Gå til innhold

Barnefordeling -hvorfor ønsker du noe annet enn 50/50?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva kan være grunner til at noen ønsker noe annet enn 50/50? 

Bår kan det være best for barnet å være mindre hos den ene forelderen? 
og hvordan er det forskjell på alder?! 

Anonymkode: 71f10...f80

I vårt tilfelle: da ungene var små var det best at de var så lite som mulig hos faren. Han var ikke særlig flink som far, og i alle fall ikke flink med små barn. Og kostholdet der var forferdelig.

Nå når de er tenåringer er det bedre. Faren er på et bedre sted i livet, han bor i et større hus og har litt mer ro. Er ikke oppfarende, kranglete og aggressiv mer. Så nå er  de der 50%

Anonymkode: c3c31...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt!! Det er ikke far som bærer på barnet i ni månender!!

Anonymkode: 7e0d6...3ce

Det at man er født med livmor gjør en ikke best egnet til å ivareta et barn! Det finnes enormt mange dårlige mødre der ute som heldigvis har enn mann som er egnet. Vi snakker alkohol, rus, psykisk, seksuelt og generelt dårlig omsorgsevne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ulenissen skrev:

Det at man er født med livmor gjør en ikke best egnet til å ivareta et barn! Det finnes enormt mange dårlige mødre der ute som heldigvis har enn mann som er egnet. Vi snakker alkohol, rus, psykisk, seksuelt og generelt dårlig omsorgsevne.

Enormt mange er vel en kraftig overdrivelse. Flertallet driver ikke med rus/alkoholmisbruk, psykisk, seksuelt misbruk og generelt dårlig omsorgsevne

Anonymkode: 858fe...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50/50 er kun for foreldrene. Denne ordningen er uheldig for barna og i verste fall skadelig. Det beste er samvær annenhver helg og ferier, og ellers at den andre kan komme og besøke barnet så mye den vil, eller ta med barnet på ting. Men barn trenger ett fast hjem og én fast seng å sove i hver natt

Anonymkode: 858fe...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Enormt mange er vel en kraftig overdrivelse. Flertallet driver ikke med rus/alkoholmisbruk, psykisk, seksuelt misbruk og generelt dårlig omsorgsevne

Anonymkode: 858fe...90f

Jo på landsbasis er det enormt mange, men heldigvis ikke flertallet. Livmor gjør deg likevel ikke mer egnet som forelder enn en pung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, ulenissen skrev:

Jo på landsbasis er det enormt mange, men heldigvis ikke flertallet. Livmor gjør deg likevel ikke mer egnet som forelder enn en pung.

Der må jeg dessverre motsi deg - livmoren og tida barnet bruker der inne, er en voldsom modningsfaktor for mødre som kanskje levde litt annerledes før de fikk barn. Mens en del menn først skjønner at DE må endre seg når ungen begynner å gå, eller når dama er lei og drar fra dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

50/50 er kun for foreldrene. Denne ordningen er uheldig for barna og i verste fall skadelig. Det beste er samvær annenhver helg og ferier, og ellers at den andre kan komme og besøke barnet så mye den vil, eller ta med barnet på ting. Men barn trenger ett fast hjem og én fast seng å sove i hver natt

Anonymkode: 858fe...90f

Jeg tror også dette er riktig, men jeg hadde ALDRI orket å gå med på å være samværsforelderen. Så stor er jeg ikke. Så da hadde det vel blitt 50/50 hos oss, da, hvis vi gikk fra hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 75/25. Dette fordi den ene forelderen jobber 3 delt turnus. Samværet er tilpasset turnusen, men barna har en fast base.

Anonymkode: 99dfa...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

50/50 er kun for foreldrene. Denne ordningen er uheldig for barna og i verste fall skadelig. Det beste er samvær annenhver helg og ferier, og ellers at den andre kan komme og besøke barnet så mye den vil, eller ta med barnet på ting. Men barn trenger ett fast hjem og én fast seng å sove i hver natt

Anonymkode: 858fe...90f

Ja, en mer fleksibel løsning er nok best for mange.

Mens noen klarer nok ikke det heller. 

Som en nevnte tidligere,  legge mer vekt på omsorg og ansvar,  behovene til barna enn kjønn. Men så vet vi at mødre bærer barnet og de fleste mødre endrer seg for å motta barnet og tilfredsstille behov barnet har, og kjærlighet. Mange fedre endrer seg ikke før barnet er kommuniserbart (om det er et ord🙈) men så har vi mødre som ikke klarer å sette barna først og da forhåpentligvis er det en oppegående far inni bildet.

Anonymkode: 6683e...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motstander på generelt grunnlag da 50/50 passer for de færreste. Mine barn bor 95/5. Lar de ha ørlitt kontant med den andre forelderen da vedkommende ville laget er større helvette for barna om jeg stopper alt. Personen er ikke egnet til å ha omsorg for barn. 

Anonymkode: 29b60...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke 50/50, har annenhver helg og 1 dag per uke. Barna er 8 og 6, og det blir snart mindre samvær. Kutter ut en del overnatting. Den ene dagen i uka går over til kun 3 timer ettee skolen uten overnatting, og helgen går over til 2 netter i stedet for 3. 

Barna gråter og vil ikke dit. Skolen har reagert på barnas "oppførsel" etter samvær, de virker skremt og er ikke seg selv. Har kommet frem at far kun sitter på tlf, han gir de ikke omsorg, kun kjefting og smelling, de sover i samme klær som de har brukt på skolen, pusser ikke tenner osv. 

Lærerne observerer at barna er glade og seg selv når jeg henter og leverer, men at de går inn i et "passivt" modus så fort far dukker opp. 

Ikke alle egner seg som foreldre/omsorgspersoner. Ikke alle mødre ønsker å sabotere samvær. Min pappa døde da jeg var 4 år, jeg har vokst opp uten en pappa. Vil helst at barna har et forhold til sin far, men vil mye heller at ungene har en trygg og god oppvekst. 

Anonymkode: f469d...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pashla skrev:

Der må jeg dessverre motsi deg - livmoren og tida barnet bruker der inne, er en voldsom modningsfaktor for mødre som kanskje levde litt annerledes før de fikk barn. Mens en del menn først skjønner at DE må endre seg når ungen begynner å gå, eller når dama er lei og drar fra dem...

Har dessverre sett fir mange dysfunksjonelle mødre til å si meg enig. Har også sett en del fedre som gjerne Vil bidra Og ønsker å bli kjent med babyen sin, men ikke slipper til eller får kritikk når de prøver. Ofte samme mødrene som klager på far noen år senere...

Heldigvis endrer både kvinner og menn seg når de får barn. Og kvinner har en fordel i prosessen med å venne seg til tanken da de kjenner det fysisk og blir proppfulle av hormoner i kroppen. Dette betyr likevel uke at det er en selvfølge at mor skal ha hovedomsorgen og mest tid med barnet med et brudd, selv om det ofte er rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/15/2020 at 11:54 PM, Anonym bruker said:

Hva kan være grunner til at noen ønsker noe annet enn 50/50? 

Bår kan det være best for barnet å være mindre hos den ene forelderen? 
og hvordan er det forskjell på alder?! 

Anonymkode: 71f10...f80

Fordi far evner ikke og ta vare på barnet, og har heller ikke mat og penger engang, han sløser bort pengene sine og spiser bare dritt mat

Anonymkode: 18297...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...