Anonym bruker Skrevet 29. september 2020 #3 Skrevet 29. september 2020 Jeg har egentlig likt han ganske godt, men i helgen snudde det. Han var sur og irritert, og måten han krevde at Oslos byråd skulle adlyde han på, syns jeg var et ekkelt forsøk på maktovergrep. Glad Raymond sto imot. Anonymkode: 0eccf...2a6
Anonym bruker Skrevet 29. september 2020 #4 Skrevet 29. september 2020 Nei, Bent Høie gjør en glimrende jobb i en vanskelig situasjon. Jeg er lei av situasjonen vi er i, men jeg har bestemt meg for at jeg skal holde ut. Anonymkode: 00cb6...032
Anonym bruker Skrevet 29. september 2020 #5 Skrevet 29. september 2020 Han er så monoton... Anonymkode: 6708d...f9c
Anonym bruker Skrevet 29. september 2020 #6 Skrevet 29. september 2020 Nei. Derimot fått mer respekt. Man kan være enig eller uenig i en dugnad, og man kan være enig eller uenig i om hvorvidt viruset er en trussel mot vårt samfunn. På verdensbasis er det faktisk det og jeg synes det er veldig greit at noen tar ansvar i en situasjon hvor det trengs. Anonymkode: 3e6ab...607
Anonym bruker Skrevet 29. september 2020 #7 Skrevet 29. september 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har egentlig likt han ganske godt, men i helgen snudde det. Han var sur og irritert, og måten han krevde at Oslos byråd skulle adlyde han på, syns jeg var et ekkelt forsøk på maktovergrep. Glad Raymond sto imot. Anonymkode: 0eccf...2a6 Skal alle landets kommuner kunne la være å rette seg etter sentrale myndigheter under denne pandemien, eller er det et gode som kun skal gjelde for Oslo? Anonymkode: 7f98d...3df
Anonym bruker Skrevet 29. september 2020 #10 Skrevet 29. september 2020 Høyremann, så nei, jeg er ikke «begynt» å bli lei ham. Jeg hadde ikke noen større sympati for ham i utgangspunktet. Anonymkode: 93608...993
Anonym bruker Skrevet 29. september 2020 #11 Skrevet 29. september 2020 Nei, jeg synes han gjør en ok jobb. Anonymkode: ac51e...f15
Anonym bruker Skrevet 29. september 2020 #12 Skrevet 29. september 2020 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har egentlig likt han ganske godt, men i helgen snudde det. Han var sur og irritert, og måten han krevde at Oslos byråd skulle adlyde han på, syns jeg var et ekkelt forsøk på maktovergrep. Glad Raymond sto imot. Anonymkode: 0eccf...2a6 Selvfølgelig må de gå inn å legge press på kommuner som ikke tar smittevern alvorlig, at Raymond ikke ville se alvoret er jo heller litt pinlig, litt sånn trassig rett og slett. Anonymkode: ac51e...f15
Anonym bruker Skrevet 29. september 2020 #13 Skrevet 29. september 2020 Nei, har vært lei ham i flere år. Han har i sak etter sak etter sak vist seg svak, skjøvet fra seg ansvar som er hans. Han har unnlatt å være klar og tydelig i utallige saker som har gått utover folks liv og helse. Ambulanseflysaken er bare ett grelt eksempel. Så har du mange sykehussaker fra hele landet +++ Pandemien har han taklet ok, men ikke mer heller. Anonymkode: 28053...52c
Anonym bruker Skrevet 29. september 2020 #14 Skrevet 29. september 2020 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skal alle landets kommuner kunne la være å rette seg etter sentrale myndigheter under denne pandemien, eller er det et gode som kun skal gjelde for Oslo? Anonymkode: 7f98d...3df Hva er poenget med strengere tiltak i en by hvor majoriteten er lei OG der smittetallene er på vei ned? Da er det dessverre bare større sjanse for at folk gir enda mer beng. Uklokt. Anonymkode: 0eccf...2a6
Anonym bruker Skrevet 29. september 2020 #15 Skrevet 29. september 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva er poenget med strengere tiltak i en by hvor majoriteten er lei OG der smittetallene er på vei ned? Da er det dessverre bare større sjanse for at folk gir enda mer beng. Uklokt. Anonymkode: 0eccf...2a6 Det er sant, det er jo bare å drite i tiltak siden folk tross alt er lei 🙄 Anonymkode: ac51e...f15
Anonym bruker Skrevet 29. september 2020 #16 Skrevet 29. september 2020 Nei, jeg synes han er dyktig. Anonymkode: 1c2f9...f16
Anonym bruker Skrevet 29. september 2020 #17 Skrevet 29. september 2020 Nei, ikke lei av han. Er ganske lei sutringen til Raymond Johansen. Han oppfører seg som en trassig unge. Anonymkode: 4b7e6...1f9
Anonym bruker Skrevet 29. september 2020 #18 Skrevet 29. september 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva er poenget med strengere tiltak i en by hvor majoriteten er lei OG der smittetallene er på vei ned? Da er det dessverre bare større sjanse for at folk gir enda mer beng. Uklokt. Anonymkode: 0eccf...2a6 Tror du det bare er i Oslo folk er lei? Folk var vel rimelig lei i Bergen og, men de aksepterte strengere tiltak. Så da er spørsmålet: er det bare Oslo som kan nekte å følge anbefalinger og pålegg fra sentrale myndigheter, eller kan folk som er lei av korona men som bor utenfor Oslo også nekte det? Og ikke minst: hvilke strenge tiltak er det folk i Oslo, og resten av landet for øvrig, har måttet forholde seg til i og etter sommeren som har gjort livet så innmari vanskelig? Her jeg bor har vi i hvert fall levd ganske som normalt. Anonymkode: 7f98d...3df
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #19 Skrevet 30. september 2020 Nei. Jeg synes han har gjort en bra jobb og klarer seg fint. Liker også måten han er på. Han får tommel opp av meg. Anonymkode: c2d05...cb4
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #20 Skrevet 30. september 2020 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, ikke lei av han. Er ganske lei sutringen til Raymond Johansen. Han oppfører seg som en trassig unge. Anonymkode: 4b7e6...1f9 Helt enig Anonymkode: b146c...68a
KellyTaylor Skrevet 30. september 2020 #21 Skrevet 30. september 2020 (endret) Hn gjør jobben sin og de skulle ha kicket på dette munnbindet for hele Norges befolkning fra dag 1 !!!! Der har regjeringen og FHI vært svært vinglete og lite bestemte. Andre land har hatt og har strengere tiltak for å begrense smitten. R. Johansen fremstiller seg selv som en sutrende 3 åring- som nekter å følge pålagte restriksjoner. Endret 30. september 2020 av KellyTaylor
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #22 Skrevet 30. september 2020 Ikke lei Høie, men Raymonds sutring er litt vanskeligere å svelge. Anonymkode: acb3e...6f7
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #23 Skrevet 30. september 2020 JA! Herregud så lei jeg er av den fyren. Hele koronahåndteringen er en gedigen farse, med vingling frem og tilbake. Kan nevne i fleng; men bare det at de åpnet for reise i sommer når de nå får helt panikk når smitten stiger.. (altså hva f.. trodde de ville skje når de åpnet for reiser?) At de fremdeles nekter breddeidretten gjør meg så sint. Og at han nå gikk til media for å overkjøre byrådet i Oslo, samtidig som de lar busstreiken fortsette!?🤯 Det er altså så meningsløst teit at jeg har ikke ord. Jeg har aldri hatt særlig sansen for Raymond Johansen - men nå fikk han virkelig min respekt! Oslo hadde akkurat satt inn nye tiltak. Høie skjønner jo åpenbart ikke at vi snakker om 700 000 mennesker - ikke maskiner. Man kan rett og slett ikke endre regler fra dag til dag, da henger ikke folk med lenger. RJ har all erfaring på sin side når han sier det ikke nytter å stenge utestedene: det flytter bare festene hjem til folk. Så sutre Høie går til media og truer med å innføre nasjonale tiltak fordi Oslo vil gjøre litt andre justeringer enn han. Og når han i tillegg gikk til media i går og klager på at kommunene utnytter koronasituasjonen.. Altså, har han sett hvor mye dette koster? All ekstra rengjøring, enorme kostnader til vikarer fordi man må være hjemme bare det klør litt i halsen. Tapte skatteinntekter fordi masse folk har mistet jobben, osv. HANS tiltak gir uendelige kostnader for kommunene: han burde støtte dem og backe dem! Istedet trykker han dem enda lenger ned. Nei, han har mistet all min respekt og mer til! Ingen ydmykhet for at de selv dreit seg ut i starten av pandemien med altfor dårlig beredskap. Og ingen evne til å vurdere og gi informasjon til folket om hva de tenker nå som det kan se ut som viruset er mindre farlig, ettersom knapt noen er innlagt og ingen dør som følge av korona alene (de ytterst få som har dødd på gamlehjem ville sannsynligvis dødd av andre virus også). Anonymkode: 8bf8b...274
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 30. september 2020 #24 Skrevet 30. september 2020 Nei, synes han er veldig dyktig!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #25 Skrevet 30. september 2020 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: JA! Herregud så lei jeg er av den fyren. Hele koronahåndteringen er en gedigen farse, med vingling frem og tilbake. Kan nevne i fleng; men bare det at de åpnet for reise i sommer når de nå får helt panikk når smitten stiger.. (altså hva f.. trodde de ville skje når de åpnet for reiser?) At de fremdeles nekter breddeidretten gjør meg så sint. Og at han nå gikk til media for å overkjøre byrådet i Oslo, samtidig som de lar busstreiken fortsette!?🤯 Det er altså så meningsløst teit at jeg har ikke ord. Jeg har aldri hatt særlig sansen for Raymond Johansen - men nå fikk han virkelig min respekt! Oslo hadde akkurat satt inn nye tiltak. Høie skjønner jo åpenbart ikke at vi snakker om 700 000 mennesker - ikke maskiner. Man kan rett og slett ikke endre regler fra dag til dag, da henger ikke folk med lenger. RJ har all erfaring på sin side når han sier det ikke nytter å stenge utestedene: det flytter bare festene hjem til folk. Så sutre Høie går til media og truer med å innføre nasjonale tiltak fordi Oslo vil gjøre litt andre justeringer enn han. Og når han i tillegg gikk til media i går og klager på at kommunene utnytter koronasituasjonen.. Altså, har han sett hvor mye dette koster? All ekstra rengjøring, enorme kostnader til vikarer fordi man må være hjemme bare det klør litt i halsen. Tapte skatteinntekter fordi masse folk har mistet jobben, osv. HANS tiltak gir uendelige kostnader for kommunene: han burde støtte dem og backe dem! Istedet trykker han dem enda lenger ned. Nei, han har mistet all min respekt og mer til! Ingen ydmykhet for at de selv dreit seg ut i starten av pandemien med altfor dårlig beredskap. Og ingen evne til å vurdere og gi informasjon til folket om hva de tenker nå som det kan se ut som viruset er mindre farlig, ettersom knapt noen er innlagt og ingen dør som følge av korona alene (de ytterst få som har dødd på gamlehjem ville sannsynligvis dødd av andre virus også). Anonymkode: 8bf8b...274 Den som sutrer er jo Johansen. Høie har ikke noe å si ang bussstreiken, det er ikke i hans mandat. At en kommune ikke kan rette seg etter helsemyndighetene sine råd til tiltak er lite greit. Med økende smitte vil jobtiltak endre seg fra dag til dag. Da må helsemyndighetene komme med nye rettningslinjer. Klarer Bergen å legge seg i selen å innføre strengere tiltak må da Oslo greie det også. Når det er sagt så var det ikke truing fra Høie sin side ang tiltak nasjonalt. Han sa hadde ikke Oslo innført tiltak, hadde det vett nødt å innføre tiltak nasjonalt. Anonymkode: e85e5...b6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå