Gå til innhold

Når forteller en om fortiden til daten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på første date med jeg har møtt en gang før å begge liker hverandre godt allerede etter å snakket hver dag i 2 uker på telefonen. Men jeg bor på ett lite sted der alle kjenner alle og rykter går fort. Jeg har en fortid der jeg har hatt ett forhold til en gift mann,han løy til meg så visste ikke at han var gift. Konen fant ut av det å har nå i ett år spredd dette til alle som vil høre. Får jeg ny kjæreste så vil hun nok prøve å ødelegge for oss med å fortelle at jeg ligger med gifte menn.

Så hvis det blir mange flere dater med han jeg skal møte imorgen,når forteller jeg om dette da? Bedre at han hører det fra meg enn av henne som vil påstå at jeg visste at han var gift. Han bor heldigvis ikke i samme kommune men kommer nok en del på besøk som er naturlig om vi blir sammen.

Anonymkode: 82f24...613

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg at jeg ville fortalt ganske fort, for rykter kan fort spre seg. Ville bare fortalt det som skjedde som en saklig greie, uten å snakke stygt om noen av dem, at du innledet et forhold til en mann som du trodde var singel, at du ikke hadde grunn til å tro noe annet, men så viste det seg at han hadde løyet til deg og at han faktisk var gift. At du så avsluttet forholdet til ham, men at kona hans er bitter på deg (selv om du ikke visste) og derfor dessverre har spredd rykter om at du går etter gifte menn. At du vil at daten nå skal vite om dette, fordi du ikke vil at han skal høre det av andre, men sannheten fra deg.

Anonymkode: 8f33e...73f

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det tror jeg at jeg ville fortalt ganske fort, for rykter kan fort spre seg. Ville bare fortalt det som skjedde som en saklig greie, uten å snakke stygt om noen av dem, at du innledet et forhold til en mann som du trodde var singel, at du ikke hadde grunn til å tro noe annet, men så viste det seg at han hadde løyet til deg og at han faktisk var gift. At du så avsluttet forholdet til ham, men at kona hans er bitter på deg (selv om du ikke visste) og derfor dessverre har spredd rykter om at du går etter gifte menn. At du vil at daten nå skal vite om dette, fordi du ikke vil at han skal høre det av andre, men sannheten fra deg.

Takk! Det er kanskje best ja.

Skrevet

Hvordan kunne du unngå å vite at mannen var gift, hvis dere bor på et lite sted hvor alle kjenner alle?

Anonymkode: b8da9...749

Skrevet

Ikke gjør dette til en big deal. Det kan stille deg i et dårlig lys..

Anonymkode: d2417...0e5

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan kunne du unngå å vite at mannen var gift, hvis dere bor på et lite sted hvor alle kjenner alle?

Enig. 

Anonymkode: 38891...530

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han er en del eldre enn meg. Var litt overdrivelse at alle kjenner alle da,men det er ett lite sted der rykter går fort hvertfall. Så sjansen for at daten får høre noe om meg er stor.

Skrevet

Hva med "aldri"? Fatter ikke hva det er med alle dere som er så opptatt av "rykter" og bygdeslarv.

Skrevet

Hadde fortalt det ganske raskt.

Og så glad jeg er for at jeg flyttet fra bygda, man kunne jo ikke gjøre noe, uten at det ble veldig overdrevne rykter. 

Anonymkode: 72c68...74e

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde fortalt det ganske raskt.

Og så glad jeg er for at jeg flyttet fra bygda, man kunne jo ikke gjøre noe, uten at det ble veldig overdrevne rykter. 

Anonymkode: 72c68...74e

Jeg synes disse ryktene er ganske morsomme. Jeg var gravid i 2 år før barnet kom, og da det kom var det trillinger. Jeg hadde bare et barn, så de andre to ble nok adoptert bort uten min viten. Dessuten har jeg visst anmeldt 3 menn for voldtekt. Det er det nok min andre personlighet som har gjort. Jeg har gjort så mye rart som jeg ikke har fått med meg, og det er trist, for noe det skulle jeg ønske var sant også...

Til HI: hadde ikke brydd meg med å fortelle det. Hvis bygdetrollet angriper, så fortell sannheten. Er han den rette tror han på deg

Anonymkode: a5d85...78f

Skrevet

Altså, skjedde dette i går eller er det en stund siden? Helt ærlig hadde jeg ikke fortalt dette. Dette er fortid å ikke noe du trenger å «måtte fortelle». Spør han så forteller du ærlig. Du var «dum, korttenkt og ble revet med men at du ikke er slik som person». Passer det seg i en samtale kan du si det, hvis ikke så hadde jeg latt det være. Dette er en sexdetalj jeg tenker han ikke har noe med. Du trenger ikke navngi folk du har hatt sex med.

Anonymkode: 86647...bda

Skrevet

Jeg ville ikke fortalt. Jeg hadde ikke orket å være sammen med en mann som lar rykter påvirke hans syn på meg. Hvis han hører noe, og spør, ville jeg fortalt helt nøkternt min versjon av historien. Tenker det sier ganske mye om ham hvordan han forholder seg til denne informasjonen. Hvis han blir oppjaget og usikker av sladder, hadde han ikke vært den rette for meg. 

Skrevet

Ikke noe å fortelle, de som sladrer sladrer uansett. Får du spørsmål kan du jo bare svare. 

Skrevet
3 timer siden, sug lut skrev:

Hva med "aldri"? Fatter ikke hva det er med alle dere som er så opptatt av "rykter" og bygdeslarv.

Har du bodd i en liten bygd noen gang? Jeg er født og oppvokst i by (Bergen) og har aldri brydd meg om dette jeg heller. Ikke før vi flyttet til en liten bygd, virkelig liten, og vi fikk oppleve det på kroppen selv. Det er omtrent umulig å ikke bli påvirket av det, og man blir utrolig ensom hvis man ikke knyttet bånd og kommer inn i varmen, ikke bare en selv, men barna også. Og det er virkelig begrenset utvalg av lekekamerater på et slikt sted, ofte er det bare 4-6 andre på samme alder. Vi flyttet igjen etter noen år, det var rett og slett forferdelig å bo slik synes vi. Og jeg tror absolutt ikke dette var et verre sted enn andre steder der det er små forhold, men det kan på ingen måte sammenliknes med å bo i by, i et tettsted el. Jeg tror faktisk det er litt vanskelig å virkelig forestille seg før man har prøvd selv.

Anonymkode: d829e...75a

Skrevet
4 timer siden, sug lut skrev:

Kanskje på tide å komme seg litt ut av byen? Dette har du tydeligvis ikke greie på. 

Anonymkode: ce705...f7d

Skrevet
5 timer siden, sug lut skrev:

Møter vi på konen på butikken så stopper hun nok gjerne opp for å fortelle at jeg er en hore som legger meg etter gifte menn og påstår nok at jeg ødelagte familien hennes med vilje. Forteller jeg han min historie så kan jeg få frem hva som EGENTLIG skjedde.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har du bodd i en liten bygd noen gang? Jeg er født og oppvokst i by (Bergen) og har aldri brydd meg om dette jeg heller. Ikke før vi flyttet til en liten bygd, virkelig liten, og vi fikk oppleve det på kroppen selv. Det er omtrent umulig å ikke bli påvirket av det, og man blir utrolig ensom hvis man ikke knyttet bånd og kommer inn i varmen, ikke bare en selv, men barna også. Og det er virkelig begrenset utvalg av lekekamerater på et slikt sted, ofte er det bare 4-6 andre på samme alder. Vi flyttet igjen etter noen år, det var rett og slett forferdelig å bo slik synes vi. Og jeg tror absolutt ikke dette var et verre sted enn andre steder der det er små forhold, men det kan på ingen måte sammenliknes med å bo i by, i et tettsted el. Jeg tror faktisk det er litt vanskelig å virkelig forestille seg før man har prøvd selv.

Jeg har bodd i en bygd med 100 mennesker og er likevel immun mot sladder. Bor nå på et sted med ca 10.000, her sladrer også. Men jeg gir faen. Jeg er den samme uansett! 

Anonymkode: 07b82...2f6

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Møter vi på konen på butikken så stopper hun nok gjerne opp for å fortelle at jeg er en hore som legger meg etter gifte menn og påstår nok at jeg ødelagte familien hennes med vilje. Forteller jeg han min historie så kan jeg få frem hva som EGENTLIG skjedde.

Da tror han vel hun er rablende gal? 

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje på tide å komme seg litt ut av byen? Dette har du tydeligvis ikke greie på. 

Sladder kan man velge å fôre eller man kan heve seg over det. Du kan aldri gardere seg mot sladrekjerringene, men man kan drite i dem.

Skrevet

Joda. Men jeg har også noe så eksklusivt som en ryggrad.

Skrevet

Jeg håper da virkelig at om det skjer så skjønner han med en gang at dette er en veldig bitter og ganske så gal dame, og er villig til å høre på din versjon etterpå.

Helt unødvendig å dra frem denne historien før det blir naturlig å snakke om fortiden.

Anonymkode: 60dff...b7c

Skrevet

Jeg har bodd i en bygd med 100 mennesker og er likevel immun mot sladder. Bor nå på et sted med ca 10.000, her sladrer også. Men jeg gir faen. Jeg er den samme uansett! 

Problemet er at det går utover barna også. I tillegg blir det faktisk utrolig ensomt. Jeg trenger i hvert fall litt sosial kontakt hver dag. Det har ikke noe å gjøre med å ha ryggrad, men å unngå at både en selv og barna blir helt frosset ut.

Skrevet

Hun høres rablende psycho ut. Vil hun virkelig og offentlig og stadig vekk rippe opp i at mannen hennes var utro mot henne? 

Har du tenkt på at du i en sånn setting kan svare henne? Fortelle henne at du er møkk lei av agendaen hennes, løgnene og trakasseringen. Og at du vurderer politianmeldelse om hun ikke kan se å gi seg. 

Personlig hadde jeg faktisk anmeldt henne. 

Anonymkode: 13c8c...033

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da tror han vel hun er rablende gal? 

Hehe godt poeng! 

Skrevet

Det er ikke alltid man bare kan "heve seg over" sladder eller late som om man har "noe så eksklusivt som en ryggrad"... Det er mange faktorer som spiller inn.

Jeg har blitt utsatt for sladder flere ganger. Første gang i en mellomstor by og ryktet som gikk var fullstendig løgn, og selv om det var ment å ramme meg så var ryktet egentlig at en annen hadde begått noe kriminelt mot meg i årevis, noe som var helt uten rot i virkeligheten. Den gangen fikk jeg en jeg stolte på og som var venn med de som hadde startet ryktet om å snakke med ryktesprederne og få dem til å ikke bare slutte, men å innrømme at det de hadde påstått var løgner og fantasi. Dette fordi ryktene kunne fått svært alvorlige følger for tredjeperson. Jeg hadde "ryggrad" nok til å stå i det selv om jeg ville blitt stigmatisert, men andre kunne kommet til å anmelde tredjeperson som på ingen måte fortjente å bli stemplet for noe denne aldri hadde gjort. Min venn tok tak i det og det stoppet faktisk ryktene ganske umiddelbart.

Senere har andre i samme by satt ut masse andre rykter om meg som også er helt usanne. Likevel så ille at venner av mine venner har kommet til mine venner for å fortelle hvor ille rykter som går, fordi de har visst at det bare er løgn. De ryktene har jeg bare hevet meg over, har kuttet kontakt med de som snakker dritt om meg uten grunn, og sørger for at mine nærmeste vet sannheten. Null problem.

Men så bodde jeg noen år et lite sted, slik HI beskriver, og der ble det plutselig også startet rykter om meg som ikke hadde noe som helst med virkeligheten å gjøre. Jeg var en synlig person i lokalmiljøet, "alle" visste hvem jeg var, jeg kjente et fåtall. Der var det rykter som både kunne gå utover min yrkesutøvelse og tredjepersoner, så der var det også viktig å få stoppet ryktene før de fikk vokse seg for store, for de eskalerte i et latterlig tempo.

Jeg anbefalte tidligere i tråden Hi til å fortelle daten ganske tidlig hvilke rykter som går, men bare gjøre det saklig. Da vil daten være forberedt hvis han ev. får høre ryktene. Det tror jeg er langt bedre enn om han er helt uforberedt og så får høre veldig stygge rykter om henne. I tillegg kan det spare Hi fra å kaste bort tiden sin. Hvis han ikke tror henne når hun forteller det, da slipper hun å bruke mer tid på ham - heller enn å bruke tid på ham og så stikker han kanskje når han får høre ryktene. Jeg hadde heller satset på å fortelle det selv. Også fordi det viser at man velger å være åpen med ny partner.

Men, Hi, siden hun fortsatt holder på å spre slike rykter om deg så ville jeg også vurdert å anmelde henne. I hvert fall snakke med politiet om det, så kanskje de kan gi henne en advarsel. Om du møter henne ville jeg sagt til henne at hun lar sinnet sitt gå utover feil person, da du og hun egentlig er på samme side siden hennes mann løy grovt til dere begge, og at det er det han, og kun han, som har ansvar for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...