Gå til innhold

12 år og regntøy


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva slags regntøy bruker deres 12-13 åringer?

Bruker de regnbukse også? Jeg finner nesten ikke noe i den størrelsen. 158 er vel det min 12 årig bruker. Han er mye ute, sykler og leker, men han er ikke så glad i å bruke regnbukse😑

Anonymkode: 9cbc9...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Allværsjakke og Dock Boots. Regnbukse får jeg ikke på henne, men er vi på hytten, så bruker hun vanntett turbukse ute

Anonymkode: b3505...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regntøy som i oljehyre brukes ikke, men bukse og jakke med vannsøyle på 15.000 fra Vikafjell er i hyppig bruk. Det er ikke gøy å være våt.

Anonymkode: 34833...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allværsjakke og gore tex sko. 

Har en sort regnbukse liggende i skolesekken, men sjelden den blir brukt. Kjøpt den på sport outlet. 

Anonymkode: ad7d7...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Allværsjakke og gore tex sko. 

Har en sort regnbukse liggende i skolesekken, men sjelden den blir brukt. Kjøpt den på sport outlet. 

Anonymkode: ad7d7...ab4

Holder de seg tørre på føttene i gore tex sko? Slev om de går i vanndammer? 

Anonymkode: 9cbc9...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

morsomt at din 12 åring bruker 158. Min 7 åring bruker 152 🙈🙈😅

Anonymkode: 0db6e...490

Og min 7-åring bruker 116 i gensere, 110 i shortser og 122 i bukser. Barn er forskjellige.

Anonymkode: 34833...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Holder de seg tørre på føttene i gore tex sko? Slev om de går i vanndammer? 

Anonymkode: 9cbc9...b4e

12-åringer går vel ikke i vanndammer?

Anonymkode: 34833...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

morsomt at din 12 åring bruker 158. Min 7 åring bruker 152 🙈🙈😅

Anonymkode: 0db6e...490

Har en stor 7 åring du da tenker jeg. Min 7 åring bruker 128/130

Anonymkode: 9cbc9...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

12-åringer går vel ikke i vanndammer?

Anonymkode: 34833...755

Det gås mye i vanndammer her. Han leker fortsatt heldigvis.

Anonymkode: 9cbc9...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Regntøy som i oljehyre brukes ikke, men bukse og jakke med vannsøyle på 15.000 fra Vikafjell er i hyppig bruk. Det er ikke gøy å være våt.

Anonymkode: 34833...755

Har du en link😇 

Anonymkode: 9cbc9...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har regnsett kjøpt på sportsbutikk. Troor det er Helly Hansen, i voksenstørrelse M, og lave, sorte støvler i str. 43. Høy og tynn gutt, som heldigvis godtar å kle seg etter været - fortsatt. Han har friluftsliv som valfag, så skikkelige klær må han ha. 

Anonymkode: fb23a...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Han har regnsett kjøpt på sportsbutikk. Troor det er Helly Hansen, i voksenstørrelse M, og lave, sorte støvler i str. 43. Høy og tynn gutt, som heldigvis godtar å kle seg etter været - fortsatt. Han har friluftsliv som valfag, så skikkelige klær må han ha. 

Anonymkode: fb23a...2ac

Synes det er vanskelig med størrelsen i den alderen. Hva tilsvarer M i barnestørrelser? Men din var høy sa du.

Anonymkode: 9cbc9...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Synes det er vanskelig med størrelsen i den alderen. Hva tilsvarer M i barnestørrelser? Men din var høy sa du.

Anonymkode: 9cbc9...b4e

Det er veldig vanskelig, uansett hvilke klær de skal ha. Aner ikke hva det blir i barnestørrelser, men gutten er ca. 175 cm. Likevel er 170 (det høyeste i barnestørrelser?) alt for smått. 

Anonymkode: fb23a...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er veldig vanskelig, uansett hvilke klær de skal ha. Aner ikke hva det blir i barnestørrelser, men gutten er ca. 175 cm. Likevel er 170 (det høyeste i barnestørrelser?) alt for smått. 

Da er han en del høyere enn min. Vi sliter en del med sko. Han ligger akkurat på str 39, og det får man ikke i barneavdelingen eller i herreavdelingen. Må nesten kjøpe damesko, men de er som regel for smale 😩

Anonymkode: 9cbc9...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er han en del høyere enn min. Vi sliter en del med sko. Han ligger akkurat på str 39, og det får man ikke i barneavdelingen eller i herreavdelingen. Må nesten kjøpe damesko, men de er som regel for smale 😩

Anonymkode: 9cbc9...b4e

Overgangen fra barn til voksen er litt utfordrende ja. Og de vokser jo så fort, og voksenklær og -sko er dyrere, men nå som han er over "kneika" til voksenklær OG at han ikke vokser så fort lenger, så er det mye lettere. Vår har vel gått med litt for store sko innimellom, og litt for korte bukser. Håper lærere er kjent med problemet, og ikke tenker at vi er helt ute å kjøre :P

Anonymkode: fb23a...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Holder de seg tørre på føttene i gore tex sko? Slev om de går i vanndammer? 

Anonymkode: 9cbc9...b4e

De slutter å gå i vanndammer i 1. klasse... bør i alle fall slutte. Og om ikke kan de gjerne være våte. Mye og lenge. Slik at de lærer. 

Anonymkode: ebfd4...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

De slutter å gå i vanndammer i 1. klasse... bør i alle fall slutte. Og om ikke kan de gjerne være våte. Mye og lenge. Slik at de lærer. 

Anonymkode: ebfd4...d50

Nei altså. Det er jo moro med vanndammer! Hilsen kjerring 50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

De slutter å gå i vanndammer i 1. klasse... bør i alle fall slutte. Og om ikke kan de gjerne være våte. Mye og lenge. Slik at de lærer. 

Anonymkode: ebfd4...d50

Da har vi nok forskjellig syn på hva som er greit når de er barn, og ikke minst når de slutter å være barn. 

Anonymkode: 9cbc9...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Overgangen fra barn til voksen er litt utfordrende ja. Og de vokser jo så fort, og voksenklær og -sko er dyrere, men nå som han er over "kneika" til voksenklær OG at han ikke vokser så fort lenger, så er det mye lettere. Vår har vel gått med litt for store sko innimellom, og litt for korte bukser. Håper lærere er kjent med problemet, og ikke tenker at vi er helt ute å kjøre :P

Anonymkode: fb23a...2ac

Ikke mye morro å kjøpe klær i til han nå😅 Føler at skostørrelsen hans har vært på samme sted lenge. Men mulig det fordi han sliter sko som om han skulle fått betalt for det 😬 

Anonymkode: 9cbc9...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vikafjell sitt sett som hun nevnte over her er bra. Og sko fra mols https://sportnorge.no/product/96367

Anonymkode: c4773...197

De så behagelige ut😃 Men er de trange i åpningen?  Han har hatt noen sånn lave tidligere med strikk i siden for å kunne få de på. Hadde ikke sjans å få flttene nedi😔 

Anonymkode: 9cbc9...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har en stor 7 åring du da tenker jeg. Min 7 åring bruker 128/130

Anonymkode: 9cbc9...b4e

Ja, over snittet høy for å si det sånn . Får vel håpe hun tar en pause i voksingen snart.  

Anonymkode: 0db6e...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er han en del høyere enn min. Vi sliter en del med sko. Han ligger akkurat på str 39, og det får man ikke i barneavdelingen eller i herreavdelingen. Må nesten kjøpe damesko, men de er som regel for smale 😩

Anonymkode: 9cbc9...b4e

Min sønn er 10 år, bruker 164 i klær og 39 i sko. Finner mange sko til han i den størrelsen både i herreavdeling og barneavdeling. Hvor har du lett?

Anonymkode: b3505...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...