Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2020 #1 Skrevet 11. oktober 2020 Jeg ble i går oppringt og må i karantene. Jeg skjønner jo hvorfor det er sånn, men jeg skjønner ikke når jeg har vært i nærkontakt med noen (dette er i jobbsammenheng), og jeg får ikke opplyst hvem det gjelder (personvern, greit nok). Men det har så store konsekvenser. I morgen skulle jeg fulgt min følgesvenn gjennom nesten 12 år til avliving, nå må noen andre gjøre det. Datteren min har en legetime vi har ventet på lenge, den må avlyses. To foreldremøter... Jeg kjenner jeg blir så sint.. Har tatt alle forholdsregler og unngått nærkontakt nettopp for ikke å bli satt i karantene. Folk dikter vel ikke opp nærkontakter? Og før noen koker avgårde, jeg kommer selvfølgelig til å følge karantene, det er en selvfølge. Men jeg er skikkelig lei meg. Anonymkode: d4740...68d
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2020 #2 Skrevet 11. oktober 2020 Tviler ikke på at du tar karantenen seriøst. Det er tydelig ut fra det du skriver. Alt det du nevner er trist, men det er ikke det verste. Det verste er å være isolert, hjemme, så mye som en blir under karantene. Du vil komme til å klatre på veggene etter hvert. Det er ikke moro! Men det er bedre det, å være i karantene, enn å bringe smitten videre til noen andre som blir syke og får alvorlige mén i etterkant. Det er ikke godt å leve med det å vite at, "hadde jeg bare ventet de ekstra dagene". Takk for at du gjør det du kan av omtanke for oss andre! Takk for din innsats og for at du ofrer så mye for noe som virker så enkelt og lite. Anonymkode: f6ca1...199
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2020 #3 Skrevet 11. oktober 2020 Så dumt! Skjønner godt at du blir fortvilet, man lever jo et liv. Ingen råd, bare masse sympati. Anonymkode: 72259...52b
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2020 #4 Skrevet 11. oktober 2020 Skjønner det er kjedelig med karantene, men den eneste måten å være helt sikkert på å unngå det, er å ikke møte andre... Kan noen andre ta med datteren din til legen, så kan du evt være med på telefon for å fortelle, svare på spørsmål og få med deg beskjeder fra legen? Snakk med de som skal holde foreldremøte, kan du være med via zoom el? Det burde være mulig å finne digitale løsninger må. Anonymkode: c68c5...2ca
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2020 #5 Skrevet 11. oktober 2020 Takk for hyggelige svar. Legetimen måtte jeg avlyse, men foreldremøtene håper jeg kan løses. Verst er det med hunden, skal innrømme det. Det gjør utrolig vondt. Anonymkode: d4740...68d
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2020 #6 Skrevet 11. oktober 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Takk for hyggelige svar. Legetimen måtte jeg avlyse, men foreldremøtene håper jeg kan løses. Verst er det med hunden, skal innrømme det. Det gjør utrolig vondt. Anonymkode: d4740...68d Det det mulig å vente med hunden rørt vil det gi mye ekstra smerte? Anonymkode: c68c5...2ca
Hengebukksvinet Skrevet 11. oktober 2020 #7 Skrevet 11. oktober 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for hyggelige svar. Legetimen måtte jeg avlyse, men foreldremøtene håper jeg kan løses. Verst er det med hunden, skal innrømme det. Det gjør utrolig vondt. Anonymkode: d4740...68d Skjønner kjempegodt at det er trist med hunden din. Det er jo forferdelig at du ikke kan være der på det siste. Sender deg en stor klem og varme tanker❤️
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2020 #8 Skrevet 11. oktober 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for hyggelige svar. Legetimen måtte jeg avlyse, men foreldremøtene håper jeg kan løses. Verst er det med hunden, skal innrømme det. Det gjør utrolig vondt. Anonymkode: d4740...68d Uff, at du ikke kan være med hunden din skjønner jeg er utrolig vondt, sender deg og hunden din en klem ❤️ Anonymkode: b6ea3...734
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2020 #9 Skrevet 11. oktober 2020 Fascinerende at du ikke skjønner når du kan ha vært nærkontakt når du sier du skal på foreldremøter blant annet... Det betyr jo at du lever ganske som normalt til vanlig. Ingen foreldremøter med oppmøte her hos oss. Nærkontakt er du jo om du har vært sammen med andre over en tid, kanskje så lite som 15 minutter. Anonymkode: db2ac...441
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2020 #10 Skrevet 11. oktober 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fascinerende at du ikke skjønner når du kan ha vært nærkontakt når du sier du skal på foreldremøter blant annet... Det betyr jo at du lever ganske som normalt til vanlig. Ingen foreldremøter med oppmøte her hos oss. Nærkontakt er du jo om du har vært sammen med andre over en tid, kanskje så lite som 15 minutter. Anonymkode: db2ac...441 Det står jo at nærkontakten er i jobbsammenheng, kanskje hi sitter på kontor for seg selv Anonymkode: b6ea3...734
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2020 #11 Skrevet 11. oktober 2020 1 minutt siden, Darwinia skrev: Det går an å få veterinær hjem til deg for hjemme-avliving. Det koster litt ekstra men det er kanskje en mulighet? Så bra! Håper det lar seg gjøre for HI sin del. Åh, det kommer til å bli tomt etterpå. Velkommen til forumet forresten! ❤️ Anonymkode: f6ca1...199
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2020 #12 Skrevet 11. oktober 2020 3 minutter siden, Darwinia skrev: Det går an å få veterinær hjem til deg for hjemme-avliving. Det koster litt ekstra men det er kanskje en mulighet? Spørs om en veterinær vil utsette seg for det da Anonymkode: b6ea3...734
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2020 #13 Skrevet 11. oktober 2020 9 minutter siden, Darwinia skrev: Det går an å få veterinær hjem til deg for hjemme-avliving. Det koster litt ekstra men det er kanskje en mulighet? Da må jo veterinæren i karantene etterpå... Anonymkode: 5406e...2d2
Optatium Skrevet 11. oktober 2020 #14 Skrevet 11. oktober 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Det det mulig å vente med hunden rørt vil det gi mye ekstra smerte? Anonymkode: c68c5...2ca Vil ikke utsette dessverre, hun har vondt og vi utsatte over helgen for å få en ordentlig avskjed. Burde ha gjennomført på fredag når vi var hos veterinæren.. 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fascinerende at du ikke skjønner når du kan ha vært nærkontakt når du sier du skal på foreldremøter blant annet... Det betyr jo at du lever ganske som normalt til vanlig. Ingen foreldremøter med oppmøte her hos oss. Nærkontakt er du jo om du har vært sammen med andre over en tid, kanskje så lite som 15 minutter. Anonymkode: db2ac...441 Nærkontakt er under 1 meter i mer enn et kvarter. Og jeg har vært veldig nøye med avstanden, så jeg skjønner ikke hvordan det kan ha skjedd. Her går alle foreldremøter som normalt, men kun med en foresatt og i lokaler hvor 1 meteren kan overholdes. Jeg har vært på ett og skulle vært på to uken som kommer.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2020 #15 Skrevet 11. oktober 2020 23 minutter siden, Darwinia skrev: Det går an å få veterinær hjem til deg for hjemme-avliving. Det koster litt ekstra men det er kanskje en mulighet? Kan ikke helt se for meg at noen vil det når jeg sitter i karantene? Vil ikke utsette veterinæren for det tror jeg. Men takk for forslaget ❤️ Anonymkode: d4740...68d
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2020 #16 Skrevet 11. oktober 2020 51 minutter siden, Optatium skrev: Vil ikke utsette dessverre, hun har vondt og vi utsatte over helgen for å få en ordentlig avskjed. Burde ha gjennomført på fredag når vi var hos veterinæren.. Nærkontakt er under 1 meter i mer enn et kvarter. Og jeg har vært veldig nøye med avstanden, så jeg skjønner ikke hvordan det kan ha skjedd. Her går alle foreldremøter som normalt, men kun med en foresatt og i lokaler hvor 1 meteren kan overholdes. Jeg har vært på ett og skulle vært på to uken som kommer. Nærkontakt er under 2 meter i mer enn 15 minutter, men også om du for eksempel er i samme kontorlandskap etc. Det er ingen nøyaktig regel, det vurderes fra tilfelle til tilfelle i smittesporing. Så om du er på foreldremøte, for eksempel, med 20 personer i en time i et klasserom, selv om dere er mer enn en meter fra hverandre vil dere alle regnes som nærkontakt. Anonymkode: db2ac...441
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2020 #17 Skrevet 11. oktober 2020 48 minutter siden, Darwinia skrev: Herregud, snakker om å være korttenkt😄. Nei, det blir jo et problem. Kanskje avliving kan skje i hagen, mens HI følger fra vinduet? Hvis det ikke er gjennomførtbart, kan du kanskje følge på Skype, Teams eller lignende. En mager trøst, kanskje, men bedre enn ingenting. Man settes ikke i karantene av å være I nærheten/nærkontakt til koen i karantene! Karanteneplikten oppstår når du er nærkontakt til noen som er bekreftet smittet. Anonymkode: e2f5f...f44
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2020 #18 Skrevet 11. oktober 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nærkontakt er under 2 meter i mer enn 15 minutter, men også om du for eksempel er i samme kontorlandskap etc. Det er ingen nøyaktig regel, det vurderes fra tilfelle til tilfelle i smittesporing. Så om du er på foreldremøte, for eksempel, med 20 personer i en time i et klasserom, selv om dere er mer enn en meter fra hverandre vil dere alle regnes som nærkontakt. Anonymkode: db2ac...441 Definisjonen fra fhi og legen som ringte meg var nærmere enn 1 meter i mer enn 15 minutt. Det innebærer ingen på kontoret eller foreldremøtet. Anonymkode: d4740...68d
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2020 #19 Skrevet 11. oktober 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for hyggelige svar. Legetimen måtte jeg avlyse, men foreldremøtene håper jeg kan løses. Verst er det med hunden, skal innrømme det. Det gjør utrolig vondt. Anonymkode: d4740...68d Uff føler med deg ❤ Anonymkode: 0c664...ce7
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2020 #20 Skrevet 11. oktober 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Så dumt! Skjønner godt at du blir fortvilet, man lever jo et liv. Ingen råd, bare masse sympati. Anonymkode: 72259...52b Enig ! Kan du utsette avlivningen? ❤ Anonymkode: 32a62...a08
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2020 #21 Skrevet 11. oktober 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Da må jo veterinæren i karantene etterpå... Anonymkode: 5406e...2d2 De må de jo ikke, det er karantene, ikke isolasjon det er snakk om her. Samboern sin kollega ble smittet og samboer måtte derfor i karantene. Jeg måte dra på jobb som vanlig i en jobb hvor jeg har mye med mennesker å gjøre. Anonymkode: 795d9...f6c
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2020 #22 Skrevet 11. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Definisjonen fra fhi og legen som ringte meg var nærmere enn 1 meter i mer enn 15 minutt. Det innebærer ingen på kontoret eller foreldremøtet. Anonymkode: d4740...68d Da sa nok legen feil. Nærkontakt til bekreftet smittet er under TO meter i mer enn et kvarter. Noe som er rimelig misvisende synes jeg, ettersom det er meter’n som hele tiden blir kommunisert. Jeg kan bare si at jeg føler veldig med deg. Jeg er også i karantene (også nærkontakt på jobb) og det føles helt forferdelig. Det er jo faktisk frihetsberøvelse uten at man har gjort noe galt. Høstferien (skulle vært i Norge) røk, og jeg går glipp en av begravelse. Det føles utrolig vondt. I tillegg er følelsen av å ikke kunne gjøre noe psykisk slitsomt. Dette er andre gang jeg er i karantene og har ikke blitt syk noen av gangene. Ser det diskuteres nå om karantenereglene er for strenge. Sender mange klemmer til deg for at du ikke får følge hunden din. Bruk all tid du har hjemme før den må dra til dyrlegen💙 Anonymkode: 742b5...933
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2020 #23 Skrevet 11. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Enig ! Kan du utsette avlivningen? ❤ Anonymkode: 32a62...a08 1 time siden, Anonym bruker skrev: Da sa nok legen feil. Nærkontakt til bekreftet smittet er under TO meter i mer enn et kvarter. Noe som er rimelig misvisende synes jeg, ettersom det er meter’n som hele tiden blir kommunisert. Jeg kan bare si at jeg føler veldig med deg. Jeg er også i karantene (også nærkontakt på jobb) og det føles helt forferdelig. Det er jo faktisk frihetsberøvelse uten at man har gjort noe galt. Høstferien (skulle vært i Norge) røk, og jeg går glipp en av begravelse. Det føles utrolig vondt. I tillegg er følelsen av å ikke kunne gjøre noe psykisk slitsomt. Dette er andre gang jeg er i karantene og har ikke blitt syk noen av gangene. Ser det diskuteres nå om karantenereglene er for strenge. Sender mange klemmer til deg for at du ikke får følge hunden din. Bruk all tid du har hjemme før den må dra til dyrlegen💙 Anonymkode: 742b5...933 Takk for det 🧡 Nei, vil ikke utsette avlivningen. Det måtte bli over en uke, og det syns jeg ikke er greit.. Men vi har vært i skogen i dag og kost og skjemt bort med pølse og vaffel💔 Anonymkode: d4740...68d
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2020 #24 Skrevet 12. oktober 2020 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for det 🧡 Nei, vil ikke utsette avlivningen. Det måtte bli over en uke, og det syns jeg ikke er greit.. Men vi har vært i skogen i dag og kost og skjemt bort med pølse og vaffel💔 Anonymkode: d4740...68d Jeg vil bare gi deg en klem, har tenkt på deg i dag som har havnet opp i denne situasjonen og ikke får følge siste stykket ❤️ Anonymkode: b6ea3...734
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2020 #25 Skrevet 12. oktober 2020 21 timer siden, Anonym bruker skrev: Da sa nok legen feil. Nærkontakt til bekreftet smittet er under TO meter i mer enn et kvarter. Noe som er rimelig misvisende synes jeg, ettersom det er meter’n som hele tiden blir kommunisert. Jeg kan bare si at jeg føler veldig med deg. Jeg er også i karantene (også nærkontakt på jobb) og det føles helt forferdelig. Det er jo faktisk frihetsberøvelse uten at man har gjort noe galt. Høstferien (skulle vært i Norge) røk, og jeg går glipp en av begravelse. Det føles utrolig vondt. I tillegg er følelsen av å ikke kunne gjøre noe psykisk slitsomt. Dette er andre gang jeg er i karantene og har ikke blitt syk noen av gangene. Ser det diskuteres nå om karantenereglene er for strenge. Sender mange klemmer til deg for at du ikke får følge hunden din. Bruk all tid du har hjemme før den må dra til dyrlegen💙 Anonymkode: 742b5...933 Ei venninne har sittet i karantene i til sammen 7 uker. Siden mars altså. Begynner å ligne fengsel uten at man har gjort noe galt. Hun er også singel og den eneste i husstanden, så for henne er karantene det samme som isolasjon. Det tærer virkelig på henne slik jeg ser det. Btw, hun har aldri testet positivt for korona. Så hun har blitt stengt i sitt eget hjem uten å være syk i 7 uker. Anonymkode: 2a56a...418
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå