Gå til innhold

Eksen i sosiale media


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Trenger litt råd fra dere her.

Jeg og sambo har vært sammen i 1,5 år nå og har det egentlig veldig bra sammen bortsett fra et noe merkelig forhold til eksdama hans. Hun har fra første stund ikke godtatt at vi er sammen og vil ikke engang hilse på meg. Hun hadde forøvrig hatt ny samboer i over ett år før vi traff hverandre så jeg vet ikke hvorfor hun ikke unner ham å finne seg noen.

Hele siste året har jeg oppdaget at kjæresten min og eksen har en litt for nær kontakt i sosiale medier, de sender selfier til hverandre som de tar skjermbilder av og de sender meldinger med en flørtende tone. De har også møttes et par ganger i skjul for oss nye kjærester. Da jeg fant ut alt dette ble jeg helt sjokkert da jeg ikke hadde tenkt på henne som en trussel i det hele tatt. Det har pågått mange ting nå i et helt år og jeg ba ham pent om å slette henne fra alle sosiale media for at jeg skulle kunne stole på ham. Mener han burde gjøre det i respekt for meg da jeg hele tiden tar ham i å søke henne opp på facebook, instagram o.l. 

Prob nå er at jeg ser at han har lagt henne til igjen på sosiale media. Alt har vært så mye bedre de siste tre månedene når jeg visste at han ikke kunne sitte og melde med henne/stalke henne, men nå er jeg tilvake til å være usikker igjen. Kan jeg kreve at han sletter henne igjen, eller er jeg for kontrollerende da?

Vil bare få fram at det hadde ikke plaget meg at han hadde henne på sosiale media hvis hun kunne godta meg og hvis de ikke hadde holdt på som de har gjort det siste året.

Anonymkode: 8f8a8...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er jo fortsatt forelsket i hverandre, det hjelper ikke å legge ned forbud. Ta en alvorlig samtale med ham og fortell at du fortjener at han enten er i et helhjertet forhold med deg, eller at han forteller sannheten om følelsene sine slik at dere kan gjøre det slutt. 

Anonymkode: 347fd...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjort det enkelt for ham - jeg hadde gått og sagt til ham at jeg gikk fordi jeg unnet meg selv bedre enn å være sammen med en som lyver, går bak ryggen på meg og som ikke er kommet over eksen.

Hadde ikke tatt ham tilbake heller, for du kan ikke stole på en mann som så lett går bak ryggen på deg. Vil de to ha kontakt så greier de det på andre plattformer enn de du vet han bruker.

Hvis han aksepterte bruddet greit så hadde jeg latt det være med det. Hvis han blir ufin så hadde jeg også tipset hennes nye mann om at hvordan disse to holder på.

Anonymkode: 6fa50...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De er jo fortsatt forelsket i hverandre, det hjelper ikke å legge ned forbud. Ta en alvorlig samtale med ham og fortell at du fortjener at han enten er i et helhjertet forhold med deg, eller at han forteller sannheten om følelsene sine slik at dere kan gjøre det slutt. 

Anonymkode: 347fd...e5f

Ja det er jo det jeg er redd for, og at jeg kaster bort livet mitt på noe bare jeg tror på. Har konfrontert ham mange ganger på det, men han nekter plent for at det er følelser der. Heller tvert imot, at han nærmest hater henne. Men jeg tror det er kjærlighet han føler...

Anonymkode: 8f8a8...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde gjort det enkelt for ham - jeg hadde gått og sagt til ham at jeg gikk fordi jeg unnet meg selv bedre enn å være sammen med en som lyver, går bak ryggen på meg og som ikke er kommet over eksen.

Hadde ikke tatt ham tilbake heller, for du kan ikke stole på en mann som så lett går bak ryggen på deg. Vil de to ha kontakt så greier de det på andre plattformer enn de du vet han bruker.

Hvis han aksepterte bruddet greit så hadde jeg latt det være med det. Hvis han blir ufin så hadde jeg også tipset hennes nye mann om at hvordan disse to holder på.

Anonymkode: 6fa50...472

Det er nok ikke liv laga for min del, merker at jeg overhodet ikke stoler på ham. Takk for svar! Har lenge hatt lyst å ta en prat med hennes nye mann, men vil ikke blande meg inn i deres forhold.

Anonymkode: 8f8a8...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjæreste får ikke flørte med noen på denne måten overhodet dersom han vil være med meg. Din flørter jo helt grovt! Fatter ikke sånt jeg, hadde forlatt denne utro dusten etter første gangen 🙄

Anonymkode: 45a79...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja det er jo det jeg er redd for, og at jeg kaster bort livet mitt på noe bare jeg tror på. Har konfrontert ham mange ganger på det, men han nekter plent for at det er følelser der. Heller tvert imot, at han nærmest hater henne. Men jeg tror det er kjærlighet han føler...

Anonymkode: 8f8a8...64e

Det er kort vei mellom hat og kjærlighet, det er en sirkel. 

Anonymkode: 4625d...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er nok ikke liv laga for min del, merker at jeg overhodet ikke stoler på ham. Takk for svar! Har lenge hatt lyst å ta en prat med hennes nye mann, men vil ikke blande meg inn i deres forhold.

Anonymkode: 8f8a8...64e

Har de barn sammen da?

Anonymkode: 4625d...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan ikke tvinge et annet menneske å være glad i deg... 

Anonymkode: 0720c...d94

Det vet vel jeg også og ikke ønsker jeg det heller. Jeg tviler ikke på at han er glad i meg og vil ha meg, men jeg tror han vil holde forholdet til eksen varmt samtidig.

Anonymkode: 8f8a8...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min kjæreste får ikke flørte med noen på denne måten overhodet dersom han vil være med meg. Din flørter jo helt grovt! Fatter ikke sånt jeg, hadde forlatt denne utro dusten etter første gangen 🙄

Anonymkode: 45a79...939

Har tenkt masse på om jeg er naiv og dum, men jeg er jo veldig glad i ham og han er en utrolig omsorgsfull og fin kjæreste bortsett fra all denne skjulte "flørtingen". Han mener selv det ikke er flørting.

Anonymkode: 8f8a8...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har de barn sammen da?

Anonymkode: 4625d...e75

Ja, de har en datter på 15 år sammen.

Anonymkode: 8f8a8...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er nok ikke liv laga for min del, merker at jeg overhodet ikke stoler på ham. Takk for svar! Har lenge hatt lyst å ta en prat med hennes nye mann, men vil ikke blande meg inn i deres forhold.

Anonymkode: 8f8a8...64e

Gjør det! Fortel han st du vet de holder på sånn. Dann en hemmelig allianse med hennes mann. 
også dunper dere de i kor! 

Anonymkode: 1f3f9...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ikke kreve at han skal bryte kontakten eller slette henne fra sosiale medier, så lenge de har barn sammen.

At de fortsatt møtes gir jo mening, med tanke på at de deler en foreldrerolle. 
 

Flørting er selvfølgelig ikke aktuelt eller akseptabelt. Men er det faktisk flørting? Eller er det god tone?

Anonymkode: 4ead2...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan ikke kreve at han skal bryte kontakten eller slette henne fra sosiale medier, så lenge de har barn sammen.

At de fortsatt møtes gir jo mening, med tanke på at de deler en foreldrerolle. 
 

Flørting er selvfølgelig ikke aktuelt eller akseptabelt. Men er det faktisk flørting? Eller er det god tone?

Anonymkode: 4ead2...065

Jo jeg syns faktisk at jeg kan det, da kontakten de har aldri handler om datteren. Hun er så stor at hun kommuniserer selv med de på sosiale media. De kan fint ringes eller sende tekstmelding hvis det skulle være noe ekstra, de trenger ikke sitte å chatte hver kveld.

Ja det er flørting. Når de har møttes har både han og hun løyet til oss samboere om at de skal noe annet, mens de egentlig har møttes alene på et hemmelig sted. I etterkant sendte hun melding om hvor fint det hadde vært og at han er den eneste hun kan snakke med om absolutt alt og at det er fordi hun ikke er over ham. De sender "bitmojis" til hverandre av hverandre med hjerter imellom, følger med hverandre på snapkartet 24 timer i døgnet og sender selfier til hverandre på snap hvor den andre da tar skjermbilde. Er ikke det flørting, og hva har det med at de har en snart voksen datter sammen?

Anonymkode: 8f8a8...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo jeg syns faktisk at jeg kan det, da kontakten de har aldri handler om datteren. Hun er så stor at hun kommuniserer selv med de på sosiale media. De kan fint ringes eller sende tekstmelding hvis det skulle være noe ekstra, de trenger ikke sitte å chatte hver kveld.

Ja det er flørting. Når de har møttes har både han og hun løyet til oss samboere om at de skal noe annet, mens de egentlig har møttes alene på et hemmelig sted. I etterkant sendte hun melding om hvor fint det hadde vært og at han er den eneste hun kan snakke med om absolutt alt og at det er fordi hun ikke er over ham. De sender "bitmojis" til hverandre av hverandre med hjerter imellom, følger med hverandre på snapkartet 24 timer i døgnet og sender selfier til hverandre på snap hvor den andre da tar skjermbilde. Er ikke det flørting, og hva har det med at de har en snart voksen datter sammen?

Anonymkode: 8f8a8...64e

Hvorfor finner du deg i det, hvorfor blir du?

Anonymkode: 83123...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor finner du deg i det, hvorfor blir du?

Anonymkode: 83123...b55

Fordi jeg er veldig glad i ham og fordi han har sagt at han forstår at jeg føler det sånn og lovet da at all kontakt var slutt og at den eneste kontakten skulle være gjennom tlf om datteren. Dette lovte han meg nå for bare ei uke siden, men i helga er hun plutselig tilbake på facebook og chattingen kan vel starte igjen...

Anonymkode: 8f8a8...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er nok ikke liv laga for min del, merker at jeg overhodet ikke stoler på ham. Takk for svar! Har lenge hatt lyst å ta en prat med hennes nye mann, men vil ikke blande meg inn i deres forhold.

Anonymkode: 8f8a8...64e

Med det du har skrevet etter dette svaret så er jeg ikke i tvil. Du fortjener bedre!

Du skriver at han er utrolig omsorgsfull. Men han er jo virkelig ikke det når han flørter så intenst med henne, møter henne hemmelig, lover å kutte kontakt med henne, men greier ikke å ikke ha kontakt med henne, lyver til deg gang på gang.

Dette er ikke en god mann, det er en mann som gjør det han kan for å ha det best mulig selv inntil han håper det kan bli han og eksen igjen. Hvis han virkelig brydde seg nok om deg, da hadde han ikke hatt behov for å kommunisere med henne på denne måten.

Du fortjener en mann som velger deg fullt og helt. Velg deg selv, ikke mist deg selv i alt det negative denne påfører deg.

Anonymkode: 6fa50...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Gjør det! Fortel han st du vet de holder på sånn. Dann en hemmelig allianse med hennes mann. 
også dunper dere de i kor! 

Anonymkode: 1f3f9...a54

Hvor gammel er du? 13 år? 🙄

Anonymkode: 772d1...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Med det du har skrevet etter dette svaret så er jeg ikke i tvil. Du fortjener bedre!

Du skriver at han er utrolig omsorgsfull. Men han er jo virkelig ikke det når han flørter så intenst med henne, møter henne hemmelig, lover å kutte kontakt med henne, men greier ikke å ikke ha kontakt med henne, lyver til deg gang på gang.

Dette er ikke en god mann, det er en mann som gjør det han kan for å ha det best mulig selv inntil han håper det kan bli han og eksen igjen. Hvis han virkelig brydde seg nok om deg, da hadde han ikke hatt behov for å kommunisere med henne på denne måten.

Du fortjener en mann som velger deg fullt og helt. Velg deg selv, ikke mist deg selv i alt det negative denne påfører deg.

Anonymkode: 6fa50...472

Tusen takk for svar, dette trengte jeg å høre! Føler ikke at han bryr seg nok når det er så vanskelig å gjøre en så liten ting som å kutte henne ut på sosiale medier. Det hadde jeg gjort lett for min kjæreste ihvertfall.

Anonymkode: 8f8a8...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for svar, dette trengte jeg å høre! Føler ikke at han bryr seg nok når det er så vanskelig å gjøre en så liten ting som å kutte henne ut på sosiale medier. Det hadde jeg gjort lett for min kjæreste ihvertfall.

Anonymkode: 8f8a8...64e

Men tror du at det egentlig vil løse det, vil han ikke bare finne nye måter å kommunisere med hverandre på? De har jo et barn sammen, så kontakt mellom de vil det vel alltid være, vil du kunne stole på han selv om han kutter henne på SoMe?

Anonymkode: 83123...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet her er jo ikke SoMe, det er at du ikke kan stole på han...

Når han velger å ha så mye kontakt med henne på sosiale medier vil jo ikke det avta selv om du nekter han å ha henne som venn der. Nekter du han vil han se på deg som urimelig, og ha kontakt med henne på andre måter, og da gjerne i hemmelighet.

Du kan aldri stole på han.

Jeg personlig synes det er veldig rart å måtte gå til et sånt steg som å nekte partneren å ha venner på sosiale medier, da er jo tilliten i utgangspunktet borte.

Anonymkode: 4e7d8...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for svar, dette trengte jeg å høre! Føler ikke at han bryr seg nok når det er så vanskelig å gjøre en så liten ting som å kutte henne ut på sosiale medier. Det hadde jeg gjort lett for min kjæreste ihvertfall.

Anonymkode: 8f8a8...64e

Ja, for du sier jo selv at det at de hadde hverandre på sosiale medier ikke ville vært noe problem for deg hvis de kun hadde hatt et vennskapsforhold der. Men når de i over et år har flørtet med hverandre og hatt hemmelige møter med hverandre, og han så lover å kutte ut, men tar henne inn igjen - da viser han at han ikke er villig til å fire på noe for at du skal ha det bra. Han trives med å ha deg hjemme (praktisk for ham, siden eksen har ny mann foreløpig også) og ha henne på si, enten de har bikket over i et forhold eller ikke. De har flørtet, de har hemmelige møter som han har løyet om. Og med å ta henne inn igjen på sosiale medier så sier han egentlig veldig tydelig at han velger henne.

Får vondt av deg, for du fortjener virkelig ikke en slik behandling. Men han er ikke en du kan stole på igjen.

Finn deg heller en mann som velger deg fullt og helt - for han finnes der ute et sted :)

Anonymkode: 6fa50...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men tror du at det egentlig vil løse det, vil han ikke bare finne nye måter å kommunisere med hverandre på? De har jo et barn sammen, så kontakt mellom de vil det vel alltid være, vil du kunne stole på han selv om han kutter henne på SoMe?

Anonymkode: 83123...b55

Nei det er jo ikke sikkert, men føler meg ihvertfall litt tryggere når de ikke kan holde på å tekste og sende bilder i skjul hele tiden. 

Selvfølgelig må de ha kontakt hvis det gjelder barnet, men da må de ringes. 

Anonymkode: 8f8a8...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Problemet her er jo ikke SoMe, det er at du ikke kan stole på han...

Når han velger å ha så mye kontakt med henne på sosiale medier vil jo ikke det avta selv om du nekter han å ha henne som venn der. Nekter du han vil han se på deg som urimelig, og ha kontakt med henne på andre måter, og da gjerne i hemmelighet.

Du kan aldri stole på han.

Jeg personlig synes det er veldig rart å måtte gå til et sånt steg som å nekte partneren å ha venner på sosiale medier, da er jo tilliten i utgangspunktet borte.

Anonymkode: 4e7d8...ece

Det er jeg helt enig med deg i. Hadde aldri trodd jeg noen gang skulle nekte en kjæreste noen kontakter på sosiale media, det burde jo være unødvendig, men føler ikke at jeg har noe annet valg her. Han må egentlig bare synes jeg er urimelig for jeg syns han har vært veldig urimelig lenge. 

Anonymkode: 8f8a8...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...