Gå til innhold

Jeg trenger innspill ang barnehage


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei igjen.

Hi her. Tror vi går for å bare flytte det ene barnet. Så flytter vi de 2 andre når det blir ledig for de. De 2 eldste hadde uansett ikke kommet på samme avd. 

Da kommer det sarte barnet til å få være med å hente og levere det "største" og får en myk overgang. Blir kjent med barnehagen på den måten. 

Og deretter starter de 2 andre litt senere... 

Tror dere det hadde vært en idé? Jeg regner med vi får plass til de 2 andre ivertfal til august 2021 i store bhg. ?

Anonymkode: f8c02...e74

Jeg kan overhodet ikke forstå hvorfor du ønsker å ha barna dine i en dårlig barnehage. Hvorfor skal du bare flytte den ene av tvillingene, når du har fått plass til begge? Er det bedre å gå i hver sin barnehage enn å gå på hver sin avdeling?

Anonymkode: 8f9f0...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei igjen.

Hi her. Tror vi går for å bare flytte det ene barnet. Så flytter vi de 2 andre når det blir ledig for de. De 2 eldste hadde uansett ikke kommet på samme avd. 

Da kommer det sarte barnet til å få være med å hente og levere det "største" og får en myk overgang. Blir kjent med barnehagen på den måten. 

Og deretter starter de 2 andre litt senere... 

Tror dere det hadde vært en idé? Jeg regner med vi får plass til de 2 andre ivertfal til august 2021 i store bhg. ?

Anonymkode: f8c02...e74

Rartt opplegg. Stakkars den ene som blir flyttet og den andre som må bli igjen. Ungene skjønner jo ikke hvorfor dette skjer. Flytt de største to sammen. Be om at de får komme på samme avd.om du tenker det er viktig. Om de uproffe voksne spør om årsak så sier du at nå som de er større så har dere tenkt at de trenger flere barn og større miljø før skolestart. Så søker du mini dit søsknene er. Utrygt for en tvilling og flyttes alene og kjipt for den andre og bli igjen. 

Anonymkode: a08c9...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan overhodet ikke forstå hvorfor du ønsker å ha barna dine i en dårlig barnehage. Hvorfor skal du bare flytte den ene av tvillingene, når du har fått plass til begge? Er det bedre å gå i hver sin barnehage enn å gå på hver sin avdeling?

Anonymkode: 8f9f0...622

Fordi den minste ungen vår har fått plass i den lille barnehagen. Vi har 3 barn.

Anonymkode: f8c02...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Fordi den minste ungen vår har fått plass i den lille barnehagen. Vi har 3 barn.

Anonymkode: f8c02...e74

Ja, da lar du minste begynne der, og de 2 andre i den andre barnehagen

Anonymkode: 8f9f0...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, da lar du minste begynne der, og de 2 andre i den andre barnehagen

Anonymkode: 8f9f0...622

Ok. Takk for innspill.

Anonymkode: f8c02...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, da lar du minste begynne der, og de 2 andre i den andre barnehagen

Anonymkode: 8f9f0...622

Hvorfor tror du det er best egentlig? De er veldig forskjellig. 1 gutt og 1 jente. Var ikke mulig med samme avdeling 

Hi

Anonymkode: f8c02...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Erfaring fra stor bhg: Jeg husker også at de hadde OFTE for lite folk på jobb. Mye stress og styr. Personalet hadde ikke nok hender. Måtte sjonglere med voksne fra andre avdelinger titt og ofte..

Hi

Anonymkode: f8c02...e74

Du har generelt veldig dårlig erfaring med barnehager. Jeg anbefaler deg å sjekke de årlige brukerundersøkelsene når dere skal bytte barnehage. 

Anonymkode: 1bc0e...5e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor tror du det er best egentlig? De er veldig forskjellig. 1 gutt og 1 jente. Var ikke mulig med samme avdeling 

Hi

Anonymkode: f8c02...e74

Jeg tenker at 3 åringer trenger noe annet enn å gå tur langs veikanten for å kjøpe juice og sitte inne hele dagen og se på film å film når det er dårlig vær. De trenger å bevege seg, de trenger utfordringer, vennskap og knytte relasjoner. Å gå på tur i skogen og ha med niste, ha hinderløype i skogen, reise på gårdsbesøk, hoppe i vannpyttene og ha vannleker osv  er noe helt annet enn å tusle langs veikanten på vei til butikken.
Jeg ville flyttet begge, og flyttet minste så fort det ble en åpning.

Anonymkode: 8f9f0...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at 3 åringer trenger noe annet enn å gå tur langs veikanten for å kjøpe juice og sitte inne hele dagen og se på film å film når det er dårlig vær. De trenger å bevege seg, de trenger utfordringer, vennskap og knytte relasjoner. Å gå på tur i skogen og ha med niste, ha hinderløype i skogen, reise på gårdsbesøk, hoppe i vannpyttene og ha vannleker osv  er noe helt annet enn å tusle langs veikanten på vei til butikken.
Jeg ville flyttet begge, og flyttet minste så fort det ble en åpning.

Anonymkode: 8f9f0...622

Ja. Jeg tror egentlig det jeg og.

Anonymkode: f8c02...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har generelt veldig dårlig erfaring med barnehager. Jeg anbefaler deg å sjekke de årlige brukerundersøkelsene når dere skal bytte barnehage. 

Anonymkode: 1bc0e...5e0

Hvor får vi tak i det?

Anonymkode: f8c02...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor tror du det er best egentlig? De er veldig forskjellig. 1 gutt og 1 jente. Var ikke mulig med samme avdeling 

Hi

Anonymkode: f8c02...e74

Gøy når de kommer hjem etter barnehagen og skal fortelle om dagen sin: den ene har lest i bok og sett film. Den andre vært på spennende turer og gjort gøye aktiviteter.

 

få alle ungene ut av Denne barnehagen, dette høres ikke bra ut.

Anonymkode: 1e674...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor tror du det er best egentlig? De er veldig forskjellig. 1 gutt og 1 jente. Var ikke mulig med samme avdeling 

Hi

Anonymkode: f8c02...e74

Jeg tror du gjør det sarte barnet ditt en bjørnetjeneste ved å la henne(?) fortsette i en barnehage blant bortimot bare småbarn og hvor personalet ikke ser ut til å ha noe å tilby de litt større. Det er sikkert greit nok for et år for deres yngste, men treåringene bør ha litt utfordringer. Motorisk er jo tilbudet i nåværende barnehage helt krise. Selv om tvillingene ikke begynner på samme avdeling, har de likevel et fellesskap i å skulle bytte samtidig.

Det virker som du er veldig redd for at barna skal være ute og gråte i stygt vær, men det skal være temmelig stygt vær før en treåring har det fælt ute. En ettåring som ikke kan gå noe særlig kan få det kjipt ute, men de større kan kose seg masse om de har greie klær. Om barna dine lider av å være ute, er de blitt for overbeskyttet i den gamle barnehagen. De trenger å røre på seg. God motorikk er en viktig del av selvtilliten, og det er ikke gøy å være pysen som ikke tør noen ting i tillegg til å være forsiktig på andre områder.

I barnehagen har de mye bedre tid til å trygge det forsiktige barnet ditt enn de får på skolen. Om barnet ditt er så sart som du sier, kan hun(?) trenge lang tid til å venne seg til større forhold før skolestart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Mostly Harmless skrev:

Jeg tror du gjør det sarte barnet ditt en bjørnetjeneste ved å la henne(?) fortsette i en barnehage blant bortimot bare småbarn og hvor personalet ikke ser ut til å ha noe å tilby de litt større. Det er sikkert greit nok for et år for deres yngste, men treåringene bør ha litt utfordringer. Motorisk er jo tilbudet i nåværende barnehage helt krise. Selv om tvillingene ikke begynner på samme avdeling, har de likevel et fellesskap i å skulle bytte samtidig.

Det virker som du er veldig redd for at barna skal være ute og gråte i stygt vær, men det skal være temmelig stygt vær før en treåring har det fælt ute. En ettåring som ikke kan gå noe særlig kan få det kjipt ute, men de større kan kose seg masse om de har greie klær. Om barna dine lider av å være ute, er de blitt for overbeskyttet i den gamle barnehagen. De trenger å røre på seg. God motorikk er en viktig del av selvtilliten, og det er ikke gøy å være pysen som ikke tør noen ting i tillegg til å være forsiktig på andre områder.

I barnehagen har de mye bedre tid til å trygge det forsiktige barnet ditt enn de får på skolen. Om barnet ditt er så sart som du sier, kan hun(?) trenge lang tid til å venne seg til større forhold før skolestart.

Ja. Jeg er nok en hønemor! Nå har de det så trygt og godt. Jeg tenkte at hun kunne være igjen med minsten til neste barnehageår eller noe sånt. Jeg vet ikke. Om ja, da blir det rart for gutten å staete en plass uten søsteren som han er vant til å være sammen med hele tiden. Det blir et sjokk for de å måtte dele seg.  Jeg vet hva vi har. Vi vet ikke hva vi får. Vi har fått plass og føler vi MÅ gi et svar NÅ ! Føler på presset! 

Anonymkode: f8c02...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gøy når de kommer hjem etter barnehagen og skal fortelle om dagen sin: den ene har lest i bok og sett film. Den andre vært på spennende turer og gjort gøye aktiviteter.

 

få alle ungene ut av Denne barnehagen, dette høres ikke bra ut.

Anonymkode: 1e674...fa8

Jeg har hatt en litt dårlig magefølelse så du har sikkert rett

Anonymkode: f8c02...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ett eller flere av barna dine er som meg og 2 av barna mine her så hadde vi stortrivdes i den lille barnehagen. Får fnatt av de barnehagene som tvinger barna ut uansett vær. Husker at barnehagen her beklaget seg så mye fordi minste ikke hadde vært ute en dag pga søvn og været. De ble helt sjokkert over at jeg sa at det var helt greit. Minste liker å være ute, men han er også en liten innegris. Har sett nok barnehager hvor unger sitter våte og kalde ute for å «oppfylle» utetida. Det blir ikke glede ut av slikt. Du bestemmer hva som er best for barna dine, men barn kan også være forskjellige. Noen så og si bor ute hele tiden, mens andre heller vil kose seg inne i ruskeværet. Begge deler er faktisk helt okay så lenge det er på deres egne premisser.

Anonymkode: a8c70...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis ett eller flere av barna dine er som meg og 2 av barna mine her så hadde vi stortrivdes i den lille barnehagen. Får fnatt av de barnehagene som tvinger barna ut uansett vær. Husker at barnehagen her beklaget seg så mye fordi minste ikke hadde vært ute en dag pga søvn og været. De ble helt sjokkert over at jeg sa at det var helt greit. Minste liker å være ute, men han er også en liten innegris. Har sett nok barnehager hvor unger sitter våte og kalde ute for å «oppfylle» utetida. Det blir ikke glede ut av slikt. Du bestemmer hva som er best for barna dine, men barn kan også være forskjellige. Noen så og si bor ute hele tiden, mens andre heller vil kose seg inne i ruskeværet. Begge deler er faktisk helt okay så lenge det er på deres egne premisser.

Anonymkode: a8c70...cc7

Ja. Det føler jeg og. Helt enig. Grunnen til at jeg vil bytte, er pga gutten som trenger lekekamerater og mer utfordringer. I lille bhg har de ikke sykler og de går bare å holder i vognen på fortauene. Trist. Skulle ønske de kunne gjort mer for de store

Anonymkode: f8c02...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Det føler jeg og. Helt enig. Grunnen til at jeg vil bytte, er pga gutten som trenger lekekamerater og mer utfordringer. I lille bhg har de ikke sykler og de går bare å holder i vognen på fortauene. Trist. Skulle ønske de kunne gjort mer for de store

Anonymkode: f8c02...e74

Utfordre dem på dette da. De kan ikke vite det om ingen sier det rett ut.

Anonymkode: a8c70...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Utfordre dem på dette da. De kan ikke vite det om ingen sier det rett ut.

Anonymkode: a8c70...cc7

Helt enig! Jeg og min mann har planer om det. Vi snakket om det i går

Anonymkode: f8c02...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi blir værende i den små barnehagen. Ingen bytter..enda.. Tusen takk for svar fra dere alle

Hi. 

Anonymkode: f8c02...e74

Har du snakket med de ansatte om at de må gi ungene merr utfordringer og ikke sitte inne å se på film

Anonymkode: 8f9f0...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du snakket med de ansatte om at de må gi ungene merr utfordringer og ikke sitte inne å se på film

Anonymkode: 8f9f0...622

Ja. Det har vi. Hi.

Anonymkode: f8c02...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Det har vi. Hi.

Anonymkode: f8c02...e74

Da håper jeg det blir bedre, og dere følger med på at de følger det opp, så ungene deres får innholdsrike dager

Anonymkode: 8f9f0...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...