeanette og. Jeg kjenner ingen som heter Roy da. Kenneth driver egen butikk, Laila er lærer på skolen til barna mine og Jeanette jobber på samme skole 🙂 Fantastiske kunnskapsrike mennesker. Det er nesten så jeg tror du er synsk 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niklas! Nicholas minner meg bare om foreldre som aldri klarer bestemme seg for Niklas eller Nic

Anonymkode: 2f38d...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Niklas! Nicholas minner meg bare om foreldre som aldri klarer bestemme seg for Niklas eller Nic

Anonymkode: 2f38d...5ab

-Nicolai/Nicholai

Anonymkode: 2f38d...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...