Gå til innhold

Ærlig talt...nå er det nok!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har skrevet her inne tidligere om kjæresten min som har en datter som flyttet til sin mor, ba meg dra til helv... osv. 
Hun bor hos sin mor og ting har roet seg. Hun har ingen kontakt med sin far hvis han ikke kontakter henne og hun gidder ikke treffe han hvis han ikke tilbyr henne noe som gagner henne. 
På mandag skal vi i familiebursdag og hun er invitert. Han sa at vi kunne hente henne, men da sa hun at hun vil ikke sitte på om jeg er i bilen. Det har da altså endt med at jeg må kjøre min bil og han må ta sin bil for å kjøre/hente henne. Jeg sa fra om at jeg syntes det er idiotisk og at han må slutte å føye henne. Han mener at slik må det være for hun må tross alt få være med i familieselskap. 
Er jeg vanskelig her? 

Anonymkode: 9154f...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde blitt hjemme. 

Anonymkode: 6a48c...a1c

Ja, jeg vurderer faktisk det. 

Anonymkode: 9154f...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du fortsatt bor sammen med denne mannen er meg en gåte. Du lar jo dem begge overkjøre deg fullstendig, og sier med dine handlinger (selv om ordene dine sier noe annet) at de er hjertelig velkomne til å fortsette med det «for alltid».

På tide å flytte ut. På tide å la mannen se at han har latt det gå for langt og at du ikke lenger aksepterer den slags respektløse oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er litt vanskelig. Hun føler nok at det er din feil at hun ikke bor hos far, og straffer far for det. Ja, hun er frekk osv, men far er fortsatt far, og dette må være veldig vanskelig for han også. 

Anonymkode: 2f449...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Listedamen skrev:

At du fortsatt bor sammen med denne mannen er meg en gåte. Du lar jo dem begge overkjøre deg fullstendig, og sier med dine handlinger (selv om ordene dine sier noe annet) at de er hjertelig velkomne til å fortsette med det «for alltid».

På tide å flytte ut. På tide å la mannen se at han har latt det gå for langt og at du ikke lenger aksepterer den slags respektløse oppførsel.

Han sier han snakker med henne om det da de treffes, men ingenting skjer. Jeg har vært inne på tanken i flere mnd. om jeg bør droppe han. Problemet er at hverdagen fungerer fint nå da hun bor hos sin mor, men er da det kommer til dette som famileselskap at problemene dukker opp. 
I tillegg har jeg mistet jobben, så jeg vil slite veldig økonomisk alene. 

Anonymkode: 9154f...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes du er litt vanskelig. Hun føler nok at det er din feil at hun ikke bor hos far, og straffer far for det. Ja, hun er frekk osv, men far er fortsatt far, og dette må være veldig vanskelig for han også. 

Anonymkode: 2f449...9e3

Har du lest mitt tidligere innlegg om situasjonen? 
Det er vanskelig for han, men det er mange grep han burde tatt, også før han traff meg. 

Anonymkode: 9154f...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke var at jeg ikke hadde orket å dra. Men det er jo nettopp det denne datteren ønsker. Hun ønsker å skvise deg ut.

Med tanke på at du har mistet jobben så tror jeg faktisk jeg ville blitt litt kynisk. Ikke sagt et ord til mannen, holdt masken og vært diplomatisk... og når jeg fikk meg ny jobb så hadde jeg flyttet ut.

Jeg svarte deg i den andre tråden med flere svar. Denne mannen har sviktet som far. Han svikter fremdeles som far. Han svikter som samboer og kjæreste og partner til deg.

At "ting fungerer i hverdagen" er bare noe dere begge gjemmer dere litt bak. For faktum er fremdeles at du bor sammen med en som ikke har tatt nok tak som far tidligere, og nå må betale for det. Problemet er at han egentlig ikke betaler for det heller, for det er det du som gjør. Han opprettholder en viss kontakt med datteren, og lar datteren fortsette å styre seg - fordi det er i hans interesse som konfliktsky og fordi han kanskje har innsett at han ikke har gjort jobben sin som far tidligere og derfor ikke har mye å komme med nå. Så istedenfor å ta ansvar der han burde gjort det, så utnytter han deg og din godhet, din vilje til å tro at han vil det beste hele tiden. Men han gjør ikke det når han hele tiden viser deg i praksis at du ikke har en hel plass i hans liv.

Jeg hadde overlatt denne mannen til seg selv. Jeg tror egentlig ikke han noengang kommer til å bli en god far, for han har ikke gjort jobben som far så langt godt nok. Men jeg tror ikke han vil greie å gjøre det heller så lenge han er sammen med en dame.

På tide at du begynner å sette deg selv først i eget liv. Bo der og gjør det beste ut av det inntil du har fått deg en ny jobb, så lenge det er levelig for deg å bo der og du greier å overse de episodene med datteren som vil fortsette å komme. Og så flytter du for deg selv så fort som mulig.

Overskriften din er at "nå er det nok!" - men er det egentlig det når du fremdeles godtar å bli behandlet slik av mannen?

Jeg tror jeg rett og slett hadde dratt i selskapet, men også passet på å fortelle en eller annen der at du må kjøre selv fordi datteren nekter å sitte i samme bil som deg - og ikke minst at mannen godtar det. Tror det er viktig at familien begynner å se oppførselen til både mannen og datteren. Han gjør mot deg akkurat det samme som hun gjør mot både deg og delvis han.

Anonymkode: 27bf7...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg vurderer faktisk det. 

Anonymkode: 9154f...d25

Jeg hadde aldri kjørt egen bil, jeg hadde sagt at enten kjører vi sammen eller jeg blir hjemme. 

Jeg hadde ikke trengt meg på om han ville ha med datteren, for må man velge mellom barnet sitt og ny partner velger man helt klart barnet. Men denne situasjonen er så absurd at da hadde jeg blitt hjemme. 

Hadde folk etterlyst meg etter selskapet hadde jeg svart helt ærlig at datteren ikke ville ha meg i bilen så jeg ble hjemme. 

Anonymkode: 6a48c...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva dere skal gjøre akkurat i denne situasjonen vet jeg ikke om jeg klarer å svare på, men sånn til senere ville jeg kalt inn både far og datter til familievernkontoret. Dere har alle kjørt dere fast i deres egne spor her, og kommunikasjonen er på bunn mellom dere alle, sånt blir det skikkelig bra stemning av.

Anonymkode: 18728...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde blitt hjemme. 

Anonymkode: 6a48c...a1c

Enig. Hadde ikke vurdert det en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du lest mitt tidligere innlegg om situasjonen? 
Det er vanskelig for han, men det er mange grep han burde tatt, også før han traff meg. 

Anonymkode: 9154f...d25

Jeg har lest det ja. Og jeg mener likevel det samme.

Anonymkode: 2f449...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh. For noe n måneder siden fikk en annen brukker beskjed om å dumpe kjæresten sin fordi datteren på 16 ikke likte ham.

Anonymkode: 40a02...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna kommer først. Helt riktig av far synes jeg. 

Hi Det har ikke fakt deg inn at ungdommen har det vanskelig ? 

Du syter og klager så...

Anonymkode: f6557...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min første tanke var at jeg ikke hadde orket å dra. Men det er jo nettopp det denne datteren ønsker. Hun ønsker å skvise deg ut.

Med tanke på at du har mistet jobben så tror jeg faktisk jeg ville blitt litt kynisk. Ikke sagt et ord til mannen, holdt masken og vært diplomatisk... og når jeg fikk meg ny jobb så hadde jeg flyttet ut.

Jeg svarte deg i den andre tråden med flere svar. Denne mannen har sviktet som far. Han svikter fremdeles som far. Han svikter som samboer og kjæreste og partner til deg.

At "ting fungerer i hverdagen" er bare noe dere begge gjemmer dere litt bak. For faktum er fremdeles at du bor sammen med en som ikke har tatt nok tak som far tidligere, og nå må betale for det. Problemet er at han egentlig ikke betaler for det heller, for det er det du som gjør. Han opprettholder en viss kontakt med datteren, og lar datteren fortsette å styre seg - fordi det er i hans interesse som konfliktsky og fordi han kanskje har innsett at han ikke har gjort jobben sin som far tidligere og derfor ikke har mye å komme med nå. Så istedenfor å ta ansvar der han burde gjort det, så utnytter han deg og din godhet, din vilje til å tro at han vil det beste hele tiden. Men han gjør ikke det når han hele tiden viser deg i praksis at du ikke har en hel plass i hans liv.

Jeg hadde overlatt denne mannen til seg selv. Jeg tror egentlig ikke han noengang kommer til å bli en god far, for han har ikke gjort jobben som far så langt godt nok. Men jeg tror ikke han vil greie å gjøre det heller så lenge han er sammen med en dame.

På tide at du begynner å sette deg selv først i eget liv. Bo der og gjør det beste ut av det inntil du har fått deg en ny jobb, så lenge det er levelig for deg å bo der og du greier å overse de episodene med datteren som vil fortsette å komme. Og så flytter du for deg selv så fort som mulig.

Overskriften din er at "nå er det nok!" - men er det egentlig det når du fremdeles godtar å bli behandlet slik av mannen?

Jeg tror jeg rett og slett hadde dratt i selskapet, men også passet på å fortelle en eller annen der at du må kjøre selv fordi datteren nekter å sitte i samme bil som deg - og ikke minst at mannen godtar det. Tror det er viktig at familien begynner å se oppførselen til både mannen og datteren. Han gjør mot deg akkurat det samme som hun gjør mot både deg og delvis han.

Anonymkode: 27bf7...895

Takk for godt svar!
Jeg var faktisk på vei ut da jeg fikk beskjed om at pga nedbemanning så mister jeg jobben 😔Familien hans vet hvordan hun er, men de kan ikke gjøre noe så de sier bare at det er synd og trist. 
Jeg vurderer å bare droppe selskapet, si at jeg er litt forkjølet så jeg slipper å forholde meg til henne i det hele tatt. 

Anonymkode: 9154f...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for godt svar!
Jeg var faktisk på vei ut da jeg fikk beskjed om at pga nedbemanning så mister jeg jobben 😔Familien hans vet hvordan hun er, men de kan ikke gjøre noe så de sier bare at det er synd og trist. 
Jeg vurderer å bare droppe selskapet, si at jeg er litt forkjølet så jeg slipper å forholde meg til henne i det hele tatt. 

Anonymkode: 9154f...d25

Hvorfor skal du lyve?

Hun vil ikke ha deg med og nekter sitte i bilen om du er med. Da sier du det, du blir hjemme for far er nesten nødt til å prioritere henne fremfor deg, du er voksen og tåler det, hun er en rebelsk tenåring som far ikke får noe bedre forhold til om han gjør omvendt.

Forhåpentligvis vil alle små drypp inn til denne tenåringen gjøre at hun blir en bedre person som voksen enn hun er som tenåring. Far kan si ganske kort at han synes det er trist at han ikke kan ta med sin partner men at han velger å prioritere henne. Forhåpentligvis vil du bli spurt etter i selskapet, og når noen spør skal ikke far lyve. Han kan si at du ikke kunne bli med denne gangen fordi han måtte ha tiden i bilen alene med sin datter, du blir med en annen gang. Han trenger ikke si at hun nektet bli med om du ble med, men hun vil skjønne hva han mener og igjen vil forhåpentligvis familien hans si at det var trist for de ville gjerne se deg også.

Han trenger ikke være direkte stygg, men han kan si hva han mener, og det kan familien hans gjøre også.

Anonymkode: 6a48c...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...