Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #1 Skrevet 7. september 2020 Nå er det jo del skoler som er rammet også, virker som barn kan bli rammet også, de sa jo at de sjelden blir rammet, men selvsagt blir de sikkert mindre syke. Synes dette er så skummelt. Jeg bor en av disse komunene og barnet og jeg er i risikogruppe, men vi er svært nøye og vet skole/sfo også er svært nøye, men likvel beskymret Noen tanker hva jeg bør for og ikke tenke så mye på dette? helt uaktuelt for meg og være hjemme fra jobben og barnet trenger skolen og sosialsering med andre barn, men føles ikke trygg, bruker munnbind over alt og er den eneste så føler meg liksom så dum Anonymkode: 909a8...7f2
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #2 Skrevet 7. september 2020 Ikke les nettaviser. De gjør alt de kan for å skremme. Skulle ønske media kunne droppet korona en stund framover. Anonymkode: 5c957...9e2
prekæs Skrevet 7. september 2020 #3 Skrevet 7. september 2020 Nå sier jo Fredrikstad Kommune at de har kontroll på smitten. Den tilhører kretsen rundt dette arrangementet. De 5 som ble testet positive lørdag, var alle derfra. Forstår det slik at alle i nærkontakt blir testet og satt i karantene. Tenker at du gjør det rette med å ha en så normal hverdag som mulig. Bestem deg for å høre mindre nyheter og forsøk å bli sliten nok til å sove godt.
Twintipp Skrevet 7. september 2020 #4 Skrevet 7. september 2020 Leser på SA at Utdanningsforbundet vil stenge ned alle Sarpsborgskolene igjen, og evt vurdere barnehagene for å få kontroll. Min opplevelse er at dette sprer seg som ild i tørt gress igjen. Her har idrettsklubben sønnen min går i satt flere i karantene, samme med skolen til niesen min, fotballklubben hun spiller i, og hele skolen hvor min tante jobber er stengt. Snakket med faren min på morgen i dag, der er mange og hele klasser satt i karantene. Han er inspektør og skulle nå inn og undervise i mat og helse. La meg si det sånn, han griller pølser, thats it🤭 Det har bare blitt flere og flere rammet. Publikum får ikke gå inn på flere arenaer, og jeg tror ved å stenge i 14 dager nå så får de mer kontroll. Kjenner jeg er helt i harnisk over idiotene som samlet seg 170 stk🤯
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #5 Skrevet 7. september 2020 Jeg veit ikke, jeg. Med dette tatt i betraktning, er det egentlig så skummelt? https://www.dagbladet.no/nyheter/bare-1-av-5-som-tester-positivt-har-viruset/72815629 Anonymkode: 5c957...9e2
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #6 Skrevet 7. september 2020 20 minutter siden, Twintipp skrev: Leser på SA at Utdanningsforbundet vil stenge ned alle Sarpsborgskolene igjen, og evt vurdere barnehagene for å få kontroll. Min opplevelse er at dette sprer seg som ild i tørt gress igjen. Her har idrettsklubben sønnen min går i satt flere i karantene, samme med skolen til niesen min, fotballklubben hun spiller i, og hele skolen hvor min tante jobber er stengt. Snakket med faren min på morgen i dag, der er mange og hele klasser satt i karantene. Han er inspektør og skulle nå inn og undervise i mat og helse. La meg si det sånn, han griller pølser, thats it🤭 Det har bare blitt flere og flere rammet. Publikum får ikke gå inn på flere arenaer, og jeg tror ved å stenge i 14 dager nå så får de mer kontroll. Kjenner jeg er helt i harnisk over idiotene som samlet seg 170 stk🤯 Jeg er også skikkelig oppgitt. Fordi alt for mange voksne folk skal møtes på alt for liten plass, med kyss, klapp og klem, må barn og unge stå over skole og idrett, og eldre og syke igjen isoleres. Anonymkode: 69cad...9d2
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #7 Skrevet 7. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nå er det jo del skoler som er rammet også, virker som barn kan bli rammet også, de sa jo at de sjelden blir rammet, men selvsagt blir de sikkert mindre syke. Synes dette er så skummelt. Jeg bor en av disse komunene og barnet og jeg er i risikogruppe, men vi er svært nøye og vet skole/sfo også er svært nøye, men likvel beskymret Noen tanker hva jeg bør for og ikke tenke så mye på dette? helt uaktuelt for meg og være hjemme fra jobben og barnet trenger skolen og sosialsering med andre barn, men føles ikke trygg, bruker munnbind over alt og er den eneste så føler meg liksom så dum Anonymkode: 909a8...7f2 Barn blir like lett smittet, men som regel mindre syke. Kutt SFO og fritidsaktiviteter ei stund framover. Den neste uka blir avgjørende, så hold dere mest mulig hjemme. Anonymkode: 34bfc...bfe
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #8 Skrevet 7. september 2020 https://www.dagbladet.no/nyheter/alle-gjor-som-sverige/72819297 Anonymkode: 0105d...b3e
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #9 Skrevet 7. september 2020 1 time siden, Twintipp skrev: Leser på SA at Utdanningsforbundet vil stenge ned alle Sarpsborgskolene igjen, og evt vurdere barnehagene for å få kontroll. Min opplevelse er at dette sprer seg som ild i tørt gress igjen. Her har idrettsklubben sønnen min går i satt flere i karantene, samme med skolen til niesen min, fotballklubben hun spiller i, og hele skolen hvor min tante jobber er stengt. Snakket med faren min på morgen i dag, der er mange og hele klasser satt i karantene. Han er inspektør og skulle nå inn og undervise i mat og helse. La meg si det sånn, han griller pølser, thats it🤭 Det har bare blitt flere og flere rammet. Publikum får ikke gå inn på flere arenaer, og jeg tror ved å stenge i 14 dager nå så får de mer kontroll. Kjenner jeg er helt i harnisk over idiotene som samlet seg 170 stk🤯 Her på Hamar hadde vi et smitteutbrudd i forhold til Ridabu skole, og her gjorde kommunen og kommunene rundt (Stange, Løten og Ringsaker) etter min oppfatning den korrekte avgjørelsen om å stenge skolen for 4 - 10 klasse, ta barnehager og 1 - 4 klasse opp på rødt nivå, forby samlinger med over 20 mennesker selvom det var en ansvarlig arrangør, og å stenge alle aktiviteter for barn under 19 år, samt stenge treningssentre. Vi hadde det slik i en uke, og med det fikk vi kontroll på smitten. Idag en uke etter er skolen åpnet igjen og smitten igjen relativt lav i nærsamfunnet. Anonymkode: 16adb...87a
soleia Skrevet 7. september 2020 #10 Skrevet 7. september 2020 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: https://www.dagbladet.no/nyheter/alle-gjor-som-sverige/72819297 Anonymkode: 0105d...b3e Dette er jo ikkje noko hemmelig, Sverige opplever no minst like strenge restriksjonar, om ikkje lovpålagte, som vi har i Noreg. Skilnaden er at vi stengde ned, og åpna opp att når smittetalet var lavt, og driv no med TISK. (Teste, Isolere, Spore kontaktar, Karantene) Sverige hadde eit stort utbrot med mildare restriksjonar, og har no langt fleire døde (men og fleire som er blitt immune) Dei økonomiske konsekvensane er minst like store i Sverige.
Twintipp Skrevet 7. september 2020 #11 Skrevet 7. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Her på Hamar hadde vi et smitteutbrudd i forhold til Ridabu skole, og her gjorde kommunen og kommunene rundt (Stange, Løten og Ringsaker) etter min oppfatning den korrekte avgjørelsen om å stenge skolen for 4 - 10 klasse, ta barnehager og 1 - 4 klasse opp på rødt nivå, forby samlinger med over 20 mennesker selvom det var en ansvarlig arrangør, og å stenge alle aktiviteter for barn under 19 år, samt stenge treningssentre. Vi hadde det slik i en uke, og med det fikk vi kontroll på smitten. Idag en uke etter er skolen åpnet igjen og smitten igjen relativt lav i nærsamfunnet. Anonymkode: 16adb...87a Ja, er redd vi går mot det samme her. Men, det har jo effekt, så det er kanskje det eneste riktige å gjøre. Ser i kommentarfeltet på avisen her at det hagler inn med utsagn om at de bør stenge ned igjen, folk føler seg utrygge. Er bare så tråkig med så store konsekvenser fordi idioter ikke kan oppføre seg og følge regler.
Twintipp Skrevet 7. september 2020 #12 Skrevet 7. september 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er også skikkelig oppgitt. Fordi alt for mange voksne folk skal møtes på alt for liten plass, med kyss, klapp og klem, må barn og unge stå over skole og idrett, og eldre og syke igjen isoleres. Anonymkode: 69cad...9d2 Det er idioti satt i system!! Jeg kan ikke tro at 170 mennesker møttes i et såpass lite forsamlingslokale og ingen fikk den ringe ideen om å stoppe galskapen.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #13 Skrevet 7. september 2020 25 minutter siden, Twintipp skrev: Det er idioti satt i system!! Jeg kan ikke tro at 170 mennesker møttes i et såpass lite forsamlingslokale og ingen fikk den ringe ideen om å stoppe galskapen. Religion foran fornuft. Anonymkode: 34bfc...bfe
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #14 Skrevet 7. september 2020 32 minutter siden, Twintipp skrev: Det er idioti satt i system!! Jeg kan ikke tro at 170 mennesker møttes i et såpass lite forsamlingslokale og ingen fikk den ringe ideen om å stoppe galskapen. Men det var ikke noe problem skjønner du. Det var nemlig flere høytutdannede leger der. Anonymkode: 624f4...690
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #15 Skrevet 7. september 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men det var ikke noe problem skjønner du. Det var nemlig flere høytutdannede leger der. Anonymkode: 624f4...690 Her er en tanke: kanskje det ikke er et problem? Anonymkode: 5c957...9e2
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #16 Skrevet 7. september 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Her er en tanke: kanskje det ikke er et problem? Anonymkode: 5c957...9e2 I og med at mange nå er syke og enda flere i karantene, så er det jo det. Anonymkode: 2abe6...e79
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #17 Skrevet 7. september 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her er en tanke: kanskje det ikke er et problem? Anonymkode: 5c957...9e2 Tenkte du gjennom dette før du skrev kommentaren? Anonymkode: 3ebe0...680
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #18 Skrevet 7. september 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Tenkte du gjennom dette før du skrev kommentaren? Anonymkode: 3ebe0...680 Vi har én person på respirator i Norge, og for majoriteten arter corona seg som en forkjølelse. 80% får ikke symptomer en gang. Hva med å gå videre i livet? Anonymkode: 5c957...9e2
KellyTaylor Skrevet 7. september 2020 #19 Skrevet 7. september 2020 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/g7XvLa/2500-i-karantene-i-fredrikstad-og-sarpsborg-etter-smitteutbrudd Altså, nå er 2500 i karantene og så klart er det et problem, ikke lite men STORT! Som alt annet, så går utover ungene igjen som ikke får bedrive idretten sin, kamper blir avlyst fordi ingen vil komme til Sarpsborg/ Fredrikstad. Dette står dokumentert på f-b.no om noen ønker å kverulere ang kilde. Nok er nok og ønsker skolene STENGT i 14 dager, samt mye annet som jeg lar være å skrive. Selv har jeg sittet på koronatelefonen i helgen og blir en smule oppgitt når vi skal videreformidle viktigheten med karantene til de involverte fra lokalet i Skjeberg.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #20 Skrevet 7. september 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her er en tanke: kanskje det ikke er et problem? Anonymkode: 5c957...9e2 Når resultatet er over 100 smittede, 1100 i karantene og stengte skoler vil jeg si det er et problem. Anonymkode: 624f4...690
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #21 Skrevet 7. september 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har én person på respirator i Norge, og for majoriteten arter corona seg som en forkjølelse. 80% får ikke symptomer en gang. Hva med å gå videre i livet? Anonymkode: 5c957...9e2 Vi har et ALVORLIG problem med korona, i Fredrikstad har noen vondt i halsen.... Anonymkode: c5294...b65
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #22 Skrevet 7. september 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når resultatet er over 100 smittede, 1100 i karantene og stengte skoler vil jeg si det er et problem. Anonymkode: 624f4...690 Det er vel flere og flere som mener at reaksjonene ikke står i forhold til alvorlighetsgraden på sykdommen. Anonymkode: c5294...b65
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #23 Skrevet 7. september 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her er en tanke: kanskje det ikke er et problem? Anonymkode: 5c957...9e2 Det er kanskje ikke et helseproblem helt isolert sett, men all den tid det utløser masse statene og påfølgende konsekvenser, blir det for enkelt å se det på denne måten. Anonymkode: 23112...1a8
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #24 Skrevet 7. september 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har et ALVORLIG problem med korona, i Fredrikstad har noen vondt i halsen.... Anonymkode: c5294...b65 Hei. Ikke vær ironisk nå. De har også mistet luktesansen. Anonymkode: 5c957...9e2
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #25 Skrevet 7. september 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er vel flere og flere som mener at reaksjonene ikke står i forhold til alvorlighetsgraden på sykdommen. Anonymkode: c5294...b65 Hvordan tror du alvorlighetsgraden hadde vært hvis ikke det hadde vært noen reaksjoner på noenting? Anonymkode: 3ebe0...680
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå