Gå til innhold

Hei, Oslo, distriktene kaller!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bortsett fra pensjonistene i Stavanger?

Eller, kanskje, bare kanskje selvfølgelig, ekspertene faktisk har rett og viruset sprer seg hovedsaklig gjennom ørsmå dråper i lufta og lite gjennom uvaskete hender? Slik at befolkningenstettheten har mye å si for hvor fort det sprer seg?

Anonymkode: 3c901...9b0

Skrevet

Det er så trøttende med sånne oppkonstruerte by-landkonflikter. Kanke du bare krype tilbake under steinen din?

Anonymkode: f865c...780

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bortsett fra pensjonistene i Stavanger?

Eller, kanskje, bare kanskje selvfølgelig, ekspertene faktisk har rett og viruset sprer seg hovedsaklig gjennom ørsmå dråper i lufta og lite gjennom uvaskete hender? Slik at befolkningenstettheten har mye å si for hvor fort det sprer seg?

Anonymkode: 3c901...9b0

Det er enkelt å fraskrive seg ansvaret.... Vi bor tett i Bergen også, men vi har skjønt greia. Og jeg kommer fra Oslo, jeg også, men jeg bor i Bergen og vasker meg på henda, bruker munnbind og unngår samlinger.

Anonymkode: 0df79...8e1

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er så trøttende med sånne oppkonstruerte by-landkonflikter. Kanke du bare krype tilbake under steinen din?

Anonymkode: f865c...780

Altså, jeg er fra Oslo, og hallo.

i Oslo bor mange tett, det er mye større befolkningstetthet, folk går tett på gatene, og det er fullt på offentlig transport og i butikker. På bygda der jeg bor nå noe vi jo mye mer spredt og det er mer avstand og mer plass på butikker osv.

Så det er stor forskjell på hvor lett det er å få til i bygda vs by. Det betyr ikke at de ikke må ta ansvar i Oslo! Men det er en større jobb der

Anonymkode: ee67e...86c

Skrevet

Herregud så flaut det er med sånne innlegg.. 

Anonymkode: ca104...9ab

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er enkelt å fraskrive seg ansvaret.... Vi bor tett i Bergen også, men vi har skjønt greia. Og jeg kommer fra Oslo, jeg også, men jeg bor i Bergen og vasker meg på henda, bruker munnbind og unngår samlinger.

Anonymkode: 0df79...8e1

Men alt det gjør jeg også. I Oslo. Hva tror du egt vi driver med? 

Anonymkode: ee6b1...347

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men alt det gjør jeg også. I Oslo. Hva tror du egt vi driver med? 

Anonymkode: ee6b1...347

Hvordan kan du da skylde på tetthet?

Anonymkode: 0df79...8e1

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er enkelt å fraskrive seg ansvaret.... Vi bor tett i Bergen også, men vi har skjønt greia. Og jeg kommer fra Oslo, jeg også, men jeg bor i Bergen og vasker meg på henda, bruker munnbind og unngår samlinger.

Anonymkode: 0df79...8e1

Dere skjønte vel greia først for ca 14 dager siden. 

Anonymkode: 94d6f...624

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså, jeg er fra Oslo, og hallo.

i Oslo bor mange tett, det er mye større befolkningstetthet, folk går tett på gatene, og det er fullt på offentlig transport og i butikker. På bygda der jeg bor nå noe vi jo mye mer spredt og det er mer avstand og mer plass på butikker osv.

Så det er stor forskjell på hvor lett det er å få til i bygda vs by. Det betyr ikke at de ikke må ta ansvar i Oslo! Men det er en større jobb der

Anonymkode: ee67e...86c

Unnskyldninger. Har hørt all før.

Anonymkode: ed734...845

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er enkelt å fraskrive seg ansvaret.... Vi bor tett i Bergen også, men vi har skjønt greia. Og jeg kommer fra Oslo, jeg også, men jeg bor i Bergen og vasker meg på henda, bruker munnbind og unngår samlinger.

Anonymkode: 0df79...8e1

 Hva snakker du om - nettopp Bergen er jo en av hovedgrunnene til det store antall nysmittede!

Anonymkode: 06565...cc5

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

 Hva snakker du om - nettopp Bergen er jo en av hovedgrunnene til det store antall nysmittede!

Anonymkode: 06565...cc5

Oslo er rødt, IKKE Bergen.

Anonymkode: ed734...845

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

 Hva snakker du om - nettopp Bergen er jo en av hovedgrunnene til det store antall nysmittede!

Anonymkode: 06565...cc5

Det var en oppblomstring, ja. Så ble det satt inn tiltak og det har virket. I motsetning til i Oslo hvor det fremdeles er problem og som ble bedt om å gjøre som resten av landet.

Anonymkode: 0df79...8e1

Skrevet
On 9/23/2020 at 4:25 PM, Anonym bruker said:

https://www.aftenposten.no/norge/i/rgL4vw/nye-smittetall-i-resten-av-europa-gaar-pilen-rett-opp-i-norge-flater

Vask henda. Dere ødelegger for alle.

(Og ikke flere unnskyldninger nå, det er gått 6 måneder og ALLE andre har faktisk lært det nå)

Anonymkode: ed734...845

Man er dritt lei. og dette Viruset er så overdrevet at det går ikke an..

Anonymkode: 42ef4...20d

Skrevet
På 23.9.2020 den 17.17, Anonym bruker skrev:

Det er enkelt å fraskrive seg ansvaret.... Vi bor tett i Bergen også, men vi har skjønt greia. Og jeg kommer fra Oslo, jeg også, men jeg bor i Bergen og vasker meg på henda, bruker munnbind og unngår samlinger.

Anonymkode: 0df79...8e1

Men Bergen har jo kjempemykje smitte? Er ikkje sikker på om de har skjønt så mykje meir enn dei i Oslo... sjølv om eg nok trur mest på teorien over her, at der det er mange folk som bur tett osb er det mest smitte. Men ingen grunn til å fremheve Bergensarar framfor Oslofolket. 

Skrevet

Finn noe mer meningsfullt å bruke tiden på, hva?

Anonymkode: fbdc1...6d1

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var en oppblomstring, ja. Så ble det satt inn tiltak og det har virket. I motsetning til i Oslo hvor det fremdeles er problem og som ble bedt om å gjøre som resten av landet.

Anonymkode: 0df79...8e1

Det tok jo mange uker før tiltakene virket. Bergen fikk oppblomstring før Oslo, så Oslo ligger noen uker bak i løypa.

Anonymkode: 06565...cc5

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Finn noe mer meningsfullt å bruke tiden på, hva?

Anonymkode: fbdc1...6d1

Ja, det gleder jeg meg til. Det blir fint å bruke tida på normal jobb, noe jeg ikke kan så lenge det er forsamlingsbegrensinger.

Anonymkode: ed734...845

Skrevet
På 23.9.2020 den 18.46, Anonym bruker skrev:

Herregud så flaut det er med sånne innlegg.. 

Anonymkode: ca104...9ab

Mye flauere med tungnemme byfolk.

Anonymkode: ed734...845

Skrevet

Det som er flaut er at det er mange unge som blir smittet nå. Og de unge i Oslo samles der fra hele landet for å gå på skole og jobbe. Regner derfor med at smitten også spres blant de som kommer fra distriktene. 

Anonymkode: e3490...03e

Skrevet

Men hva så? Hvor farlig er egentlig et virus som ingen dør av? 😐

Anonymkode: d156b...1ad

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hva så? Hvor farlig er egentlig et virus som ingen dør av? 😐

Anonymkode: d156b...1ad

Folk dør av det

Anonymkode: 034fe...7b9

Skrevet

Her i Stavanger er det lite smitte, kanskje se om det er anerledes tiltak her?

en elev gikk med smitte to dager på en av landet største videregående (Bryne). Tok toget tidlig fra skolen. Ingen andre ble smittet. Folk er flinke å holde avstand, det er satt inn ekstra busser for skoleungdom. De starter på ulike tider, har litt lengre dager. Lite festing og styr. Jæren er kjent for dugnadsarbeid, mulig det også hjelper med å gidde trå til mot viruset?

Anonymkode: e5fb4...843

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mye flauere med tungnemme byfolk.

Anonymkode: ed734...845

Det som ER flaut er å leve et sånt liv hvor man leter etter unnskyldninger for å skrive "provoserende" ting på Internett. Samma tingen, igjen og igjen og igjen. 

Skrevet (endret)
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mye flauere med tungnemme byfolk.

Anonymkode: ed734...845

Ca 30000 er tallet på innenlandske tilflyttere til Oslo pr år. Gir det fremdeles mening for deg å legge Oslos problemer på noe iboende i genmaterialet i byene? For jeg må si at i så fall ville jeg nok ha en sterkere sak for å bruke dette materialet mot deg. Dere kommer til byen, drar ned snittet og drar igjen. Eller? Kanskje det ikke har med dette å gjøre?

https://www.oslo.kommune.no/statistikk/befolkning/folkemengde-og-endringer/#gref

 

Endret av sug lut

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...