Gå til innhold

Jeg blir forbanna på folk som

Anbefalte innlegg

Skrevet

Henger seg på diverse politiske saker og endrer profilbildet sitt, denne gangen med #spør. 
Noen av de damene bryr seg kun om seg og sitt. De skravler nonstop om seg selv og de spør ALDRI hvordan det går, derimot tripper de etter å ta over samtalen med skryt om sine ting. 
Tenk deg om før du bruker disse, for kan du ikke stå inne for det så blir det dumt og budskapet blir utvannet. 
Måtte bare få det ut. 

Anonymkode: bb579...f34

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke den fjerneste anelse om hva du prater om... 

Anonymkode: 20e3d...303

Skrevet

Hvorfor lar du sosiale medier kontrollere seg så mye?

Anonymkode: 9baef...48e

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor lar du sosiale medier kontrollere seg så mye?

Anonymkode: 9baef...48e

Kutt ut a. Du lever livet ditt uten å mene noe om noe som står i media? Trolig er du da en av hønene jeg irriterer meg over. Kudos til deg som klarer å leve uten å la deg påvirke av noe. Sikkert deilig å være så enkel. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke den fjerneste anelse om hva du prater om... 

Anonymkode: 20e3d...303

FB har stadig enneknagger der folk kan bruke ramme på profilbildet sitt med politiske budskap. Alt fra Pray for (terrorrammede byer) sjekk deg (kreft) 50 er ikke nok (Norge bidrar for lite med flyktninger) osv. 
Det er en stadig stigende trend i sosiale medier om å bry seg, det betyr bare så lite når man sprer et budskap man egentlig ikke mener og står for, det tar seg liksom så bra ut å vise omtanke og medfølelse. 

Skrevet

Det har å gjøre med kulturen vi er vokst opp med og er oppdratt i og til.

Mange er moralske bare fordi det er sosialt krevd og forventet av dem. Men så snart ingen ser de er det si som så med moral (metaforisk ment).

De ønsker å fremstå som gode. Fordi det er sosialt krevd og forventet av dem. De ønsker ikke å bruke energi på noen, hjelpe noen, støtte noen, med mindre de får noe igjen for det.

Men spør du de, slik du ber de om i hovedinnlegget, om de virkelig bryr seg, så svarer de at ja, selvfølgelig gjør de jo det! De ser på seg selv som gode, som snille, som omsorgsfulle. De ser ikke det du ser.

Anonymkode: 326f5...3fe

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det har å gjøre med kulturen vi er vokst opp med og er oppdratt i og til.

Mange er moralske bare fordi det er sosialt krevd og forventet av dem. Men så snart ingen ser de er det si som så med moral (metaforisk ment).

De ønsker å fremstå som gode. Fordi det er sosialt krevd og forventet av dem. De ønsker ikke å bruke energi på noen, hjelpe noen, støtte noen, med mindre de får noe igjen for det.

Men spør du de, slik du ber de om i hovedinnlegget, om de virkelig bryr seg, så svarer de at ja, selvfølgelig gjør de jo det! De ser på seg selv som gode, som snille, som omsorgsfulle. De ser ikke det du ser.

Du har nok rett. Og jeg forstår at man ikke kan mene og føle noe om alt. Kan ikke folk da være litt mer kritisk til valg av emneknagg og bruke de som de faktisk kan stå for?

Skrevet

Hvorfor gidder du å la det gå inn på deg?

Selvinnsikt skorter det på hos mange. Sånn er livet. 

Anonymkode: 25e9b...c76

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har nok rett. Og jeg forstår at man ikke kan mene og føle noe om alt. Kan ikke folk da være litt mer kritisk til valg av emneknagg og bruke de som de faktisk kan stå for?

De mener sikkert at de har valgt riktig emneknagg. De oppfatter garantert seg selv som omsorgsfulle, som personer som viser omtanke, bryr seg.

Bare så du vet det, jeg forstår deg veldig godt. Jeg har samme tanker innimellom. Jeg vet hva du mener og forstår deg veldig godt.

Men det eneste vi kan gjøre for å få en forandring på det er å gjøre noe med den kultur vi lever under i dag. Den forbruker både ting og, ikke minst, mennesker. Den gjør oss kalde, kjøligere enn vi trenger å være.

Disse er bare symptomer på en kultur som kun og bare er opptatt av penger.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Selvinnsikt skorter det på hos mange. Sånn er livet. 

Hvordan er dette til hjelp for noen som helst, mener du?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

De mener sikkert at de har valgt riktig emneknagg. De oppfatter garantert seg selv som omsorgsfulle, som personer som viser omtanke, bryr seg.

Bare så du vet det, jeg forstår deg veldig godt. Jeg har samme tanker innimellom. Jeg vet hva du mener og forstår deg veldig godt.

Men det eneste vi kan gjøre for å få en forandring på det er å gjøre noe med den kultur vi lever under i dag. Den forbruker både ting og, ikke minst, mennesker. Den gjør oss kalde, kjøligere enn vi trenger å være.

Disse er bare symptomer på en kultur som kun og bare er opptatt av penger.

Det er trist at å dele VIKTIGE budskap ikke blir gjort med ettertanke og handling. Jeg vet det skorter litt hos meg også så jeg er langt fra feilfri men der jeg engasjerer meg er jeg engasjert. Jeg bruker ikke FB da, jeg handler og det er fint å gjøre noe som betyr noe, ikke bare bruke 20 sekunder på å laste nytt profilbilde (et profilbilde som forøvrig har hatt en runde på Snapchat før de havner på FB) 

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan er dette til hjelp for noen som helst, mener du?

Kanskje det kan hjelpe hi med å slutte å irritere seg over bagateller som hun hverken får gjort noe med eller som betyr stort sånn i det hele? 

Jeg vet ikke. Hvordan tenker du at din kommentar er til hjelp?

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje det kan hjelpe hi med å slutte å irritere seg over bagateller som hun hverken får gjort noe med eller som betyr stort sånn i det hele? 

Så hva skal man da bry seg om og engasjere seg i mener du? Skal man bare drite i alt?? Passe sine egne saker og ikke ønske at folk flest kunne engasjert seg bittelitt mer? Bare innse at mennesket har blitt så egoist og overfladisk at det ikke nytter?

Av kommentarene her inne er din minst matnyttig. Faktisk er den bare støy på linja. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så hva skal man da bry seg om og engasjere seg i mener du? Skal man bare drite i alt?? Passe sine egne saker og ikke ønske at folk flest kunne engasjert seg bittelitt mer? Bare innse at mennesket har blitt så egoist og overfladisk at det ikke nytter?

Av kommentarene her inne er din minst matnyttig. Faktisk er den bare støy på linja. 

Okay. Så min mening er støy? Fordi det ikke samfaller med din mening? 

Det er ting man kan gjøre noe med og kan og bør engasjere seg i. Så er det ting, som hva andre legger ut som profilbilde, som ikke er viktig eller betyr noe for andre. Så kan man velge da, hvor man vil legge engasjementet sitt. Der det teller eller der man ikke får gjort noe uansett?

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min kommentar viser at jeg ikke støtter opp om påhopp som du kom med. Det støtter HI slik at hun ikke føler seg ensom, når du kommer med personangrep.

Du kommer med et slikt utspill og så er det beste du kan svare at, "kanskje"? Da er du ikke til hjelp. Du ødelegger.

Skrevet

Okay. Så min mening er støy? Fordi det ikke samfaller med din mening?

Du har ikke ytret en mening. Du skrev:

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er ikke en mening. Hvis jeg spør deg, "hvorfor tar du deg ikke sammen?", så har jeg ikke ytret en mening. Da har jeg skrevet noe som går på deg som person. Slikt er ikke til hjelp, det er ødeleggende.

Skrevet

Min kommentar viser at jeg ikke støtter opp om påhopp som du kom med. Det støtter HI slik at hun ikke føler seg ensom, når du kommer med personangrep.

Du kommer med et slikt utspill og så er det beste du kan svare at, "kanskje"? Da er du ikke til hjelp. Du ødelegger.

Personangrep? Jeg sier at det er noen ting man bare bør overse. De er ikke viktige og man får ikke gjort noe med det. 

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er trist at å dele VIKTIGE budskap ikke blir gjort med ettertanke og handling. Jeg vet det skorter litt hos meg også så jeg er langt fra feilfri men der jeg engasjerer meg er jeg engasjert. Jeg bruker ikke FB da, jeg handler og det er fint å gjøre noe som betyr noe, ikke bare bruke 20 sekunder på å laste nytt profilbilde (et profilbilde som forøvrig har hatt en runde på Snapchat før de havner på FB) 

Det er vanskelig, det der. For er det bedre at slike dager blir ignorert, oversett? Det er også trist.

Skal vi få det til å være naturlig å bry seg, å vise omtanke, så må vi også leve i en annen kultur enn den vi lever i i dag. Jeg er ganske sikker på at de aller fleste av oss kjenner godt til at den kulturen vi lever i, den klemmer veldig om skoen. Den er ikke god for så veldig mange, om noen.

Men så lenge vi lever i denne kulturen vi er i i dag så vil det være slik at folk ikke tenker over, ikke reflekter, folk jakter bare etter å bli likt. Etter å gjøre det som er sosialt akseptabelt. Etter å fremstå som gode. For da blir de likt.

Heller enn å finne den tryggheten inne i seg.

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er en mellomting i å la seg provosere av andre sitt valg av profilbilde og å drite i alt? 

Hva tenker du om folk som sabler ned andres mening fordi den ikke samfaller med ens egen da? Hvilken # tenker du det passer til?

Skrevet

Personangrep? Jeg sier at det er noen ting man bare bør overse.

Ja. Personangrep. Nei, dette her:

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke å si, "du burde ikke la det gå inn over deg".

Skrevet

Hva tenker du om folk som sabler ned andres mening fordi den ikke samfaller med ens egen da?

Ingen har gjort det. Du ytret ikke en mening.

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det gjorde hun da, du bare likte den ikke

Anonymkode: f9b84...7cd

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du litt tungt for det? (Ikke personangrep, men et oppriktig spørsmål). 

Min mening er at det andre velger å hashtagge på profilbildene sine er en bagatell og noe man ikke får gjort noe med. 

Jeg mener rett og slett at mange kan ha nok med å feie for egen dør 😉

Skrevet

Har du litt tungt for det? (Ikke personangrep, men et oppriktig spørsmål). 

Min mening er at det andre velger å hashtagge på profilbildene sine er en bagatell og noe man ikke får gjort noe med. 

Jeg mener rett og slett at mange kan ha nok med å feie for egen dør 😉

Det slutter ikke å være et personangrep fordi du sier det ikke er dét. 

Ikke ta dette ille opp, men du er jo en av de idiotene uten evne til å diskutere som henger her inne. De som bare vil krangle, din mening betyr ingenting. Ikke personangrep altså. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er å ytre en mening.

Dette er ikke å ytre en mening:

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva tenkte du når du skrev dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...