Gå til innhold

Hva gjør man når det er buss streik og man ikke kommer seg til jobb?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sitter på med noen, dere er kanskje flere på samme jobb som skal samme strekning og kan samkjøre litt. Spleise på bensinen.

Tar taxi?

Sykler?

Haiker?

Ringer sjefen og spør om å få ha hjemmekontor?

Anonymkode: 42a31...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det eneste av det du nevner der som er mulig i mitt tilfelle er haiking, og det gjør jeg bare ikke.

Anonymkode: a4f34...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvor langt har du til jobb da?

Anonymkode: cacb7...fb2

En drøy times busstur med 2 forskjellige busser. Og det går ikke tog, bane eller annet på samme strekning. Taxi tur/retur koster langt mer enn jeg tjener på en dag, så det går ikke. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: a4f34...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En drøy times busstur med 2 forskjellige busser. Og det går ikke tog, bane eller annet på samme strekning. Taxi tur/retur koster langt mer enn jeg tjener på en dag, så det går ikke. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: a4f34...e74

Du kan evt spørre om du kan ta noen feriedager om ikke du vil/kan sykle eller sitte på med noen.

Anonymkode: dab4c...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan evt spørre om du kan ta noen feriedager om ikke du vil/kan sykle eller sitte på med noen.

Anonymkode: 

Det er ikke det at jeg ikke vil altså, men det er ingen å sitte på med. Jeg pendler og bor i "feil" retning. Og det er virkelig altfor langt og dessuten en farlig strekning å sykle. Vi har ferien låst til de ukene bedriften er stengt, så kan ikke tas ut feriedager utenom dette, så jeg kommer til å tape lønn så lenge denne streiken pågår. Fikk en idé om at hvis jec kommer meg dit i kveld med sovepose og det hele og ligger over på kontoret....hvis det er lov så kunne jeg eventuelt klare å møte på jobb i rett tid en periode. 

Anonymkode: a4f34...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det finnes en fb-gruppe eller lignende for nabolaget ditt, så legger du ut melding og spør om det er noen som skal kjøre i retningen du skal i morgen kl. xx. Kanskje du har flaks og får skyss og blir kjent med noen nye.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En drøy times busstur med 2 forskjellige busser. Og det går ikke tog, bane eller annet på samme strekning. Taxi tur/retur koster langt mer enn jeg tjener på en dag, så det går ikke. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: a4f34...e74

men hvorfor kan du ikke sykle? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, frk Nilsen skrev:

men hvorfor kan du ikke sykle? 

Fordi når reisen tar en drøy time med buss i 60-80 km/t, så tar det veeeelig lang tid å sykle den strekningen. Måtte dessuten tatt flere omveier grunnet motorvei, tunneler, det er for langt. 

Anonymkode: a4f34...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du virkelig ingen naboer/venner/slekt/noen du vet jobber i nærheten som du kan sitte på med? Selv om du ikke kjenner de så godt kan du jo forklare situasjonen og tilby å betale for å sitte på.

 

jeg er rystet over flere her inne sine begrensede nettverk og evne til å lete fram løsninger. 
 

har du ikke barn siden du tenker du skal overnatte på jobben i verste fall flere dager framover?

Anonymkode: 76a34...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville hørt med arbeidsgiver om det kan være mulig å få godskrevet utgifter til taxi. Vet det har blitt gjort her jeg jobber om folk har blitt beordret på jobb i helligdager fks.

Anonymkode: 76949...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du virkelig ingen naboer/venner/slekt/noen du vet jobber i nærheten som du kan sitte på med? Selv om du ikke kjenner de så godt kan du jo forklare situasjonen og tilby å betale for å sitte på.

 

jeg er rystet over flere her inne sine begrensede nettverk og evne til å lete fram løsninger. 
 

har du ikke barn siden du tenker du skal overnatte på jobben i verste fall flere dager framover?

Anonymkode: 76a34...f6f

Kanskje hi har en partner som kan ta seg av barna? 

Anonymkode: 40557...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta lappen og kjøp bil sånn som alle vi andre som bor grisgrendt må. Så er du klar til neste gang det blir problem. Høres ut som du har planlagt litt dårlig her. Alle vet jo at sånt kan skje, og bør ha et alternativ.

Anonymkode: 99be9...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ville hørt med arbeidsgiver om det kan være mulig å få godskrevet utgifter til taxi. Vet det har blitt gjort her jeg jobber om folk har blitt beordret på jobb i helligdager fks.

Anonymkode: 76949...f82

Eventuelt lagt inn en annonse under småjobber på finn. 

Anonymkode: 76949...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, frk Nilsen skrev:

men hvorfor kan du ikke sykle? 

Det er litt typisk for folk som bor i tettbebygde strøk å tenke slike. 

Om man tar buss en time her jeg bor, så er avstanden nok mellom 6-8 mil. Det blir litt langt å sykle?

Anonymkode: 7263c...5fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ta lappen og kjøp bil sånn som alle vi andre som bor grisgrendt må. Så er du klar til neste gang det blir problem. Høres ut som du har planlagt litt dårlig her. Alle vet jo at sånt kan skje, og bør ha et alternativ.

Anonymkode: 99be9...3a4

Streiken gjelder vel Oslo og Viken, det er en overveiende sannsynlighet for at HI ikke bor særlig grisgrendt.

Anonymkode: 76949...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er litt typisk for folk som bor i tettbebygde strøk å tenke slike. 

Om man tar buss en time her jeg bor, så er avstanden nok mellom 6-8 mil. Det blir litt langt å sykle?

Anonymkode: 7263c...5fe

Viss du har billappen, har du mulighet å låne en bil? Har hørt andre som har gjort det..... Ellers bør en nesten ha lappen når en velger å bosette seg en slik plass 🤔 Har vært der selv å bodd langt fra ting, så vet hva det går i

Anonymkode: 25000...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ta lappen og kjøp bil sånn som alle vi andre som bor grisgrendt må. Så er du klar til neste gang det blir problem. Høres ut som du har planlagt litt dårlig her. Alle vet jo at sånt kan skje, og bør ha et alternativ.

Anonymkode: 99be9...3a4

Uten at jeg behøver å gå i detaljer rundt det for å forklare så er det en rekke omstendigheter som har å gjøre med helse, en nedlagt bedrift og ny jobb dessverre med mye lenger reisevei, økonomisk situasjon etc som gjør at per dags dato er ting som det er og vi gjør så godt vi kan med en bil og ett førerkort for å få alt til å gå og endene til å møtes. Planlegger og tar høyde for en rekke ting i hverdagen som mange av dere som svarer her nok aldri har måttet forholde dere til, men har dessverre ikke noen løsning i bakhånd for en situasjonen med buss streik akkurat nå. Det er tross alt ikke så veldig ofte det skjer da, og man kan ikke være føre var for alt heller. Jeg ønsker virkelig å få det til og sitter og leter etter løsninger nå, men til de av dere som bor i byer og større og mer sentrale steder så er det mange av de løsninger som er så opplagte for dere noe helt annet når man bor litt mer usentralt. Jeg har selvsagt også slektninger og nettverk, og jeg vet hvor de jobber. Til vanlig kjenner jeg 4 stk som reiser noenlunde samme strekningen som meg, en av dem i turnus som ikke passer med å kunne sitte på, en av dem i permisjon med baby og de to andre har fortsatt hjemmekontor og reiser ikke nå. Får bare håpe at streiken blir så kortvarig som mulig så vi alle kommer dit vi skal igjen...

Anonymkode: a4f34...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ta lappen og kjøp bil sånn som alle vi andre som bor grisgrendt må. Så er du klar til neste gang det blir problem. Høres ut som du har planlagt litt dårlig her. Alle vet jo at sånt kan skje, og bør ha et alternativ.

Anonymkode: 99be9...3a4

Det er ikke alle som får lov å kjøre/ta lappen. 
Hi; jeg ville ringt sjefen i dag og hørt om det var mulighet for hjemmekontor eller egenmelding i morgen slik at du kan få ringt litt rundt og hørt hva mulighetene dine er. Tror nav har en stønad som går på vanskeligheter for å komme seg til jobb i stedet for sykmelding, kunne vært verdt å sjekke opp iallfall.

Anonymkode: 18c63...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Streiken gjelder vel Oslo og Viken, det er en overveiende sannsynlighet for at HI ikke bor særlig grisgrendt.

Anonymkode: 76949...f82

Vet du hvor stort Viken er? Viken er ikke Oslo foråsidetsånn. 

Anonymkode: 40557...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uten at jeg behøver å gå i detaljer rundt det for å forklare så er det en rekke omstendigheter som har å gjøre med helse, en nedlagt bedrift og ny jobb dessverre med mye lenger reisevei, økonomisk situasjon etc som gjør at per dags dato er ting som det er og vi gjør så godt vi kan med en bil og ett førerkort for å få alt til å gå og endene til å møtes. Planlegger og tar høyde for en rekke ting i hverdagen som mange av dere som svarer her nok aldri har måttet forholde dere til, men har dessverre ikke noen løsning i bakhånd for en situasjonen med buss streik akkurat nå. Det er tross alt ikke så veldig ofte det skjer da, og man kan ikke være føre var for alt heller. Jeg ønsker virkelig å få det til og sitter og leter etter løsninger nå, men til de av dere som bor i byer og større og mer sentrale steder så er det mange av de løsninger som er så opplagte for dere noe helt annet når man bor litt mer usentralt. Jeg har selvsagt også slektninger og nettverk, og jeg vet hvor de jobber. Til vanlig kjenner jeg 4 stk som reiser noenlunde samme strekningen som meg, en av dem i turnus som ikke passer med å kunne sitte på, en av dem i permisjon med baby og de to andre har fortsatt hjemmekontor og reiser ikke nå. Får bare håpe at streiken blir så kortvarig som mulig så vi alle kommer dit vi skal igjen...

Anonymkode: a4f34...e74

Dersom det er helsegrunn for at du ikke kjører, kan det være nav dekker noe utgifter for deg? Jeg vet ikke altså, men tenker det kan være greit å høre med dem?

Utøver det, ville jeg ha forsøkt å sett om det var noen samkjøringsgrupper på Facebook. Kanskje er du heldig og finner noen du kan sitte på med? Ville også ha kontaktet sjefen og lagt frem problemstillingen. Om du har en jobb som kan gjennomføres hjemme, kan jo dette være en midlertidig løsning?

Full sympati med deg, uten de store løsningene dessverre. Lykke til!

Anonymkode: 69466...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Streiken gjelder vel Oslo og Viken, det er en overveiende sannsynlighet for at HI ikke bor særlig grisgrendt.

Anonymkode: 76949...f82

Hehehe Har du dårlig oversikt over geografien her? Hemsedal? Rødberg? Roppemoen? Det tusser ikke av folk og alternativer.

Anonymkode: 8110f...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...