Gå til innhold

Si noe, eller holde kjeft?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fortnite er ikke farlig, ro deg ned! 
https://www.barnevakten.no/hva-er-egentlig-greia-med-fortnite/

 

Anonymkode: af84b...4fd

Det er jo ikke det dette handler om 🤦‍♀️ Det finnes fine filmer med 12års grense også, som mitt barn tåler, men setter ikke den på når kompiser på 9år er her av respekt for foreldrene og de barna som evt ikke skal se slikt. 

Anonymkode: 83d7b...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Fortnite er ikke farlig, ro deg ned! 
https://www.barnevakten.no/hva-er-egentlig-greia-med-fortnite/

 

Anonymkode: af84b...4fd

Hovedpoenget her er ikke om det er greit å spille fortnite eller ikke, poenget er om det er greit å bestemme om andres varm skal få spille spill de etter anbefalingen ikke er gamle nok til å spille. 

Opplevde noe av det samme i en "gamingklubb" anbefalt for barn fra 8-12 år. Da tok jeg det opp med en av arrangørene når barna ikke var i nærheten. Sa at det er greit nok au de spiller fortnite, men at de da bør si deres på forhånd så jeg som forelder kan ta avgjørelsen hjemme og ikke når vi først er der. Han sa seg enig i det og jeg håper de gir bedre beskjed en annen gang. 

Jeg hadde irritert meg om det skjedde i en bursdag, men ikke sagt noe, for det uansett bare er den ene gangen. 

Anonymkode: 4c0c2...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Fortnite er ikke noe verre enn Minecraft som er 7 års aldersgrense.

Anonymkode: 17e23...d1b

Hvorfor har ikke Fortnite fått 7 års grense da? 

Skikkelig ugreit av de som arrangerte bursdagen. Men tror kanskje ikke du kommer så langt med å ta det opp. Det verste er jo om ditt barn som vet han ikke får lov ble sittende utenfor og de da ikke endret litt på aktiviteten til noe alle kunne være med på 😕 

Anonymkode: c122f...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

NEI HAR VI SAGT! HOLD KJEFT OM AT DU ER HYSTERISK HØNS!!

Anonymkode: 17e23...d1b

En hysterisk høns???

Anonymkode: fd910...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sønnen min har vært i bursdag i dag. I denne fikk de lov til å spille fortnite som har 12-ra grense. I gen av gjestene er 12 år. De fleste er 9, noen er 8. Min sønn får ikke lov å spille det, så han var helt utenfor i bursdagen fordi han vet han ikke får lov, og er «dum nok» til å høre på det jeg sier selv om jeg ikke er der. Jeg vet at bestekompisen hans heller ikke får lov, men han hadde gjort det likevel. Men hvorfor lar foreldre dette skje? At de lar sitt barn få spille betyr jo ikke at alle andre barn får lov. Jeg har veldig lyst til å sende sms til foreldrene og spørre om det stemmer at det er blitt spilt fortnite i bursdagen. De var også på er gamingsenter her i byen og personalet må jo ha sett at de ikke er gamle nok. Hvorfor de mener det er ok, aner jeg ikke, men frister med en telefon dit også. 
 

Ville dere latt dette passere, eller tatt det opp med foreldrene? Dette er foreldre som stadig vekk ikke tar hensyn til aldersgrenser på noe. 

Anonymkode: 8231e...cf7

Ta det opp, men ikke på SMS. Konfliktmaterialet blir mindre potent i en vanlig samtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

NEI HAR VI SAGT! HOLD KJEFT OM AT DU ER HYSTERISK HØNS!!

Anonymkode: 17e23...d1b

Men i himmelens navn, har du klikka helt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Men i himmelens navn, har du klikka helt?

 

Nei men for deg har det klikket.

Anonymkode: 17e23...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sønnen min har vært i bursdag i dag. I denne fikk de lov til å spille fortnite som har 12-ra grense. I gen av gjestene er 12 år. De fleste er 9, noen er 8. Min sønn får ikke lov å spille det, så han var helt utenfor i bursdagen fordi han vet han ikke får lov, og er «dum nok» til å høre på det jeg sier selv om jeg ikke er der. Jeg vet at bestekompisen hans heller ikke får lov, men han hadde gjort det likevel. Men hvorfor lar foreldre dette skje? At de lar sitt barn få spille betyr jo ikke at alle andre barn får lov. Jeg har veldig lyst til å sende sms til foreldrene og spørre om det stemmer at det er blitt spilt fortnite i bursdagen. De var også på er gamingsenter her i byen og personalet må jo ha sett at de ikke er gamle nok. Hvorfor de mener det er ok, aner jeg ikke, men frister med en telefon dit også. 
 

Ville dere latt dette passere, eller tatt det opp med foreldrene? Dette er foreldre som stadig vekk ikke tar hensyn til aldersgrenser på noe. 

Anonymkode: 8231e...cf7

Det finnes sånne foreldre i alle klasser. Her fikk ungene se en grøsser med 18 års aldersgrense  i et selskap for 12 åringer. Min datter og noen andre unger forlot selskapet fordi de synest det var så skummelt når den filmen durte i bakgrunnen. Her var ikke engang foreldrene hjemme, ungene styrte seg selv i en 12 års dag. Synest jo det var uansvarlig av disse foreldrene, men tanken på å gi beskjed om det, slo meg ikke engang. Og såvidt jeg vet, så,er det ingen andre som har tatt seg bryet med åmta det opp heller.

Anonymkode: 36209...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig synes det er helt uhørt å bestemme at et helt selskap skal spille et spill de er mange år under den anbefalte aldersgrensen på. Jeg har alltid tenkt at jeg avgjør hva mine barn får lov til, men jeg tar aldri den avgjørelsen for barn som er på besøk.

Så jeg er enig med deg i at dette var en elendig avgjørelse av foreldrene til bursdagsbarnet, men jeg hadde nok ikke tatt det opp, du hadde ikke oppnådd noen ting med det. Foreldre som driter i sånt vil fortsette å drite i det også etter en telefon fra deg.

 

Anonymkode: bec23...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er snakk om anbefalt aldersgrense. Foreldre gjør ikke noe galt om de lar barna spille under den anbefalte alderen. Og de som ikke lar de spille, gjør heller ikke noe galt, men de er ikke bedre foreldre av den grunn. Bare så det er sagt. Men når det er bursdag, eller bare besøk, er det hos oss ikke lov å spille/se film med for høy aldersgrense, med mindre jeg vet om det er ok for foreldrene. Ville ikke tatt det opp med vertskapet, men heller be lærer ta det opp på foreldremøte, så dere kan diskutere med de andre foreldrene, og bli enig om en standard.

Anonymkode: 98384...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ro deg ned hysteriske høns! Sånne foreldre som deg er der verste jeg vet! Lage problemer ut av noe som ikke er ett problem!!

Anonymkode: 17e23...d1b

Ja for det er saklig svart? "Lage problem ut av noe som ikke er et problem??!!"

Det kan brukes til det meste samtidig som det er nedsettende.

 

Anonymkode: 3967c...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det opp som en generell greie på foreldremøte i klassen? Det gjør vi her, snakker om aldersgrenser og regler på sosiale media, spill, leggetider, pengebruk i bursdager etc. Så ender vi som regel med at foreldre selvsagt må få bestemme når det gjelder egne barn, men at reglene er sånn eller slik når de er flere sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

De fleste svarer at det ikke er greit når det er flere med, og at foreldrene sannsynligvis ikke vil høre på det jeg har å si. Du er den eneste som mener jeg er en hysterisk høne og bør, på grunn av det, holde kjeft. Ser du forskjellen? 

Anonymkode: 8231e...cf7

Hun er ikke den eneste. Jeg synes også det.

Anonymkode: 18c52...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn hadde ikke fått leke mer med dette barnet, og ikke vært der på bursdag igjen. 
Det finnes nok ansvarlige mennesker å menge seg med. 

Anonymkode: 4db93...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sønnen min har vært i bursdag i dag. I denne fikk de lov til å spille fortnite som har 12-ra grense. I gen av gjestene er 12 år. De fleste er 9, noen er 8. Min sønn får ikke lov å spille det, så han var helt utenfor i bursdagen fordi han vet han ikke får lov, og er «dum nok» til å høre på det jeg sier selv om jeg ikke er der. Jeg vet at bestekompisen hans heller ikke får lov, men han hadde gjort det likevel. Men hvorfor lar foreldre dette skje? At de lar sitt barn få spille betyr jo ikke at alle andre barn får lov. Jeg har veldig lyst til å sende sms til foreldrene og spørre om det stemmer at det er blitt spilt fortnite i bursdagen. De var også på er gamingsenter her i byen og personalet må jo ha sett at de ikke er gamle nok. Hvorfor de mener det er ok, aner jeg ikke, men frister med en telefon dit også. 
 

Ville dere latt dette passere, eller tatt det opp med foreldrene? Dette er foreldre som stadig vekk ikke tar hensyn til aldersgrenser på noe. 

Anonymkode: 8231e...cf

Du holder selvfølgelig kjeft, herregud for en hønemor... 

 

Anonymkode: 20e85...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg bor i et område med relativt fornuftige foreldre. Her får omtrent halvparten av tiåringene spille, og det er enighet om at man ikke spiller dersom man har barn på besøk som ikke får lov hjemme. Ingen bør ta en slik avgjørelse på vegne av andre. Det gjelder både filmer og spill. 

Anonymkode: 2a5cf...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som arrangerer en bursdag der hovedaktiviteten er spill egentlig? Så jævlig dumt. Som om dagens unge ikke tilbringer nok tid stillesittende og apatiske foran et hjernedødt spill.

Anonymkode: 38d22...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/12/2020 at 5:19 PM, Anonym bruker said:

Sønnen min har vært i bursdag i dag. I denne fikk de lov til å spille fortnite som har 12-ra grense. I gen av gjestene er 12 år. De fleste er 9, noen er 8. Min sønn får ikke lov å spille det, så han var helt utenfor i bursdagen fordi han vet han ikke får lov, og er «dum nok» til å høre på det jeg sier selv om jeg ikke er der. Jeg vet at bestekompisen hans heller ikke får lov, men han hadde gjort det likevel. Men hvorfor lar foreldre dette skje? At de lar sitt barn få spille betyr jo ikke at alle andre barn får lov. Jeg har veldig lyst til å sende sms til foreldrene og spørre om det stemmer at det er blitt spilt fortnite i bursdagen. De var også på er gamingsenter her i byen og personalet må jo ha sett at de ikke er gamle nok. Hvorfor de mener det er ok, aner jeg ikke, men frister med en telefon dit også. 
 

Ville dere latt dette passere, eller tatt det opp med foreldrene? Dette er foreldre som stadig vekk ikke tar hensyn til aldersgrenser på noe. 

Anonymkode: 8231e...cf7

du overragerer rett og slett, er du så redd barnet skal se noe det ikke tåler hold det hjemme. min har spilt fornite siden han var 6, 0 problem

Anonymkode: 5ec80...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

du overragerer rett og slett, er du så redd barnet skal se noe det ikke tåler hold det hjemme. min har spilt fornite siden han var 6, 0 problem

Anonymkode: 5ec80...8aa

Det er ikke sånn det funker...

Anonymkode: 347a1...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonym bruker said:

Det er ikke sånn det funker...

Anonymkode: 347a1...239

nei da, men folk er sykt hysterisk når det gjelder aldergrenser, barn er forskjellige og det vet foreldrene best

Anonymkode: 5ec80...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...