Gå til innhold

Dere som har to barn og ikke skal ha flere. Var det lett å slå seg til ro med det eller tenkte du mye på å få flere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid ønsket meg 3 barn!! (Vi har bare ett med en til på vei). Men samboer vil kun ha 2.. Så det er litt vanskelig å innstille hodet på at dette blir siste ... 

Men igjen - når vi får nr 2 nå kan det godt tenkes at jeg føler at familien er fullkommen og at det er dette vi klarer! Skal som sagt følges opp også ❤️ Om vi takler begge supert de første årene, kan det jo hende begge ønsker en til? Eller at begge er veldig fornøyde :)))

Anonymkode: 13ce0...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er heldig å ha to barn, da mannen ønsket egentlig bare ett. 😊

Skulle vi ha et til så måtte vi bytte hus og bil.

Anonymkode: 78041...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er heldig å ha to barn, da mannen ønsket egentlig bare ett. 😊

Skulle vi ha et til så måtte vi bytte hus og bil.

Anonymkode: 78041...ac6

Lurer på hvor liten bolig dere har siden dere MÅ bytte hus om dere får en til? 

Vi venter nr. 4, bor på 94 kvm, og blir da altså seks mennesker her. Vi har tre soverom. Klart det hadde vært deilig med større plass, men vi MÅ definitivt ikke ha større, det er jo plass til oss alle her? I tillegg liker vi å tilbringe tid sammen da.

Lar meg stadig overraske over folk som virker til å mislike å oppholde seg i samme rom. «Å nei, vi venter vårt første barn, klart vi må selge leiligheten på 100 kvm og kjøpe enebolig, vi har jo ikke plass til å få barn her?!» 

Anonymkode: e33e1...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lurer på hvor liten bolig dere har siden dere MÅ bytte hus om dere får en til? 

Vi venter nr. 4, bor på 94 kvm, og blir da altså seks mennesker her. Vi har tre soverom. Klart det hadde vært deilig med større plass, men vi MÅ definitivt ikke ha større, det er jo plass til oss alle her? I tillegg liker vi å tilbringe tid sammen da.

Lar meg stadig overraske over folk som virker til å mislike å oppholde seg i samme rom. «Å nei, vi venter vårt første barn, klart vi må selge leiligheten på 100 kvm og kjøpe enebolig, vi har jo ikke plass til å få barn her?!» 

Anonymkode: e33e1...ebe

Har 107 kvm. Og 3 soverom. Jeg synes huset vårt hadde blitt for lite med 3 barn da vi ikke har kjellerstue eller loft. 

At du synes det er ok å bo slik, er ditt valg. Jeg ville ha valgt det annerledes. 

Anonymkode: 78041...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var veldig fornøyde med å ha fått to tette barn etter ivf, ingen planer om flere. Men så skjedde det utenkelige, og det kom en liten overraskelse 😊 Så da fikk vi 3 stk i løpet av 4,5 år. 3. mann velter nok litt lasset her hos oss, kolikk, ørebarn osv, så vi er utslitt etter alt for lite søvn i alt for lang tid. Vi måtte også kjøpe ny bil for å ha plass til 3 barnestoler i baksetet. Livet hadde vært mye enklere med kun 2, men vi er jo så uendelig glade i lillebror, så ville aldri vært foruten ham ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del kjenner jeg at det holder med to. Jeg har selv vokst opp med et søsken, og da vi fikk nummer to kjente jeg og mannen min på at dette holdt. I dag er yngste 4 år og vi er fortsatt der at porten er stengt for utkjøring ;)

Mannen min er vokst opp som en del av en stor søskenflokk og har ikke bare gode erfaringer fra det. 

Dessuten skal jeg aldri føde igjen heller (veldig dårlig erfaring med de to forrige fødslene). 

Vi landet på at det er fint med to, at barna alltid har hverandre. Men det holder med to :)

Anonymkode: b1233...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...