Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2020 #26 Skrevet 1. oktober 2020 Min samboer snakker helt greit engelsk, det samme gjør jeg. Anonymkode: 66034...608
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2020 #27 Skrevet 1. oktober 2020 15 minutes ago, KellyTaylor said: Og hvorfor lurer du på det? Men siden du spør så kan jeg nevne at jeg har gått språklinje, vært utvekslingsstudent i flere av de landene og feriert mye i etterkant. Noen har språkøre mens andre fordyper seg i tunge litterære bøker. Nå er vel ikke engelsk, fransk og spans så særlig vanskelig å snakke eller forstå? Fortsatt lang vei til flytende... Anonymkode: e0eb7...1ec
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2020 #28 Skrevet 1. oktober 2020 4 minutes ago, Anonym bruker said: Hva burde jeg ha? Anonymkode: 7be95...e4e Uttale og grammatikk. Anonymkode: e0eb7...1ec
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2020 #29 Skrevet 1. oktober 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Uttale og grammatikk. Anonymkode: e0eb7...1ec Hvis man for eksempel snakker så godt norsk som du skriver vil jeg si at du snakker flytende, selv om gramatikken og settningsbyggingen ikke er helt som hos en som har norsk som morsmål. Det er veldig sjelden å møte noen som snakker annet enn morsmålet sitt helt perfekt. Som oftest kan msn høre at det er noe som skurrer litt, selv om det kan være vanskelig å sette fingeren på akkurat hva det er. Anonymkode: 7be95...e4e
beef sister Skrevet 1. oktober 2020 #30 Skrevet 1. oktober 2020 2 hours ago, Anonym bruker said: Mange her i landet som vokser opp med to språk feks norsk pakistanere... Dem snakker ikke flytende norsk og pakistansk av den grunnen. Jobber med ungdommee som snakker et annet språk hjemme og alle kan jeg høre at ikke har både feks urdu og norsk som morsmål. Knoter aldri og leter ikke ord i de språka sier du? Hvorfor ikke lære seg norsk? Håper ikke han bor her i landet da... Viktig å lære seg språket isåfall. Anonymkode: e0eb7...1ec Jeg har ikke forsøkt å uttale meg om språkkompetansen til ungdommene du jobber med? Hva de gjør eller ikke gjør, vet jeg ikke noe om. Ellers kan det vel være tusen grunner til hvorfor noen ikke drømmer om å lære seg norsk - du trenger du ikke å bekymre deg for manglende forsøk på integrering i hvert fall.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2020 #31 Skrevet 1. oktober 2020 Fransk, italiensk, japansk, engelsk Anonymkode: 4e2f9...137
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2020 #32 Skrevet 2. oktober 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Mange her i landet som vokser opp med to språk feks norsk pakistanere... Dem snakker ikke flytende norsk og pakistansk av den grunnen. Jobber med ungdommee som snakker et annet språk hjemme og alle kan jeg høre at ikke har både feks urdu og norsk som morsmål. Knoter aldri og leter ikke ord i de språka sier du? Hvorfor ikke lære seg norsk? Håper ikke han bor her i landet da... Viktig å lære seg språket isåfall. Anonymkode: e0eb7...1ec Jøss. Du trenger visst å lære deg en del norsk selv. Dette svir i øynene. Anonymkode: 6fcec...af4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå