Gå til innhold

Eksen i sosiale media


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, for du sier jo selv at det at de hadde hverandre på sosiale medier ikke ville vært noe problem for deg hvis de kun hadde hatt et vennskapsforhold der. Men når de i over et år har flørtet med hverandre og hatt hemmelige møter med hverandre, og han så lover å kutte ut, men tar henne inn igjen - da viser han at han ikke er villig til å fire på noe for at du skal ha det bra. Han trives med å ha deg hjemme (praktisk for ham, siden eksen har ny mann foreløpig også) og ha henne på si, enten de har bikket over i et forhold eller ikke. De har flørtet, de har hemmelige møter som han har løyet om. Og med å ta henne inn igjen på sosiale medier så sier han egentlig veldig tydelig at han velger henne.

Får vondt av deg, for du fortjener virkelig ikke en slik behandling. Men han er ikke en du kan stole på igjen.

Finn deg heller en mann som velger deg fullt og helt - for han finnes der ute et sted :)

Anonymkode: 6fa50...472

Tusen takk for svar. Du skriver akkurat det jeg tenker. Hadde ikke eksdama hatt ny mann så lurer jeg på om vi i det hele tatt hafde vært sammen lengre. Føler også at han velger hennes behov fremfor mine. Nå har han slettet henne fra alle sosiale media (igjen) etter at jeg sa akkurat hva jeg mente i gårkveld. Takket være alle svarene her kunne jeg si mye uten å føle meg kontrollerende eller urimelig, og han la seg ganske flat. 

Hvis det skjer igken er det over for min del.

Anonymkode: 8f8a8...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei det er jo ikke sikkert, men føler meg ihvertfall litt tryggere når de ikke kan holde på å tekste og sende bilder i skjul hele tiden. 

Selvfølgelig må de ha kontakt hvis det gjelder barnet, men da må de ringes. 

Anonymkode: 8f8a8...64e

De har jø møttes i skjul før da

Anonymkode: 83123...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for svar. Du skriver akkurat det jeg tenker. Hadde ikke eksdama hatt ny mann så lurer jeg på om vi i det hele tatt hafde vært sammen lengre. Føler også at han velger hennes behov fremfor mine. Nå har han slettet henne fra alle sosiale media (igjen) etter at jeg sa akkurat hva jeg mente i gårkveld. Takket være alle svarene her kunne jeg si mye uten å føle meg kontrollerende eller urimelig, og han la seg ganske flat. 

Hvis det skjer igken er det over for min del.

Anonymkode: 8f8a8...64e

Jeg tror du er naiv hvis du tror at å slette hun fra SoMe har noe å si

Anonymkode: 83123...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for svar. Du skriver akkurat det jeg tenker. Hadde ikke eksdama hatt ny mann så lurer jeg på om vi i det hele tatt hafde vært sammen lengre. Føler også at han velger hennes behov fremfor mine. Nå har han slettet henne fra alle sosiale media (igjen) etter at jeg sa akkurat hva jeg mente i gårkveld. Takket være alle svarene her kunne jeg si mye uten å føle meg kontrollerende eller urimelig, og han la seg ganske flat. 

Hvis det skjer igken er det over for min del.

Anonymkode: 8f8a8...64e

Det hadde jo vært fint om han faktisk nå fulgte opp det han lover.

Men helt ærlig - tror du at du kan stole på ham? Han har gått bak ryggen din i et år, han har hatt hemmelig kontakt og møter med henne, da han ble fersket slettet han henne bare for å ta henne tilbake... Og nå har han lovet på nytt... Tror du at han kommer til å holde det han sa i går?

Og hvordan skal du vite at han holder det han nå har lovt? Har du egentlig tillit til ham?

Det er jo så forferdelig mange plattformer man kan møtes på via nettet nå, om man virkelig ønsker det - og ikke ønsker å bli oppdaget. Og så er det de hemmelige møtene - hvordan kan du vite at han faktisk møter en kompis eller jobber overtid, og ikke møter henne?

Beklager mulig tøffe spørsmål, men jeg tror det er viktig for deg å tenke gjennom dette. Og ikke minst - hva sier han om dette? Hva har han selv foreslått å gjøre i tiden fremover slik at han kan bli verdig din tillit igjen? Dette er kanskje det viktigste spørsmålet...

Om jeg ikke husker feil så har dere vært sammen eller samboere i halvannet år - og i det meste av denne tiden har han vært falsk mot deg og løyet til deg. Er han virkelig verdt å stole på enda en gang, når han det meste av forholdet deres har løyet til deg? Hvor har hans respekt og omtanke for deg vært denne tiden mens han har møtt henne i hemmelighet og løyet for deg?

Du trenger ikke svare meg på noe av dette, men jeg tror det er viktig at du tenker deg grundig om, om det er verdt din tid å ta enda en sjanse med ham. Om han virkelig velger deg nå, kan det være verdt det. Men om han lyver til deg enda en gang, da har du kastet bort altfor mye av tiden din på en som ikke er fullt og helt i forholdet. Og det bringer meg tilbake til hva han mener han selv ønsker å gjøre fremover, hvordan han har tenkt å gjøre seg verdig din tillit igjen - og om du virkelig tror på det han da ev. sier og gjør?

Tenk gjennom det selv, og så snakker du med ham igjen. Jeg tror parterapi hadde vært et krav fra min side hvis jeg skulle gitt en slik fyr en ny sjanse. Det er mer krevende for ham, å innrømme sviket mot deg, løgnene, det å ha såret deg overfor en fagperson. Da må han ta ansvar for det han har gjort og mot forholdet og deg. Jeg tror det kan ha bedre effekt enn bare at han nå lover deg atter en gang at han skal endre seg.

 

Anonymkode: 6fa50...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror du er naiv hvis du tror at å slette hun fra SoMe har noe å si

Anonymkode: 83123...b55

Mulig jeg er gammeldags, men jeg vet ikke hva du mener med SoMe... Det hjelper ihvertfall meg at de ikke kan sitte og chatte og sende bilder på snap og på fb.

Anonymkode: 8f8a8...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mulig jeg er gammeldags, men jeg vet ikke hva du mener med SoMe... Det hjelper ihvertfall meg at de ikke kan sitte og chatte og sende bilder på snap og på fb.

Anonymkode: 8f8a8...64e

Det finnes så uendelig mange plattformer man kan chatte på, også hemmelig, så at han nå har slettet henne fra de mest vanlige chattekanalene, betyr dessverre ikke at de ikke fremdeles har kontakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mulig jeg er gammeldags, men jeg vet ikke hva du mener med SoMe... Det hjelper ihvertfall meg at de ikke kan sitte og chatte og sende bilder på snap og på fb.

Anonymkode: 8f8a8...64e

SoMe = sosiale medier. Vil du en som mest ser ut til å ville ha en annen?

Anonymkode: 83123...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...