Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2020 #51 Skrevet 13. oktober 2020 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva er det du sutrer etter? Man kan gå ut, gå på butikken og ha hjemmekontor for dem det passer for. Skulle søren meg tro de låste deg inn og kasta nøkkelen! Anonymkode: 72259...52b Den dagen jeg tar over blir det slik for mange i denne tråden. Anonymkode: b3e5e...681
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2020 #52 Skrevet 13. oktober 2020 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva er det du sutrer etter? Man kan gå ut, gå på butikken og ha hjemmekontor for dem det passer for. Skulle søren meg tro de låste deg inn og kasta nøkkelen! Anonymkode: 72259...52b Man skal bare gå på butikken om man MÅ, man anbefales på det sterkeste å la være. Av smittetelefonen fikk jeg til og med beskjed om at jeg ikke fikk dra inn på jobb på kveldstid (ingen mennesker der) for å hente noe slik at jeg hadde litt mer å gjøre hjemmefra. Har du selv vært i karantene? Hvis ikke snakkes vi når du selv har sittet inne en to- tre ganger i karantene.. Anonymkode: 742b5...933
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2020 #53 Skrevet 13. oktober 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: De måtte bruke lastebiler i New York også da det var på det verste. Italia hadde veldig mye høyere smitte enn oss da de satte inn tiltak. Vi gjorde det før vi hadde fått mye smitte. Smitten sank fort da de innførte strenge tiltak. Anonymkode: 04391...b2a Ok, hvor var lastebilene med alle døde i Sverige før de satte inn tiltak? Anonymkode: 2a56a...418
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2020 #54 Skrevet 13. oktober 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her vill heller ikke butikken ha inn folk som er smittet, men de tilbyr seg å plukke varene så man kan få dem utenfor eller e kjører dem hjem til deg for 50 kr. Vi får ikke komme inn til fastlegen heller med symptomer, men legen kommer ut og tar konsultasjonen utenfor/i bilen. Det er bare fornuftig. Anonymkode: 04391...b2a Blir morsomt når det blir minus 30 Anonymkode: 2a56a...418
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2020 #55 Skrevet 13. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ok, hvor var lastebilene med alle døde i Sverige før de satte inn tiltak? Anonymkode: 2a56a...418 I Sverige tror jeg de klarte de å ta unna likene også da det var på det værste. De ventet lenge med å sette inn tiltak og har vel ca 20 ganger så mange døde som vi har (over 10 ganger så mange i forhold til folketall), selv om de også satte inn tiltak etter hvert. Anonymkode: 04391...b2a
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2020 #56 Skrevet 13. oktober 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: I Sverige tror jeg de klarte de å ta unna likene også da det var på det værste. De ventet lenge med å sette inn tiltak og har vel ca 20 ganger så mange døde som vi har (over 10 ganger så mange i forhold til folketall), selv om de også satte inn tiltak etter hvert. Anonymkode: 04391...b2a I Sverige var jo også en veldig spesiell situasjon med svært mild influensasesong i 2019 som sparte veldig mange eldre mennesker med underliggende sykdommer. Gjennomsnittsalder på døde av koronaviruset i Sverige er ikke lavere enn i Norge. Anonymkode: 2a56a...418
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2020 #57 Skrevet 13. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Blir morsomt når det blir minus 30 Anonymkode: 2a56a...418 Da må de finne andre måter å gjøre det på. Det de ikke kan gjøre er å slippe smittede folk inn et sted der det er overhengende fare for at de kan smitte gamle og syke. Jeg tipper det blir en større bruk av koronalegevakten når det blir kaldere. Anonymkode: 04391...b2a
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2020 #58 Skrevet 13. oktober 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: I Sverige var jo også en veldig spesiell situasjon med svært mild influensasesong i 2019 som sparte veldig mange eldre mennesker med underliggende sykdommer. Gjennomsnittsalder på døde av koronaviruset i Sverige er ikke lavere enn i Norge. Anonymkode: 2a56a...418 Og så? Anonymkode: 04391...b2a
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2020 #59 Skrevet 13. oktober 2020 Et vennepar i USA har hatt ungene hjemme fra skolen i snart 7 måneder, skolen er ennå stengt. Et vennepar i Italia satt i sin lille leilighet med to barn på 2 og 4 år, uten å få mer luft enn gjennom vinduet. De har ikke balkong og de fikk ikke gå utendørs på 4 måneder. En av de fikk handle mat en time i uka. Ungene fikk ikke gå ut i det hele tatt disse månedene. norge har gode ordninger og folk får dekket lønn i karantene og hjemme med barn. I USA og Italia får du ingenting når du ikke møter på jobb. Anonymkode: 03a03...30c
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2020 #60 Skrevet 13. oktober 2020 På 11.10.2020 den 9.38, Anonym bruker skrev: Jeg ble i går oppringt og må i karantene. Jeg skjønner jo hvorfor det er sånn, men jeg skjønner ikke når jeg har vært i nærkontakt med noen (dette er i jobbsammenheng), og jeg får ikke opplyst hvem det gjelder (personvern, greit nok). Men det har så store konsekvenser. I morgen skulle jeg fulgt min følgesvenn gjennom nesten 12 år til avliving, nå må noen andre gjøre det. Datteren min har en legetime vi har ventet på lenge, den må avlyses. To foreldremøter... Jeg kjenner jeg blir så sint.. Har tatt alle forholdsregler og unngått nærkontakt nettopp for ikke å bli satt i karantene. Folk dikter vel ikke opp nærkontakter? Og før noen koker avgårde, jeg kommer selvfølgelig til å følge karantene, det er en selvfølge. Men jeg er skikkelig lei meg. Anonymkode: d4740...68d Skjønner at dette er kjipt for deg når jeg leser dette. Du har egentlig hatt forferdelig uflaks etter min mening. Når jeg var i karantene koste jeg meg veldig... Men jeg fant ut av at jeg var en gris da jeg var alene i denne tiden. Gikk i samme tøy i flere dager, gadd ikke dusje, hadde fett hår, illeluktende både her og spesielt "der" , men dette nøt jeg til det fulle. Men jeg visste at jeg ikke skulle treffe folk på flere dager, så jeg ble rett og slett en skikkelig gris når jeg visste jeg skulle være alene... Dette var rart og befriende på en måte, å gi blaffen i alt som hadde med hygiene å gjøre... Anonymkode: 2d8a8...f26
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2020 #61 Skrevet 13. oktober 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Er vel ingen som kontrollerer noen ting. Dessverre. Første gangen ble hun satt i karantene med tilbakevirkende kraft fordi hun har vært i Oslo i jobbsammenheng. Hun fikk da ikke tid til å handle for to uker, så måtte rasjonere mat (da var det ikke lov å gå på matbutikken når man var i karantene). To uker der. Så fikk hun familie sørfra på besøk, viste seg at broren testet positivt for viruset i ettertid. Da ble hun satt i smittekarantene. To uker til. Så utviklet hun symptomer på forkjølelse - 10 nye dager. Så ble hun forkjølet igjen tre uker senere - igjen 10 dager. Anonymkode: 2a56a...418 Man er da ikke automatisk i karantene i 10 dager ved symptomer på forkjøelse? Du skal være hjemme til du er symptomfri evt. ved negativ test kan du gå tilbake på jobb/skole når du er i god allmenntilstand (det vil si at du føler deg frisk og er feberfri), selv om du fortsatt har enkelte symptomer etter luftveisinfeksjon. Anonymkode: 06b5a...9ab
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2020 #62 Skrevet 13. oktober 2020 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man er da ikke automatisk i karantene i 10 dager ved symptomer på forkjøelse? Du skal være hjemme til du er symptomfri evt. ved negativ test kan du gå tilbake på jobb/skole når du er i god allmenntilstand (det vil si at du føler deg frisk og er feberfri), selv om du fortsatt har enkelte symptomer etter luftveisinfeksjon. Anonymkode: 06b5a...9ab NÅ ja, etter de nye reglene som trådte i kraft i begynnelsen av september. Før det gikk Bent Høie ut og sa eksplisitt at negativ test IKKE fritar fra resten av karantenen. Anonymkode: 2a56a...418
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2020 #63 Skrevet 13. oktober 2020 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skjønner at dette er kjipt for deg når jeg leser dette. Du har egentlig hatt forferdelig uflaks etter min mening. Når jeg var i karantene koste jeg meg veldig... Men jeg fant ut av at jeg var en gris da jeg var alene i denne tiden. Gikk i samme tøy i flere dager, gadd ikke dusje, hadde fett hår, illeluktende både her og spesielt "der" , men dette nøt jeg til det fulle. Men jeg visste at jeg ikke skulle treffe folk på flere dager, så jeg ble rett og slett en skikkelig gris når jeg visste jeg skulle være alene... Dette var rart og befriende på en måte, å gi blaffen i alt som hadde med hygiene å gjøre... Anonymkode: 2d8a8...f26 Takk❤️ Og for å toppe uflaksen min ble jeg bekreftet smittet.. Så da er det isolasjon med to små, mens jeg er syk.. Da får man testet seg 😝 Anonymkode: d4740...68d
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2020 #64 Skrevet 13. oktober 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Takk❤️ Og for å toppe uflaksen min ble jeg bekreftet smittet.. Så da er det isolasjon med to små, mens jeg er syk.. Da får man testet seg 😝 Anonymkode: d4740...68d Har du noen å handle for dere slik at du og barna har mat mens dere er isolerte? Kanskje moren din? Anonymkode: 2a56a...418
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2020 #65 Skrevet 13. oktober 2020 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: NÅ ja, etter de nye reglene som trådte i kraft i begynnelsen av september. Før det gikk Bent Høie ut og sa eksplisitt at negativ test IKKE fritar fra resten av karantenen. Anonymkode: 2a56a...418 Det gjaldt innreisekarantene og nærkontaktkarantene, ikke hvis du testet deg på grunn av symptomer. Anonymkode: 04391...b2a
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2020 #66 Skrevet 13. oktober 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk❤️ Og for å toppe uflaksen min ble jeg bekreftet smittet.. Så da er det isolasjon med to små, mens jeg er syk.. Da får man testet seg 😝 Anonymkode: d4740...68d Like greit å bli ferdig med det💙 Da slipper du hvertfall karantene de neste 6 månedene og innen de månedene er over så er sikkert vaksinen på plass. De fleste blir bare lett syke av dette viruset, så ikke noe å bekymre seg over😊 Anonymkode: 742b5...933
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2020 #67 Skrevet 13. oktober 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Man skal bare gå på butikken om man MÅ, man anbefales på det sterkeste å la være. Av smittetelefonen fikk jeg til og med beskjed om at jeg ikke fikk dra inn på jobb på kveldstid (ingen mennesker der) for å hente noe slik at jeg hadde litt mer å gjøre hjemmefra. Har du selv vært i karantene? Hvis ikke snakkes vi når du selv har sittet inne en to- tre ganger i karantene.. Anonymkode: 742b5...933 Jeg har vært i karantene ja, men jeg satt da ikke inne? Har sjelden fått så mye frisk luft. Jeg syns nesten det var litt luksus å gå i fjellet midt i arbeidstiden, bake og fylle opp fryseren, lese bøker og se på film. Jeg hadde hjemmekontor, men det er begrenset hvor mye jeg får gjort uten resten av teamet rundt meg Jeg skjønner selvsagt at det sliter på om man bor alene og ikke minst går glipp av spesielle ting pga karantene, men jeg syns virkelig ikke at de fleste av oss bør klage. Anonymkode: 72259...52b
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2020 #68 Skrevet 13. oktober 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Har du noen å handle for dere slik at du og barna har mat mens dere er isolerte? Kanskje moren din? Anonymkode: 2a56a...418 De to familiemedlemmene jeg har er i karantene etter at jeg har testa positivt 😂🙈 men kolonial leverer, heldigvis. Rakk for omtanken☺️ Anonymkode: d4740...68d
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2020 #69 Skrevet 13. oktober 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk❤️ Og for å toppe uflaksen min ble jeg bekreftet smittet.. Så da er det isolasjon med to små, mens jeg er syk.. Da får man testet seg 😝 Anonymkode: d4740...68d Jeg tenker i din situasjon med hunden din, så må det egentlig være litt godt å vite at det var helt nødvendig for deg å gå i karantene, nå isolasjon. At det ikke føles så unødvendig som om det hadde kanskje gjort hvis du hadde vært frisk og smittefri. Anonymkode: b6ea3...734
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2020 #70 Skrevet 13. oktober 2020 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker i din situasjon med hunden din, så må det egentlig være litt godt å vite at det var helt nødvendig for deg å gå i karantene, nå isolasjon. At det ikke føles så unødvendig som om det hadde kanskje gjort hvis du hadde vært frisk og smittefri. Anonymkode: b6ea3...734 Det er faktisk sant. Hadde jeg vært frisk og smittefri hadde jeg vært ganske sur faktisk 😝 Anonymkode: d4740...68d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå