Gå til innhold

Vaksine, HPV. Vi har bestemt oss for å ikke vaksinere


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sønnen er allerede vaksinert, men døtrene blir ikke vaksinert. Jeg synes det er for mye «det er ikke sikkert det er vaksinen som gjør at de ble sterile, det kam være mye annet» - unnskyldninger og lite skikkelig forskning på dette. Har snakket med helsesykepleier om dette også, og kommet frem til sammen med denne at det er helt ok å ikke vaksinere jenter.

Er det fler enn meg som er skeptisk til de langvarige bivirkningene av denne?

Anonymkode: 658c4...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det forskning som viser at jenter har blitt sterile av HPV-vaksinen? Jeg hadde aldri turt å droppe denne, både jeg selv og begge barna mine har tatt den. Jeg har nære venninner som har dødd av livmorhaskreft i veldig ung alder, fryktelig sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Sønnen er allerede vaksinert, men døtrene blir ikke vaksinert. Jeg synes det er for mye «det er ikke sikkert det er vaksinen som gjør at de ble sterile, det kam være mye annet» - unnskyldninger og lite skikkelig forskning på dette. Har snakket med helsesykepleier om dette også, og kommet frem til sammen med denne at det er helt ok å ikke vaksinere jenter.

Er det fler enn meg som er skeptisk til de langvarige bivirkningene av denne?

Anonymkode: 658c4...557

Gratispassasjerer som ikke må være det, er. Og herk. Det er klart sannsynligheten for smitte blir mindre dersom alle andre fjør jobben med å vaksinere seg. Du er sikkert en av dem som tenker at 5G gir staten mulighet til å kontrollere hjernen din. 

Anonymkode: 2f175...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det store spørsmålet blir jo da - tada - hvem har best kompetanse på å vurdere risiki ved en vaksine; tilfeldig mor og helsesykepleier eller helsemyndighetene generelt? In there lies your answer... 

Anonymkode: f1d50...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hysterika skrev:

Er det forskning som viser at jenter har blitt sterile av HPV-vaksinen? Jeg hadde aldri turt å droppe denne, både jeg selv og begge barna mine har tatt den. Jeg har nære venninner som har dødd av livmorhaskreft i veldig ung alder, fryktelig sykdom.

Det er som med mmr-vaksinen og autisme. Noen finner konspirasjoner der de leter. 

Anonymkode: 2f175...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, hysterika skrev:

Er det forskning som viser at jenter har blitt sterile av HPV-vaksinen? Jeg hadde aldri turt å droppe denne, både jeg selv og begge barna mine har tatt den. Jeg har nære venninner som har dødd av livmorhaskreft i veldig ung alder, fryktelig sykdom.

Forskning viser sterilitet hos ganske mange kvinner som har fått vaksinen ja. Faktisk en større andel enn de som faktisk får kreft

Anonymkode: 658c4...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg tar alle vaksiner man kan ta, ungene mine får de vaksinene de skal ha, hunden min vaksineres, og jeg ser ingen grunn til å betvile vaksineres innhold eller «langvarige bivirkninger» Hva er de langvarige bivirkningene? Bivirkninger man har i mange år? Eller bivirkninger som dukker opp etter mange år?  Jeg er helsearbeider, jeg har reist mye, og vaksinert mot «alt». Bivirkninger av vaksiner har jeg aldri opplevd. Bivirkninger og langvarige skader etter virusinfeksjoner, meninggitter, mononukleose, flått, covid, og sesonginfluensa har jeg sett mye av.  

Anonymkode: 2984b...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gratispassasjerer som ikke må være det, er. Og herk. Det er klart sannsynligheten for smitte blir mindre dersom alle andre fjør jobben med å vaksinere seg. Du er sikkert en av dem som tenker at 5G gir staten mulighet til å kontrollere hjernen din. 

Anonymkode: 2f175...59c

Debatter sak og ikke gå til angrep, så kan vi snakke på et voksent nivå?

Anonymkode: 658c4...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Forskning viser sterilitet hos ganske mange kvinner som har fått vaksinen ja. Faktisk en større andel enn de som faktisk får kreft

Anonymkode: 658c4...557

Du må faktisk oppgi kilde når du henviser til forskning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://legemiddelverket.no/bivirkninger-og-sikkerhet/bivirkningsrapporter-og-oversikter/hpv-vaksine-og-bivirkninger

Her er rapport av innmeldte bivirkninger av hpv-vaksinen. 

Fra 2007 - 2020 er det satt 1,4 millioner hpvvaksiner, 1165 innmeldte bivikrninger. (Står på baksiden av den siste rapporten) 1043 er mindre alvorlige bivirkninger som er meldt inn. 

Endret av frk Nilsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det store spørsmålet blir jo da - tada - hvem har best kompetanse på å vurdere risiki ved en vaksine; tilfeldig mor og helsesykepleier eller helsemyndighetene generelt? In there lies your answer... 

Anonymkode: f1d50...3bb

Forskningen er vel de beste til å svare på det

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er som med mmr-vaksinen og autisme. Noen finner konspirasjoner der de leter. 

Anonymkode: 2f175...59c

Dette er ikke konspirasjonstanker i det hele tatt. 

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg tar alle vaksiner man kan ta, ungene mine får de vaksinene de skal ha, hunden min vaksineres, og jeg ser ingen grunn til å betvile vaksineres innhold eller «langvarige bivirkninger» Hva er de langvarige bivirkningene? Bivirkninger man har i mange år? Eller bivirkninger som dukker opp etter mange år?  Jeg er helsearbeider, jeg har reist mye, og vaksinert mot «alt». Bivirkninger av vaksiner har jeg aldri opplevd. Bivirkninger og langvarige skader etter virusinfeksjoner, meninggitter, mononukleose, flått, covid, og sesonginfluensa har jeg sett mye av.  

Anonymkode: 2984b...ca6

Langvarig som i at det dukker opp 10-20-30 år etter den er tatt. Det ble sagt at de ikke så bivirkninger etter 5 år, så da var det bare å sette i gang med vaksinen. Så, etter 10 år begynte man å se at mange av jentene slet med å få barn

Anonymkode: 658c4...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, hysterika skrev:

Du må faktisk oppgi kilde når du henviser til forskning. 

Nei, det må jeg ikke

Anonymkode: 658c4...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gratispassasjerer som ikke må være det, er. Og herk. Det er klart sannsynligheten for smitte blir mindre dersom alle andre fjør jobben med å vaksinere seg. Du er sikkert en av dem som tenker at 5G gir staten mulighet til å kontrollere hjernen din. 

Anonymkode: 2f175...59c

Utrolig toskete kommentar. Å fylle kroppen med kjemiske substanser ingen kan garantere for er et privat valg. At vaksiner kan ha uheldige konsekvenser er 100% sikkert. Det er et personlig valg og har ingen ting med gratispassasjerer, egoisme eller dumskap å gjøre. Det handler om sunn skepsis til farmasiindustri og legevitenskap.

Anonymkode: 7ec73...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forskningen er vel de beste til å svare på det

Dette er ikke konspirasjonstanker i det hele tatt. 

Langvarig som i at det dukker opp 10-20-30 år etter den er tatt. Det ble sagt at de ikke så bivirkninger etter 5 år, så da var det bare å sette i gang med vaksinen. Så, etter 10 år begynte man å se at mange av jentene slet med å få barn

Anonymkode: 658c4...557

Man utreder ikke unge jenters fertilitet før man vaksinerer, hvordan kan msn si st det har sammenheng med vaksinen? 
Sædkvaliteten til norske menn har blitt alarmerende dårlig de siste 20 årene, hver 5.mann er steril. En sammenheng her, kanskje!? 

Anonymkode: 2984b...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bivirkninger av vaksiner har jeg aldri opplevd. Bivirkninger og langvarige skader etter virusinfeksjoner, meninggitter, mononukleose, flått, covid, og sesonginfluensa har jeg sett mye av. 

Det var da en særdeles skjev gruppe du konkluderer ut fra. Det er da rimelig opplagt at du som helsearbeider har erfaring med mange syke mennesker. At din lille familie aldri har opplevd bivirkninger av vaksine er virkelig et lite utvalg å konkludere på grunnlag av. Useriøst.

Anonymkode: 7ec73...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man utreder ikke unge jenters fertilitet før man vaksinerer, hvordan kan msn si st det har sammenheng med vaksinen? 
Sædkvaliteten til norske menn har blitt alarmerende dårlig de siste 20 årene, hver 5.mann er steril. En sammenheng her, kanskje!? 

Anonymkode: 2984b...ca6

Gutter har vare fått tilbud om vaksinen i få år. Det har vært testgrupper av jenter på samme måten som det nå er testgrupper på vaksinen for korona. Det er slik de ser på bivirkninger av vaksinen. Alle sjekkes i forkant og jevnlig etterpå. Ved HPV så de ikke bivirkninger de første 5 år og valgte å vaksinere. Etter 10 år begynte bivirkningene å meldes inn, men da hadde man allerede massevaksinert i 5 år, så hva skulle de si annet enn «det er ikke sikkert det er vaksinen»?

Anonymkode: 658c4...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, frk Nilsen skrev:

https://legemiddelverket.no/bivirkninger-og-sikkerhet/bivirkningsrapporter-og-oversikter/hpv-vaksine-og-bivirkninger

Her er rapport av innmeldte bivirkninger av hpv-vaksinen. 

Fra 2007 - 2020 er det satt 1,4 millioner hpvvaksiner, 1165 innmeldte bivikrninger. (Står på baksiden av den siste rapporten) 1043 er mindre alvorlige bivirkninger som er meldt inn. 

Dette er de umiddelbare bivirkningene. Norge har svært dårlig oversikt over bivirkninger etter 10+år

Anonymkode: 658c4...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forskning viser sterilitet hos ganske mange kvinner som har fått vaksinen ja. Faktisk en større andel enn de som faktisk får kreft

Anonymkode: 658c4...557

Hvilken forskning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det må jeg ikke

Anonymkode: 658c4...557

Nei? Men da har ditt argument null tyngde, og du kan like godt si «naboen min har funnet ut at HPV-vaksine gir hull i tennene». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er de umiddelbare bivirkningene. Norge har svært dårlig oversikt over bivirkninger etter 10+år

Anonymkode: 658c4...557

 

"Kan jenter/kvinner bli sterile av HPV-vaksine?

Det har blitt hevdet at HPV-vaksinen kan føre til sterilitet. Det stemmer ikke.

Prematur ovarial svikt (POF) er en tilstand der eggstokkene (ovariene) mister sin normale funksjon hos kvinner under 40 år. I de fleste tilfeller er årsaken til svikten ukjent.   Det ble meldt inn en bekymring til det europeiske legemiddelverket (EMA) i 2013 om denne tilstanden kunne ha sammenheng med HPV-vaksinasjon. EMA gjorde en vurdering av dataene, og fant ingen holdepunkter for sammenheng. Nasjonale og internasjonale legemiddelmyndigheter overvåker sikkerheten av HPV-vaksiner fortløpende for å fange opp mulige bivirkninger. Det er ikke noe som tyder på at HPV-vaksine kan være årsak til prematur ovarial svikt."

https://www.fhi.no/sv/vaksine/hpv/hpv-vaksine-til-unge-kvinner/hpv-vaksine/

Anonymkode: 8e993...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at mange som ikke vaksinerte seg tidligere, har valgt å gjøre det selv etter ca 18 års alder, dette ser jeg da jeg setter endel vaksiner.

så når ungdommen faktisk kan bestemme selv, er det det de vil, bare synd de da må betale dyrt for den.

Anonymkode: 92ff0...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en som er konisert (som betyr grove celleforandringer) pga hpv, skjønner jeg virkelig ikke hvordan dere vaksineskeotikere tenker. Husker du Thea Steen? Begge mine barn skal ta vaksinen. Unner ingen å gå igjennom samme prosedyre som jeg måtte.

Anonymkode: 039f7...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gutter har vare fått tilbud om vaksinen i få år. Det har vært testgrupper av jenter på samme måten som det nå er testgrupper på vaksinen for korona. Det er slik de ser på bivirkninger av vaksinen. Alle sjekkes i forkant og jevnlig etterpå. Ved HPV så de ikke bivirkninger de første 5 år og valgte å vaksinere. Etter 10 år begynte bivirkningene å meldes inn, men da hadde man allerede massevaksinert i 5 år, så hva skulle de si annet enn «det er ikke sikkert det er vaksinen»?

Anonymkode: 658c4...557

Det er ingen sammenheng. 

Anonymkode: 2984b...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Pashla skrev:

Nei? Men da har ditt argument null tyngde, og du kan like godt si «naboen min har funnet ut at HPV-vaksine gir hull i tennene». 

Selvfølgelig er ikke argumentet uten tyngde. Hvis noen forteller deg at Brad Pitt er død, sjekker du det selv, eller ber du om kilde?

Anonymkode: 658c4...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...