Gå til innhold

Ang bil, (sikkert litt misunnelig😂)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Naboen vår, som ikke har barn har to stk. Audi e-tron, SUV utgaven. Hva skal man med to så store biler? Han har bra med penger, så har råd til det, men skjønner ikke hvorfor. Ja, litt misunnelig for syns bilen er fin😂 

Samme med noen andre jeg "kjenner", to Tesla model x, 1 barn. 

Ser ikke at det er behov for to av så dyre og store biler. Er det for å vise seg frem? 

Noen her som har noe lignende og kan svare på hvorfor?

 

Anonymkode: a3206...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker vel bilen da. 

Gubben her i hus ville aldri i livet ha kjøpt noen liten billig bil uansett mengde barn. Han elsker biler! Er jo ikke for å vise seg han kjøper dem, det er en lidenskap! Han kan spare inn på absolutt alt annet altså  - men du kødder ikke med bilene hans! 

Anonymkode: fe4a7...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Liker vel bilen da. 

Gubben her i hus ville aldri i livet ha kjøpt noen liten billig bil uansett mengde barn. Han elsker biler! Er jo ikke for å vise seg han kjøper dem, det er en lidenskap! Han kan spare inn på absolutt alt annet altså  - men du kødder ikke med bilene hans! 

Anonymkode: fe4a7...ac4

Men er det ikke litt borkasta penger? Så dyre biler og attpåtil 2 av de, som er klin like. Hadde det vært to forskjellige så kanskje..men da har man for mye penger..hehe

Anonymkode: a3206...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt, må man ha full bil for å ha en sånn type bil? De liker vel den type bil da, hadde det vært bedre om de hadde kjørt en gammel bil eller en liten bil altså?

 

Anonymkode: 41052...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han alene? I så fall er det litt rart. Han og kona hver sin? I så fall, hvorfor ikke? Vi har hver vår bil som er solid og dyr, rett og slett fordi vi liker dem med tanke på kjørekomfort, og vi har råd til dem (har ikke billån).

Anonymkode: 67f94...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver sin ja. Skjønner at vi er forskjellige, men jeg/vi har kjøpt bil etter bruk, har en Ford s-max for hovedkjøring/ferie osv pga 3 barn, og en Kia soul (stygg som juling syns jeg da) for småturer, til og fra jobb for meg, mannen har "hovedbilen". Jeg kan på en måte ikke forstå at man tar seg råd til 2 biler til millionen, men det er bare min mening altså. 

Men jeg vet at her inne på DIB så tjener mesteparten millioner, ser ihvertfall sånn ut.

Anonymkode: a3206...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hver sin ja. Skjønner at vi er forskjellige, men jeg/vi har kjøpt bil etter bruk, har en Ford s-max for hovedkjøring/ferie osv pga 3 barn, og en Kia soul (stygg som juling syns jeg da) for småturer, til og fra jobb for meg, mannen har "hovedbilen". Jeg kan på en måte ikke forstå at man tar seg råd til 2 biler til millionen, men det er bare min mening altså. 

Men jeg vet at her inne på DIB så tjener mesteparten millioner, ser ihvertfall sånn ut.

Anonymkode: a3206...2a2

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal bry seg om hva naboen bruker penger på jeg da. Vi er som du sier forskjellige 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hver sin ja. Skjønner at vi er forskjellige, men jeg/vi har kjøpt bil etter bruk, har en Ford s-max for hovedkjøring/ferie osv pga 3 barn, og en Kia soul (stygg som juling syns jeg da) for småturer, til og fra jobb for meg, mannen har "hovedbilen". Jeg kan på en måte ikke forstå at man tar seg råd til 2 biler til millionen, men det er bare min mening altså. 

Men jeg vet at her inne på DIB så tjener mesteparten millioner, ser ihvertfall sånn ut.

Anonymkode: a3206...2a2

Hvis de hadde hatt 3 unger så hadde du ikke reagert?

Anonymkode: 41052...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hver sin ja. Skjønner at vi er forskjellige, men jeg/vi har kjøpt bil etter bruk, har en Ford s-max for hovedkjøring/ferie osv pga 3 barn, og en Kia soul (stygg som juling syns jeg da) for småturer, til og fra jobb for meg, mannen har "hovedbilen". Jeg kan på en måte ikke forstå at man tar seg råd til 2 biler til millionen, men det er bare min mening altså. 

Men jeg vet at her inne på DIB så tjener mesteparten millioner, ser ihvertfall sånn ut.

Anonymkode: a3206...2a2

Du må vurdere hvilke innlegg du leser på. Det er flest som svarer når noen spør om høy lønn osv, og flest som svarer når noen spør om trygd ol. Det gir nok et mer skjevt inntrykk enn virkeligheten. 

For inntil noen år siden gjorde vi som dere. Én litt større og dyrere bil som hovedbil og én mindre og billig bil. Som med dere måtte vi tenke plass, fire barn + hund passer ikke i alle biler. Vi hadde god økonomi, men var ikke rik heller. Nå har vi derimot svært god økonomi etter mye hard jobbing og litt flaks, og da kjører mannen en Tesla X og jeg en Mercedes EQC, begge helt nye. Jeg ser ikke noen grunn til å ikke gå for hver sin kjempegode bil nå som vi har råd til det. Så hvis naboen har råd til det også, hvorfor skal en måtte kjøre en dårligere bil enn den andre?

Anonymkode: 67f94...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du må vurdere hvilke innlegg du leser på. Det er flest som svarer når noen spør om høy lønn osv, og flest som svarer når noen spør om trygd ol. Det gir nok et mer skjevt inntrykk enn virkeligheten. 

For inntil noen år siden gjorde vi som dere. Én litt større og dyrere bil som hovedbil og én mindre og billig bil. Som med dere måtte vi tenke plass, fire barn + hund passer ikke i alle biler. Vi hadde god økonomi, men var ikke rik heller. Nå har vi derimot svært god økonomi etter mye hard jobbing og litt flaks, og da kjører mannen en Tesla X og jeg en Mercedes EQC, begge helt nye. Jeg ser ikke noen grunn til å ikke gå for hver sin kjempegode bil nå som vi har råd til det. Så hvis naboen har råd til det også, hvorfor skal en måtte kjøre en dårligere bil enn den andre?

Anonymkode: 67f94...c2f

Her datt det ut litt. 

Skulle stå "flest med høy inntekt" før det med lønn og motsatt, "flest med dårlig økonomi" på den andre.

Anonymkode: 67f94...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis de hadde hatt 3 unger så hadde du ikke reagert?

Anonymkode: 41052...63a

Nei. 

Anonymkode: a3206...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal bry seg om hva naboen bruker penger på jeg da. Vi er som du sier forskjellige 😊

Bryr meg ikke om det egentlig, jeg spurte om hvorfor noen velger å ha to store, klin like biler til millionen når "behovet" ikke er der. Folk får bruke penger på hva de vil, skulle gjerne hatt en audi jeg😁

Anonymkode: a3206...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Bryr meg ikke om det egentlig, jeg spurte om hvorfor noen velger å ha to store, klin like biler til millionen når "behovet" ikke er der. Folk får bruke penger på hva de vil, skulle gjerne hatt en audi jeg😁

Anonymkode: a3206...2a2

Når mener du at behovet hadde vært der da?

Anonymkode: 41052...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bryr meg ikke om det egentlig, jeg spurte om hvorfor noen velger å ha to store, klin like biler til millionen når "behovet" ikke er der. Folk får bruke penger på hva de vil, skulle gjerne hatt en audi jeg😁

Anonymkode: a3206...2a2

Ingen har jo behov for en bil til en mill, men det er gøy og behagelig å kjøre disse bilene. Hvem av dem burde hatt en dårligere bil da? Kona?

Anonymkode: 67f94...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når mener du at behovet hadde vært der da?

Anonymkode: 41052...63a

Når man har en haug med unger og bagasje deretter.

Anonymkode: a3206...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen har jo behov for en bil til en mill, men det er gøy og behagelig å kjøre disse bilene. Hvem av dem burde hatt en dårligere bil da? Kona?

Anonymkode: 67f94...c2f

Nei, den skulle jeg gjerne kjørt selv👍😂jeg som henter i bhg og skole..hehe

Anonymkode: a3206...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har råd, og begge syns muligens det er den mest komfortable bilen å kjøre, samt at store biler er tryggere, derfor har de to.

Mener du at konen burde ha kjørt en «drittbil», liten og gammel?

Anonymkode: efe9c...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, den skulle jeg gjerne kjørt selv👍😂jeg som henter i bhg og skole..hehe

Anonymkode: a3206...2a2

Ok så mannen din kan kjøre en dårlig bil? Er ikke så nøye med ham? Selv om dere hadde hatt råd til to store, sikre og dyre biler?

Anonymkode: efe9c...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke forstå at noen vil bruke penger på bil, det interesserer meg nada så lenge den funker. Mannen bruker ca 2 timer daglig på å drømme om bil, og er lei seg for at hans drittbil er verre enn min drittbil. 

Folk er forskjellige..

Anonymkode: 2afc9...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men er det ikke litt borkasta penger? Så dyre biler og attpåtil 2 av de, som er klin like. Hadde det vært to forskjellige så kanskje..men da har man for mye penger..hehe

Anonymkode: a3206...2a2

Trenger ikke ha for mye penger. Bil er hobby. 

Anonymkode: 6a4c9...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når man har en haug med unger og bagasje deretter.

Anonymkode: a3206...2a2

Jeg bor alene og kjører en SUV, riktignok til under millionen da. Det har overhodet ikke noe med å vise seg frem, men da skuler vel naboene på meg og da kanskje 😅

Anonymkode: 41052...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok så mannen din kan kjøre en dårlig bil? Er ikke så nøye med ham? Selv om dere hadde hatt råd til to store, sikre og dyre biler?

Anonymkode: efe9c...8fb

Så biler under millionen er dritt biler? Det finnes ganske sikre og trygge biler under millionen. Vår bil som er en 2018 modell, ford s-max er ganske så sikker, men koster halvparten, du får de selvsagt dyrere og, men de er jo ikke mer sikre for det. Møter jeg en SUV eller lastebil med Kiaen så sliter jeg litt tror jeg. 

Anonymkode: a3206...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De har råd, og begge syns muligens det er den mest komfortable bilen å kjøre, samt at store biler er tryggere, derfor har de to.

Mener du at konen burde ha kjørt en «drittbil», liten og gammel?

Anonymkode: efe9c...8fb

Niks, kona skulle ikke hatt en dritt bil, finnes faktisk nye, små, driftsikre biler til laaangt under millionen, men du ser kanskje på biler fra millionen og oppover? Det er merkene som koster, akkurat det samme med klær. Men ja, du har større sjangse for å stryke med i en liten bil enn i en stor, det skjønner jeg.

Anonymkode: a3206...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke med hva andre kjører.

Men jeg synes det er horribelt at staten subsidierer de dyreste el-bilene med så mye som de gjør. De som har råd til bil til en million har også råd til å betale det det faktisk koster å bruke en bil mtp. fulle skatter og avgifter. Flott om staten subsidierer et visst beløp, noe som kunne gjort at det ble flere rimeligere el-biler på veiene, men man trenger ikke sponse de som allerede har råd til millionbiler, og attpåtil flere av dem.

Anonymkode: 0b9f7...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komfort og sikkerhet.

Selv om en ikke fyller bilen hver gang man kjører er det greit å ha det behagelig ogbå komme best mulig ut av en eventuell ulykke.

Anonymkode: fe44a...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...