Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #1 Skrevet 7. september 2020 En bekjent av meg fikk middag hos oss 2 ganger sammen med sine 3 barn. Sist gang, dreiv sønnen hennes og filmet hjemmet vårt, noe jeg ga uttrykk for at jeg ikke likte. Moren ble fornærmet. Etter den første middagen hos oss, (vi har aldri vært hos dem), inviterte hun meg på lunsj (ute).Hadde ventet at hun spanderte på meg men dengang ei. Nå har hun drevet og mast om lunsj igjen, men jeg ønsker ikke å bruke mer tid på denne damen. Har gitt henne noen hint litt tidligere men det ser ikke ut for at hun skjønner tegningen. Sist de var på middag hos oss, brukte hun MYE tid på å fortalle at hun selv ikke liker å ha gjester, liker ikke å servere, liker ikke å lage mat og vennene til barna hennes, de kunne glemme å få noe å spise mens de var på besøk. Jeg ble såpass sur at jeg bestemte meg for at jeg aldri igjen ønsker å serve denne damen. Hun har nå invitert meg på lunsj igjen, ute, noe jeg har takket nei til. Jeg svarte henne at vi har aldri vært hos dere, dere har vært på middag hos oss 2 ganger og at jeg venter på en invitasjon, noe jeg ikke tror kommer. Da svarte hun meg at hun ikke hadde invitert pga Korona situasjonen. Ja, ja, tenkte jeg, det er nok mest fordi du selv ikke liker å ha gjester, servere, kjøpe og spandere. I går fikk jeg ny melding fra henne. Hun lurer altså på om vi vil komme på middag hos dem om 14 dager. Jeg må si at det frister ikke i det hele tatt. Takker jeg ja, har jeg henne gående og mase igjen. Jeg ønsker ikke å hverken spise hos dem eller besøke dem. Hadde dere følt det samme? Takke nei til middag? Anonymkode: e2071...2e0
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #2 Skrevet 7. september 2020 Her sleit jeg med å forstå problemet, gitt. Anonymkode: 4b76c...99e
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #3 Skrevet 7. september 2020 Kan det hende hun er ensom og egentlig ikke har noen andre voksne i sin omgangskrets? Jeg var der en gang, da likte jeg heller ikke å få besøk, var livredd for å miste den jeg hadde fått kontakt med i tilfelle hjemmet mitt ikke var bra nok. Kan også hende hun ikke har så veldig god råd og må vente med å invitere noen til hun har klart å spare opp for å klare den ekstra utgiften, det kan også forklare dette med lunsjen. Og dette med lunsjen, spurte hun det om du ønsket å bli med ut å spise lunsj, eller sa hun at hun inviterer deg ut på lunsj? Dersom noen spør om jeg vil være med ut og spise lunsj regner jeg med å betale selv, sier en person inviterer antar jeg at personen betaler men er også forberedt på å betale selv Anonymkode: 92d52...43c
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #4 Skrevet 7. september 2020 Du skriver i meldingen til henne at du venter på en invitasjon, og når hun da inviterer så er det også gale? Du uttrykte deg helt feil dersom du ikke ønsker å møte henne mer. Anonymkode: b5372...611
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #5 Skrevet 7. september 2020 Du er rar Anonymkode: 96641...7f1
Pobie Skrevet 7. september 2020 #6 Skrevet 7. september 2020 Jeg skjønner ikke helt problemet. Hvorfor skulle hun spandere lunsj? Du sa jo du ville ha en invitasjon, så kommer den og da er det feil for du vil jo egentlig ikke? Hvorfor vil du ikke? Er det noe galt med henne annet enn at hun ikke spanderte lunsj?
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #7 Skrevet 7. september 2020 Jeg er nok akkurat lik deg, og når jeg leser skjønner jeg jo hvorfor vi havner i slike situasjoner. jeg tror problemet er at vi ikke klarer å sette tydelige grenser for oss selv. jeg hadde nok dratt i middagen eller avvist den om det var "mulig". men faset henne ut..... Anonymkode: 28480...a91
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #8 Skrevet 7. september 2020 Svogeren min har et uttrykk: Det blir galt uansett! Det passer igrunn godt på deg Hva i alle dager skal denne dama gjøre for å tilfredstille deg da? Du kan ikke regne med millimeterregnskap i vennskap, man har rett og slett forskjellige egenskaper. Vi har f.eks en vennefamilie som rett som det er inviterer oss på mat, vi inviterer dem kanskje hver tiende gang vi spiser sammen. Det har mange årsaker, men jeg har beklaget meg til dem og de synes det er helt greit, de vil gjerne at vi kommer til dem. Men de får jo ting igjen i vårt vennskap, f.eks jobber de begge litt ukurante tider, hun skift og han en del både overtid og reiser en del i jobb, så datteren deres er mye hos oss. Vi kjører mye oftere enn dem til og fra fritidsaktiviteter osv. De er så takknemlig for det. Så det er ikke et helt ujevnt vennskap, selv om vi bidrar med forskjellige ting. Du sa til denne dama at du ventet på en innbydelse, noe som er ganske frekt av deg egentlig, men hun inviterte, og nå er det også galt.... Anonymkode: b6fb4...df9
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #9 Skrevet 7. september 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Svogeren min har et uttrykk: Det blir galt uansett! Det passer igrunn godt på deg Hva i alle dager skal denne dama gjøre for å tilfredstille deg da? Du kan ikke regne med millimeterregnskap i vennskap, man har rett og slett forskjellige egenskaper. Vi har f.eks en vennefamilie som rett som det er inviterer oss på mat, vi inviterer dem kanskje hver tiende gang vi spiser sammen. Det har mange årsaker, men jeg har beklaget meg til dem og de synes det er helt greit, de vil gjerne at vi kommer til dem. Men de får jo ting igjen i vårt vennskap, f.eks jobber de begge litt ukurante tider, hun skift og han en del både overtid og reiser en del i jobb, så datteren deres er mye hos oss. Vi kjører mye oftere enn dem til og fra fritidsaktiviteter osv. De er så takknemlig for det. Så det er ikke et helt ujevnt vennskap, selv om vi bidrar med forskjellige ting. Du sa til denne dama at du ventet på en innbydelse, noe som er ganske frekt av deg egentlig, men hun inviterte, og nå er det også galt.... Anonymkode: b6fb4...df9 Ikke bare er det litt frekt å si, men måten hun sier det på er helt hinsides folkeskikk. det kunne vært sagt på så mange bedre og hyggeligere måter. Jeg synes egentlig det er et under at hi har fått en invitasjon etter en sånn kommentar Anonymkode: 96641...7f1
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #10 Skrevet 7. september 2020 Hiver meg på og sier meg enig med de andre her, det er du som er litt rar. For øvrig så synes jeg det er slitsomt med folk som inviterer til middag, og som legger opp til noe man må gjengjelde. Gjerne innen et visst tidsrom. Veldig greit at det skal gå begge veier, men enkelte liker faktisk ikke å lage middager og desserter til mange gjester. Det må være lov å si. Selv er jeg dårlig på dette, men vi tar vår tørn med familien. Ellers sier vi jatakk når vi inviteres til venner der det passer, men føler ofte at det forventes en invitasjon tilbake. Derfor synes jeg dette ofte blir stress. Anonymkode: 54d63...e50
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #11 Skrevet 7. september 2020 Dette er ei dame jeg ikke kjenner særlig godt og som jeg har funnet ut at jeg ikke lengre liker. Årsaken til det er blant annet at hun gir uttrykk for at når barna hennes som er mindreårige har besøk, så får de ikke spise hos dem. Hun strakk seg langt ved å gi dem et eple og mente at barna som var sultne var frekke da de formidlet det til henne. At hun selv sitter og spiser middag hos oss, tenkte hun lite på. Dersom hun hadde så dårlig råd som dere gir uttrykk for, hvorfor vil hun hele tiden på lunsj da? Er jo ikke jeg som spør. Ja, ja, kall meg rar. Anonymkode: e2071...2e0
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #12 Skrevet 7. september 2020 Dere er rare begge to. Du krever ikke en invitasjon tilbake selv om du har hatt dem på middag begge gangene. Føre regnskap over invitasjoner er bare smålig. Virker ikke som om du liker barna hennes. Hvis du liker henne, kan dere jo møtes ute til lunsj. Da slipper begge å diske opp hjemme. Anonymkode: 64e39...710
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #13 Skrevet 7. september 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere er rare begge to. Du krever ikke en invitasjon tilbake selv om du har hatt dem på middag begge gangene. Føre regnskap over invitasjoner er bare smålig. Virker ikke som om du liker barna hennes. Hvis du liker henne, kan dere jo møtes ute til lunsj. Da slipper begge å diske opp hjemme. Anonymkode: 64e39...710 Hvor tar du det fra at jeg ikke liker barna hennes? Og hvorfor foreslår du at jeg skal ta lunsj med henne ute dersom jeg ikke liker henne? Jeg ønsker ikke å ha lunsj med folk jeg ikke liker. Synes du virkelig at du virker som en fornuftig person nå? Anonymkode: e2071...2e0
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #14 Skrevet 7. september 2020 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor tar du det fra at jeg ikke liker barna hennes? Og hvorfor foreslår du at jeg skal ta lunsj med henne ute dersom jeg ikke liker henne? Jeg ønsker ikke å ha lunsj med folk jeg ikke liker. Synes du virkelig at du virker som en fornuftig person nå? Anonymkode: e2071...2e0 Du liker henne egentlig ikke? Men da er det jo null problem. Du kutter bare kontakten med damen. Er jo ikke noen vits i dra dette noe lengre. Anonymkode: 54d63...e50
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #15 Skrevet 7. september 2020 Så rart! Anonymkode: 79426...eef
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #16 Skrevet 7. september 2020 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor tar du det fra at jeg ikke liker barna hennes? Og hvorfor foreslår du at jeg skal ta lunsj med henne ute dersom jeg ikke liker henne? Jeg ønsker ikke å ha lunsj med folk jeg ikke liker. Synes du virkelig at du virker som en fornuftig person nå? Anonymkode: e2071...2e0 Ene barnet filmet hjemme hos dere. Det tolket jeg som om du ikke liker barna. Kan godt ta feil der. Du maser om å få en invitasjon fra henne. Det tolker jeg som om du vil tilbringe tid med henne. Ser jo at du skriver litt motstridende i hovedinnlegget. Konklusjonen er dermed at du ikke liker dama og ikke vil ha noe med henne å gjøre. Ser ikke poenget med innlegget ditt når du har bestemt deg for å ikke tilbringe tid med henne. Kutt henne ut. Anonymkode: 64e39...710
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #17 Skrevet 7. september 2020 Du vil ikke utdype dette vennskapet noe mer fordi dere er for ulike? Da hadde jeg takket nei. Men det blir jo litt rart at du allerede har etterlyst en innbydelse, da... Anonymkode: 9b1fc...0bc
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #18 Skrevet 7. september 2020 Ser dere skriver at jeg både fører regnskap samt forventer middagsinvitasjon tilbake. Jeg har aldri sagt at det var middagsinvitasjon jeg siktet til, det var kun en invitasjon. Hun har jo forsøkt å få lunsj med meg i all den tid etter hun spiste hos meg. Jeg har takket nei til alle invitasjoner, og nå prøver hun seg altså på middag. Jeg reagerte på at hun har vært på middag hos oss 2 ganger, uten å ha invitert på kaffe engang. Kanskje dere andre mener at jeg er rar som ikke vil ha kontakt med dama men da lurer jeg på om dere alle er som henne. Løper rundt og tror at dere får innpass overalt. Vel, slike som dere får ikke innpass hos meg og så får dere synes at jeg er rar. Jeg driter i det. Anonymkode: e2071...2e0
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #19 Skrevet 7. september 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Du vil ikke utdype dette vennskapet noe mer fordi dere er for ulike? Da hadde jeg takket nei. Men det blir jo litt rart at du allerede har etterlyst en innbydelse, da... Anonymkode: 9b1fc...0bc Det er jo lenge siden jeg etterlyste en invitasjon. Hun skyldte på korona men samtidig i hele denne perioden har hun jo mast om lunsj. Og nå var plutselig heller ikke korona et problem, vi skulle altså få middag. Men nei, jeg takker nei, synes dama virker lett møblert i topplokket. Anonymkode: e2071...2e0
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #20 Skrevet 7. september 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Ene barnet filmet hjemme hos dere. Det tolket jeg som om du ikke liker barna. Kan godt ta feil der. Du maser om å få en invitasjon fra henne. Det tolker jeg som om du vil tilbringe tid med henne. Ser jo at du skriver litt motstridende i hovedinnlegget. Konklusjonen er dermed at du ikke liker dama og ikke vil ha noe med henne å gjøre. Ser ikke poenget med innlegget ditt når du har bestemt deg for å ikke tilbringe tid med henne. Kutt henne ut. Anonymkode: 64e39...710 Er det ikke lov å spørre om råd her inne for hvordan avslå en invitasjon? Godtar du at barn filmer ditt hjem med den faren for at det havner på sos media? Det er ikke barna jeg misliker, det er moren som ikke stanset dem, det var det jeg som måtte gjøre. Anonymkode: e2071...2e0
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #21 Skrevet 7. september 2020 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det ikke lov å spørre om råd her inne for hvordan avslå en invitasjon? Godtar du at barn filmer ditt hjem med den faren for at det havner på sos media? Det er ikke barna jeg misliker, det er moren som ikke stanset dem, det var det jeg som måtte gjøre. Anonymkode: e2071...2e0 Hvorfor etterlyste du en invitasjon da? Og hvorfor svarer du alle her så frekt? Svarene dine i denne tråden stiller deg ikke akkurat i et fordelaktig lys, og om du ikke selv ser du sier deg selv i mot er det kanskje litt å hente på møblementet hos deg også? Anonymkode: 5d72f...4fd
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #22 Skrevet 7. september 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor etterlyste du en invitasjon da? Og hvorfor svarer du alle her så frekt? Svarene dine i denne tråden stiller deg ikke akkurat i et fordelaktig lys, og om du ikke selv ser du sier deg selv i mot er det kanskje litt å hente på møblementet hos deg også? Anonymkode: 5d72f...4fd "Alle?" Synes du kan være litt mer konkret når du beskylder meg for å være frekk mot alle. Jeg startet tråden nettopp fordi jeg ønsket råd på hvordan avslå en invitasjon jeg selv har bedt om.....Men jeg innser at jeg er på feil fora for råd. Anonymkode: e2071...2e0
Gjest Forumassistent Skrevet 8. september 2020 #23 Skrevet 8. september 2020 Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette. Forumansvarlig
Anonym bruker Skrevet 8. september 2020 #24 Skrevet 8. september 2020 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Ser dere skriver at jeg både fører regnskap samt forventer middagsinvitasjon tilbake. Jeg har aldri sagt at det var middagsinvitasjon jeg siktet til, det var kun en invitasjon. Hun har jo forsøkt å få lunsj med meg i all den tid etter hun spiste hos meg. Jeg har takket nei til alle invitasjoner, og nå prøver hun seg altså på middag. Jeg reagerte på at hun har vært på middag hos oss 2 ganger, uten å ha invitert på kaffe engang. Kanskje dere andre mener at jeg er rar som ikke vil ha kontakt med dama men da lurer jeg på om dere alle er som henne. Løper rundt og tror at dere får innpass overalt. Vel, slike som dere får ikke innpass hos meg og så får dere synes at jeg er rar. Jeg driter i det. Anonymkode: e2071...2e0 Du fremstår veldig usympatisk! Hvis du ikke ønsker med kontakt med henne, så er det jo bare å takke nei til invitasjonen, så enkelt er det. Anonymkode: 3d095...622
Hengebukksvinet Skrevet 8. september 2020 #25 Skrevet 8. september 2020 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Ser dere skriver at jeg både fører regnskap samt forventer middagsinvitasjon tilbake. Jeg har aldri sagt at det var middagsinvitasjon jeg siktet til, det var kun en invitasjon. Hun har jo forsøkt å få lunsj med meg i all den tid etter hun spiste hos meg. Jeg har takket nei til alle invitasjoner, og nå prøver hun seg altså på middag. Jeg reagerte på at hun har vært på middag hos oss 2 ganger, uten å ha invitert på kaffe engang. Kanskje dere andre mener at jeg er rar som ikke vil ha kontakt med dama men da lurer jeg på om dere alle er som henne. Løper rundt og tror at dere får innpass overalt. Vel, slike som dere får ikke innpass hos meg og så får dere synes at jeg er rar. Jeg driter i det. Anonymkode: e2071...2e0 Hvorfor spør du da, hvis du driter i svarene du får? Du er i alle fall minst like frekk som venninna di. Her bruker folk tid på å svare deg og det minste du kan gjøre er å være høflig tilbake!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå