Gå til innhold

Jeg orker ikke mer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Grunnen til at man er gravid i 9 mnd er selvsagt for at det er den tiden det tar å gjøre babyen ferdig. At man er klar som et egg er bare en positiv bivirkning. 

Hi, du får mange gode svar, men velger å stort sett svare på de negative. Hvorfor?

 

Anonymkode: 3cd82...253

Jeg har da virkelig takket for de positive også. Sannheten er ikke at jeg bare trykker i meg mat, nei. Sannheten er at jeg er så sliten og lei med så mye smerter at jeg helst vil dø. Har også skrevet at jeg har et helseteam.

Innlegget var ikke skrevet for å få tips og råd, men for å få ut frustrasjon. Tror du ikke jeg vet at en tur hadde gjort meg godt for eksempel? Hadde jeg klart det, hadde jeg gjort det. Men når jeg nesten tisser meg ut fordi jeg ikke orker å gå på badet, og når jeg endelig klarer det og har tisset ferdig, så blir jeg sittende på do i en halv time før jeg klarer å reise meg, så er ikke tur det første jeg tenker på.

Man kan tydeligvis ikke få ut frustrasjon uten å bli bedt om å skjerpe seg, med mindre man på forhånd deler absolutt alle detaljer om absolutt hele helsen. Beklager det, har nå lært at dette ikke er stedet å lufte seg på.

hi

Anonymkode: a96dc...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hi kan du skrive ned frustrasjonen din? Føler du må ha noen verktøy som hjelper nå. Tankene dine blir for mye. Få det ned og ut. Synes også du skal ta en prat med lege. Kanskje du kan bli igangsatt 2 uker før. Da er plutselig tiden ikke så lenge til, også legger du en plan for hvordan du skal bli kvitt det ekstra når graviditeten er over. Gå turer, og velg sunne alternativer og sov/hvil hodet. Dette klarer du. Vi er mange som har kjent på din frustrasjon. Jeg har aldri likt å gå gravid. Jeg forstår deg. Glad du åpner deg ❤

Anonymkode: 2cf01...2a3

Tusen takk for svar. Har god oppfølging og time på fødeavdelingen 2,5 uker før termin, men selv dét føles som en evighet til, i de tyngste stundene. Har time hos legen til uken heldigvis. Får se hva han sier.

hi

Anonymkode: a96dc...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det kan være tøft å være gravid. Jeg hadde motsatt problem som det men hadde det svært tøft. Jeg gikk opp bare 6 kg i mitt første svangerskap (Fra 59kg) og 8 kg i mitt andre (fra 60kg). Var kvalm og hadde ikke matlyst og kastet opp. Hadde hyperemesis andre gangen og gikk ned 10% av kroppsvekten før jeg la på meg igjen. Jeg var kjempedårlig hele svangerskapet begge gangene, sykemeldt og deprimert fordi jeg hverken orket gjøre noe eller kom meg ut. Folk jeg møtte de få gangene jeg kom meg ut sa jeg så kjempebra ut(!) Det var utrolig for jeg følte meg ikke kjempebra. Tenkte også på hva slags samfunn man lever i når man får komplimenter fordi man er slank når man er det av å kaste opp hele tida. Man SKAL jo legge på seg litt som gravid! Jeg var bekymret for babyene og ble fulgt opp i forhold til om de la på seg nok, noe de heldigvis gjorde, og de ble født friske og fine ❤️

 

Svangerskap er ofte tungt, enten man går opp for mye eller for lite. To måneder føles lenge, men får du vet ordet av det er du i mål!

Anonymkode: 02e72...689

Så enig om dette med kommentarene. Jeg har selv hatt hyperemesis gravidarum, i den grad at de opererte med sonde til tarmen. Og folk jeg møtte da jeg så fantastisk ut 😱 Jeg var helt skrapet! Veide 58 kg, og gikk opp 3 kilo med sistemann (verste svangerskapet). Følte med som et levende lik og tiden gikk veldig sakte. Var jo låst mye til sykehus og hjem, siden jeg gikk med stativ (pga sondemat). Jeg SÅ mye på tv, og prøvde prøvde å kose så mye som mulig med den i magen. Før jeg kjente bevegelser var det helt helvete. MEN selv om tiden går sent, så går det fremover. Snart er du i mål og med tiden blir du deg selv igjen ❤️ Lykke til videre!

Anonymkode: c75f1...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har da virkelig takket for de positive også. Sannheten er ikke at jeg bare trykker i meg mat, nei. Sannheten er at jeg er så sliten og lei med så mye smerter at jeg helst vil dø. Har også skrevet at jeg har et helseteam.

Innlegget var ikke skrevet for å få tips og råd, men for å få ut frustrasjon. Tror du ikke jeg vet at en tur hadde gjort meg godt for eksempel? Hadde jeg klart det, hadde jeg gjort det. Men når jeg nesten tisser meg ut fordi jeg ikke orker å gå på badet, og når jeg endelig klarer det og har tisset ferdig, så blir jeg sittende på do i en halv time før jeg klarer å reise meg, så er ikke tur det første jeg tenker på.

Man kan tydeligvis ikke få ut frustrasjon uten å bli bedt om å skjerpe seg, med mindre man på forhånd deler absolutt alle detaljer om absolutt hele helsen. Beklager det, har nå lært at dette ikke er stedet å lufte seg på.

hi

Anonymkode: a96dc...f3f

Det var ingenting i hi som antydet at du er så dårlig. Der var fokuset på at du har lagt på deg mye og grudde for å møte folk. 

Det er forståelig at du sliter når du har så store plager, men du kan virkelig ikke bli muggen fordi folk responderer på det du skriver. 

De beste ønsker for resten av svangerskapet, det må være fælt å ha så mye smerter 💕

Anonymkode: 3cd82...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Grunnen til at man er gravid i 9 mnd er selvsagt for at det er den tiden det tar å gjøre babyen ferdig. At man er klar som et egg er bare en positiv bivirkning. 

Hi, du får mange gode svar, men velger å stort sett svare på de negative. Hvorfor?

 

Anonymkode: 3cd82...253

Det vet jeg😉 Men det var min trøst når jeg gikk to uker over termin og jeg LENGTET etter tegn til rier og smerter! At det varer såpass lenge for at man da bare GLEDER seg til å bli ferdig!😅

Anonymkode: ec26e...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor spiser du så mye da? 

Jeg synes du syter og tar lite ansvar for deg selv. Du har 2-2,5 måneder igjen og bør heller prøve å ta tak å prøve å snu ting til mer positivt. sett opp en plan på hva du skal spise av sunne ting og hold deg til denne. 
 

du er ganske heldig dersom antall kilo er det verste i livet ditt.

Anonymkode: f5cc7...3da

Er dette måten du møter menneskene rundt deg hvis de blåser ut fordi de har det vanskelig? «Slutt å syte. Du har ingen rett til å føle slik. Du skal være glad» er det du faktisk indirekte sier. Det er faktisk ikke måten man møter hverken sin livspartner som har det tungt og HVERTFALL ikke barna sine. Du burde jobbe litt med empatien og hvordan du er i samspill med andre mennesker. Guriland....

Anonymkode: 69280...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er dette måten du møter menneskene rundt deg hvis de blåser ut fordi de har det vanskelig? «Slutt å syte. Du har ingen rett til å føle slik. Du skal være glad» er det du faktisk indirekte sier. Det er faktisk ikke måten man møter hverken sin livspartner som har det tungt og HVERTFALL ikke barna sine. Du burde jobbe litt med empatien og hvordan du er i samspill med andre mennesker. Guriland....

Anonymkode: 69280...9c9

Når man syter over kilo i svangerskapet og at man derfor ikke vil gå ut å treffe folk for man er redd for hva de vil si så mener jeg at man må ta seg sammen og flytte fokus til noe positivt.

 

i ettertid har hi kommet med mange flere opplysninger, dette kan man ikke gjette seg til i hovedinnlegget. Ganske rart at hi tenker at folk skal ta høyde for at innlegget ikke er problemet men tenke seg til alt annet.

 

hadde hi skrevet alt som har kommet fram videre i tråden i hovedinnlegget, ville jeg svart anderledes. Men fokuset var å ikke orke mer pga antall kilo.

 

kan ellers opplyse om at jeg har det veldig godt i samspill med andre mennesker, jeg er både empatisk og hjelpsom mot folk med ekte problemer. Vi har både friske og kronisk syke i Vår omgangskrets, så det er ofte folk som trenger støtte på ulik vis. Mulig derfor jeg svarer slutt å syt, på å klage på vekten når man er gravid, det finnes faktisk ganske mange verre problemer.

Anonymkode: f5cc7...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, jeg leste nå at du sier du har hatt spiseforstyrrelser? Hei, det er meg som la på meg 20kg og hadde kjip bekkenløsning med nr1 🙋‍♀️ Ville bare si at Jeg har hatt alvorlig anorexi som ung. Hver gang jeg er gravid trigger det, og jeg føler meg jævlig. Første sv skap måtte jeg veie meg hver gang jeg var hos jm og lege, hver 2.uke,og det gjorde vondt mye verre. Andre gang sa jeg nei takk, og hadde en veldig forståelsesfull jm. Jeg veide meg for barnets skyld, men hjemme og hun stolte på tallet jeg ga. Finn din vei, og hva som hjelper. Vær ærlig med jm/lege om følelsene. Og ikke føl deg dritt enten du spiser mye eller lite. Du gjør så godt du kan, og mer får du ikke gjort. 

Du lager et menneske, det er ganske fantastisk i seg selv. Ikke forvent så mye mer 🙂 Lykke til i innspurten. 

Anonymkode: 37e90...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...