Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #26 Skrevet 7. september 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Den første linken dreier seg om vanlig pasdiv røyking, ikke 3.håndsrøyking som jeg skrev om. Den andre linken var uklar på om den dreide seg om vanlig passiv røyking eller tredjehåndsrøyking og skrev ingenting om at noen av barna hadde fått skader, bare at det var funner tobbaksstoffer i blandt annet urin. I tillegg dreide det seg om barn med foreldre som røkte og som derfor ble påvirket hver dag, ikke om noe som hendte innimellom. Ingen av linkene var noen dokumentasjon på at det er farlig å besøke et hjem der det røykes til vanlig, men ikke når besøket er tilstede. Anonymkode: b5495...ff7 Og hadde hun luftet ordentlig før vi kom, og gått ut for å røyke mens vi er på besøk så hadde det heller ikke være noe problem. Saken er at hun ikke gjør det. Det holder ikke å ta siste røyken før vi kommer, lufte et kvarters tid, og røyke under kjøkkenviften når vi er der. HI Anonymkode: ed9c9...b9d
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #27 Skrevet 7. september 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis ubehaget ikke er farlig bør man være villig til å godta litt. Min svigermor har vonde stoler og er ikke flink til å lage mat. Vi besøker henne likevell. Anonymkode: b5495...ff7 Så fæl du er. Et raskt Google søk så finner du ut om passiv røyking. Det er helseskadelig, og spesielt når det er snakk om barn med astma! 🙄 HI Du gjør det rette ved å ikke dra på besøk dit. ❤️👏👏👏 Men... Ikke lag en slik kalender. Hun må ville slutte å røyke selv. Anonymkode: fbbf0...40f
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #28 Skrevet 7. september 2020 Burde være 0 problem å røyke ute når hun får besøk av 2 barnebarn som har astma. Har selv vært røyker og gikk fint ut å røyket når jeg hadde barn eller bestemoren min med astma på besøk. Aldri vært et problem. Ville sagt det rett ut, ikke gitt passive aggressive «gaver». Funker ikke i det hele tatt. Anonymkode: 438fc...b02
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #29 Skrevet 7. september 2020 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Den første linken dreier seg om vanlig pasdiv røyking, ikke 3.håndsrøyking som jeg skrev om. Den andre linken var uklar på om den dreide seg om vanlig passiv røyking eller tredjehåndsrøyking og skrev ingenting om at noen av barna hadde fått skader, bare at det var funner tobbaksstoffer i blandt annet urin. I tillegg dreide det seg om barn med foreldre som røkte og som derfor ble påvirket hver dag, ikke om noe som hendte innimellom. Ingen av linkene var noen dokumentasjon på at det er farlig å besøke et hjem der det røykes til vanlig, men ikke når besøket er tilstede. Anonymkode: b5495...ff7 Din påstand her viser igjen bare at du umulig kan ha noe som helst kunnskap om astma, for hadde du hatt det ville du visst at selv bare det å trekke pusten inn én gang kan være nok til å trigge et astmaanfall om man puster inn luft med det man reagerer på. Denne bestemoren har ikke et røykfritt hus, da partikler, allergener og lukt unnslipper viften. Så i et slik hjem blir man utsatt for røyking og passiv røyking. Besøk og overnattinger der kan være problemfritt for en person som er frisk og ikke har lungeproblemer, men den blir like fullt utsatt for røyking og passiv røyking i et slikt hjem. For barn er det større risiko. Astmatiske barn står i fare for å få alvorlige astmaanfall og luftveisinfeksjoner ved å måtte oppholde seg i et slikt hjem. Selv ved besøk ute, men sitte på fanget til en som akkurat har tatt seg en røyk eller har stoffer etter røyking i klærne og lungene kan gi astmaanfall. Hva er det med det du ikke forstår? Det finnes omfattende forskning og dokumentasjon som viser at passiv røyking er farlig, og at det er verst for de som allerede har lungesykdommer - som astma altså er. Det er også vist opp og ned og i mente at selv ikke det å røyke under en kjøkkenvifte eller i vinduet er nok, fordi mye av stoffene kommer ut i rommet. Når dette gjøres jevnlig vil det å oppholde seg i dette hjemmet være passiv røyking, verre når det røykes inne (selv under vifta) når de astmasyke barna er der. Du må gjerne fortsette å flisespikke, men problemet her er at du har for lite kunnskap om helt elementære ting når det kommer til både astma og røyking. Du kan jo begynne å ta en kikk her: https://nhi.no/psykisk-helse/rus-og-avhengighet/passiv-royking-helseskader/ "...Det finnes ikke noe risikofritt nivå av passiv røyking. Selv svært små mengder kan være helseskadelig. Et røykfritt miljø er den eneste måten du kan beskyttes mot farene ved passiv røyking. Å sørge for god ventilasjon, rense luften, eller ha egne røykerom i bygninger, er ikke nok til å hindre at ikke-røykere i samme bygning blir utsatt for den skadelige røyken. ...Ved kortvarig eksponering for passiv røyking vil mange merke ubehag som irritasjon i øyne, hoste, sår eller tørr hals og tungpustethet. Mange som har astma, kan reagere med astmaanfall." I tillegg har barn en lovfestet beskyttelse mot å bli utsatt for røyking, og det er foreldres ansvar å beskytte barna. Anonymkode: 9c1df...3d5
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #30 Skrevet 7. september 2020 Er selv røyker, men røyker ute. Da første barn var liten, røykte vi inne alle sammen... ganske vanlig. Når vi fikk siste barn for 9 år siden, var det full stopp på røyking inne, for samtlige. Min mor som røykte da, tok hensyn og gikk ut når vi kom til henne på besøk. Er veldig glad for det. Anonymkode: 324a6...32a
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #31 Skrevet 7. september 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Les på nytt. HI skriver at barna har astma og de kan da raskt oppleve ubehag om de drar til noen som røyker inne. Anonymkode: 0adcc...d7c Jeg har selv astma og vokste opp på 80-90 tallet , hvor de fleste røykte inne. Jeg ble ikke noe bedre av det for å si det mildt, å få astma anfall pga andre sin uvettige røyking innendørs er ikke noe særlig. Jeg er enig med deg HI, hadde aldri latt mine barn være i samme hus som besteforeldre som røyker inne, ikke med andre heller for den del. Tror jeg hadde puttet inn et og annet bilde av skadde lunger i den kalenderen også.. Anonymkode: 29143...7ca
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #32 Skrevet 7. september 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, og jeg tviler på at ungene til hi får det av å besøke bestemoren heller. Jeg er helt enig i at hun burde lufte og droppe å røyke inne mens hun har besøk, men farlig er det sansynlig vis ikke. Anonymkode: b5495...ff7 Hvorfor er du så kranglete? Du røyker sikkert selv. Anonymkode: fbbf0...40f
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #33 Skrevet 7. september 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor er du så kranglete? Du røyker sikkert selv. Anonymkode: fbbf0...40f Nei, det gjør jeg ikke. Jeg liker ikke røyking en gang, men jeg synes ike man skal finne på unskyldninger uten å sjekke om det er hold i pstandene om at det er skadlig. Anonymkode: b5495...ff7
Admin Skrevet 8. september 2020 #34 Skrevet 8. september 2020 Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette. Admin
Himmel og hav Skrevet 8. september 2020 #35 Skrevet 8. september 2020 Neste gang dere treffer svigermor, så ber du henne bli med på en "lek". Putt to sugerør i munnen på henne og en svømmeklype på nesa og be henne gjøre alminnelige ting i huset. Dekke bordet, sette på en vaskemaskin, moppe gulvet, gjerne gå i trapp. Hun kan bare puste gjennom sugerørene. Når hun begynner å bli sliten og andpusten, og det tar ikke lang tid, så så forklarer du at nå skal hun få oppleve hva som skjer med lungene til barnebarna når hun tar en røyk under vifta eller ikke lufter før dere kommer, og så napper du ut det ene sugerøret så hun kun har ett å puste gjennom. Hun kan åpne munnen når som helst, ta av neseklypa og få mere luft. Det kan ikke barnebarna. Noen må kjenne ting på egen kropp før de skjønner. Dessverre er det noen som ikke skjønner det da heller. Om du er i det ondsinnede hjørnet, så kan du jo nevne at dette også er en forsmak på et liv med kols...
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #36 Skrevet 10. september 2020 Barnet mitt har astma, ALDRI reagert på røyk.. du virker bare bitter Anonymkode: e1ff2...91a
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #37 Skrevet 10. september 2020 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Barnet mitt har astma, ALDRI reagert på røyk.. du virker bare bitter Anonymkode: e1ff2...91a Barnet mitt slo ut på allergi mot hund, men har ALDRI reagert på en hund. Derfor er alle som sier de er allergisk mot hund og klør og renner fra nesen bare bitre løgnere. Anonymkode: fde53...354
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #38 Skrevet 12. september 2020 På 10.9.2020 den 20.34, Anonym bruker skrev: Barnet mitt har astma, ALDRI reagert på røyk.. du virker bare bitter Anonymkode: e1ff2...91a Bitter, faktisk? På hva? Anonymkode: 44eb5...04f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå