Gå til innhold

Helt ærlig, hva mener dere om SIAN?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pond scum.

If it walks like a duck..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener venstresiden er fullstendig dobbeltmoralske. De skal være så inkluderende og lite rasistiske, mens de faktisk støtter en kultur som driver med kvinneundertrykkelse, æresdrap, voldtekt av barn, kjønnslemlestels og what not. Fint det ja. 

Anonymkode: 787fc...329

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg mener venstresiden er fullstendig dobbeltmoralske. De skal være så inkluderende og lite rasistiske, mens de faktisk støtter en kultur som driver med kvinneundertrykkelse, æresdrap, voldtekt av barn, kjønnslemlestels og what not. Fint det ja. 

Og før dere,sabler meg ned. Så mange som 96% av somalske jenter er omskåret. Men best å ike være rasistisk og fordømme det.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Når har venstresiden gått ut med støtte til patriarkatet?

Anonymkode: 20529...56c

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og før dere,sabler meg ned. Så mange som 96% av somalske jenter er omskåret. Men best å ike være rasistisk og fordømme det.

Nå er omskjæring av jenter et kulturproblem og like utbrett innen kristendommen og andre religioner. Men det er jo selvfølgelig ikke så nøye for deg. 

Skrevet
1 minutt siden, Østerdølen skrev:

Nå er omskjæring av jenter et kulturproblem og like utbrett innen kristendommen og andre religioner. Men det er jo selvfølgelig ikke så nøye for deg. 

Det er derfor personen helgarderte seg med å skrive "kultur" i stedet for "religion". Da kan personen hevde litt alt mulig og samtidig påstå at, "nei nei, kulturkritikk, ikke religionskritikk".

Dette er altså en patriarkalsk kultur. Venstresiden har aldri støttet patriarkatet.

Skrevet

Som jeg trodde, det er få som faktisk vet hva SIAN er, selv om jeg ba dere sette dere inn i det på forhånd. 

https://www.sian.no/om-sian

Anonymkode: b689d...c2a

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som jeg trodde, det er få som faktisk vet hva SIAN er, selv om jeg ba dere sette dere inn i det på forhånd. 

Mener du at det er galt å uttale seg om noe en ikke har satt seg inn i? 🤔

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hjelper ingenting at de påstår å være noe, for de er langt fra hva de påstår de er. er jo en grunn til at flere av dem er dømt for rasisme, samt at flere av dem er dømt for vold og narkotika.

Dette er en gjeng langt ute på høyresiden,som nesten vipper over på høyreekstrem. 

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Der er ingen kulturer som driver med æresdrap, kjønnslemlestelse eller noe annet. Men det fins noen INDIVIDER som gjør det. Og der er det at sånne som du snubler. 

Skrevet
1 minutt siden, Pashla skrev:

Der er ingen kulturer som driver med æresdrap, kjønnslemlestelse eller noe annet. Men det fins noen INDIVIDER som gjør det. Og der er det at sånne som du snubler. 

Vel du har kulturer hvor dette er støttet i hele systemet og forventet. Hvis man ikke gjør dette faller man utenfor kulruren. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vel du har kulturer hvor dette er støttet i hele systemet og forventet. Hvis man ikke gjør dette faller man utenfor kulruren. 

Så har du shariadomstoler som dømmer folk til steining på grunn av sex utenfor ekteskapet.

Skrevet

Og din påstand er at SIAN tilbyr noen hjelp til folk som faller utenfor? Det er jo noe vås. 

Skrevet
Akkurat nå, Pashla skrev:

Og din påstand er at SIAN tilbyr noen hjelp til folk som faller utenfor? Det er jo noe vås. 

Nei, men sian vil stoppe disse ødeleggende kulturene.

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis sian ønsker å "stoppe" andre kulturer, da har de jo tapt på forhånd.

Man kan ikke stoppe en kultur. Man må i så fall endre den. Og det gjør man ikke med polarisering og hat. I hvert fall ikke om man ønsker gode resultater.

Anonymkode: 08884...d0b

Skrevet
42 minutter siden, Østerdølen skrev:

Helt feil! Kom med et eneste eksempel på "kristent" land der flertallet av jenter omskjæres?? 

Anonymkode: 9e4d6...eb3

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, hvor godt syns du de lykkes pr i dag? På en skala fra 0 til 100 for eksempel? 

Jeg syns koranbrenning og utskjelling av alle som tror på Allah er et rimelig upresist verktøy i det arbeidet, men jeg er kanskje gammeldags.

Skrevet (endret)
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt feil! Kom med et eneste eksempel på "kristent" land der flertallet av jenter omskjæres?? 

Mange afrikanske land, som f eks Egypt, Etiopia, Kenya, Nigeria, Somalia og Sudan står for 75 prosent av alle tilfeller på verdensbasis. Der er det både kristne, muslimske og animistiske religioner. Men det spiller liten rolle hva religionen er - det må jo være selve praksisen man vil stoppe, ikke troen hos de som praktiserer den. 🙄 

Endret av Pashla
Skrevet
27 minutter siden, Pashla skrev:

Mange afrikanske land, som f eks Egypt, Etiopia, Kenya, Nigeria, Somalia og Sudan står for 75 prosent av alle tilfeller på verdensbasis. Der er det både kristne, muslimske og animistiske religioner. Men det spiller liten rolle hva religionen er - det må jo være selve praksisen man vil stoppe, ikke troen hos de som praktiserer den. 🙄 

Du svarte ikke på spørsmålet.

Skrevet

Du svarte ikke på spørsmålet.

Som var? 

Skrevet

Apropos:

Familjefadern kunde inte acceptera att pojken kom ut som homosexuell och satte upp nya regler i huset:

Den yngste sonen skulle bli mer religiös och mer maskulin – och sluta vara gay.

När han bröt mot det straffades han med våld och hot från pappan om att hans tunga skulle klippas av innan han lämnades fastbunden i källaren.

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/familjen-holl-sonen-fangen-plagade-honom-i-kallaren/

(Hva f-n er det for slags far som klarer å gjøre noe slikt mot sin egen sønn? Hvordan klarer en forelder å få seg til å være så ond mot et lite barn, at på til sitt eget barn?)

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, du verden, mye solid kunnskap i Wikipedia. Det forandrer ikke på det faktum at det i alle hovedsak er muslimer som kjønnslemlester kvinner.

Moving the goal post are we? Du gikk fra å be om:

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

"ett eneste eksempel på 'kristent' land der flertallet av jenter omskjæres", til nå å i stedet å argumentere ut fra at, "det er i hovedsak muslimer som".

Fikk du i det hele tatt med deg det som sto i den linken?

Undersøkelser har vist at det er en utbredt oppfatning, spesielt i Mali, Mauritania, Guinea og Egypt, om at kvinnelig omskjæring er et religiøst krav. I det nordøstre Afrika har kvinnelig omskjæring sitt opphav før introduksjonen av islam, men praksisen har blitt assosiert med islam på grunn av islams fokus på kvinners kyskhet. Kvinnelig omskjæring er ikke nevnt i koranen...Likevel praktiseres det blant en del kristne i Afrika, som de egyptiske kopterne og de etiopiske kristne, på tross av at det ikke finnes grunnlag i kristendommen for å tillate denne praksisen.

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, du verden, mye solid kunnskap i Wikipedia. Det forandrer ikke på det faktum at det i alle hovedsak er muslimer som kjønnslemlester kvinner.

Ja,dumt når fordommer blir tilbakevist,gjør det ikke?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...