Gå til innhold

De forbanna russegruppene!!!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som mamma til etterhvert voksne barn, og lærer på Vg3 (videregående) vil jeg si: la det fare! Dette er et av livets "slag", flere vil komme. Ungdom kan være grusomme mot hverandre, men de aller fleste vokser opp og blir brukanes folk! 

Jeg tror det er viktig at foreldre trekker seg litt tilbake, lar ungdommen ordne opp selv, og løfte blikket: selv om det selvsgt oppleves ille nå, er det i den store sammenhengen ikke så farlig. Ved å involvere oss for mye, lar vi ikke ungdommene ta ansvaret selv, og istedet bli bomullsgenerasjonen. 

Anonymkode: 27bbc...e6b

Så på videregående skal vi altså bifalle mobbing.  

Skikkelig god lærer du. 

Anonymkode: 2446a...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som mamma til etterhvert voksne barn, og lærer på Vg3 (videregående) vil jeg si: la det fare! Dette er et av livets "slag", flere vil komme. Ungdom kan være grusomme mot hverandre, men de aller fleste vokser opp og blir brukanes folk! 

Jeg tror det er viktig at foreldre trekker seg litt tilbake, lar ungdommen ordne opp selv, og løfte blikket: selv om det selvsgt oppleves ille nå, er det i den store sammenhengen ikke så farlig. Ved å involvere oss for mye, lar vi ikke ungdommene ta ansvaret selv, og istedet bli bomullsgenerasjonen. 

Anonymkode: 27bbc...e6b

Ville du ikke likt å få vite om bedriten oppførsel fra ungene dine? For mitt vedkommende, er ikke poenget at ungdommene skal snu og "ta tilbake" de som er fryst ut. Poenget er at noen har oppdratt drittunger og de bør få vite det. 

Foreldrene til disse ungdommene har trukket seg altfor mye tilbake og sluttet nok å oppdra for mange år siden. 

Anonymkode: 7d3d0...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, amandine skrev:

Men det hever jeg meg over og det samme håper jeg min datter gjør.

Jeg har ikke noe behov for å skulle snakke med foreldrene til frøken Nesevis. Om de feiler stort som foreldre driter jeg vannrett i.

Og jeg feiler ikke som forelder når jeg ber min datter om å finne seg venner med verdi. Hun skal ikke måtte tigge om vennskap eller popularitet.

Det finnes veldig mange foreldre til drittunger som slett ikke selv synes at deres barn er drittunger.

Min datter skal ha det moro i russetiden fordi hun er med folk som er ok å være med, ikke fordi noen høns med gull-uggs tillater eller ikke tillater henne adgang. Så da kan man like godt kvitte seg med ballast og daukjøtt først som sist, man ringer ikke foreldrene til 18-åringer og sitter for at ungene deres ikke oppfører seg.

Er du hi? 

Anonymkode: 7d3d0...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, amandine skrev:

Nei, absolutt ikke.  Som du ser signerer jeg med nick. 

Ok, ser bare at i innlegget jeg siterte snakker du som om at det er din datter det er snakk om. I et annet innlegg snakker du om sønnen din. Det er visst lov å skrive både som Anonym og med nick i samme tråd. Derfor lurte jeg. 

Anonymkode: 7d3d0...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ok, ser bare at i innlegget jeg siterte snakker du som om at det er din datter det er snakk om. I et annet innlegg snakker du om sønnen din. Det er visst lov å skrive både som Anonym og med nick i samme tråd. Derfor lurte jeg. 

Anonymkode: 7d3d0...8a5

Kanskje har vi like gamle barn , kanskje har jeg en sønn eller kanskje en datter. Eller kanskje har jeg begge deler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, amandine skrev:

Kanskje har vi like gamle barn , kanskje har jeg en sønn eller kanskje en datter. Eller kanskje har jeg begge deler?

Og skriver som om du er HI 👍 

Anonymkode: 7d3d0...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, amandine skrev:

Kanskje har vi like gamle barn , kanskje har jeg en sønn eller kanskje en datter. Eller kanskje har jeg begge deler?

Busted

Anonymkode: e4488...1b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Busted

Anonymkode: e4488...1b0

Kan svare deg anonymt, da, så du ser det er annen kode. Jesus.

Anonymkode: 0040b...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan svare deg anonymt, da, så du ser det er annen kode. Jesus.

Anonymkode: 0040b...5a9

Akkurat..... 

Anonymkode: e4488...1b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde gjort alt i min makt for å gjøre livet bedritent for dem. Valgt meg ut "lederen" og satt ut rykter om henne på Jodel feks. Prøvd å få tak i en hemmelighet om en annen og fortalt om den i et anonymt brev til faren.

Anonymkode: 7a61c...af8

Ærlig talt. Du er ikke frisk. 

Anonymkode: 6fd23...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eldste fikk ikke være med på buss, eller kanskje hun ikke meldte seg som interessert. Sannsynligvis begge deler. Hun har alltid vært trygg og harmonisk, men ikke i den kuleste gjengen. Hun og fem venninner kjøpte seg en van og hadde det som de selv kalte en «loser-van». Billig, hyggelig og fritt for intriger. Håper de andre ungene mine lander på samme løsning egentlig. 

Jobber med alle mine tre med å kjenne sine egne grenser. Hva finner jeg meg i? Hva er det greit at andre gjør mot meg? Hvor mye skal jeg tilgi? Hvor langt skal jeg strekke meg for å bli godtatt? Tenker at det er vel så viktig som at andre skal læres å oppføre seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Iiiiik skrev:

Hun og fem venninner kjøpte seg en van og hadde det som de selv kalte en «loser-van». Billig, hyggelig og fritt for intriger. Håper de andre ungene mine lander på samme løsning egentlig

Det her er jo en mye bedre løsning enn buss! Man drar akkurat dit man vil, når man vil uten at uendelig mange andre må være enige. 

Da jeg var russ var det bare er par busser på hele skolen, resten hadde van. Beste valget jeg har tatt da jeg og venninnene mine takket nei til buss å hadde vår egen bil. 

Anonymkode: 180b1...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så på videregående skal vi altså bifalle mobbing.  

Skikkelig god lærer du. 

Anonymkode: 2446a...259

Hvor gamle er dine barn?

Anonymkode: 6e291...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor gamle er dine barn?

Anonymkode: 6e291...a64

Det spiller ingen rolle. 

Anonymkode: 7d3d0...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like greit at det skjer først som sist. Hun har fremdeles tid til å finne noen andre og hyggeligere folk å henge med.

Er enig i at det nok ikke er noe poeng å kontakte foreldrene. Hvis ungene fortsatt er utrivelige, har de sikkert tilsvarende rollemodeller hjemme.

Hvis hun har investert noe økonomisk i prosjektet, håper jeg hun tar med seg det når hun går... 

Anonymkode: e23fc...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det spiller ingen rolle. 

Anonymkode: 7d3d0...8a5

Joda det gjør det. Det er forskjell på å ringe foreldrene til 8 åringer og til snart 18 åringer.

 

Anonymkode: 6e291...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joda det gjør det. Det er forskjell på å ringe foreldrene til 8 åringer og til snart 18 åringer.

 

Anonymkode: 6e291...a64

Enn så lenge... 259 reagerer på en beskrivelse av hvordan en lærer reagerer på mobbing og utestengelse, spiller det liten rolle hvor gamle barna til... 259 er. 

For noen kan den type oppførsel være ødeleggende. 

Anonymkode: 7d3d0...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor gamle er dine barn?

Anonymkode: 6e291...a64

Mine barn er ferdig med videregående, på videregående,  på ungdomsskolen og på barneskolen.  Om det skal ha noen betydning. 

Noen av mine barn har hatt det dritt på ungdomsskolen,  men traff heldigvis på skikkelige folk på videregående, så der har de hatt det fint. 

Han ene havnet i klasse med mobberen sin, på videregående.  Da ringte jeg skolen og forklarte hvordan ting var. Mobberen måtte bytte klasse. 

Anonymkode: 2446a...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du skal kontakte foreldrene. Det tror jeg ikke hjelper når de er så gamle, men jeg tror kanskjecdet kan ha noe for seg å kontakte russestyret om problemstillingen. Ikke forvent at de ordner opp i den konkrete saken, men det kan hende de kan gjøre noe for å gjøre hele russetiden bedre for alle, sån generelt.

Anonymkode: 8b8f2...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så på videregående skal vi altså bifalle mobbing.  

Skikkelig god lærer du. 

Anonymkode: 2446a...259

Ærlig talt. Så enkelt møblert er du ikke.

Anonymkode: ccbb3...7e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de er russ neste år er de 18 i år, og da ringer man ikke foreldrene lenger.

Jeg skjønner at det er dødelig sårende, men de må faktisk lære seg å takle det også. Jeg tror de som lærer seg å takle sånt blir bedre mennesker som voksne enn de som utfører sånt.

Jeg har selv barn på 17 og 19 år og det er ikke alltid så lett å være stor tenåring, litt barn og litt voksen, og møte mobbing, utestenging og ufin oppførsel. Men som jeg sier til mine, drittsekker finnes det overalt, og vi må leve i samme verden som dem uansett. Men vi må ikke være venner med dem.....

Anonymkode: 09c0c...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er du hi? 

Anonymkode: 7d3d0...8a5

Amadine er ikke HI. Det er det jeg som er 🙂 Egentlig ingen vits i å være anonym her, men men......

Bare sånn at det er fastslått 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2020 den 19.33, Anonym bruker skrev:

Poenget er at noen har oppdratt drittunger og de bør få vite det. 

Tenker du at de kan ordne opp i det etter 17-18 år? Hva skal den infoen være nyttig til? Psyke ut mora og faren? 
Da er man jo ikke særlig mye mer hyggelig enn de snørrungene.

Anonymkode: 121db...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2020 den 20.49, Iiiiik skrev:

Jobber med alle mine tre med å kjenne sine egne grenser. Hva finner jeg meg i? Hva er det greit at andre gjør mot meg? Hvor mye skal jeg tilgi? Hvor langt skal jeg strekke meg for å bli godtatt? Tenker at det er vel så viktig som at andre skal læres å oppføre seg. 

Dette var samtalen her hjemme også. Hvor lojal skal du være mot dem som ikke er like lojale tilbake? Når slutter et barnlig vennskap å være "vi som gjør noe gøy sammen" og går over til å bli "vi som har noe til felles også utenom det vi gjør"? Hva skal til for at du skal vende en kompis ryggen og si "jeg er ferdig med deg, nå skaffer jeg meg andre venner" osv. Man må jo se i øynene at verden ikke kommer til å stryke oss medhårs hele livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...