Gå til innhold

Triller alle med babyer turer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller finnes det noen som triller minimalt? 

Anonymkode: 70821...b78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trilla kun fra A til B. Ellers lot jeg vogna bare stå ute så babyen fikk sove. Kommer ikke på noe kjedeligere enn å trille tur...

Anonymkode: 8010a...8e7

Skrevet

Trillet ikke en eneste tur. Vi kjørte bil og sov inne i senga. 

Skrevet

Jeg trilla fra A til B, men aldri trille for å trille tur. Jeg har aldri gått en tur for å gå en tur, så det å trille tur bare for å trille blir rart for meg. Men jeg trilla til butikken, byen, trilla ned til vannet for å mate fuglene (i en periode eneste måten å få ene ungen til å spise noe på. Jo tørrere brød jeg matet fuglene med, jo mer spiste hun og kun om vi skulle mate fuglene. Nyttet ikke å si hjemme at det var fuglemat. Så hva gjør en ikke for de barna... hehe) 

Så jeg trilla vel igrunn mye, men det var fremkomstmiddelet mitt i hverdagen. 

Anonymkode: 8d826...e22

Skrevet

Har alltid gått mye for å komme meg på butikken osv, og pleier å gå tur bare for å gå tur, så etter at babyene kom blir de jo med i vogna siden de ikke kan bli hjemme alene. Men går ikke tur med babyen bare for å trille på babyen, og går ikke bare for at babyen skal få sove. 

Skrevet

Trilla lange turer med nr1, trilla bare rundt huset for å få hun til å sove med nr 2. 

Anonymkode: 571c7...0dd

Skrevet

Førstemann hatet vognen. Men gikk mye tur med bæresele og bæresjal. Nummer to elsket å sove i vogna og da trillet vi masse. Triller ennå med ham i helgene. Og gjør det mest for å få ekstra bevegelse og tid for meg selv til å høre på podcast/lydbok.

Anonymkode: b41e5...c2d

Skrevet

Det er jo så fint å gå tur med vogn. Vi trilla mye på tur, både ungene og jeg trivdes med det. 

Savner vogntiden. 

Skrevet

Hadde aldri trodd jeg skulle bli en trillemamma, men vi er stort sett ute på tur hver dag (hvis vi ikke gjør noe annet da). Hodet mitt trenger litt luft, og baby sover stort sett slik at jeg kan få litt ro og tenke på noe annet. Jeg blir sprø av å bare være inne med baby.

Anonymkode: ee408...b9a

Skrevet

Jeg trilla ikke hver dag, men hvis vi skulle på helsestasjonen eller barselgruppe, han sov best i senga hjemme å jeg synes det er kjedelig å trille tur, hvertfall alene, hvis jeg hadde besøk av foreldrene mine så gikk vi lenger turer. 

Anonymkode: 389ca...f85

Skrevet

Alle normale, ja.

Anonymkode: 0f438...c83

Skrevet

Trilla så og si hver dag med alle 3 (litt væravhengig og da), de har alle likt å sove i vogna. Var så deilig å komme seg ut en tur.

Anonymkode: fea02...6ee

Skrevet

Trilla veldig mye med første, da jeg kjedet meg, og var veldig rastløs. Med andre så ble det mindre trilling. Trillet for å levere og hente i barnehagen hver dag. 

Anonymkode: 3196e...7db

Skrevet
21 timer siden, Lille krøll skrev:

Trillet ikke en eneste tur. Vi kjørte bil og sov inne i senga. 

Seriøst ?? 😫

Anonymkode: f0ef6...575

Skrevet

Jeg hadde bare 6 uker permisjon etter fødslene og bekkenløsning som ikke lot seg kombinere med trilling før etter nesten et halvår. Da ble det minimalt med trilling på meg, men mannen trillet en god del.

Jeg tok over 80% av permisjonen igjen på slutten. Da trillet jeg litt, men jeg hadde blitt såpass vant til å bruke sele a jeg nok brukte den mest på tur.

Anonymkode: a6567...cde

Skrevet

Ingen flere med babyer som hylskriker ved vogntur og derfor ikke blir særlig med trilleturer? 

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen flere med babyer som hylskriker ved vogntur og derfor ikke blir særlig med trilleturer? 

Min var sånn, helt til babyen ble stor nok til å sitte selv 

Anonymkode: c4097...8e5

Skrevet

Min sønn hatet barnevogna de 3 første månedene han levde, så satt låst fast i sofaen i 3 måneder. Når han endelig godtok vogna synes jeg det var helt himmelst å trille tur. Trilla mye tur de neste 6 månedene, det ble min egentid med aktivitet, frisk luft og lydbok. Men så gikk jeg lei og lot han sove på verandaen i stedet for å trille tur 😅 Men nå triller jeg jo hver dag til og fra barnehagen, og det tar jo ca.20 min en vei, så blir en del trilling nå

Anonymkode: 05871...00b

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alle normale, ja.

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo da. Mange. Men dette er visst blitt enda en av de tingene som visse mødre bruker som eksempel på hvor fantastiske de selv er. På linje med å ikke drikke alkohol i 18 år («i tilfelle jeg må kjøre til legevakten om natten fordi barnet brekker nakken i søvne») og andre irrelevante påfunn. Som om barnet merker noen som helst forskjell sitt første leveår... 

Skrevet
8 timer siden, Pashla skrev:

Jo da. Mange. Men dette er visst blitt enda en av de tingene som visse mødre bruker som eksempel på hvor fantastiske de selv er. På linje med å ikke drikke alkohol i 18 år («i tilfelle jeg må kjøre til legevakten om natten fordi barnet brekker nakken i søvne») og andre irrelevante påfunn. Som om barnet merker noen som helst forskjell sitt første leveår... 

At de ikke svarer her betyr jo ikke at de som ikke liker å trille tur ikke finnes. 

Merkelig denne trangen til å shame andre. Så hvis man svarer at man likte å gå tur med vognen så er det fordi man skal vise hvor fantastisk man er?

Så trist det må være å leve i en slik verden hvor man anser alle som gjør ting annerledes enn seg selv for å ha skjulte motiver. 

Jeg gikk mye tur før jeg fikk barn. Skulle jeg fortsette med det var jeg jo fint nødt til å ha baby med? Men med det så er jeg altså blitt en person som har behov for å vise meg frem. Jeeezzzz.  

Anonymkode: 18872...600

Skrevet

Trillet MASSE. Jeg liker å gå tur, pluss at vi har hund. Trillet sikkert to/tre timer hver dag. Pakket mat og drikke og skift til mini og la ut på «eventyr» Hadde flere runder der jeg reiste inn til byen og gikk gatelangs for å oppdage byen. Gikk med litt penger på kaffe den tiden. Ellers brukte vi skogen og stranda mye. Da barna ble litt eldre, rundt 6 måneder så elsket de også tur. Masse å se på og ta på. Man kan bruke lang tid på å utforske kongler, blomster, lys og fontener. Gikk hjemme til de var to og den siste tiden gikk de mye selv også. De gikk mye ulendt terreng og klatret og datt. De liker godt å gå tur i dag også. Det er jeg glad for. 

Anonymkode: b30b3...825

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Merkelig denne trangen til å shame andre. Så hvis man svarer at man likte å gå tur med vognen så er det fordi man skal vise hvor fantastisk man er?

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alle normale, ja.

Det er ikke JEG som prøver å shame noen ved å antyde at manglende trilleturer gjør deg unormal. 

Noen ganger er det OK å lese sitatene før man svarer.

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Seriøst ?? 😫

Anonymkode: f0ef6...575

Ja seriøst. 
hvorfor er det så fælt?

Skrevet
22 timer siden, Anonym bruker skrev:

I starten! Men vi "trente" litt (dvs gikk ut de dagene jeg var sprø av å være inne (typisk de dagene hvor baby var misfornøyd uansett), og så løsnet det etterhvert. Byttet til sittedel når hn var 4,5 mnd, da hadde hn god hodekontroll og kjedet seg blå i bagen. Etter det har alt blitt mye bedre, hn trives mye bedre i "sittedelen" selv om den er helt flat enn i bagdelen. 

Anonymkode: ee408...b9a

Skrevet

Trilla langt mer enn jeg hadde lyst til. Yngste sov en periode bare godt i vogna på dagtid, og bare om vogna var i bevegelse. På dager med møkkavær hendte det at jeg tok vogna inn i stua og rugga den fram i tilbake for å få ungen til å sove. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...