Gå til innhold

Hvor går deres grense for flørting i vennekretsen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi hadde besøk av et vennepar igår. De bor ikke i nærområdet men vi har vært mye sammen med dem opp igjennom. Jeg har merket meg opptil flere ganger at gjengen de omgås med er veldig frie overfor hverandre. Det vil si, jeg synes de er veldig flørtende overfor andres partnere. Vi er ikke en del av denne gjengen, men de gangene vi har festet sammen med dem, så har jeg følt litt ubehag. Jeg synes damene har vært veldig flørtende overfor min mann f.eks. Setter seg på fanget, skal danse hele kvelden, snakke veldig nærme, komme med komplimenter osv. Min mann er normalt høflig, men jeg ser han blir overrumplet når de oppfører seg sånn. Min venninne er også sånn. 

Jeg vil ikke framstå som en sjalu type, men jeg synes det er en merkelig oppførsel av voksne folk på rundt 50 år. Igår fortalte hun at de hadde vært på fest, og at det hadde vært et par der som ikke passet inn sammen med dem. De hadde ikke samme fjasete innstilling når det kom til det å tulle og fjase og danse med andre. De var så sjalu og det gikk ikke an å ha dem med. Det virket som om hun hadde fått en negativ tilbakemelding fra dem, for hun var litt snurt. 

Jeg sa ikke så mye, men svarte at jeg ikke helt skjønte at de fortsatt orket å feste til utpå morrakvisten. Jeg orker ikke sånn lengre, er litt ferdig med det der svarte jeg. Nei, de syns det var helt topp, godt å komme seg ut svarte hun. De hadde endt opp med å leke tikken utpå natten......

Er det bare meg, eller er dette helt vanlig? Vi er alle rundt 50 år. 

 

Anonymkode: 07b59...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi hadde besøk av et vennepar igår. De bor ikke i nærområdet men vi har vært mye sammen med dem opp igjennom. Jeg har merket meg opptil flere ganger at gjengen de omgås med er veldig frie overfor hverandre. Det vil si, jeg synes de er veldig flørtende overfor andres partnere. Vi er ikke en del av denne gjengen, men de gangene vi har festet sammen med dem, så har jeg følt litt ubehag. Jeg synes damene har vært veldig flørtende overfor min mann f.eks. Setter seg på fanget, skal danse hele kvelden, snakke veldig nærme, komme med komplimenter osv. Min mann er normalt høflig, men jeg ser han blir overrumplet når de oppfører seg sånn. Min venninne er også sånn. 

Jeg vil ikke framstå som en sjalu type, men jeg synes det er en merkelig oppførsel av voksne folk på rundt 50 år. Igår fortalte hun at de hadde vært på fest, og at det hadde vært et par der som ikke passet inn sammen med dem. De hadde ikke samme fjasete innstilling når det kom til det å tulle og fjase og danse med andre. De var så sjalu og det gikk ikke an å ha dem med. Det virket som om hun hadde fått en negativ tilbakemelding fra dem, for hun var litt snurt. 

Jeg sa ikke så mye, men svarte at jeg ikke helt skjønte at de fortsatt orket å feste til utpå morrakvisten. Jeg orker ikke sånn lengre, er litt ferdig med det der svarte jeg. Nei, de syns det var helt topp, godt å komme seg ut svarte hun. De hadde endt opp med å leke tikken utpå natten......

Er det bare meg, eller er dette helt vanlig? Vi er alle rundt 50 år. 

 

Anonymkode: 07b59...94e

Jeg må si...det er litt kult at folk ikke slutter å leke og tøyse. Er selv 40 - å herrefred for noen gravalvorlige folk som finnes rundt om kring, hvis indre barn er dødt og begravet. Leke tikken og danse natta lang - ja takk sier jeg :)

Men å tråkke over intimgrense er noe annet. Kan ha det gøy uten denslags. Hadde selv synes det var ugreit om noen satt på mannens fang eller omtrent tungekyssa han under en samtale! Jeg er ikke spesielt sjalu, jeg synes bare det er tacky å trenge selvbekreftelse fra andres partere enten man er 20 eller 50.

Anonymkode: 3087a...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må si...det er litt kult at folk ikke slutter å leke og tøyse. Er selv 40 - å herrefred for noen gravalvorlige folk som finnes rundt om kring, hvis indre barn er dødt og begravet. Leke tikken og danse natta lang - ja takk sier jeg :)

Men å tråkke over intimgrense er noe annet. Kan ha det gøy uten denslags. Hadde selv synes det var ugreit om noen satt på mannens fang eller omtrent tungekyssa han under en samtale! Jeg er ikke spesielt sjalu, jeg synes bare det er tacky å trenge selvbekreftelse fra andres partere enten man er 20 eller 50.

Anonymkode: 3087a...48f

Ja det er litt der jeg også er. Jeg synes det er lite sjarmerende å henge på andres partnere. De må gjerne leke tikken, det er ikke der skoen trykker. Men når hele settingen er som den er, så blir det litt som du sier tacky. 

HI

Anonymkode: 07b59...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å leke og tøyse er greit for meg, men ikke flørting når man er i forhold. Hadde noen eglet seg flørtende inn på mannen min sp hadde JEG satt meg i fanget hans. Hadde fått hun andre ut av det ganske fort 😬

Anonymkode: 9bfbf...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting galt med hverken dem eller deg, men dere passer kanskje ikke i samme gruppe.

Kjæresten min fikk kultursjokk da han ble sammen med meg. Eksen gjennom 15 år var nok veldig sjalu og han trodde det var gjengs at man ikke deltok i sosiale lag med det motsatte kjønn med mindre alle var par. 
 

Nå skjønner han at det ikke gjelder for alle.

Mitt tips til deg er å sette grenser for deg selv, men ikke nødvendigvis tenke at det den gjengen gjør er galt eller umoralsk. De er ulik deg, det er greit. Utroskap skjer over alt, en kan ikke sikre seg:

Anonymkode: 0085e...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å leke og tøyse er greit for meg, men ikke flørting når man er i forhold. Hadde noen eglet seg flørtende inn på mannen min sp hadde JEG satt meg i fanget hans. Hadde fått hun andre ut av det ganske fort 😬

Anonymkode: 9bfbf...04e

 

Dette er vel det beste svaret du har fått :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi hadde besøk av et vennepar igår. De bor ikke i nærområdet men vi har vært mye sammen med dem opp igjennom. Jeg har merket meg opptil flere ganger at gjengen de omgås med er veldig frie overfor hverandre. Det vil si, jeg synes de er veldig flørtende overfor andres partnere. Vi er ikke en del av denne gjengen, men de gangene vi har festet sammen med dem, så har jeg følt litt ubehag. Jeg synes damene har vært veldig flørtende overfor min mann f.eks. Setter seg på fanget, skal danse hele kvelden, snakke veldig nærme, komme med komplimenter osv. Min mann er normalt høflig, men jeg ser han blir overrumplet når de oppfører seg sånn. Min venninne er også sånn. 

Jeg vil ikke framstå som en sjalu type, men jeg synes det er en merkelig oppførsel av voksne folk på rundt 50 år. Igår fortalte hun at de hadde vært på fest, og at det hadde vært et par der som ikke passet inn sammen med dem. De hadde ikke samme fjasete innstilling når det kom til det å tulle og fjase og danse med andre. De var så sjalu og det gikk ikke an å ha dem med. Det virket som om hun hadde fått en negativ tilbakemelding fra dem, for hun var litt snurt. 

Jeg sa ikke så mye, men svarte at jeg ikke helt skjønte at de fortsatt orket å feste til utpå morrakvisten. Jeg orker ikke sånn lengre, er litt ferdig med det der svarte jeg. Nei, de syns det var helt topp, godt å komme seg ut svarte hun. De hadde endt opp med å leke tikken utpå natten......

Er det bare meg, eller er dette helt vanlig? Vi er alle rundt 50 år. 

 

Anonymkode: 07b59...94e

Vi er 7 jenter og 7 gutter som har holdt kontakten siden vi var ungdom. Vi har alle funnet en av guttene vi har giftet oss med. Men når vi var unge lå alle med alle i denne gjengen. Vi er i dag i slutten av 40-årene, å det hender rett som det er at det blir mye flørting på en fuktig kveld. Ikke sex, men litt kyssing og flørting. Men har full forståelse at ikke alle er sånn som oss. 

Anonymkode: cbf4c...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en klam gjeng... I vår gjeng er det ingen som sitter på hverandres fang. Vi har en generelt løs og ledig tone der vi ikke er redd for en litt dirty spøk eller kommentar, men det er lite flørting på tvers av parene. Dansingen er det lite av nå, men da vi danset en del for noen år siden var det alltid dansing som var helt innafor - ikke  akkurat dirty dancing med andres partnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke noe verre en vulgære, «lekne» damer på 40+ 😂 Høres ut som en gjeng jeg ikke hadde ønsket å tilbringe tid med.

Anonymkode: 5dc7f...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi er 7 jenter og 7 gutter som har holdt kontakten siden vi var ungdom. Vi har alle funnet en av guttene vi har giftet oss med. Men når vi var unge lå alle med alle i denne gjengen. Vi er i dag i slutten av 40-årene, å det hender rett som det er at det blir mye flørting på en fuktig kveld. Ikke sex, men litt kyssing og flørting. Men har full forståelse at ikke alle er sånn som oss. 

Anonymkode: cbf4c...1d5

Litt flørting kan være greit, men kyssing? Virkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er vel at jeg ikke ser for meg at det akkurat holdes avstand, og jeg begynner å bli så dritt lei alle som gir blanke i smittevern. Jeg hadde gått.

Anonymkode: a20b3...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en sånn vennegjeng. Der er det ganske fri flyt mellom parene. Tror det er vanlig blant en del ! Ser at disse parene oftere trekker sammen og reiser på voksenturer og sånt. Er nok en form for å få klå litt uten å direkte være utro.

Anonymkode: bb36e...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner en sånn vennegjeng. Der er det ganske fri flyt mellom parene. Tror det er vanlig blant en del ! Ser at disse parene oftere trekker sammen og reiser på voksenturer og sånt. Er nok en form for å få klå litt uten å direkte være utro.

Anonymkode: bb36e...822

Partnerbytte innenfor trygge rammer altså 😛 

Anonymkode: 07b59...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Partneren min får selv avgjøre hvor grensen går. Hvis han synes det er greit å bli tatt på, plager det meg ikke hvis noen sitter på fanget hans eller klår på ham. Jeg hater å bli tatt på av folk, så det hadde vært uaktuelt for egen del. Kjenner heldigvis ikke mange som holder på slik, og de som eventuelt forsøker seg, ber jeg jo bare om å la være. Hadde dog ikke orket å delta på fester med en hel haug med leker. Tror heldigvis det er unntakene som holder på sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En problemstilling jeg igrunn ikke har tenkt over. Om noen flørtet med meg, ville jeg nok ha synes det var veldig ubehagelig om jeg hadde gjenkjent det. Om noen hadde flørtet med mannen min så hadde jeg ikke tenkt så mye over det. Om mannen min flørtet med andre hadde det blitt oppvask. Kyssing er helt uaktuelt, dansing, fangsitting og samtaler er innafor. Men det er jo en totalvurdering som betyr noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det finnes ikke noe verre en vulgære, «lekne» damer på 40+ 😂 Høres ut som en gjeng jeg ikke hadde ønsket å tilbringe tid med.

Anonymkode: 5dc7f...3cb

Jo, kanskje folk som trur at etter 40 + må alle andre tenke som dei og slutte med tant og fjas. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi er 7 jenter og 7 gutter som har holdt kontakten siden vi var ungdom. Vi har alle funnet en av guttene vi har giftet oss med. Men når vi var unge lå alle med alle i denne gjengen. Vi er i dag i slutten av 40-årene, å det hender rett som det er at det blir mye flørting på en fuktig kveld. Ikke sex, men litt kyssing og flørting. Men har full forståelse at ikke alle er sånn som oss. 

Anonymkode: cbf4c...1d5

Det er jo ikke så rart hvis ingen av dere har horisont.

Anonymkode: 10d4d...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi er 7 jenter og 7 gutter som har holdt kontakten siden vi var ungdom. Vi har alle funnet en av guttene vi har giftet oss med. Men når vi var unge lå alle med alle i denne gjengen. Vi er i dag i slutten av 40-årene, å det hender rett som det er at det blir mye flørting på en fuktig kveld. Ikke sex, men litt kyssing og flørting. Men har full forståelse at ikke alle er sånn som oss. 

Anonymkode: cbf4c...1d5

Oi, det høres veldig spesielt ut, både det dere gjør nå og at alle lå med alle når dere var unge.

Anonymkode: 9e4e6...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2020 den 16.44, Anonym bruker skrev:

Å leke og tøyse er greit for meg, men ikke flørting når man er i forhold. Hadde noen eglet seg flørtende inn på mannen min sp hadde JEG satt meg i fanget hans. Hadde fått hun andre ut av det ganske fort 😬

Anonymkode: 9bfbf...04e

Jøss. Fjortis-atferd...

Anonymkode: 1a9d7...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2020 den 14.00, Anonym bruker skrev:

Vi hadde besøk av et vennepar igår. De bor ikke i nærområdet men vi har vært mye sammen med dem opp igjennom. Jeg har merket meg opptil flere ganger at gjengen de omgås med er veldig frie overfor hverandre. Det vil si, jeg synes de er veldig flørtende overfor andres partnere. Vi er ikke en del av denne gjengen, men de gangene vi har festet sammen med dem, så har jeg følt litt ubehag. Jeg synes damene har vært veldig flørtende overfor min mann f.eks. Setter seg på fanget, skal danse hele kvelden, snakke veldig nærme, komme med komplimenter osv. Min mann er normalt høflig, men jeg ser han blir overrumplet når de oppfører seg sånn. Min venninne er også sånn. 

Jeg vil ikke framstå som en sjalu type, men jeg synes det er en merkelig oppførsel av voksne folk på rundt 50 år. Igår fortalte hun at de hadde vært på fest, og at det hadde vært et par der som ikke passet inn sammen med dem. De hadde ikke samme fjasete innstilling når det kom til det å tulle og fjase og danse med andre. De var så sjalu og det gikk ikke an å ha dem med. Det virket som om hun hadde fått en negativ tilbakemelding fra dem, for hun var litt snurt. 

Jeg sa ikke så mye, men svarte at jeg ikke helt skjønte at de fortsatt orket å feste til utpå morrakvisten. Jeg orker ikke sånn lengre, er litt ferdig med det der svarte jeg. Nei, de syns det var helt topp, godt å komme seg ut svarte hun. De hadde endt opp med å leke tikken utpå natten......

Er det bare meg, eller er dette helt vanlig? Vi er alle rundt 50 år. 

 

Anonymkode: 07b59...94e

Du er jo både sjalu og dømmende.

Anonymkode: 1a9d7...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva er tikken?

Anonymkode: 6481c...66b

Pass deg, ellers blir du slettet for avsporinger. 

Anonymkode: 1a9d7...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Syngensang skrev:

Jo, kanskje folk som trur at etter 40 + må alle andre tenke som dei og slutte med tant og fjas. 

Eller evnt tilpasse seg en mellomting? 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...