Anonym bruker Skrevet 25. september 2020 #26 Skrevet 25. september 2020 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her i Stavanger er det lite smitte, kanskje se om det er anerledes tiltak her? en elev gikk med smitte to dager på en av landet største videregående (Bryne). Tok toget tidlig fra skolen. Ingen andre ble smittet. Folk er flinke å holde avstand, det er satt inn ekstra busser for skoleungdom. De starter på ulike tider, har litt lengre dager. Lite festing og styr. Jæren er kjent for dugnadsarbeid, mulig det også hjelper med å gidde trå til mot viruset? Anonymkode: e5fb4...843 I Stavangerområdet hvor man sender pensjonister på busstur? Ikke helt sikker på om det er lurt å følge eksempel. Anonymkode: 0df79...8e1
Anonym bruker Skrevet 25. september 2020 #27 Skrevet 25. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men hva så? Hvor farlig er egentlig et virus som ingen dør av? 😐 Anonymkode: d156b...1ad Vi nærmer oss 1 million døde. Så lite opplyst er det ikke lov å være Anonymkode: 5e04a...38b
Anonym bruker Skrevet 25. september 2020 #28 Skrevet 25. september 2020 Det er selvsagt forhold i en tettbodd storby som gjør at smitten spres lettere. Det er noe alle skjønner, og av den grunn er det fullstendig uinteressant å bruke som et eller annet poeng i en debatt. Det har vi nettopp sett feks blant studenter i Bergen - de er ikke annerledes enn studentene i Oslo. Og uansett er det kanskje på tide å stanse dette korstoget ditt og innse av smitten kan komme når som helst, når som helst: https://www.nrk.no/vestland/rundt-300-i-karantene-i-oygarden-1.15174884 Anonymkode: 90b10...3e0
Anonym bruker Skrevet 25. september 2020 #29 Skrevet 25. september 2020 Jeg bor i «distriktet» og ukependler til Oslo. Etter min svogerforskning er folk i Oslo mye flinkere til å bruke spritdispenserne som står over alt. Det sprites både på vei inn i og ut av butikker og kontorer. Det som derimot er en utfordring er at kollektivtransporten er stappa full (spesielt nå under streiken) og at for få bruker munnbind. Anonymkode: e0fed...5bf
Anonym bruker Skrevet 25. september 2020 #30 Skrevet 25. september 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg bor i «distriktet» og ukependler til Oslo. Etter min svogerforskning er folk i Oslo mye flinkere til å bruke spritdispenserne som står over alt. Det sprites både på vei inn i og ut av butikker og kontorer. Det som derimot er en utfordring er at kollektivtransporten er stappa full (spesielt nå under streiken) og at for få bruker munnbind. Anonymkode: e0fed...5bf Det er min erfaring også. Jeg har begynt å lure på om det rett og slett har vært for mye fokus på håndhygiene. Å vaske hender er vel og bra selvfølgelig, men det virker som om en del folk nå tror at det er det viktigste. Så kommer både avstand og mundbind i bakleksa. Vi ser det både ved studentfester i Bergen og turistbusser fra Stavanger, folk stapper seg sammen i små rom og tror alt skal gå bra, for de har jo antibac. Anonymkode: 3c901...9b0
Anonym bruker Skrevet 25. september 2020 #31 Skrevet 25. september 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi nærmer oss 1 million døde. Så lite opplyst er det ikke lov å være Anonymkode: 5e04a...38b De ville dødd uansett. Hver dag dør 150000 mennesker i verden. Og for å sette ting i perspektiv; det estimeres at 2300000 barn vil kunne dø pga koronarestriksjoner. https://forskning.no/data-helsetjenester-statistikk/flere-barn-vil-kunne-do-av-koronarestriksjoner-enn-det-totale-antallet-koronadode-viser-ny-forskning/1735708 Kanskje det er du som er lite opplyst. Anonymkode: d156b...1ad
Anonym bruker Skrevet 25. september 2020 #32 Skrevet 25. september 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er min erfaring også. Jeg har begynt å lure på om det rett og slett har vært for mye fokus på håndhygiene. Å vaske hender er vel og bra selvfølgelig, men det virker som om en del folk nå tror at det er det viktigste. Så kommer både avstand og mundbind i bakleksa. Vi ser det både ved studentfester i Bergen og turistbusser fra Stavanger, folk stapper seg sammen i små rom og tror alt skal gå bra, for de har jo antibac. Anonymkode: 3c901...9b0 Jeg synes myndighetene har vært alt for slappe. «Oppfordringen» til å bruke munnbind funker tydeligvis like godt som «oppfordringen» til å unngå unødvendige reiser i sommer. Det burde komme et påbud. Det virker som det var vondt for helsemyndighetene å innrømme at de tok feil angående munnbind tidligere. Anonymkode: e0fed...5bf
Anonym bruker Skrevet 25. september 2020 #33 Skrevet 25. september 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er selvsagt forhold i en tettbodd storby som gjør at smitten spres lettere. Det er noe alle skjønner, og av den grunn er det fullstendig uinteressant å bruke som et eller annet poeng i en debatt. Det har vi nettopp sett feks blant studenter i Bergen - de er ikke annerledes enn studentene i Oslo. Og uansett er det kanskje på tide å stanse dette korstoget ditt og innse av smitten kan komme når som helst, når som helst: https://www.nrk.no/vestland/rundt-300-i-karantene-i-oygarden-1.15174884 Anonymkode: 90b10...3e0 Ok, hvilke andre røde distrikter har vi i Norge? Anonymkode: ed734...845
Anonym bruker Skrevet 25. september 2020 #34 Skrevet 25. september 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: De ville dødd uansett. Hver dag dør 150000 mennesker i verden. Og for å sette ting i perspektiv; det estimeres at 2300000 barn vil kunne dø pga koronarestriksjoner. https://forskning.no/data-helsetjenester-statistikk/flere-barn-vil-kunne-do-av-koronarestriksjoner-enn-det-totale-antallet-koronadode-viser-ny-forskning/1735708 Kanskje det er du som er lite opplyst. Anonymkode: d156b...1ad Du kan jo ikke sammenligne et år fullt av restriksjoner med et normal-år. Anonymkode: ed734...845
Anonym bruker Skrevet 25. september 2020 #35 Skrevet 25. september 2020 Jada, alle i distriktene er mye bedre, renslige, smartere, penere osv enn oss dumme, dumme Oslofolk. Fornøyd nå? Rart da at hele Oslo er full av folk som kommer fra grisgrendte strøk rundt i Norge, siden det er så jævlig her mener jeg... Anonymkode: c9762...c33
Anonym bruker Skrevet 25. september 2020 #36 Skrevet 25. september 2020 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jada, alle i distriktene er mye bedre, renslige, smartere, penere osv enn oss dumme, dumme Oslofolk. Fornøyd nå? Rart da at hele Oslo er full av folk som kommer fra grisgrendte strøk rundt i Norge, siden det er så jævlig her mener jeg... Anonymkode: c9762...c33 Kan jo ha BITTELITT å gjøre med at distriktene må blø for byenes skyld. Ikke se bort fra at nedlagte skoler, posthus, sykehus, bussruter og togruter har litt med saken å gjøre ...? Anonymkode: ed734...845
Anonym bruker Skrevet 25. september 2020 #37 Skrevet 25. september 2020 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan jo ha BITTELITT å gjøre med at distriktene må blø for byenes skyld. Ikke se bort fra at nedlagte skoler, posthus, sykehus, bussruter og togruter har litt med saken å gjøre ...? Anonymkode: ed734...845 Til å være så lettkrenket er du rimelig stor i kjeften. Det blir litt kjedelig når du går på repeat. Anonymkode: e0fed...5bf
Anonym bruker Skrevet 25. september 2020 #38 Skrevet 25. september 2020 På 23.9.2020 den 16.25, Anonym bruker skrev: https://www.aftenposten.no/norge/i/rgL4vw/nye-smittetall-i-resten-av-europa-gaar-pilen-rett-opp-i-norge-flater Vask henda. Dere ødelegger for alle. (Og ikke flere unnskyldninger nå, det er gått 6 måneder og ALLE andre har faktisk lært det nå) Anonymkode: ed734...845 Det «morsomme« er at smitten de siste ukene kommer fra studenter i all hovedsak. Veldig mange av studentene kommer utenbys fra.. så desverre Ts, dine barn/bekjente fra den lille bygda di er vel så skyldig i å ikke lære studenten sin avstand og å unngå å møtes i tette grupper. godt å få sagt det! Og jo da, vi vasker og tar på antibac hundre ganger om dagen- på vei inn og vei ut i alle butikker. Tipper faktisk de fleste i Oslo nå er bedre enn gjennomsnittet på akkurat det akkurat nå. Anonymkode: b26f8...c63
Anonym bruker Skrevet 25. september 2020 #39 Skrevet 25. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jada, alle i distriktene er mye bedre, renslige, smartere, penere osv enn oss dumme, dumme Oslofolk. Fornøyd nå? Rart da at hele Oslo er full av folk som kommer fra grisgrendte strøk rundt i Norge, siden det er så jævlig her mener jeg... Anonymkode: c9762...c33 Innerst inne dreier det seg bare om sjalusi. De er misunnelige for at vi bor i en metropol med drøssevis av muligheter til utdanning, jobb, fritid og selvrealisering. Ikke uten grunn at veldig veldig mange bor her😉 Anonymkode: b26f8...c63
Anonym bruker Skrevet 25. september 2020 #40 Skrevet 25. september 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Innerst inne dreier det seg bare om sjalusi. De er misunnelige for at vi bor i en metropol med drøssevis av muligheter til utdanning, jobb, fritid og selvrealisering. Ikke uten grunn at veldig veldig mange bor her😉 Anonymkode: b26f8...c63 Jeg gleder meg til den dagen jeg kan flytte tilbake til Oslo. Enn så lenge bor vi her vi bor på grunn av skolen vi er så fornøyde med, men når barna går ut ungdomsskolen er det hasta la vista bøgda. Anonymkode: e0fed...5bf
Anonym bruker Skrevet 25. september 2020 #41 Skrevet 25. september 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Innerst inne dreier det seg bare om sjalusi. De er misunnelige for at vi bor i en metropol med drøssevis av muligheter til utdanning, jobb, fritid og selvrealisering. Ikke uten grunn at veldig veldig mange bor her😉 Anonymkode: b26f8...c63 Det er så festlig med folk som bor i Oslo og som tror at det ikke finnes en verden utenfor Oslo, at alt utenfor Ring 3 er bygda 😆 Anonymkode: 034fe...7b9
Anonym bruker Skrevet 25. september 2020 #42 Skrevet 25. september 2020 Gikk helt fint her i Oslo til alle bondetampene kom hit for å studere. Anonymkode: 3270e...1c4
Anonym bruker Skrevet 25. september 2020 #43 Skrevet 25. september 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Innerst inne dreier det seg bare om sjalusi. De er misunnelige for at vi bor i en metropol med drøssevis av muligheter til utdanning, jobb, fritid og selvrealisering. Ikke uten grunn at veldig veldig mange bor her😉 Anonymkode: b26f8...c63 Altså... jeg var helt med på pro-Oslo siden helt til du kom med begrepet «metropol». Beklager. I metropolsammenheng er Oslo som bøgda å regne. Anonymkode: 9ab7a...81d
Anonym bruker Skrevet 26. september 2020 #44 Skrevet 26. september 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Til å være så lettkrenket er du rimelig stor i kjeften. Det blir litt kjedelig når du går på repeat. Anonymkode: e0fed...5bf Nei, jeg bare informerer dere. Noen ser jo ut til å tro at en åpen fødeavdeling er en selvsagthet... Anonymkode: ed734...845
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå