Gå til innhold

Dere som er i risikogruppe, skal dere ta influensavaksine?

Anbefalte innlegg

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis ikke, hvorfor ikke?

Jeg har ikke tatt den før, men vurderer å ta den i år, men er litt usikker.

Anonymkode: 32f79...5c8

Jeg er i "mild" risikogruppe, kommer ikke til å ta vaksinen. Den siste gangen bommet de kraftig på stammen, og jeg ble syk likevel. Her må man vel også betale for den hvis man ikke er i høyrisikogruppa, og da gidder man i hvert fall ikke. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme her, var "dausjuk" følte jeg selv av influensa en uke, så utviklet det seg til lungebetennelse og jeg ble lagt inn med intravenøs antibiotika, intravenøs væske og pustehjelp. Var skikkelig dårlig en stund, så ble jeg bedre, men det er nå 11 år siden og jeg har aldri blitt helt frisk. Fikk først diagnosen postviralt utmattelsessyndrom og etterhvert ME... 

Anonymkode: 79b9d...a07

Vet hvordan du har det! Klem! ❤️

Skrevet
1 minutt siden, Milfy Way skrev:

Jeg er i "mild" risikogruppe, kommer ikke til å ta vaksinen. Den siste gangen bommet de kraftig på stammen, og jeg ble syk likevel. Her må man vel også betale for den hvis man ikke er i høyrisikogruppa, og da gidder man i hvert fall ikke. 

Hvis du er i en av risikogruppene som er listet opp, så må du ikke betale. Vet ikke hem du tenker på med høyrisiko gruppe?

Hi

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du er i en av risikogruppene som er listet opp, så må du ikke betale. Vet ikke hem du tenker på med høyrisiko gruppe?

Hi

Jeg har mild astma. Så har høyere risiko for senvirkninger som for eksempel lungebetennelse, men blir ikke prioritert sammen med andre som for eksempel har kreft, KOLS, hjerte- og karsykdommer, diabetes osv. 

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da har du ikke hatt influensa. 

Anonymkode: 1a5cf...321

Hvordan kan du påstå det så bastant? I likhet med andre virus, utarter influensa seg forskjellig fra person til person. 

Skrevet
Akkurat nå, Milfy Way skrev:

Jeg har mild astma. Så har høyere risiko for senvirkninger som for eksempel lungebetennelse, men blir ikke prioritert sammen med andre som for eksempel har kreft, KOLS, hjerte- og karsykdommer, diabetes osv. 

Astma er jo en av risikogruppene, på lik linje med de andre tingene du nevner her.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Astma er jo en av risikogruppene, på lik linje med de andre tingene du nevner her.

Siden det er mangel på vaksiner i år så vil de nok vurdere 80 år gamle Olga med hjertetrøbbel fremfor meg som ikke har vært sykmeldt de siste 6 årene og er forholdsvis ung.

Skrevet
20 hours ago, Anonym bruker said:

Hvis ikke, hvorfor ikke?

Jeg har ikke tatt den før, men vurderer å ta den i år, men er litt usikker.

Ja

Anonymkode: 8c832...f4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...