Hengebukksvinet Skrevet 8. september 2020 #26 Skrevet 8. september 2020 13 timer siden, Anonym bruker skrev: "Alle?" Synes du kan være litt mer konkret når du beskylder meg for å være frekk mot alle. Jeg startet tråden nettopp fordi jeg ønsket råd på hvordan avslå en invitasjon jeg selv har bedt om.....Men jeg innser at jeg er på feil fora for råd. Anonymkode: e2071...2e0 Du er ikke på feil forum for å få råd. Du får bare ikke de rådene du vil ha!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2020 #27 Skrevet 8. september 2020 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Ser dere skriver at jeg både fører regnskap samt forventer middagsinvitasjon tilbake. Jeg har aldri sagt at det var middagsinvitasjon jeg siktet til, det var kun en invitasjon. Hun har jo forsøkt å få lunsj med meg i all den tid etter hun spiste hos meg. Jeg har takket nei til alle invitasjoner, og nå prøver hun seg altså på middag. Jeg reagerte på at hun har vært på middag hos oss 2 ganger, uten å ha invitert på kaffe engang. Kanskje dere andre mener at jeg er rar som ikke vil ha kontakt med dama men da lurer jeg på om dere alle er som henne. Løper rundt og tror at dere får innpass overalt. Vel, slike som dere får ikke innpass hos meg og så får dere synes at jeg er rar. Jeg driter i det. Anonymkode: e2071...2e0 Innpass? Altså, ber du henne hjem på middag, og sier etterpå at hun prøver å få «innpass»? Anonymkode: 9b1fc...0bc
Gjest Skrevet 8. september 2020 #28 Skrevet 8. september 2020 17 timer siden, Anonym bruker skrev: "Alle?" Synes du kan være litt mer konkret når du beskylder meg for å være frekk mot alle. Jeg startet tråden nettopp fordi jeg ønsket råd på hvordan avslå en invitasjon jeg selv har bedt om.....Men jeg innser at jeg er på feil fora for råd. Anonymkode: e2071...2e0 Ikke be om en invitasjon du ikke vil ha, er vel det eneste rådet vi kan gi deg.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 8. september 2020 #29 Skrevet 8. september 2020 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Er det ikke lov å spørre om råd her inne for hvordan avslå en invitasjon? Godtar du at barn filmer ditt hjem med den faren for at det havner på sos media? Det er ikke barna jeg misliker, det er moren som ikke stanset dem, det var det jeg som måtte gjøre. Anonymkode: e2071...2e0 Ja, det har jeg da ingen problemer med? Her var det mye rart. Du har invitert henne til middag to ganger. Hun har vært ærlig med deg, og sier at hun selv ikke kan fordra å være vertinne. Likevel forventer du at hun skal invitere deg raskt tilbake. Kanskje hun vil bli tryggere på deg før hun lager mat til deg? Kanskje derfor lunsj, for ikke nettopp å ikke trenge seg på deg? Og så tar hun endelig mot til seg og inviterer deg, fordi du har bedt henne om det. Så blir det også galt? Hun har jo ingen sjanse!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2020 #30 Skrevet 8. september 2020 Takk for alle gode svar. Selv om jeg ikke akkurat følte at jeg mottok mange tips her inne, jeg fikk besvart henne likevel. Jeg svarte henne ikke "bitch", eller "du er gal" og så videre. Jeg fikk løst dette uten problem og uten involvering fra dere. Fant ut at sunn fornuft var det beste, uten at jeg fant spor av det her inne. Anonymkode: e2071...2e0
Gjest Skrevet 8. september 2020 #31 Skrevet 8. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Takk for alle gode svar. Selv om jeg ikke akkurat følte at jeg mottok mange tips her inne, jeg fikk besvart henne likevel. Jeg svarte henne ikke "bitch", eller "du er gal" og så videre. Jeg fikk løst dette uten problem og uten involvering fra dere. Fant ut at sunn fornuft var det beste, uten at jeg fant spor av det her inne. Anonymkode: e2071...2e0 Du syns fortsatt det er sunn fornuft å mase seg til en innbydelse og etterpå bli sur for å få den?
Syngensang Skrevet 8. september 2020 #32 Skrevet 8. september 2020 På 7.9.2020 den 10.11, Anonym bruker skrev: Jeg er nok akkurat lik deg, og når jeg leser skjønner jeg jo hvorfor vi havner i slike situasjoner. jeg tror problemet er at vi ikke klarer å sette tydelige grenser for oss selv. jeg hadde nok dratt i middagen eller avvist den om det var "mulig". men faset henne ut..... Anonymkode: 28480...a91 Det der er ingen situasjon. Finrekne på middagar på den måten? De hamnar nok i slike "situasjonar" fordi de lever og omgåast andre menneske og dei fleste av oss andre har ikkje millimeterrekneskap for ytelsar og gjenytelsar, så derfor går vi ut frå at folk som inviterer på middag likar å invitere på middag, og at dei som ikkje inviterer på middag har anna å bidra med. Feks å foreslå lunsj ute. Denne dama har jo til og med fortalt hi kvifor ho ikkje likar å invitere på middag og rekna nok med at hi likar å invitere, sidan ho faktisk har invitert dei på middag 2 gongar. Når ho likevel inviterer tilbake, trass i ei noko krass tilbakemelding er det direkte barnsleg å finne på unnskuldnig for å sleppe fordi ein er furten for, ja for kva eigentleg? Når det er sagt. Hi: du må ingenting, viss du missliker dama, så er det heilt opp til deg å takke nei, og fase ho ut. Det er heilt lovleg det, ein kan ikkje like alle. Men advarer litt mot å fase ut folk på grunnlag av manglande invitasjonar, blir fort få igjen å invitere då.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2020 #33 Skrevet 9. september 2020 23 timer siden, Syngensang skrev: Det der er ingen situasjon. Finrekne på middagar på den måten? De hamnar nok i slike "situasjonar" fordi de lever og omgåast andre menneske og dei fleste av oss andre har ikkje millimeterrekneskap for ytelsar og gjenytelsar, så derfor går vi ut frå at folk som inviterer på middag likar å invitere på middag, og at dei som ikkje inviterer på middag har anna å bidra med. Feks å foreslå lunsj ute. Denne dama har jo til og med fortalt hi kvifor ho ikkje likar å invitere på middag og rekna nok med at hi likar å invitere, sidan ho faktisk har invitert dei på middag 2 gongar. Når ho likevel inviterer tilbake, trass i ei noko krass tilbakemelding er det direkte barnsleg å finne på unnskuldnig for å sleppe fordi ein er furten for, ja for kva eigentleg? Når det er sagt. Hi: du må ingenting, viss du missliker dama, så er det heilt opp til deg å takke nei, og fase ho ut. Det er heilt lovleg det, ein kan ikkje like alle. Men advarer litt mot å fase ut folk på grunnlag av manglande invitasjonar, blir fort få igjen å invitere då. Akkurat. Jeg misliker henne og har ikke tenkt å takke ja til middag hos henne. Jeg prøvde å be om råd for hvordan takke høflig nei. Jeg må dessverre meddele at jeg ikke mottok dette. Null problemm - Jeg har svart henne nå. Anonymkode: e2071...2e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå