Anonym bruker Skrevet 16. september 2020 #26 Skrevet 16. september 2020 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet ikke alltid helt hvordan jeg skal forholde meg til alle ideene hans. Det er jo snev av begrunnelse i det, men jeg synes liksom det er hinsides fornuft og noe urealistisk. Eller er det innafor? vi kan ikke legge ting i vinduskarmen, f.eks mobiltelefoner. Det kan bli riper/skrap. vi kan ikke lufte ordentlig med vinduene om ikke det er vindstille eller vi står og passer på. De kan blåse opp og vrenge seg av hengslene. Forsåvidt OK, men slike «pinner» til å feste vinduet i fast lufteposisjon hadde løst det. Det kan vi ikke ha, fordi noen kunne være fristet til å lufte mens det regner, og da blir vinduet vått. vi kan ikke lukke garasjeporten helt opp, kun høyt nok til å gå inn og ut. Det sliter nemlig unødvendig på motor og skinner. vi må stå på dørmatten så lenge vi har sko på. Skoene må derfor også av og på på matten. Man må ikke komme inn på matten uten sko, fordi det er sand på. Da kan det komme sand på flisene. vi må ha et ærend om vi skal i kjøleskapet, og da ta ut alt vi trenger for å åpne/lukke døren minst mulig. Den er tung (integrert), og vil derfor sige på hengslene. hva tenker dere? Anonymkode: fe1c2...1fc Pedantisk personlighetsforstyrrelse? Anonymkode: ee03d...fbc
Anonym bruker Skrevet 16. september 2020 #27 Skrevet 16. september 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Pedantisk personlighetsforstyrrelse? Anonymkode: ee03d...fbc https://no.m.wikipedia.org/wiki/Tvangspreget_personlighetsforstyrrelse Anonymkode: ee03d...fbc
Anonym bruker Skrevet 17. september 2020 #28 Skrevet 17. september 2020 Kanskje det er så enkelt som at han har vokst opp i et hjem der slike ting var veldig viktig. Da oppleves det ofte også som avgjørende å møte slike indre forventninger også som voksen. Anonymkode: 8dcef...082
Anonym bruker Skrevet 17. september 2020 #29 Skrevet 17. september 2020 Det JEG lurer på er hvordan en sånn mann er i senga. Mye regler der også. Passe på så senga ikke knekker. Anonymkode: 56425...e1f
Anonym bruker Skrevet 17. september 2020 #30 Skrevet 17. september 2020 På 15.9.2020 den 16.57, Anonym bruker skrev: Jeg har også vært opphengt i ting. Ikke de samme som din mann, men som å rydde og vaske, hvordan klær skal henge på klessnoren og ligge i skapet, hvordan kjøkkenskap skal organiseres, hvor mange lys vi kunne ha på, hvor regninger skulle ligge og når de skulle betales, hvor mange mennesker som kunne være i gangen samtidig osv. For min del handlet det om kontroll. Jeg måtte ha kontroll på fysiske ting, fordi hodet mitt var kaos. Jeg måtte ha et strøkent hjem for da hadde jeg i alle fall kontroll på noe. Etter 5 år med behandling løsnet det endelig litt etter litt. Jeg har fortsatt behov for kontroll, men ikke på samme måte. Anonymkode: 100e5...e39 Samme her Men skjønte hele tiden hvorfor jeg hadde så sterkt behov for orden. Virker som denne mannen finner på rare unnskyldinger for å ha det sånn-og-sånn. Jeg hadde ingen god grunn for å skifte på sengene hver dag, utenfor at jeg trengte å ha det helt perfekt rundt meg 😄🤷🏻♀️ Anonymkode: 9ed0d...480
Anonym bruker Skrevet 17. september 2020 #31 Skrevet 17. september 2020 Har dere sett filmen "livets lyse side" eller "as good as it gets" som den heter på engelsk? 😀 Anonymkode: 81e4b...313
Anonym bruker Skrevet 17. september 2020 #32 Skrevet 17. september 2020 Jeg hadde rett og slett blåst i urimelige regler. Så får han bli frustrert, eller dere får gå tilbake til å være særboere. Snakk med ham i forkant av «streiken», men vær klar på at du virkelig ikke kan leve i et hus som er mer til utstilling enn til å leve i. Anonymkode: c0ec1...474
Anonym bruker Skrevet 17. september 2020 #33 Skrevet 17. september 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Samme her Men skjønte hele tiden hvorfor jeg hadde så sterkt behov for orden. Virker som denne mannen finner på rare unnskyldinger for å ha det sånn-og-sånn. Jeg hadde ingen god grunn for å skifte på sengene hver dag, utenfor at jeg trengte å ha det helt perfekt rundt meg 😄🤷🏻♀️ Anonymkode: 9ed0d...480 Jeg visste ikke om det. Trodde det var helt vanlig. Var over 30 før jeg forstod sammenhengen mellom psyke og kaos i hodet og ha strøkent hjem Anonymkode: 100e5...e39
Anonym bruker Skrevet 17. september 2020 #34 Skrevet 17. september 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Kanskje det er så enkelt som at han har vokst opp i et hjem der slike ting var veldig viktig. Da oppleves det ofte også som avgjørende å møte slike indre forventninger også som voksen. Anonymkode: 8dcef...082 Slik fungerer det ikke. Anonymkode: ee03d...fbc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå