Gå til innhold

Hadde dere flyttet? Mye festing oppe


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi leier en kjellerleilighet å husverten har siden april ifjor leiet ut leiligheten også oppe. De oppe fester til 4 om natten,har huset fullt av masse folk som hopper på golvet så skjermen på taklampen ramler ned,hyler og skriker, å har all for høy musikk. Jeg gir beskjed hver gang men ofte bryr de seg ikke. Sønnen min redd når de holder på sånn å det ender med at han ikke får sove før 12,å det på hverdager også! Så han kommer trøtt og uopplagt på skolen.

Igår sa jeg ifra første gang 21 å sa at sønnen min skal nå sove så fint om dere kan spille litt lavere musikk. Forventer overhodet ikke at det skal være stille 21 fordi barnet mitt skal sove,men musikken var veldig høy å litt hensyn før en ta. De valgte å ignorere meldingen. 00.30 sender jeg ny melding om at det forsatt er for høy musikk,jeg ønsket å sove. Ingen respons 0 like mye bråk. Da ga seg ikke før 3 om natten! Nå er jeg flyforbanna å så møkkalei! Det hjelper ikke å snakke med de heller jeg har jeg prøvd før. Det eneste de lærer av er de gangenr jeg har ringt politiet men jeg kan ikke gjøre der hver helg.

Hadde dere flyttet?  Barnefaren vil nok prøve å si at det er så ustabilt at vi skal flytte nå igjen,men jeg tenker det er til barnets beste. Siden han han ble født har vi bodd ett sted fra 0-5 år også her vi bor må har vi bodd fra han var 5-9 år

Anonymkode: a1cb7...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden de flyttet inn så har jeg klaget over 30 ganger på de,å ringt politiet tre ganger når de har valgt å ignorere meldingen min. Så det er OFTE de fester og driter i å ta hensyn.

Anonymkode: a1cb7...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med huseier? Kanskje han kan gjøre noe? Ville ringt politiet om og om igjen til der ga seg. Det gjorde jeg med naboen min

Anonymkode: f98ca...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sagt ifrå til huseigar? Det høyrest no mest ut som dei oppe bør flytte. Men viss du ikkje kjem nokon veg der heller hadde eg flytta! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Snakk med huseier? Kanskje han kan gjøre noe? Ville ringt politiet om og om igjen til der ga seg. Det gjorde jeg med naboen min

Anonymkode: f98ca...5e2

Husverten sier at de ikke vil være noe mellommann at jeg må ta det med de oppe. Virker også som de tror jeg overdriver. Jeg har hatt flere på besøk når de oppe fester å de er sjokkert over at jeg tillater så mye bråk. Det er høy musikk og mye bråk når du får vondt i hodet i etasjen under. 

Politiet er drittlei av jeg ringer å ber meg ordne opp med husverten noe som ikke hjelper.

Anonymkode: a1cb7...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva sier utleier når du tar kontakt med han angående dette?

Anonymkode: 4014f...edb

At de ønsker ikke være mellommann og at de må ta det opp med de som bor oppe. Å er tydlig at husverten tror jeg overdriver,noe jeg ikke gjør.

Anonymkode: a1cb7...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Syngensang skrev:

Har du sagt ifrå til huseigar? Det høyrest no mest ut som dei oppe bør flytte. Men viss du ikkje kjem nokon veg der heller hadde eg flytta! 

Ja de sier bare at de ikke ønsker å være noe mellommann.

Anonymkode: a1cb7...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Husverten sier at de ikke vil være noe mellommann at jeg må ta det med de oppe. Virker også som de tror jeg overdriver. Jeg har hatt flere på besøk når de oppe fester å de er sjokkert over at jeg tillater så mye bråk. Det er høy musikk og mye bråk når du får vondt i hodet i etasjen under. 

Politiet er drittlei av jeg ringer å ber meg ordne opp med husverten noe som ikke hjelper.

Anonymkode: a1cb7...166

Då er det berre å leite etter ei anna leilegheit, eg hadde ikkje orka å bu der. Du får filme lydnivået og vise til barnefar om han syns det er ustabilt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Syngensang skrev:

Då er det berre å leite etter ei anna leilegheit, eg hadde ikkje orka å bu der. Du får filme lydnivået og vise til barnefar om han syns det er ustabilt. 

Har prøvd å filme det for ønsket å dele med husverten,men på filmen blir dessverre lyden ganske lav. Men hadde husverten vært her når de fester hadde de nok blitt sjokkert over hvor høylytt det er å de hadde aldri godtatt det!

Anonymkode: a1cb7...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ringt husverten midt på natta når festen sto på som verst. Det er faktisk hans ansvar å gi de en advarsel. 

Og neste gang de har fest så setter du på opra, psykedelisk jazz eller annen musikk kjempe høyt klokken 6 om morgen samtidig som dere tar dere en tur ut (så slipper du å høre på det selv) 

Anonymkode: 81004...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Husverten sier at de ikke vil være noe mellommann at jeg må ta det med de oppe. Virker også som de tror jeg overdriver. Jeg har hatt flere på besøk når de oppe fester å de er sjokkert over at jeg tillater så mye bråk. Det er høy musikk og mye bråk når du får vondt i hodet i etasjen under. 

Politiet er drittlei av jeg ringer å ber meg ordne opp med husverten noe som ikke hjelper.

Anonymkode: a1cb7...166

Politiet må gjerne være lei, men de skal jo likevel gjøre noe med saken når du melder fra. Her beslagla de anlegget til naboen.

Huseier er automatisk en mellommann om han velger leietaker av denne typen. 

Anonymkode: f98ca...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville ringt husverten midt på natta når festen sto på som verst. Det er faktisk hans ansvar å gi de en advarsel. 

Og neste gang de har fest så setter du på opra, psykedelisk jazz eller annen musikk kjempe høyt klokken 6 om morgen samtidig som dere tar dere en tur ut (så slipper du å høre på det selv) 

Anonymkode: 81004...ece

Hehe da hadde vi nok fort blitt kastet ut.

Ikke dumt :)

Anonymkode: a1cb7...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Politiet må gjerne være lei, men de skal jo likevel gjøre noe med saken når du melder fra. Her beslagla de anlegget til naboen.

Huseier er automatisk en mellommann om han velger leietaker av denne typen. 

Anonymkode: f98ca...5e2

Her kommer politiet med at jeg må heller snakke med husverten. Bare en gang de rykket ut å da tømte de leiligheten for folk til 23.30 deilig!

Ja det tenker jeg også!

Anonymkode: a1cb7...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Husverten sier at de ikke vil være noe mellommann at jeg må ta det med de oppe. Virker også som de tror jeg overdriver. Jeg har hatt flere på besøk når de oppe fester å de er sjokkert over at jeg tillater så mye bråk. Det er høy musikk og mye bråk når du får vondt i hodet i etasjen under. 

Politiet er drittlei av jeg ringer å ber meg ordne opp med husverten noe som ikke hjelper.

Anonymkode: a1cb7...166

Da hadde jeg varslet flytting, og jeg ville fortalt i klartekst hvorfor. Gi han råd om å ta inn festglade folk i underetasjen også - siden han tydeligvis ønsker å eie byen/bygdas festbule. 

Anonymkode: a155d...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsett å ringe politiet, hver gang. Om de ikke rykker ut blir det ihvertfall registrert. 

Har du snakket med naboene rundt? Om de også ringer politiet kan de ikke bare overse om det igjen og igjen blir meldt om husbråk på adressen. 

Men jeg hadde nok flyttet ja. 

Anonymkode: 61c72...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Da hadde jeg varslet flytting, og jeg ville fortalt i klartekst hvorfor. Gi han råd om å ta inn festglade folk i underetasjen også - siden han tydeligvis ønsker å eie byen/bygdas festbule. 

Anonymkode: a155d...8f1

Ja jeg kommer ikke til å flytte uten at husverten vet helt klart hvorfor jeg flytter. Jeg kommer til å fortelle hvor mye de bråker,hvor ofte de fester,å at de velger å ignorere meldingene fra meg om at de må dempe seg.

Anonymkode: a1cb7...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde begynt å ser meg om etter noe annet og frem til jeg fant noe, ville jeg ringt politiet kl. 23.00 hver gang det fortsatt var bråk da. Politiet kan bli så irriterte der vil, men det er deres jobb å ta tak i bråk etter kl23. Så må du selvfølgelig ikke ring 112, men det andre nummeret. 

Anonymkode: b639f...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fortsett å ringe politiet, hver gang. Om de ikke rykker ut blir det ihvertfall registrert. 

Har du snakket med naboene rundt? Om de også ringer politiet kan de ikke bare overse om det igjen og igjen blir meldt om husbråk på adressen. 

Men jeg hadde nok flyttet ja. 

Anonymkode: 61c72...7b4

De har registert at jeg flere ganger har ringt ja derfor de er lei. Men kanskje ikke så dumt å ringe hver gang likevel så de ser hvor stort problemet er. De andre naboene er gamle å hører nok dårlig så de blir visst ikke plaget.

Anonymkode: a1cb7...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde begynt å ser meg om etter noe annet og frem til jeg fant noe, ville jeg ringt politiet kl. 23.00 hver gang det fortsatt var bråk da. Politiet kan bli så irriterte der vil, men det er deres jobb å ta tak i bråk etter kl23. Så må du selvfølgelig ikke ring 112, men det andre nummeret. 

Anonymkode: b639f...491

Har aldri ringt 112 men det andre nummeret.  Har allerede funnet en annen leilighet som kanskje kan være intressan.

Anonymkode: a1cb7...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe da hadde vi nok fort blitt kastet ut.

Ikke dumt :)

Anonymkode: a1cb7...166

OK, drøy det til klokken 7 da er det i alle fall lov så lenge det ikke er søndag. Gjerne bruke hammer og drill for å 'montere' møbler også. 

På hvilket grunnlag er det verre å spille musikk på morgen enn midt på natta? 

Anonymkode: 81004...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De har registert at jeg flere ganger har ringt ja derfor de er lei. Men kanskje ikke så dumt å ringe hver gang likevel så de ser hvor stort problemet er. De andre naboene er gamle å hører nok dårlig så de blir visst ikke plaget.

Anonymkode: a1cb7...166

Men altså. Fest hjemme og spesielt i «disse tider» er jo noe politiet får ut med at de ser alvorlig på. At de ikke rykker ut og ber deg snakke med huseier er å forsømme jobben sin rett og slett. Det skal de ikke gjøre.

Hvis andre naboer ikke plages, så kan det kanskje være en annen årsak til at politiet og huseier er litt lei?

Anonymkode: f98ca...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt forferdelig ut. Dette er usunt både for deg og barnet ditt. Flytt du ❤️ 

Enige med de andre at det er huseiers ansvar, men han tar ikke ansvaret og dere bør slippe å bo i det der

Anonymkode: f34d2...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...