Gå til innhold

Hvor går deres grense for flørting i vennekretsen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er jo både sjalu og dømmende.

Anonymkode: 1a9d7...a13

Jeg vil ikke si det. Jeg liker bare ikke å være sammen med slike grupper. Man kan ha det veldig moro uten å haje på andres ektefeller. Og jo eldre man blir, desto særere blir sånn oppførsel. 

Anonymkode: 07b59...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Sommerkroppen 2029 skrev:

Eller evnt tilpasse seg en mellomting? 🤷‍♀️

Meinar ikkje at alle må drive med tull og fjas, men  dei som vil kan få lov! Ein kan vere eit godt og dugande menneske sjølv om ein er over førti og likar å leike og gå med utringa toppar eller kva det no er du legg i vulgært. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Sisten

Anonymkode: 64d86...0a9

50åringer flørter med sisten på fest?! 😆 Godt jeg bare er 40😄

Anonymkode: 6481c...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil ikke si det. Jeg liker bare ikke å være sammen med slike grupper. Man kan ha det veldig moro uten å haje på andres ektefeller. Og jo eldre man blir, desto særere blir sånn oppførsel. 

Anonymkode: 07b59...94e

Den ektefellen er voksen og kan selv bestemme hvor hans/hennes grenser går. Det er sjalusi å begynne å definere det for dem.

Og alder er ikke definerende for hvordan man lever eller oppfører seg. Det er dømmende av deg.

Anonymkode: 1a9d7...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Syngensang skrev:

Meinar ikkje at alle må drive med tull og fjas, men  dei som vil kan få lov! Ein kan vere eit godt og dugande menneske sjølv om ein er over førti og likar å leike og gå med utringa toppar eller kva det no er du legg i vulgært. 

I vulgært så mener jeg ikke utringa topper. Jeg henviser til oppførselen hi beskriver i innlegget sitt. Når man mener at et par som deltok på festen ikke passet inn grunnet sjalusi, så har nok noen tråkket veldig over grensene. Eller blitt snurt over at de ble satt litt på plass? 🤷‍♀️ Uansett, folk får oppføre seg som de vil, men må jo også regne med reaksjoner fra andre dersom de overskrider andres intimsoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Den ektefellen er voksen og kan selv bestemme hvor hans/hennes grenser går. Det er sjalusi å begynne å definere det for dem.

Og alder er ikke definerende for hvordan man lever eller oppfører seg. Det er dømmende av deg.

Anonymkode: 1a9d7...a13

Ok her har jeg tråkket deg på tærne skjønner jeg.....folk er forskjellige. Ei over her skrev jo at deres vennegjeng hadde hatt sex med hverandre tidligere, og fremdeles hadde ganske frie soner. Fint for dem, men jeg nekter å tro at alle i den gruppa synes dette er like stas. Det er alltid noen som er mer pådrivere enn andre i disse tilfellene. 

Anonymkode: 07b59...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Anonym bruker said:

Ok her har jeg tråkket deg på tærne skjønner jeg.....folk er forskjellige. Ei over her skrev jo at deres vennegjeng hadde hatt sex med hverandre tidligere, og fremdeles hadde ganske frie soner. Fint for dem, men jeg nekter å tro at alle i den gruppa synes dette er like stas. Det er alltid noen som er mer pådrivere enn andre i disse tilfellene. 

Anonymkode: 07b59...94e

Men man må faktisk kunne stole på at folk klarer å sette egne grenser. Hvis de ikke synes det er stas, får de bruke ordene sine og si det, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, beef sister skrev:

Men man må faktisk kunne stole på at folk klarer å sette egne grenser. Hvis de ikke synes det er stas, får de bruke ordene sine og si det, da. 

Kanskje det føles vanskelig når tilsynelatende resten av gruppa synes dette er helt topp....

Anonymkode: 07b59...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutes ago, Anonym bruker said:

Kanskje det føles vanskelig når tilsynelatende resten av gruppa synes dette er helt topp....

Anonymkode: 07b59...94e

Vel, det kan ikke andre ta ansvar for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ok her har jeg tråkket deg på tærne skjønner jeg.....folk er forskjellige. Ei over her skrev jo at deres vennegjeng hadde hatt sex med hverandre tidligere, og fremdeles hadde ganske frie soner. Fint for dem, men jeg nekter å tro at alle i den gruppa synes dette er like stas. Det er alltid noen som er mer pådrivere enn andre i disse tilfellene. 

Anonymkode: 07b59...94e

Du har ikke tråkket MEG på tærne. Jeg er singel og ikke i noen slik gjeng, så dette treffer meg ikke noe sted.

Jeg bare minner deg om det du selv skriver i dette innlegget: «folk er forskjellige». Dermed fins det ikke f eks noen fiksert alder for når man skal slutte å flørte, leke sisten eller være på fest hele natta. Men den forskjelligheten tåler visst ikke du.
 

Du greier ikke engang å se for deg at de som hadde seksuelle forbindelser i ungdommen kan være nære venner i dag. De er forskjellige fra DEG og dermed «nekter du å tro» at dette er naturlig for dem. Du viser med det at du kun anser dine egne grenser og tabuer for å være riktige, nøytrale og normale. Det er ikke tilfelle.

Anonymkode: 1a9d7...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje det føles vanskelig når tilsynelatende resten av gruppa synes dette er helt topp....

Anonymkode: 07b59...94e

Å si det til sin egen mann eller kone er jo nok. 

Anonymkode: 1a9d7...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos meg går grensa ved flørting. Jeg har aldri forstått behovet for flørting med andre når man er i et forhold. Det folk skriver om tull og tøys, tant og fjas er jo ikke flørting. Jeg kan også spøke, smile, flire og være hyggelig, men det er jo ikke "flørting". Flørting er oppmerksomhet med seksuell undertone, tegn på at man er interessert i vedkommende som dame/mann. Heldigvis er samboer av samme oppfatning som meg, så vi har felles kjøreregler her. Jeg synes det er kleint når en gift mann begynner å flørte og legge an å meg "på tull", gjerne mens dama er i samme rom. Føler meg skikkelig utilpass der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.9.2020 den 11.53, beef sister skrev:

Men man må faktisk kunne stole på at folk klarer å sette egne grenser. Hvis de ikke synes det er stas, får de bruke ordene sine og si det, da. 

Ikke bestandig man klarer det. Da jeg var sammen med eksen, ble jeg "sablet ned" da jeg prøvde å si fra, kalt paranoid, sjalu og kontrollerende. I deres vennegjeng var det EN mening som var riktig - alle som hadde en annen mening ble sett stygt på. Derfor sluttet jeg å si fra rimelig kjapt. Man måtte liksom enten godta at det er slik, eller kutte ut hele vennegjengen. Viste seg at både eksen og flere fra denne vennegjengen lå med hverandre, uten en gang å prøve å skjule det for partnerne sine. Jeg er glad at jeg er ute av dette "miljøet". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2020 den 3.29, Anonym bruker skrev:

Å si det til sin egen mann eller kone er jo nok. 

Anonymkode: 1a9d7...a13

Men det virker jo ikke, når resten fortsetter som før i sammenkomster og forventer at mannen er med på notene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.9.2020 den 22.33, Anonym bruker skrev:

Jeg vil ikke si det. Jeg liker bare ikke å være sammen med slike grupper. Man kan ha det veldig moro uten å haje på andres ektefeller. Og jo eldre man blir, desto særere blir sånn oppførsel. 

Anonymkode: 07b59...94e

Men hvis du ikke trives med sånne grupper så kan du jo bare la være å henge med dem? 
Er det så vanskelig å akseptere at folk er forskjellige uten å måtte prakke på folk som er annerledes enn deg en masse negative karakteristikker?

Jeg hadde aldri holdt ut en slik fest du forteller om, mens andre hadde syntes det var helt topp. Begge deler er greit, og løses lett ved å velge å ikke gå, eventuelt gå på festen.

Anonymkode: 6fe53...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvis du ikke trives med sånne grupper så kan du jo bare la være å henge med dem? 
Er det så vanskelig å akseptere at folk er forskjellige uten å måtte prakke på folk som er annerledes enn deg en masse negative karakteristikker?

Jeg hadde aldri holdt ut en slik fest du forteller om, mens andre hadde syntes det var helt topp. Begge deler er greit, og løses lett ved å velge å ikke gå, eventuelt gå på festen.

Anonymkode: 6fe53...c39

jo..men da er vel problemet at det ikke oppleves så greit å sitte hjemme mens en partner er på "swingers"party.....Jeg tenker at dersom ikke alle på en fest synes overtredelse av intimgrenser er greit, må festen deltagere tilpasse seg den som er mest restriktiv. Så far man heller revurdere gjestelisten neste gang man vil ha en sånn fest. Man prakker ikke på noen synet sitt ved å gi beskjed om at noe oppleves ugreit. 

Anonymkode: 3087a...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

jo..men da er vel problemet at det ikke oppleves så greit å sitte hjemme mens en partner er på "swingers"party.....Jeg tenker at dersom ikke alle på en fest synes overtredelse av intimgrenser er greit, må festen deltagere tilpasse seg den som er mest restriktiv. Så far man heller revurdere gjestelisten neste gang man vil ha en sånn fest. Man prakker ikke på noen synet sitt ved å gi beskjed om at noe oppleves ugreit. 

Anonymkode: 3087a...48f

Selvfølgelig må de andre festdeltakerne respektere andres grenser. Og hvis man ikke liker at partneren er på en slik type fest så er jo det en sak for paret, ikke alle andre.

Anonymkode: 6fe53...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Milfy Way said:

Ikke bestandig man klarer det. Da jeg var sammen med eksen, ble jeg "sablet ned" da jeg prøvde å si fra, kalt paranoid, sjalu og kontrollerende. I deres vennegjeng var det EN mening som var riktig - alle som hadde en annen mening ble sett stygt på. Derfor sluttet jeg å si fra rimelig kjapt. Man måtte liksom enten godta at det er slik, eller kutte ut hele vennegjengen. Viste seg at både eksen og flere fra denne vennegjengen lå med hverandre, uten en gang å prøve å skjule det for partnerne sine. Jeg er glad at jeg er ute av dette "miljøet". 

Hva tenker du at andre skal gjøre med det? Skal de gjette seg frem til at du lever i et destruktivt forhold og at de derfor må forstå at de tråkker over grensene dine? Man må vel nesten kunne ta utgangspunkt i at de som er med på slike ting, er det av eget ønske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, beef sister skrev:

Hva tenker du at andre skal gjøre med det? Skal de gjette seg frem til at du lever i et destruktivt forhold og at de derfor må forstå at de tråkker over grensene dine? Man må vel nesten kunne ta utgangspunkt i at de som er med på slike ting, er det av eget ønske. 

Jeg lever ikke i destruktivt forhold bare fordi jeg ikke aksepterer at andre damer tafser på min samboer. Ikke alle ønsker åpent forhold, det som fungerer for dem, fungerer ikke for meg. Vi har en stilltiende avtale om å ikke flørte, kysse eller ha sex med andre enn hverandre. Heldigvis er samboer tøff nok til å si fra selv, og han drikker heller ikke alkohol. Men mange menn er ikke tøffe nok til å si fra på kraftig måte, dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Milfy Way skrev:

Jeg lever ikke i destruktivt forhold bare fordi jeg ikke aksepterer at andre damer tafser på min samboer. Ikke alle ønsker åpent forhold, det som fungerer for dem, fungerer ikke for meg. Vi har en stilltiende avtale om å ikke flørte, kysse eller ha sex med andre enn hverandre. Heldigvis er samboer tøff nok til å si fra selv, og han drikker heller ikke alkohol. Men mange menn er ikke tøffe nok til å si fra på kraftig måte, dessverre. 

Hva er da problemet?

Anonymkode: 6fe53...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Milfy Way said:

Jeg lever ikke i destruktivt forhold bare fordi jeg ikke aksepterer at andre damer tafser på min samboer. Ikke alle ønsker åpent forhold, det som fungerer for dem, fungerer ikke for meg. Vi har en stilltiende avtale om å ikke flørte, kysse eller ha sex med andre enn hverandre. Heldigvis er samboer tøff nok til å si fra selv, og han drikker heller ikke alkohol. Men mange menn er ikke tøffe nok til å si fra på kraftig måte, dessverre. 

Du beskriver jo et destruktivt forhold, og forteller at du ikke kunne si ifra - da tar jeg utgangspunkt i eksempelet ditt, selv om du det er snakk om et tidligere forhold. Det er heller ingen her som har snakket om at alle ønsker et åpent forhold? Folk må derimot klare å ta ansvar for seg selv og sette egne grenser. Det normale er dessuten å sette egne grenser, ikke at partner setter dem for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Milfy Way skrev:

Ikke bestandig man klarer det. Da jeg var sammen med eksen, ble jeg "sablet ned" da jeg prøvde å si fra, kalt paranoid, sjalu og kontrollerende. I deres vennegjeng var det EN mening som var riktig - alle som hadde en annen mening ble sett stygt på. Derfor sluttet jeg å si fra rimelig kjapt. Man måtte liksom enten godta at det er slik, eller kutte ut hele vennegjengen. Viste seg at både eksen og flere fra denne vennegjengen lå med hverandre, uten en gang å prøve å skjule det for partnerne sine. Jeg er glad at jeg er ute av dette "miljøet". 

Men å høre på dem og godta deres utskjelling av deg er jo et valg du tar. 

Anonymkode: 1a9d7...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Milfy Way skrev:

Men mange menn er ikke tøffe nok til å si fra på kraftig måte, dessverre. 

Men da betyr det vel at de liker den flørten, da.

Anonymkode: 1a9d7...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...