Gå til innhold

Putemerker i ansiktet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er over 40, har tørr hud og kunne sikkert ha vært flinkere med solkrem og holde meg unna sola da jeg var yngre. 

Jeg har litt linjer og rynker, i ganske normal grad tatt alder i betraktning tror jeg. Men, den siste tiden har jeg fått putemerker i panna, dvs vertikale linjer som ikke kommer av mimikk, men sikkert slik huden skvises når jeg sover. De går jo ikke bort i løpet av dagen..  noe jeg kan gjøre for å bli kvitt disse, eller mest sannsynlig det eneste som er mulig; forebygge at det blir fler? Jeg kan ikke sove på ryggen, da snorker jeg så jeg vekker alle inkl meg selv. 

Anonymkode: 9cb69...d85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er gammel. Du har rynker. Det er ikke putas feil. Gå videre.

Skrevet
4 minutter siden, sug lut skrev:

Jepp, dette... 

Anonymkode: 60884...eb0

Skrevet
3 minutter siden, sug lut skrev:

Det er jo ikke normalt å få rynker vertikalt over øyenbryn, så jo, her er puta delaktig. Det må da være lov å prøve og unngå noe jeg kunne tenke meg å slippe hvis det er mulig? Kan umulig plage deg det? 

Skrevet

Gjøre noe med snorkingen?

Anonymkode: a9de6...e11

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ikke normalt å få rynker vertikalt over øyenbryn, så jo, her er puta delaktig. Det må da være lov å prøve og unngå noe jeg kunne tenke meg å slippe hvis det er mulig? Kan umulig plage deg det? 

Ehhh... det er ikke puta, det er alderen. Mange får vertikale rynker.

Anonymkode: e52e3...8b3

Skrevet

Hvis du får avtrykk i ansiktet av puta virker det som om du har mye vann i kroppen? Litt som sokkemerker.. 

Anonymkode: 3677a...b1d

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men da hadde de vel gått bort i løpet av en hel dag

Anonymkode: 0e23b...bf9

Skrevet

Du får putemerker i panna som ikke går vekk i løpet av dagen?

Det er helt umulig altså, alle putemerker forsvinner, kanskje ikke på 2 minutter, men de forsvinner.

Du har nok bare fått litt rynker i panna også. Du kan fylle i dem, det har jo blitt veldig populært med div "fillers", men jeg stemmer for å la kroppen eldes naturlig.

Anonymkode: 1955a...2d7

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du får avtrykk i ansiktet av puta virker det som om du har mye vann i kroppen? Litt som sokkemerker.. 

Da har hun vannhode 🤣
Pass deg for badstua, HI!

Skrevet

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, heller motsatt. Ikke som sokkemerker, tydelig rynke som om huden har ligget brettet.

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men da hadde de vel gått bort i løpet av en hel dag

Anonymkode: 0e23b...bf9

Ikke når jeg ligger i samme stilling hver natt... det blir jo til slutt en permanent brett der. Tenkte på hudkremer eller behandlinger som kan hjelpe.

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du får putemerker i panna som ikke går vekk i løpet av dagen?

Det er helt umulig altså, alle putemerker forsvinner, kanskje ikke på 2 minutter, men de forsvinner.

Du har nok bare fått litt rynker i panna også. Du kan fylle i dem, det har jo blitt veldig populært med div "fillers", men jeg stemmer for å la kroppen eldes naturlig.

Anonymkode: 1955a...2d7

Ja, det er jo blitt en rynke der fordi jeg ligger likt hver natt. Ikke direkte avtrykk av puta. Nei, vil ikke bruke fillern eller botox. Men kremer eller hudpleie/behandlinger som er mindre invasive 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke når jeg ligger i samme stilling hver natt... det blir jo til slutt en permanent brett der. Tenkte på hudkremer eller behandlinger som kan hjelpe.

Det blir en permanent brett fordi du bruker musklene i panna, ikke fordi du ligger sånn. Prøv å døgne, så ser du det!

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi, om du haf lyst kan du prøve disse to, mange skryter av dem :)

https://decrusto.no/produkter/

Anonymkode: fb3a4...612

Takk!

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det blir en permanent brett fordi du bruker musklene i panna, ikke fordi du ligger sånn. Prøv å døgne, så ser du det!

Jeg greier ikke lage denne bretten med musklene altså. Men ser den blir sånn når jeg ligger på siden på puta. 

Skrevet

Om denne rynken blir for sjenerende for deg så kan jeg anbefale laser i salong. Vet ikke hvor du bor medn Sol PMU har mye som kan hjelpe, ellers finnes det flere salonger som tilbyr slik :)

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg greier ikke lage denne bretten med musklene altså. Men ser den blir sånn når jeg ligger på siden på puta. 

Jeg greier ikke lage noen av rynkene mine med musklene heller, men faktum er at de oppstår når man har gjort en grimase ca 100.000 ganger. Da er rynken blitt permanent. Derfor er det at folk med lammelser i ansiktet ikke eldes jevnt over hele fjeset - kun de bevegelige delene vil få mimiske rynker. Slike rynker kan motivrkes med botox, fordi botox lammer. Din såkalte putebrett kommer av din mimikk. Fælt, men sant.

Skrevet

Forstår ikke at det er så vanskelig å forstå, HI, jeg. Selvfølgelig kan man få linjer i huden om huden ligger i samme brett timesvis hver eneste natt. Det blir da en "rynke", men da ikke en som fremkalles av mimikkmuskulatur.

Som jeg skrev over, HI, tror løsningen ligger i å gjøre noe med snorkingen din, eller årsaken til den. Du kan også forsøke å bruke en annen pute som gir litt annet trykk. Vil tro at de linjene du får nå kan bedre seg om du gjør noe med snorkingen din og ligger på en annen måte. Mulig laser også kan hjelpe deg, som KT nevnte.

Jeg får ofte putemerker i ansiktet som sitter i i mange timer utover dagen, men da er det vannmerker. Kjedelig å fremdeles ha putemerke i ansiktet når klokken er blitt 14 på ettermiddagen, men slik er det innimellom ;)

Skrevet
31 minutter siden, KellyTaylor skrev:

Om denne rynken blir for sjenerende for deg så kan jeg anbefale laser i salong. Vet ikke hvor du bor medn Sol PMU har mye som kan hjelpe, ellers finnes det flere salonger som tilbyr slik :)

Ok, takk!

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg greier ikke lage noen av rynkene mine med musklene heller, men faktum er at de oppstår når man har gjort en grimase ca 100.000 ganger. Da er rynken blitt permanent. Derfor er det at folk med lammelser i ansiktet ikke eldes jevnt over hele fjeset - kun de bevegelige delene vil få mimiske rynker. Slike rynker kan motivrkes med botox, fordi botox lammer. Din såkalte putebrett kommer av din mimikk. Fælt, men sant.

Nei, alle andre rynker jeg har dannes med mimikk min. Får det samme over puppene, der brettes også huden når jeg ligger. Absolutt ikke muskler som gjør det heller.

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forstår ikke at det er så vanskelig å forstå, HI, jeg. Selvfølgelig kan man få linjer i huden om huden ligger i samme brett timesvis hver eneste natt. Det blir da en "rynke", men da ikke en som fremkalles av mimikkmuskulatur.

Som jeg skrev over, HI, tror løsningen ligger i å gjøre noe med snorkingen din, eller årsaken til den. Du kan også forsøke å bruke en annen pute som gir litt annet trykk. Vil tro at de linjene du får nå kan bedre seg om du gjør noe med snorkingen din og ligger på en annen måte. Mulig laser også kan hjelpe deg, som KT nevnte.

Jeg får ofte putemerker i ansiktet som sitter i i mange timer utover dagen, men da er det vannmerker. Kjedelig å fremdeles ha putemerke i ansiktet når klokken er blitt 14 på ettermiddagen, men slik er det innimellom ;)

Jeg tenkte på produkter eller behandlinger som bedrer huden i ansiktet. Jeg greier neppe sove på ryggen om jeg ikke snorker heller. Og snorkingen får bli et annet problem, jeg snorker ikke på siden heldigvis. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg tenkte på produkter eller behandlinger som bedrer huden i ansiktet. Jeg greier neppe sove på ryggen om jeg ikke snorker heller. Og snorkingen får bli et annet problem, jeg snorker ikke på siden heldigvis. 

Men jeg skal prøve en annen type pute, takk for innspill på det! 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er jo blitt en rynke der fordi jeg ligger likt hver natt. Ikke direkte avtrykk av puta. Nei, vil ikke bruke fillern eller botox. Men kremer eller hudpleie/behandlinger som er mindre invasive 

Det finnes ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...