Gå til innhold

Hvordan ble du velstående?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du er det, da.

Anonymkode: cd2df...13c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva menes med velstående ? Jeg er laaaaangt ifra rik men vi har en relativt dyr  nesten nedbetalt bolig som gir oss en del friheter. Vi har begge relativt godt betalt jobb. Det er mannen sin fortjener at vi kan leve såpass bra nå. Han kjøpte bolig veldig tidlig som han raskt nedbetalte. Jeg flyttet inn i denne boligen. Vi pusset opp og økte verdien betraktelig. Sparte og kjøpte oss ny bolig etter salg av den. Lånet mellom disse to var ganske liten og relativt fort nedbetalt.

Anonymkode: 8a295...e32

Skrevet

Byttet bolig flere ganger. Fortjeneste ved salg mellom 700.000 og 900.000 på alle salgene (ikke noe genistreker fra oss bare oppgang i markedet). I tillegg har vi lange og attraktive utdannelser som gir oss høye lønninger på til sammen nærmere 3 millioner i året.

Vi har nå nedbetalt bolig som er verd ca. 15 millioner og ingen andre lån. Med så høy inntekt har vi en meget romslig økonomi.

Anonymkode: 1c73b...0cb

Skrevet

Ved gevinst for hvert boligbytte.

Anonymkode: d5d28...38f

Skrevet

Bolig. Har rundt 8 mill i fornye pga bolig. I tillegg startet jeg mitt eget selskap og tjener 1,5 mill i året. Mannen tjener det samme men jobber i det private. 

Anonymkode: df00f...a65

Skrevet

Kom tidlig inn i boligmarkedet. For å få til det hadde jeg jobbet og spart fra ung alder. Jeg vokste opp under fattigdomsgrensa og fikk ikke hjelp hjemmefra, naturlig nok. Så traff jeg mannen min, han tjener mye og er smart med penger. Sammen bygde vi oss opp og hans inntekt gjorde at jeg kunne starte mitt eget selskap. Selskapet har gått veldig bra. Nå tjener jeg mer enn godt nok og vi har ganske store materielle verdier, hus ved vannet, hytte, eiendom i utlandet, utleiebolig og noen tomter som skal bygges på. Nedbetalte biler og båter. Enn så lenge klarer vi å håndtere alt, men merker at det er mye og at vi om noen år sikkert kommer til å selge unna litt. Vi er der vi vil være, higer ikke etter mer. Min drøm er å gi barna et annet utgangspunkt enn det jeg hadde. Den største verdien er mannen og barna, uten dem hadde det vært tomt. 

Anonymkode: 1dddd...b46

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kom tidlig inn i boligmarkedet. For å få til det hadde jeg jobbet og spart fra ung alder. Jeg vokste opp under fattigdomsgrensa og fikk ikke hjelp hjemmefra, naturlig nok. Så traff jeg mannen min, han tjener mye og er smart med penger. Sammen bygde vi oss opp og hans inntekt gjorde at jeg kunne starte mitt eget selskap. Selskapet har gått veldig bra. Nå tjener jeg mer enn godt nok og vi har ganske store materielle verdier, hus ved vannet, hytte, eiendom i utlandet, utleiebolig og noen tomter som skal bygges på. Nedbetalte biler og båter. Enn så lenge klarer vi å håndtere alt, men merker at det er mye og at vi om noen år sikkert kommer til å selge unna litt. Vi er der vi vil være, higer ikke etter mer. Min drøm er å gi barna et annet utgangspunkt enn det jeg hadde. Den største verdien er mannen og barna, uten dem hadde det vært tomt. 

Anonymkode: 1dddd...b46

Du har hus, hytte og bolig i utlandet. Utleieboliger og tomter som skal bygges på. Biler og båter.. du higer ikke etter mer.. rart..

Anonymkode: 2c308...a6a

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har hus, hytte og bolig i utlandet. Utleieboliger og tomter som skal bygges på. Biler og båter.. du higer ikke etter mer.. rart..

Anonymkode: 2c308...a6a

Det er faktisk de som higer etter mye mye mer, det er slettes ikke uvanlig.

Anonymkode: 2b814...681

Skrevet

Eiendom og en rik mann.

Anonymkode: b2077...2a1

Skrevet

Mye arbeid, veldig nøktern livsstil og litt flaks.

I dag sitter vi med to hus i Norge, en leilighet i utlandet, hytte og 3 biler. Nesten ingen gjeld og ca 20 millioner på bok, men på veien dit har vi blant annet levd 2 år på 1/2 lønning og satset alle såarepengene vi hadde og litt til på et prosjekt. Med et dårligere sikkerhetsnett i bunnen enn vi har i Norge hadde vi aldri turt å gjøre den satsingen.

Anonymkode: 33d6a...9d5

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mye arbeid, veldig nøktern livsstil og litt flaks.

I dag sitter vi med to hus i Norge, en leilighet i utlandet, hytte og 3 biler. Nesten ingen gjeld og ca 20 millioner på bok, men på veien dit har vi blant annet levd 2 år på 1/2 lønning og satset alle såarepengene vi hadde og litt til på et prosjekt. Med et dårligere sikkerhetsnett i bunnen enn vi har i Norge hadde vi aldri turt å gjøre den satsingen.

Anonymkode: 33d6a...9d5

Men sånn helt seriøst, hva i alle dager trenger dere tre biler til? Er dere supermennesker som kan kjøre to biler om gangen? Hva er egentlig vitsen?

Anonymkode: ffdbd...d3a

Skrevet

Velstående og velstående. Kjøpte min første bolig som 20 åring og solgt i rett tid hver gang som en ivenfor skriver. Sitter i dag med gjeldfritt hus til 4,5 mill. Mannen tjener 1 mill og jeg ca 500.000 i året, så mye går til reiser ( når man kunne), sparing til alderdom .

Anonymkode: f9447...f09

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men sånn helt seriøst, hva i alle dager trenger dere tre biler til? Er dere supermennesker som kan kjøre to biler om gangen? Hva er egentlig vitsen?

Anonymkode: ffdbd...d3a

Det er bare en av bilene som er privatbil. De to andre er nødvendige for bedriften.

Anonymkode: 33d6a...9d5

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men sånn helt seriøst, hva i alle dager trenger dere tre biler til? Er dere supermennesker som kan kjøre to biler om gangen? Hva er egentlig vitsen?

Anonymkode: ffdbd...d3a

Noen har også interesse for bil, samlebil er jo også et begrep. Vi har tre, hver vår SUV og mannen har i tillegg en sportsbil. Han kjører også på bane i blant. 

Anonymkode: 1dddd...b46

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du har hus, hytte og bolig i utlandet. Utleieboliger og tomter som skal bygges på. Biler og båter.. du higer ikke etter mer.. rart..

Anonymkode: 2c308...a6a

Det hadde vært lett å fortsatt i samme spor, tjent mer, utviklet mer. Men nå har jeg ikke det behovet lenger😊

Anonymkode: 1dddd...b46

Skrevet

Vet ikke om jeg vil si at vi er velstående, men vi har langt mer penger enn vi trenger. Vi har hatt flaks med tidspunktet vi kom inn i boligmarkedet, spart mye, lever forholdsvis nøkternt, har ikke dyre hobbyer eller drar på dyre reiser, vi har investert i fond og aksjer som har gitt avkastning og vi jobber begge to.

Anonymkode: 9835f...841

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Noen har også interesse for bil, samlebil er jo også et begrep. Vi har tre, hver vår SUV og mannen har i tillegg en sportsbil. Han kjører også på bane i blant. 

Anonymkode: 1dddd...b46

Enig i det, men jeg forstår teaksjonen siden jeg også skrev at vi hadde nøktern livsstil. Det passet ikke helt sammen 😊

Anonymkode: 33d6a...9d5

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men sånn helt seriøst, hva i alle dager trenger dere tre biler til? Er dere supermennesker som kan kjøre to biler om gangen? Hva er egentlig vitsen?

Anonymkode: ffdbd...d3a

Ha ha vi har 7 vi hva sier du da? Det er mannens hobby og den skal han få ha. Jeg har kun en.

Anonymkode: 8a295...e32

Skrevet

Hva er velstående? 
Jeg er gjeldfri, har hus til seks mill, hytte til tre mill og ca 1,2 på bok. Mannen har 2 mill på bok. Er jeg/videfinert som velstående?

Uansett kjøpte min første bolig da jeg var 18 år. Rett etter den store krisen på nittitallet. Kjøpte for 170 000,-  Solgte den i 2003 for 1,3 mill. Kjøpte ny bolig, utbygger hadde gått konkurs så folk var redd for å kjøpe, kjøpte for latterlige 860 000,-  Solgte i 2012 for 2,1. Møtte mannen som hadde vært med på tilsvarende stigning i boligpriser. Har da hele livet kunnet spare det meste av lønna mi og har aldri vært noen big spender. Vi kjøpte hus i 2012 som trengte oppussing. Lånte 500 000,- til oppussing. Det nedbetalte vi i fjor. Hytta kjøpte vi i 2016 uten lån. 
Har to biler. En ny og en gammel. 

Anonymkode: 9b274...a4f

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har hus, hytte og bolig i utlandet. Utleieboliger og tomter som skal bygges på. Biler og båter.. du higer ikke etter mer.. rart..

Anonymkode: 2c308...a6a

Sjalusi og bitterhet er veldig lite sjarmerende...

Anonymkode: 9884c...f52

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sjalusi og bitterhet er veldig lite sjarmerende...

Anonymkode: 9884c...f52

Skikkelig sjalu og bitter!
Jeg reagerte på kommentaren at brukeren ikke higet etter mer ift det som ble ramset opp. 
 

Anonymkode: 2c308...a6a

Skrevet

Vet ikke om jeg er særlig velstående etter dagens målestokk. 

Tidlig inn på boligmarkedet, solgte og kjøpte en rønne av et hus med stor tomt i et attraktivt område. Bygget nytt, stort hus selv.  Har nå gjeldfri bolig med høy verdi, og tomter å selge i et pressområde. 

Levd nøysomt og investert alle sparepenger til god avkastning  

Har ellers god lønn og kan dra kortet om jeg vil ha en Tesla (om det er noen målestokk)

Alenemor til 3 hele veien. 

Anonymkode: b81e7...684

Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skikkelig sjalu og bitter!
Jeg reagerte på kommentaren at brukeren ikke higet etter mer ift det som ble ramset opp. 
 

Anonymkode: 2c308...a6a

Hehehe 😂

Anonymkode: 9884c...f52

Skrevet

Samlet inntekt - 1,2 

Husverdi - 6,5

Totalt lån på 800 tusen

200-300 tusen på bok. 
 

Er dette å være velstående? 

Anonymkode: 75382...960

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...