Gå til innhold

De forbanna russegruppene!!!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg sverger død over hele russehysteriet nå altså! 

Min datter er med i ei russegruppe. De er russ neste år. Hun har vært så strålende fornøyd med dette, for hun har alltid hatt litt problemer med venninner og det å bli inkludert. Hun involverer alle hvis hun har noe hjemme hos oss, er veldig opptatt av det. Alle kan få komme og ingen må bli glemt. Her for et par helger siden, så hadde disse såkalte venninne hennes et vorspiel verken hun eller en annen jente i gruppa fikk rede på. Hun stusset litt og fortalte at hun følte de ikke ville ha dem med lengre. Men så ristet hun det litt av seg igjen. 

Så igår hadde de innkalt til et møte for hele gruppa, for da å fortelle at hun og den andre jenta ikke lengre fikk være med. Det var ikke plass til dem lengre, for det var noen andre som heller skulle inn i gruppa. Hun ble fryktelig fryktelig lei seg. Jeg har kjørt på med å spørre henne om hun virkelig har lyst til å henge med sånne "venninner". At hun skal være glad til at det skjer nå, og ikke rett før russetiden. 

Jeg virkelig hater hele russekaoset!!!!! Har hatt flere ungdommer som har vært russ, og det er så mye drama og styr at man ikke skulle tro det gikk an. Det er ekskludering og stress på et særdeles høyt nivå 😞 

Flere som har hatt dette kaoset? 

Anonymkode: 5ea58...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, men dette er søren meg hårreisende. For noen drittfolk. Selvsagt er det sårende, MEN slike folk trenger hun ikke i livet sitt. 
Jeg er hevngjerrig og smålig, tror jeg hadde klint til og sponsa den feteste russebussen til datteren og hun andre. Gjett hvem som ikke får sette sine bein i den bussen?

Klem til dere❤️
PS. Hadde min datter gjort noe slikt hadde hun kunnet glemme å få en eneste krone av meg til feiringen. NULL!

Anonymkode: 6fd23...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo forferdelig. Jeg hadde kontaktet foreldrene til disse drittungene. Jeg hadde også gjort alt annet i min makt for å gjøre livet surt for dem.

Anonymkode: 7a61c...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungdommene er 17 år gamle, så jeg tenker nok ikke å involvere foreldre her. Skolen sier selv at elevene bruker å bytte russegrupper flere ganger før selve russetiden begynner. 

Det jeg velger å gjøre, er å styrke datteren min på at hun er like god uten dem. Faktisk bedre. Og at hun slett ikke trenger slike overfladiske mennesker i livet sitt. Hun har flere hun kan spille på, så det går nok bra. Men det så slemt synes jeg. 

HI

Anonymkode: 5ea58...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ungdommene er 17 år gamle, så jeg tenker nok ikke å involvere foreldre her. Skolen sier selv at elevene bruker å bytte russegrupper flere ganger før selve russetiden begynner. 

Det jeg velger å gjøre, er å styrke datteren min på at hun er like god uten dem. Faktisk bedre. Og at hun slett ikke trenger slike overfladiske mennesker i livet sitt. Hun har flere hun kan spille på, så det går nok bra. Men det så slemt synes jeg. 

HI

Anonymkode: 5ea58...869

Jeg ville sagt ifra til disse foreldrene for at de skal vite hvordan ungene deres faktisk er. Drittunger. 

Anonymkode: 7d3d0...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for noen rasshøl av ungdom 🤬 håper de brenner inne med et lass dasspapir og bussen deres får motorhavari. Sikkert liten trøst for din datter. 
 

Da jeg var russ var vi bare 3 stk, vi kjøpte en bitteliten, gammel campingvogn. De to andre var solide jenter, vi hadde det veldig hyggelig sammen. Superdigg å sove i, lage mat og alt vi trengte. Så kanskje din datter, sammen med hun andre kan finne en eller to til å gjøre noe slikt sammen med? Noen ganger kan det være fint å være få, slipper mye drama. Så er det veldig koselig når alle er med på dugnaden, blir mye bedre kjent. 

Anonymkode: e4ee6...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud for noen rasshøl av ungdom 🤬 håper de brenner inne med et lass dasspapir og bussen deres får motorhavari. Sikkert liten trøst for din datter. 
 

Da jeg var russ var vi bare 3 stk, vi kjøpte en bitteliten, gammel campingvogn. De to andre var solide jenter, vi hadde det veldig hyggelig sammen. Superdigg å sove i, lage mat og alt vi trengte. Så kanskje din datter, sammen med hun andre kan finne en eller to til å gjøre noe slikt sammen med? Noen ganger kan det være fint å være få, slipper mye drama. Så er det veldig koselig når alle er med på dugnaden, blir mye bedre kjent. 

Anonymkode: e4ee6...58b

Det hørtes jo kjempekoselig ut! Det kan jeg faktisk foreslå for henne ❤️

Anonymkode: 5ea58...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er russ, ja det er drama, ja det er dårlig gjort. Men livet suger til tider. Ville ikke ringt foreldre, de er nesten voksne, så de bør faktisk ordne opp selv. 

Anonymkode: 933ea...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja det er russ, ja det er drama, ja det er dårlig gjort. Men livet suger til tider. Ville ikke ringt foreldre, de er nesten voksne, så de bør faktisk ordne opp selv. 

Anonymkode: 933ea...fde

Jeg kommer ikke til å ringe foreldrene. Det ville aldri datteren min ha tillatt uansett. Men jeg tenker å snu det til en sånn "good riddance". Slike venninner trenger man faktisk ikke. 

Anonymkode: 5ea58...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren din er et mye flottere menneske enn disse andre drittjentene. 
Jeg håper hun ikke lar de ødelegge selvtilliten sin.

Fokuser på å fortelle henne de gode egenskapene hun har som vil settes pris på av mange. 

Anonymkode: e4a0d...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kommer ikke til å ringe foreldrene. Det ville aldri datteren min ha tillatt uansett. Men jeg tenker å snu det til en sånn "good riddance". Slike venninner trenger man faktisk ikke. 

Anonymkode: 5ea58...869

Tenker kanskje at de som vil ringe foreldre nok ikke har så gamle barn. Det er jo ikke aktuelt å ringe foreldrene til 18 år gamle Frida for å klage på at hun ikke leker med Eva. Men Frida er en dust og Eva skal være så glad for at hun fant det ut først som sist.  Håper datteren din, og sønnen min, får en flott russetid. Selv med duster og coronarestriksjon...

Endret av amandine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlige folk.. Feirer at de skal over i voksenlivet.. også totalt uten ryggrad og integritet. Det får seg nok et par smeller når de entrer den virkelige verden.. 

Anonymkode: ec51b...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er du helt sikker på at din datter ikke har gjort noe i gruppen som gjør at de nå ikke vil ha henne med?

Anonymkode: 6e291...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så herlige folk.. Feirer at de skal over i voksenlivet.. også totalt uten ryggrad og integritet. Det får seg nok et par smeller når de entrer den virkelige verden.. 

Anonymkode: ec51b...e2c

De gjør jo ikke det, sånne folk møter man resten av livet og. Vil tro de fleste av oss har møtt de i voksen alder og, jeg har definitivt gjort det.

Anonymkode: 2ba4f...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De gjør jo ikke det, sånne folk møter man resten av livet og. Vil tro de fleste av oss har møtt de i voksen alder og, jeg har definitivt gjort det.

Anonymkode: 2ba4f...0f5

Kommer an på hvilke ambisjoner de har. I noen arbeidsmiljø er det mer akseptert å oppføre seg bedritent enn andre.. 

Anonymkode: ec51b...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette typisk jenter? Jeg har gutter og har ikke det problemet. Det største problemet her er økonomi. Noen har råd til dyr russefeiring og noen ikke. Min gutt slo seg sammen med de med lik økonomi ( ikke mye penger på russefeiringen)og ett par av de er avholds også. Jeg trodde det ble ett problem, men de var like velkommen de også. 

Anonymkode: 27a86...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjort alt i min makt for å gjøre livet bedritent for dem. Valgt meg ut "lederen" og satt ut rykter om henne på Jodel feks. Prøvd å få tak i en hemmelighet om en annen og fortalt om den i et anonymt brev til faren.

Anonymkode: 7a61c...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde gjort alt i min makt for å gjøre livet bedritent for dem. Valgt meg ut "lederen" og satt ut rykter om henne på Jodel feks. Prøvd å få tak i en hemmelighet om en annen og fortalt om den i et anonymt brev til faren.

Anonymkode: 7a61c...af8

Er du helt tullerusk? Dette gjør at du synker ned på disse jentenes nivå. 

Anonymkode: 7d3d0...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du helt tullerusk? Dette gjør at du synker ned på disse jentenes nivå. 

Anonymkode: 7d3d0...8a5

Det hadde jeg gitt blanke f i. Sånne folk bør få et miserable liv, de er onde.

Anonymkode: 7a61c...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, amandine skrev:

Tenker kanskje at de som vil ringe foreldre nok ikke har så gamle barn. Det er jo ikke aktuelt å ringe foreldrene til 18 år gamle Frida for å klage på at hun ikke leker med Eva. Men Frida er en dust og Eva skal være så glad for at hun fant det ut først som sist.  Håper datteren din, og sønnen min, får en flott russetid. Selv med duster og coronarestriksjon...

Poenget er ikke at Frida ikke vil leke Eva, kan du gjøre noe med det. Poenget er at ingen synes det er spesielt ok å være forelder til en drittunge, men her har du faktisk feila stort i oppdragelsen. Værsågod. 

Anonymkode: 7d3d0...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er du helt sikker på at din datter ikke har gjort noe i gruppen som gjør at de nå ikke vil ha henne med?

Anonymkode: 6e291...a64

Fordi jeg ser settingen og kjenner til noen av jentene. Det er sterke personligheter og enkelte er nok i overkant opptatt av status og miljø.

Anonymkode: 5ea58...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi jeg ser settingen og kjenner til noen av jentene. Det er sterke personligheter og enkelte er nok i overkant opptatt av status og miljø.

Anonymkode: 5ea58...869

Som forelder hadde jeg satt pris på å få beskjed om at barnet mitt oppførte seg sånn, slik at jeg enten kunne bruke de siste månedene før myndighetsalder på å ordne opp etter min egne forfeilede oppdragelse, eller gjøre henne arveløs. Beskjed om uønsket atferd vil jeg ha uansett om hun er 3 eller 17.

Anonymkode: 7a61c...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mamma til etterhvert voksne barn, og lærer på Vg3 (videregående) vil jeg si: la det fare! Dette er et av livets "slag", flere vil komme. Ungdom kan være grusomme mot hverandre, men de aller fleste vokser opp og blir brukanes folk! 

Jeg tror det er viktig at foreldre trekker seg litt tilbake, lar ungdommen ordne opp selv, og løfte blikket: selv om det selvsgt oppleves ille nå, er det i den store sammenhengen ikke så farlig. Ved å involvere oss for mye, lar vi ikke ungdommene ta ansvaret selv, og istedet bli bomullsgenerasjonen. 

Anonymkode: 27bbc...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Poenget er ikke at Frida ikke vil leke Eva, kan du gjøre noe med det. Poenget er at ingen synes det er spesielt ok å være forelder til en drittunge, men her har du faktisk feila stort i oppdragelsen. Værsågod. 

Anonymkode: 7d3d0...8a5

Men det hever jeg meg over og det samme håper jeg min datter gjør.

Jeg har ikke noe behov for å skulle snakke med foreldrene til frøken Nesevis. Om de feiler stort som foreldre driter jeg vannrett i.

Og jeg feiler ikke som forelder når jeg ber min datter om å finne seg venner med verdi. Hun skal ikke måtte tigge om vennskap eller popularitet.

Det finnes veldig mange foreldre til drittunger som slett ikke selv synes at deres barn er drittunger.

Min datter skal ha det moro i russetiden fordi hun er med folk som er ok å være med, ikke fordi noen høns med gull-uggs tillater eller ikke tillater henne adgang. Så da kan man like godt kvitte seg med ballast og daukjøtt først som sist, man ringer ikke foreldrene til 18-åringer og sitter for at ungene deres ikke oppfører seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...