Gå til innhold

Feire bursdag - invitere kun 4 stk.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På 8.10.2020 den 7.25, KellyTaylor skrev:

Ja det er innafor å be de 4 men flere spør hvor gamle de er? Og gjør det selv.....Er de 8 synes jeg at det ikke er greit, men er de 11 er det ok!

Skjønner at du har vansker med beina, men hvorfor lage mer problemer ut av det? Du klarer deg vel i hverdagen sann eller? Er det en far i bildet som kan hjelpe til? Og hva med å høre med skolen om å låne gymsal eller SFO så alle jentene blir invitert?

Er bare forslag dette og du tar det valget du ønsker.

Hun fyller 8.  Hun har ingen pappa. Jeg lager¨ikke problemer. Jeg HAR problemer.. Jeg greier meg til bussen  og tilbake for å handle, det jeg greier en hel dag. Skole er ikke til leie. Er ting til leie i nærheten men uten bil er det umulig. . 

Anonymkode: 4f460...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun fyller 8.  Hun har ingen pappa. Jeg lager¨ikke problemer. Jeg HAR problemer.. Jeg greier meg til bussen  og tilbake for å handle, det jeg greier en hel dag. Skole er ikke til leie. Er ting til leie i nærheten men uten bil er det umulig. . 

Anonymkode: 4f460...aee

Men om det er helt umulig å invitere alle jentene hjem, helt umulig å organisere noe i lånt lokale og helt umulig å ha festen ute har du jo ingen annen mulighet enn å invitere noen få av klassekameratene? 

Hva er egentlig hensikten med tråden? Om alle hadde svart nei, det er ikke greit, så hadde det likevel vært eneste alternativet?

 

Anonymkode: dc0ce...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men om det er helt umulig å invitere alle jentene hjem, helt umulig å organisere noe i lånt lokale og helt umulig å ha festen ute har du jo ingen annen mulighet enn å invitere noen få av klassekameratene? 

Hva er egentlig hensikten med tråden? Om alle hadde svart nei, det er ikke greit, så hadde det likevel vært eneste alternativet?

 

Anonymkode: dc0ce...48d

Og det er jo poenget - hvorfor føler folk at samme hva de har av helse, husrom eller inntekt, så må de søke bekreftelse og rettferdiggjøre at de kun kan arrangere små bursdager?! Da er det sosiale presset tyranniserende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men om det er helt umulig å invitere alle jentene hjem, helt umulig å organisere noe i lånt lokale og helt umulig å ha festen ute har du jo ingen annen mulighet enn å invitere noen få av klassekameratene? 

Hva er egentlig hensikten med tråden? Om alle hadde svart nei, det er ikke greit, så hadde det likevel vært eneste alternativet?

 

Anonymkode: dc0ce...48d

Nei, jeg kunne invitert alle sammen på kino. eller  på restauranten  som for 2 år siden.. Men det vil jeg ikke. . Derfor hører jeg her 

Anonymkode: 4f460...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg kunne invitert alle sammen på kino. eller  på restauranten  som for 2 år siden.. Men det vil jeg ikke. . Derfor hører jeg her 

Anonymkode: 4f460...aee

Men ‘hva hører du her’? Du sier nei til alle forslag, det er kun det å invitere fire stk hjem som er gjennomførbart. 

Det er jo helt greit, det blir nok en fin feiring. 

Anonymkode: dc0ce...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er et fint mål å invitere alle jentene, samtidig passer det ikke for alle familier. Slik du har det så er det helt ok å invitere kun noen få.

Skyld gjerne på korona om noen sier noe eller bare si det som det er, du har ikke plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror det vil gå veldig fint. Jeg har jo tenkt til å sende invitasjon til foreldrene, og be dem om å holde kjeft frem til selve dagen. Nettopp for at det ikke skal bli snakket om. på skolen. 

Anonymkode: 4f460...aee

Haha er du seriøs? Er du virkelig så dum at du tror barna vil holde kjeft på skolen? De er barn vettu...

Anonymkode: 9fc7f...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun fyller 8.  Hun har ingen pappa. Jeg lager¨ikke problemer. Jeg HAR problemer.. Jeg greier meg til bussen  og tilbake for å handle, det jeg greier en hel dag. Skole er ikke til leie. Er ting til leie i nærheten men uten bil er det umulig. . 

Anonymkode: 4f460...aee

Du lager jo problemer ut av ingenting. Dette er faktisk bekymringsverdig. 

Anonymkode: 9fc7f...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror det vil gå veldig fint. Jeg har jo tenkt til å sende invitasjon til foreldrene, og be dem om å holde kjeft frem til selve dagen. Nettopp for at det ikke skal bli snakket om. på skolen. 

Anonymkode: 4f460...aee

Du tror vel ikke at de jentene som ikke er invitert (og foreldrene deres) ikke vil finne ut at dere har hatt selskap? En «hemmelig» bursdag blir ofte snakket mye mer om enn vanlig. Barn på 8 år prater sammen, og de tar det veldig personlig når de ikke blir invitert i bursdager.

 

mest sannsynlig vil foreldrene til de som ikke er invitert prate sammen. Erdet vanlig å ha alle jenter i selskap så vil kanskje mamma til Kari ringe mamma til Mari for å sjekke om det stemmer at Kari ikke er invitert. Eller om hun er den eneste som ikke får komme osv. 

 

dette kommer til å bli pratet om, mulig du også vil få telefon fra noen for kanskje de tror at innbydelsen tilslutt barn er glemt eller somlet vekk. 

Anonymkode: 9772b...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har arrangert barnebursdag i en ettroms på 35 kvm, og det går helt strålende. Men om du bor på under 20 kvm kan jeg jo forstå at det blir for trangt.

Det er ikke en løsning jeg ville valgt å invitere bare fire, da hadde vi heller feiret utendørs selv på denne årstiden. Fordi jeg ville fryktet at det bidro til sosial isolering for eget barn. Men selvfølgelig kan man gjøre det slik om man absolutt vil. 

Anonymkode: 9f732...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Haha er du seriøs? Er du virkelig så dum at du tror barna vil holde kjeft på skolen? De er barn vettu...

Anonymkode: 9fc7f...d15

Har det noe å si? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

dette kommer til å bli pratet om, mulig du også vil få telefon fra noen for kanskje de tror at innbydelsen tilslutt barn er glemt eller somlet vekk. 

Anonymkode: 9772b...a04

Og så da? Ingen har krav på å bli bedt noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Pashla skrev:

Og så da? Ingen har krav på å bli bedt noe sted.

Nei men hi tror at bursdagen skal forbli hemmelig og ikke bli pratet om i det hele tatt. Det vil hun ikke klare, verken for barna eller andre foreldre.

Anonymkode: 9772b...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei men hi tror at bursdagen skal forbli hemmelig og ikke bli pratet om i det hele tatt. Det vil hun ikke klare, verken for barna eller andre foreldre.

Anonymkode: 9772b...a04

Er vel grenser for hvor mye skandale 4 åtteåringer klarer å lage. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er helt greit! Du er i en spesiell situasjon, barna (de som ikke inviteres) overlever dette. 
 

jeg er lærer i 1. klasse, flere har valgt små bursdager i år pga. korona. Det er jo litt dumt, men hva kan man gjøre. De er sikkert redde for smitte om de har 14 stk i huset sitt. Så lenge invitasjonene ikke leveres på skolen, så legger jeg meg ikke opp i det. Men alle oppfordres selvsagt til å invitere alle og være ute osv. 
men din situasjon er spesiell, og dette tror jeg kommer til å gå helt fint. 
 

Blir nok veldig stas for jentene :) 

Anonymkode: 87eda...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, dette kommer til å bli snakket om. Både blandt barn og foreldre.  For det andre, siden du sier det er så fint klassemiljø synes jeg du setter det i unødig fare. Er det vanlig å invitere alle jentene, og mitt barn ikke hadde blitt invitert hadde jeg faktisk tatt kontakt og lurt på hva som i all verden skjedde her. Men når du starter dette her, og sier at det ikke er så farlig, regner jeg med at det ikke er så farlig at ungen din blir invitert på ting heller. En ting er bursdager, men en annen ting er andre arrangementer eller sammenkomster som skjer utenfor. Ting går begge veier vettu. Og selvsagt går du det til. Du fremstår her som ressurssvak når du problematiserer så mye.

Anonymkode: fc1b2...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Anonym bruker skrev (På 10.10.2020 den 19.47):

Nei men hi tror at bursdagen skal forbli hemmelig og ikke bli pratet om i det hele tatt. Det vil hun ikke klare, verken for barna eller andre foreldre.

Anonymkode: 9772b...a04

Jeg sa aldri at jeg skulle prøve å holde bursdagen hemmelig? Selvfølgelig vil det bli snakket om. 
Trengte ikke si noe til foreldrene heller, de skjønte det helt fint selv. Mente aldri at bursdagen skulle være en hemmelighet, men det er en unødvendighet at de som er invitert og bursdagsbarnet selv løper rundt på skolen og snakker om det på lik linje som alle gjør når det deles ut invitasjoner. 

MEN. Bursdagen ble en stor hit. Ingen sure miner, og alle forstod. 

Anonymkode: 4f460...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 10.10.2020 den 20.43):

For det første, dette kommer til å bli snakket om. Både blandt barn og foreldre.  For det andre, siden du sier det er så fint klassemiljø synes jeg du setter det i unødig fare. Er det vanlig å invitere alle jentene, og mitt barn ikke hadde blitt invitert hadde jeg faktisk tatt kontakt og lurt på hva som i all verden skjedde her. Men når du starter dette her, og sier at det ikke er så farlig, regner jeg med at det ikke er så farlig at ungen din blir invitert på ting heller. En ting er bursdager, men en annen ting er andre arrangementer eller sammenkomster som skjer utenfor. Ting går begge veier vettu. Og selvsagt går du det til. Du fremstår her som ressurssvak når du problematiserer så mye.

Anonymkode: fc1b2...ec4

Vel, vi hadde en strålende feiring uten noen spørsmål. Er flere som har hatt mindre bursdager pga corona, så dette er vel ikke noe helt sjokkerende i disse dager uansett. 
Jeg hadde reagert om mitt barn var det eneste, eller 1 av 2 eller 3 som ikke ble invitert. Men her er det snakk om å invitere noen få av mange.  

Anonymkode: 4f460...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 10.10.2020 den 0.04):

Tror det vil gå veldig fint. Jeg har jo tenkt til å sende invitasjon til foreldrene, og be dem om å holde kjeft frem til selve dagen. Nettopp for at det ikke skal bli snakket om. på skolen. 

Anonymkode: 4f460...aee

Du lan ikke forvente at hverker foreldrene de gjestene du inviterer eller din datter holder munn. Du må regne med at alle jentene får vite om det og at de vil lure på hvorfor de ikke ble bedt.  Å invitere bare noen legger opp til å skade klassemiljøet. Ingen kan nekte deg å gjøre det, men jeg tror ikke det er smart.

Anonymkode: 2c370...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør som du vil, noe du tydeligvis har bestemt deg for. 4 av 12 er forsåvidt "innafor" - men du må i ytterste konsekvens være forberedt på at alle de andre vil gjøre det samme også, og ingen av dem vil velge din datter som en av de 4.  

Men det er annerledestid og du har problemer som gjør at dette er den eneste måten du ser at du kan få det til på i år. Og det er helt greitt, og jeg vil tro at de aller fleste vil vise stor forståelse for det. I klassen til min eldste var det ei jente som alltid kun inviterte sine 2-3 nærmeste venninner, og det gikk helt fint - alle vi andre inviterte alle, inkludert henne. Vi visste nemlig årsaken til at det var sånn.  

Som sagt, arranger bursdag som du vil, men det er utrolig dumt å gi de andre beskjed om å ikke si noe til andre om det, ikke fortell noe til jentene..  det er rett og slett feigt - og dumt. Vær heller ærlig og si at helsa di gjør at sånn må det bli denne gangen. Jeg ville følt det ubehagelig om jeg skulle sende min datter i en "hemmelig" bursdag bak ryggen på de andre jentene. 

Anonymkode: 118f1...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 24.11.2020 den 22.41):

Du gjør som du vil, noe du tydeligvis har bestemt deg for. 4 av 12 er forsåvidt "innafor" - men du må i ytterste konsekvens være forberedt på at alle de andre vil gjøre det samme også, og ingen av dem vil velge din datter som en av de 4.  

Men det er annerledestid og du har problemer som gjør at dette er den eneste måten du ser at du kan få det til på i år. Og det er helt greitt, og jeg vil tro at de aller fleste vil vise stor forståelse for det. I klassen til min eldste var det ei jente som alltid kun inviterte sine 2-3 nærmeste venninner, og det gikk helt fint - alle vi andre inviterte alle, inkludert henne. Vi visste nemlig årsaken til at det var sånn.  

Som sagt, arranger bursdag som du vil, men det er utrolig dumt å gi de andre beskjed om å ikke si noe til andre om det, ikke fortell noe til jentene..  det er rett og slett feigt - og dumt. Vær heller ærlig og si at helsa di gjør at sånn må det bli denne gangen. Jeg ville følt det ubehagelig om jeg skulle sende min datter i en "hemmelig" bursdag bak ryggen på de andre jentene. 

Anonymkode: 118f1...010

Bursdagen er for lengst ferdig. Jeg innså at det å be foreldrene være diskrete var ikke vits. Det ble rett og slett tatt som en selvfølge da jeg inviterte via messenger. :) 

Anonymkode: 4f460...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 7.10.2020 den 23.37):

Hun er den siste som fyller 8. 
Som jeg skrev kan jeg ikke ha bursdagen ute siden jeg ikke kan gå.

Anonymkode: 4f460...aee

Hva med leie SFO eller gymsalen på skolen? Få hjelp av en venninne av deg til å servere pølser og muffins? Sett på Spotify og ha danselek. Veldig enkelt. På Sfo her fikk man lov til å bruke tegnesaker osv også. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...