Gå til innhold

Hvordan ble du velstående?

Anbefalte innlegg

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samlet inntekt - 1,2 

Husverdi - 6,5

Totalt lån på 800 tusen

200-300 tusen på bok. 

Er dette å være velstående? 

Anonymkode: 75382...960

Samlet inntekt på 1,4 ikke 1,2

Anonymkode: 75382...960

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Livsforsikringen jeg fikk da mannen min døde.

Hadde byttet tilbake om jeg kunne.

Anonymkode: 5cc31...584

Skrevet

Litt usikker på definisjonen jeg også, men vi klarer oss godt. Inntekt på 2 mill, ingen lån, hus til 6 mill og fond/aksjer til rundt 6-7 mill.

Vi er der vi er dels ved å ha kommet tidlig inn på boligmarkedet og tatt litt sjanser (og hatt litt flaks), dels ved hard jobbing og mye forsakelser over en lenger periode og dels ved gode investeringer og litt is i magen. Jeg er vokst opp med fattig alenemor, han med foreldre med helt normal inntekt, ingen med noe særlig utdanning, mens vi har begge høy utdanning. 

Anonymkode: f5de3...c61

Skrevet

Hi her.

Mange lurer på hva jeg mener med «velstående». Jeg tenker ikke på at man har verdier stående med lite eller ingen gjeld, dette mener jeg de fleste kan få til feks ved å komme seg inn tidlig på boligmarkedet eller arve litt fra foreldre.

Jeg tenker mer på å ha mye penger. Høy lønn eller annen inntekt der man har mye mer enn man egentlig trenger. Jeg synes ikke høy lønn er 7-800.000, det er bare litt over snittet i Norge.

Anonymkode: cd2df...13c

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her.

Mange lurer på hva jeg mener med «velstående». Jeg tenker ikke på at man har verdier stående med lite eller ingen gjeld, dette mener jeg de fleste kan få til feks ved å komme seg inn tidlig på boligmarkedet eller arve litt fra foreldre.

Jeg tenker mer på å ha mye penger. Høy lønn eller annen inntekt der man har mye mer enn man egentlig trenger. Jeg synes ikke høy lønn er 7-800.000, det er bare litt over snittet i Norge.

Hvor mye penger tenker du man må ha, i tillegg til nedbetalt bolig, hus og hytte for å kalles vellstående da? Jeg synes ikke det er noen forskjell på om man har hus med gjeld (eller leier bolig) og penger i banken eller om man har nedbetalt hus og ikke så mye i banken.

Anonymkode: 33d6a...9d5

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mye penger tenker du man må ha, i tillegg til nedbetalt bolig, hus og hytte for å kalles vellstående da? Jeg synes ikke det er noen forskjell på om man har hus med gjeld (eller leier bolig) og penger i banken eller om man har nedbetalt hus og ikke så mye i banken.

Det er jo stor forskjell på likviditeten, da.

Hi

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo stor forskjell på likviditeten, da.

Hi

Ja, litt, men jeg vil likevell ikke si du er mer vellstående om du har plasert midlene dine i banken enn i eiendom.

Skrevet

Jeg er ikke i nærheten av velstående i forhold til det dere definerer det som, eller i forhold til de verdiene dere disponerer. Allikevel føler jeg meg både velstående og heldig, da jeg har råd til å kjøpe meg det jeg ønsker i hverdagen, har sparepenger på bok, en liten slant i fond, hus og hytte (riktignok med lån på begge), to nedbetalte biler og ingen gjeld utenom boliglånet. Vi har samlet inntekt på ca 1 mill og grunnen til at et går så bra er nok at ingen av oss bruker penger unødig eller har dyre hobbyer. Ungene har alt de trenger av klær og utstyr, men ingen av oss har glede av å sløse med penger. 

Anonymkode: 3c794...7c2

Skrevet

Vi har gode jobber, og har gjort smarte eiendoms- og boligkjøp, mye egeninnsats i oppussing, utbygging, utvikling av eiendom, og store verdistigninger. 
Tjener ca 50 000 mer enn vi bruker hver mnd, og har også en del midler i fond, aksjer og investeringer. 

Anonymkode: 4674c...05f

Skrevet

Arv, boligmarked og en utdannelse der jeg lett tjener 2-3 millioner (mannen tjener en drøy mill).

Anonymkode: 3c3cc...12c

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og spekulasjoner.

Admin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...