Gå til innhold

Ferieforslag etter corona?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drømmer og ønsker derfor drømmende tips 🙂

Har tre barn men venter nummer 4. Drømmer om en ferie sommeren 2022, men det er jo selvsagt ikke garantert at det blir noe av. Uansett ønsker jeg tips og forslag da vi er lite bereist.

På det tidspunktet vi barna være 18, 15, 9 og 1,5 år, så ikke nødvendigvis kjempelett å tilfredsstille alle.

Har spurt de tre eldste hva drømmeferien er, og svarene jeg fikk var Japan, Hawaii og Gran Canaria (pga ørken, hehe 🙂 )

I mitt hode tenker jeg at vi kanskje helst bør holde oss i Europa for å minimere reisetiden, samt at jeg har tenkt at vi kanskje burde dra et sted hvor det både er mulighet for tivoli/fornøyelsespark fordi spesielt de to eldste + jeg digger det, samt bademuligheter og helst litt grei temperatur.

Vi er som sagt lite bereiste, men ønsker en minnerik og litt annerledes ferie før eldste ikke lenger vil være med på familieferie. Tenker ca. to uker men åpen for ande muligheter.

Noen forslag eller umiddelbare tanker etter å ha lest innlegget mitt? 🙂 

På forhånd takk for svar.

Anonymkode: 5c6b2...37c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Thailand. Greit for to uker, veldig eksotisk men samtidig turistvennlig, trygt å reise med småbarn, billig, har rikelig av parker etc., går direktefly. 

Anonymkode: f47f8...e7f

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Thailand. Greit for to uker, veldig eksotisk men samtidig turistvennlig, trygt å reise med småbarn, billig, har rikelig av parker etc., går direktefly. 

Anonymkode: f47f8...e7f

Takk for svar 🙂 Har de fornøyelsesparker der også? Noen spesielle områder i Thailand som er bedre enn andre?

Jeg har kun vært i Bangkok og Chiang Mai, på ikke-typiske turiststeder, og ville nok ikke tatt med meg barna dit.

hi

Anonymkode: 5c6b2...37c

Skrevet

Hva med Frankrike? Med Disneyland i Paris noen dager, og deretter dra ut til kysten og være 1,5 uke på «badeferie»? Jeg har ikke vært der selv med barn, men det skulle jo inneholde alle ingrediensene du ønsker:-)

Vi var i Florida med to små barn, var da i Orlando med alle fornøyelsesparker 1,5 uke, og så 1,5 uke ved kysten i en badeby. Det var helt fantastisk da vi var der for en del år siden! (Men en del er jo annerledes i USA nå, forhåpentligvis er ting endret til det bedre igjen om 2 år!)

Anonymkode: 5291a...c60

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med Frankrike? Med Disneyland i Paris noen dager, og deretter dra ut til kysten og være 1,5 uke på «badeferie»? Jeg har ikke vært der selv med barn, men det skulle jo inneholde alle ingrediensene du ønsker:-)

Vi var i Florida med to små barn, var da i Orlando med alle fornøyelsesparker 1,5 uke, og så 1,5 uke ved kysten i en badeby. Det var helt fantastisk da vi var der for en del år siden! (Men en del er jo annerledes i USA nå, forhåpentligvis er ting endret til det bedre igjen om 2 år!)

Anonymkode: 5291a...c60

Takk for forslag! Frankrike tenkte jeg ikke på. Har vært innom tanken på USA men er ikke helt komfortabel med det nå. Men som du sier kan det jo hende mye er endret om to år. 🙂 

hi

Anonymkode: 5c6b2...37c

Skrevet

Noen flere med forslag? 🙂

hi

Anonymkode: 5c6b2...37c

Skrevet

Har sett på en safarieferie i Tanzania.
3 parker, 3 uker og siste 5 dagene Zanzibar.

Anonymkode: 7aa9d...475

Skrevet

Kapp verde? Dit vil jeg. Trygt, eksotisk, relativt kort reisevei. Og billig. 

Anonymkode: 5d6d5...b39

Skrevet

Interrail rundt i Europa.

Anonymkode: 14232...a47

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har sett på en safarieferie i Tanzania.
3 parker, 3 uker og siste 5 dagene Zanzibar.

Anonymkode: 7aa9d...475

Takk for forslag!! :) 

hi

Anonymkode: 5c6b2...37c

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kapp verde? Dit vil jeg. Trygt, eksotisk, relativt kort reisevei. Og billig. 

Anonymkode: 5d6d5...b39

Det så flott ut, takk for forslag!! 😄  

hi

Anonymkode: 5c6b2...37c

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Interrail rundt i Europa.

Anonymkode: 14232...a47

Takk for tips :) Usikker på om jeg orker det med et såpass lite barn, men godt forslag :) 

hi

Anonymkode: 5c6b2...37c

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar 🙂 Har de fornøyelsesparker der også? Noen spesielle områder i Thailand som er bedre enn andre?

Jeg har kun vært i Bangkok og Chiang Mai, på ikke-typiske turiststeder, og ville nok ikke tatt med meg barna dit.

hi

Anonymkode: 5c6b2...37c

Må huske de forskjellige vaksinene som er anbefalt til de minste, viss reisen går visse plasser. Bør være ute i god tid😉

Anonymkode: 60854...cbf

Skrevet

Vi leide hus med basseng i Florida i 3 uker da minste var 1.5 og eldste trnåring. Perfekt for alle aldre. Hadde kveldsflygning begge veier slik at det ble nattesøvn. Anbefaler Stokke bed in box og eget sete til minste

Anonymkode: c6471...9e4

Skrevet

Vi har leid hus i Frankrike neste sommer. Med basseng og ikke så langt fra strand. Passer for alle.

Anonymkode: 4594e...1ac

Skrevet

Håper dere ikke er seriøse her. Korona kommer ikke til å magisk bli borte før neste sommer. Dette er verden vi lever i nå, den nye normalen.

Anonymkode: 454b6...ad8

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Håper dere ikke er seriøse her. Korona kommer ikke til å magisk bli borte før neste sommer. Dette er verden vi lever i nå, den nye normalen.

Anonymkode: 454b6...ad8

Hun snakker om sommeren 2022, og er åpen for at korona kan ødelegge. Uten håp og drømmer, blir verden kjedelig og grå. 

Ellers støtter jeg meg til Frankrike med Eurodisney og badeferie, dersom du vil ha kort reisetid. USA er jo fantastisk, men desto lenger reisetid. Anbefaler California foran Florida. MYE mindre kø i Disney😉. Samtidig er det godt og varmt på dagen, men herlig og svalt på kveld/ natt.

Anonymkode: 60b42...112

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun snakker om sommeren 2022, og er åpen for at korona kan ødelegge. Uten håp og drømmer, blir verden kjedelig og grå. 

Ellers støtter jeg meg til Frankrike med Eurodisney og badeferie, dersom du vil ha kort reisetid. USA er jo fantastisk, men desto lenger reisetid. Anbefaler California foran Florida. MYE mindre kø i Disney😉. Samtidig er det godt og varmt på dagen, men herlig og svalt på kveld/ natt.

Anonymkode: 60b42...112

Takk for både støtte og forslag :) Ja det må være lov å drømme litt, tenker jeg. Vi er uansett av de som ikke engang har bevegd oss utenfor kommunen så hensyn blir absolutt tatt. Drømmer jo likevel og syns det er kjekt å kunne potensielt planlegge litt :) 

California hørtes jo også herlig ut, tusen takk :D

hi 

Anonymkode: 5c6b2...37c

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Håper dere ikke er seriøse her. Korona kommer ikke til å magisk bli borte før neste sommer. Dette er verden vi lever i nå, den nye normalen.

Anonymkode: 454b6...ad8

Nei borte blir den ikke - men vi reiser iallfall til utlandet neste sommer. Så mange som ga faen i år mens vi andre satt hjemme å stura. Neste år reiser vi også. Huset er bestilt og vi gleder oss!

Anonymkode: 4594e...1ac

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei borte blir den ikke - men vi reiser iallfall til utlandet neste sommer. Så mange som ga faen i år mens vi andre satt hjemme å stura. Neste år reiser vi også. Huset er bestilt og vi gleder oss!

Anonymkode: 4594e...1ac

Vi har også bestilt hus neste sommer men reiser kun hvis det ikke medfører karantene. Det er fullstendig lov å planlegge og drømme så lenge man også er villig til å endre planer hvis det er nødvendig 

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noen flere med forslag? 🙂

hi

Anonymkode: 5c6b2...37c

Island! Stas for stor og liten. Leie bil og utforske på frihånd, prøve hesteridning, bade i geotermisk vann, plukke egne bananer rett av busken, samle lavastein, båtturer og fisketurer, fantastiske naturopplevelser, sære matopplevelser, hyggelige mennesker....

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så mange som ga faen i år mens vi andre satt hjemme å stura.

Så i år skal dere jammen ta igjen på dem? 

Dette var en ulogisk tankegang...

Anonymkode: 7c4ce...93b

Skrevet
21 minutter siden, Pashla skrev:

Island! Stas for stor og liten. Leie bil og utforske på frihånd, prøve hesteridning, bade i geotermisk vann, plukke egne bananer rett av busken, samle lavastein, båtturer og fisketurer, fantastiske naturopplevelser, sære matopplevelser, hyggelige mennesker....

Takk! Island har jeg på «listen» min, men er redd det kanskje kan bli litt i overkant budsjettmessig. Har hørt at det er fryktelig dyrt, så med seks mennesker må jeg i så fall gjøre en god del research. Men uansett takk! Om ikke annet så skal det en eller annen gang bli en kjærestetur :)

hi

Anonymkode: 5c6b2...37c

Skrevet

Jeg har hørt mye bra om Siam badeland på Tenerife, men har aldri vært der selv (er ikke så glad i badeland, men de som er det anbefaler Siam). Ellers støtter jeg Island. Hawaii er vidunderlig, men lang reisevei og relativt dyrt. På den annen side er det utrolig masse å oppleve der, og det passer supert for liten og stor. Her må det nesten legges inn god tid for å besøke flere av øyene. Hva med Karibien? Costa Rica er også  fantastisk, men vet ikke om jeg ville reist dit med helt små barn. 

Anonymkode: 00ec9...8ca

Skrevet

I 2022 er vår plan Japan, Australia og Hong Kong, så i 2021 blir det enkelt med 3 uker i Frankrike 😊

Anonymkode: 9a39f...604

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...