mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. september 2020 #1 Skrevet 12. september 2020 Våknet til beskjed om at vi et nødt til å ta en tur til Sverige i dag. Dette kom veldig akutt og har ikke satt meg helt inn i reglene mot Sverige. Noen som vet om man bør ta med pass?
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #2 Skrevet 12. september 2020 Er det så vanskelig å bare pakke det med seg? Det er tross alt eneste godkjente legitimasjon, så det sier seg vel selv at det er lurt å ta med. Anonymkode: 16737...55c
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. september 2020 Forfatter #3 Skrevet 12. september 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det så vanskelig å bare pakke det med seg? Det er tross alt eneste godkjente legitimasjon, så det sier seg vel selv at det er lurt å ta med. Anonymkode: 16737...55c På ingen måte vanskelig men det ligger ikke her i huset akkurat nå. Det vil si mitt gjør men ikke barnas. Det beste er nok bare å få hentet dem.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #4 Skrevet 12. september 2020 14 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Våknet til beskjed om at vi et nødt til å ta en tur til Sverige i dag. Dette kom veldig akutt og har ikke satt meg helt inn i reglene mot Sverige. Noen som vet om man bør ta med pass? Vi har kjørt fra Danmark via Sverige i sommer og vært på handletur i Charlottenberg da det var grønt. På grensen ved Strømstad måtte mannen vise førerkort og ingenting ved Charlottenberg. De stoppet oss og spurte hvor vi hadde vært og hva vi hadde gjort. Vi hadde kun med pass til Danmarksturen, men de ble ikke etterspurt. Anonymkode: 6bac5...bf2
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. september 2020 Forfatter #5 Skrevet 12. september 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Vi har kjørt fra Danmark via Sverige i sommer og vært på handletur i Charlottenberg da det var grønt. På grensen ved Strømstad måtte mannen vise førerkort og ingenting ved Charlottenberg. De stoppet oss og spurte hvor vi hadde vært og hva vi hadde gjort. Vi hadde kun med pass til Danmarksturen, men de ble ikke etterspurt. Anonymkode: 6bac5...bf2 Ok. Tusen takk. Jeg prøver å få ringt til pappa til ungene her for å få tak i passene men litt tidlig på en lørdag.. Mulig man kan ringe å høre med politiet eller toll? Hm..
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #6 Skrevet 12. september 2020 Jeg har aldri opplevd å måtte vise barnas pass når vi har reist til Sverige eller Danmark, selv om vi har hatt dem med. De gangene de har spurt etter legitimasjon, så ville de kun se for de over 18 år. Anonymkode: 9e90c...47e
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #7 Skrevet 12. september 2020 Spør du kun for å få reaksjoner på at du reiser til Sverige? Eller er du faktisk avhengig av å få anonyme folks mening på om du skal pakke pass eller ei? Har du virkelig ingen rundt deg å rådføre med i hverdagen? Anonymkode: 6246c...ded
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #8 Skrevet 12. september 2020 Vi har alltid med pass. Vi har vært to turer i Sverige i sommer. Ble ikke stoppet, men politiet er på plass, heldigvis, så best å ha med. Barna har jo ingen annen legitimasjon. Så jeg ville hentet dem. Anonymkode: 18d23...0c3
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #9 Skrevet 12. september 2020 Google er din venn. https://lmgtfy.com/?q=må+man+ha+pass+til+sverige Anonymkode: 5e46c...50b
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #10 Skrevet 12. september 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Google er din venn. https://lmgtfy.com/?q=må+man+ha+pass+til+sverige Anonymkode: 5e46c...50b 😂😂😂 Anonymkode: 0eb2c...fb5
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. september 2020 Forfatter #11 Skrevet 12. september 2020 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Spør du kun for å få reaksjoner på at du reiser til Sverige? Eller er du faktisk avhengig av å få anonyme folks mening på om du skal pakke pass eller ei? Har du virkelig ingen rundt deg å rådføre med i hverdagen? Anonymkode: 6246c...ded Jeg var skikkelig stressa i morrest. Vi ble vekt av en telefon om at vi måtte reise med en gang. Fikk heldigvis hentet passene. Det er så mange nye regler hele tiden nå så jeg tenkte kanskje noen som nylig har reist visste. Det var ingen jeg kjenner jeg kan spørre klokken 6 i dag tidlig
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. september 2020 Forfatter #12 Skrevet 12. september 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har alltid med pass. Vi har vært to turer i Sverige i sommer. Ble ikke stoppet, men politiet er på plass, heldigvis, så best å ha med. Barna har jo ingen annen legitimasjon. Så jeg ville hentet dem. Anonymkode: 18d23...0c3 Jeg fikk hentet passene♥️.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #13 Skrevet 12. september 2020 Jeg tror ikke du må ha med pass, men det gjør ting enklere hvis dere blir stoppet. Anonymkode: 23eb2...25f
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #14 Skrevet 12. september 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Er det så vanskelig å bare pakke det med seg? Det er tross alt eneste godkjente legitimasjon, så det sier seg vel selv at det er lurt å ta med. Anonymkode: 16737...55c De fleste av oss skjønte at det nok ikke var så lettvint for hi. Hadde hun hatt dem for hånden hadde de nok havnet i vesken uten mer dikkedarer. Er det den logiske sansen som har forlatt deg eller var det iveren etter å kunne ta hi på noe som gjorde deg så tankeløs? Til hi, håper det går bra hos dere 💕 Anonymkode: adee4...bc0
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. september 2020 Forfatter #15 Skrevet 12. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: De fleste av oss skjønte at det nok ikke var så lettvint for hi. Hadde hun hatt dem for hånden hadde de nok havnet i vesken uten mer dikkedarer. Er det den logiske sansen som har forlatt deg eller var det iveren etter å kunne ta hi på noe som gjorde deg så tankeløs? Til hi, håper det går bra hos dere 💕 Anonymkode: adee4...bc0 Takk for omtanken ♥️. Det går bra men noen ganger er livet skjørt... Vi kom oss inn i Sverige uten å bli stoppet. Det stod kø på grensen inn i Norge igjen så vi får se om vi blir stoppet når vi skal hjem
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #16 Skrevet 12. september 2020 Var i Finland og i Sverige i sommer. Hadde ikke med pass Anonymkode: a5e74...9dd
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #17 Skrevet 12. september 2020 3 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Takk for omtanken ♥️. Det går bra men noen ganger er livet skjørt... Vi kom oss inn i Sverige uten å bli stoppet. Det stod kø på grensen inn i Norge igjen så vi får se om vi blir stoppet når vi skal hjem Bare pass godt på hvor dere reiser. Dumt om guttene mister nesten 2 uker skole hvis det ikke er helt nødvendig. Anonymkode: 23eb2...25f
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #18 Skrevet 12. september 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bare pass godt på hvor dere reiser. Dumt om guttene mister nesten 2 uker skole hvis det ikke er helt nødvendig. Anonymkode: 23eb2...25f Du tror ikke dette blir tatt med i vurderingen deres? Folk altså 🤦🏼♀️ Anonymkode: adee4...bc0
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. september 2020 Forfatter #19 Skrevet 12. september 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bare pass godt på hvor dere reiser. Dumt om guttene mister nesten 2 uker skole hvis det ikke er helt nødvendig. Anonymkode: 23eb2...25f Vi har akkurat kommet hjem. Vi var i en by på gul liste men uansett så var turen så viktig at jeg ville gjort det igjen, karantene eller ikke
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #20 Skrevet 12. september 2020 1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Vi har akkurat kommet hjem. Vi var i en by på gul liste men uansett så var turen så viktig at jeg ville gjort det igjen, karantene eller ikke Noen ting er så viktig at det er verdt det. Jeg er imidlertid såpas dårlig i svensk geografi at jeg hadde måttet sjekke nøye for å vite at jeg ikke kom på feilcside av en grense. Det hadde bare vært kjedeig etterp å finne ut at vi hadde spist 2 km på feilside av koronagrensen og dermed måtte i karantene unødvendig. Anonymkode: 23eb2...25f
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #21 Skrevet 12. september 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Noen ting er så viktig at det er verdt det. Jeg er imidlertid såpas dårlig i svensk geografi at jeg hadde måttet sjekke nøye for å vite at jeg ikke kom på feilcside av en grense. Det hadde bare vært kjedeig etterp å finne ut at vi hadde spist 2 km på feilside av koronagrensen og dermed måtte i karantene unødvendig. Anonymkode: 23eb2...25f Du tror de reiste til Sverige for å spise mat 🙄 Anonymkode: 325f2...d9b
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #22 Skrevet 12. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du tror ikke dette blir tatt med i vurderingen deres? Folk altså 🤦🏼♀️ Anonymkode: adee4...bc0 Når man må spørre på dib (ikke Google) om man må ha med pass, er det godt mulig at man på ingen måte tenker på karantene altså. Dette er jo en bruker som ikke hører på anbefalinger om å ikke reise utenlands selv om det er grønt. Er det lov så er det lov, driter i anbefalinger. (Dette er ikke spekulasjon, dette har kommet frem i andre diskusjoner). Anonymkode: 8556b...b07
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. september 2020 Forfatter #23 Skrevet 12. september 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når man må spørre på dib (ikke Google) om man må ha med pass, er det godt mulig at man på ingen måte tenker på karantene altså. Dette er jo en bruker som ikke hører på anbefalinger om å ikke reise utenlands selv om det er grønt. Er det lov så er det lov, driter i anbefalinger. (Dette er ikke spekulasjon, dette har kommet frem i andre diskusjoner). Anonymkode: 8556b...b07 Jeg var super stressa av å våkne av beskjed om at vi måtte komme asap. Jeg har ikke fulgt med på akkurat hvor grensen går når det gjelder karantene eller ikke. Nå viser det seg at byen vi var i ligger i gul sone. Vi hadde reist uansett. Regler endrer seg hele tiden og jeg ville bare ha ett svar fra noen som nylig har vært i Sverige. Jeg skrev her inne og kastet meg uansett rundt for å få tak i pass. Jeg var helt ute av meg og ville bare ha noen svar.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #24 Skrevet 12. september 2020 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du tror de reiste til Sverige for å spise mat 🙄 Anonymkode: 325f2...d9b Jeg vet ikke hva de dkulle, men de fleste vil spise i løpet av en dag. Anonymkode: 23eb2...25f
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #25 Skrevet 12. september 2020 35 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Jeg var super stressa av å våkne av beskjed om at vi måtte komme asap. Jeg har ikke fulgt med på akkurat hvor grensen går når det gjelder karantene eller ikke. Nå viser det seg at byen vi var i ligger i gul sone. Vi hadde reist uansett. Regler endrer seg hele tiden og jeg ville bare ha ett svar fra noen som nylig har vært i Sverige. Jeg skrev her inne og kastet meg uansett rundt for å få tak i pass. Jeg var helt ute av meg og ville bare ha noen svar. Og dét er greit det altså. Men noen ganger må man forklare hvorfor noen feks minner på karantene. Derfor. Anonymkode: 8556b...b07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå