Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #1 Skrevet 4. september 2020 Jeg er i utgangspunktet ikke særlig begeistret for dette. Men guttungen her har gitt meg en utfordring i egne holdninger. Jeg må da bare sjekke med likesinnede (foreldre) Sønnen min har mørk brunt hår, litt sånn Marcus og Martinus stil (fra de var små). Kort rundt og litt lengere på toppen. Han har så lyst på blå ender på håret der hvor han har langt. For å få til det, må tuppene på toppen blekes for så å farges blått. Vi har prøvd spray og glansvask. Dette biter ikke på. Håret er fremdeles like mørkebrunt. Hva tenker dere? Han er 7 1/2 år og har igrunn mast om dette i over ett år.. Anonymkode: bc7e5...574
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #2 Skrevet 4. september 2020 Hår er fritt frem. Hvilke skade kan det gjøre? Anonymkode: 1e755...990
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #3 Skrevet 4. september 2020 Jeg har en datter som er ekstrahjelp på Normal ved siden av skolen, og hun sier de selger enorme mengder av slikt til hjemmebruk. Det er veldig in å bleke og farge. Hun sier at når noen spør så sier de at man bør være litt forsiktig med på påføre hjemmeblekemiddel i hodebunnen på barn under 14 år for man vet ikke helt hvordan huden vil reagere, men de fleste er veldig oppegående og det er stort sett snakk om en stripe, tuppene e.l. og det er ikke noe problem. Jeg tenker at det er bare hår, det vokser ut igjen Anonymkode: c6574...d2e
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #4 Skrevet 4. september 2020 Vil du at ungen din skal se ut som billig sigg-og-Strømstad-underklasse så trå til. Anonymkode: 2a0b6...422
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #5 Skrevet 4. september 2020 Ingen av mine barn får bleke eller farge håret før de er gamle nok til å ordne og betale det selv. Anonymkode: 3a0c1...d6e
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #6 Skrevet 4. september 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Vil du at ungen din skal se ut som billig sigg-og-Strømstad-underklasse så trå til. Anonymkode: 2a0b6...422 Vet ikke om det er mest morsomt eller kleint når man prøver så hardt, men så blir det bare pinlig Anonymkode: 5be7e...d92
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #7 Skrevet 4. september 2020 Vær så snill å gå til en frisør og gjør dette. Blir ikke pent når man gjør det selv hjemme. Husker jeg var ungdom, mamma skulle hjelpe meg.. Jeg ble helt oransj og det kostet mye å fikse opp i skaden. Anonymkode: 3ef0e...10c
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #8 Skrevet 4. september 2020 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er i utgangspunktet ikke særlig begeistret for dette. Men guttungen her har gitt meg en utfordring i egne holdninger. Jeg må da bare sjekke med likesinnede (foreldre) Sønnen min har mørk brunt hår, litt sånn Marcus og Martinus stil (fra de var små). Kort rundt og litt lengere på toppen. Han har så lyst på blå ender på håret der hvor han har langt. For å få til det, må tuppene på toppen blekes for så å farges blått. Vi har prøvd spray og glansvask. Dette biter ikke på. Håret er fremdeles like mørkebrunt. Hva tenker dere? Han er 7 1/2 år og har igrunn mast om dette i over ett år.. Anonymkode: bc7e5...574 Jeg ville ikke gitt ham lov til å ha slik sveis engang jeg. Drittungesveis kalles det her. Ufordragelige unger som har slikt hår. Anonymkode: 37e3a...908
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. september 2020 #9 Skrevet 4. september 2020 Jeg synes personlig knæsj farger i håret ser helt jævlig ut men dersom ungene virkelig ville ha det så hadde det blitt gjort i en frisør salong. Ungene har heldigvis ikke ønsket slikt. Når det er sagt så er det bare hår og vokser ut igjen. Jeg ønsket meg veldig krepptang da jeg var liten og etter mye mas fikk jeg det. Jeg ser på bilder at mamma godt kunne droppet å gi meg det😄
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #10 Skrevet 4. september 2020 Å bleke håret, er noe man burde vente med. Det er snakk om veldig harde kjemikaler. Anonymkode: ff1b0...31a
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #11 Skrevet 4. september 2020 Jeg har mofajang i alle farger jeg kunne komme på - så her kan barns slå seg løs om de vil fargesette håret eller deler av håret. Anonymkode: 25c72...29a
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #12 Skrevet 4. september 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har mofajang i alle farger jeg kunne komme på - så her kan barns slå seg løs om de vil fargesette håret eller deler av håret. Anonymkode: 25c72...29a Mofajang? Anonymkode: 29c31...b12
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #13 Skrevet 4. september 2020 Det er tuppene, det kan i verste fall klippes bort uten at utseendet hans forandres noe særlig 😊 Jeg ville brukt det som en (Stor) premie for noe han må gjøre/oppnå. Så får du ikke mas om ny farge hver mnd 😉 Her har jeg ei som har hatt seks forskjellige farger det siste halve året 🤦♀️ Og ikke bare på tuppene for å si det sånn. Tips: kjøp en permanent og ikke en som går ut etter noen vask. For da sitter han med kun blekede tupper etter et par hårvasker... Med den permanente varer fargen noen flere hårvasker. Og la frisøren ta seg av bleking/første gang😉 Så kan du heller fylle på med farge. Anonymkode: 29c31...b12
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #14 Skrevet 4. september 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Vil du at ungen din skal se ut som billig sigg-og-Strømstad-underklasse så trå til. Anonymkode: 2a0b6...422 Oy, den der var tørr du Jeg for min del har ikke lyst til å endre noe på sønnen min, men han selv vil dette. Og han har (heldigvis) ingen forutinntatte og dømmende holdninger om diverse utseender annet enn at han syntes det er en kul farge. 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville ikke gitt ham lov til å ha slik sveis engang jeg. Drittungesveis kalles det her. Ufordragelige unger som har slikt hår. Anonymkode: 37e3a...908 Dette er nok litt smak og behag. Når sønnen min klippes får han selv velge hvordan han vil klippes. Det er jo hans hår sånnsett. Og jeg vil ikke si han er så ufordragelig at det gjør noe Men for all del, man kan like det eller mislike det. Men akkurat klippen lar jeg han bestemme selv. Til dere andre; takk for smarte, gode og lure tips og tilbakemeldinger Jeg tar han med til frisøren og hører litt med de og ved en passende anledning HI Anonymkode: bc7e5...574
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #15 Skrevet 4. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Mofajang? Anonymkode: 29c31...b12 Japansk farget myk hårvoks. Veldig dekkende farge og forsvinner i vask. https://mofajangstore.com Anonymkode: 25c72...29a
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #16 Skrevet 4. september 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Vil du at ungen din skal se ut som billig sigg-og-Strømstad-underklasse så trå til. Anonymkode: 2a0b6...422 Her er det bare du som viser at du tilhører underklassen. 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville ikke gitt ham lov til å ha slik sveis engang jeg. Drittungesveis kalles det her. Ufordragelige unger som har slikt hår. Anonymkode: 37e3a...908 Mens ufordragelige mødre svarer slik. 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Å bleke håret, er noe man burde vente med. Det er snakk om veldig harde kjemikaler. Anonymkode: ff1b0...31a Kjemikaliene skal jo ikke i kontakt med huden? Anonymkode: 1e755...990
CherryC Skrevet 4. september 2020 #17 Skrevet 4. september 2020 Ja det hadde jeg sagt ja til, men hos frisør. Det er bare hår, og om andre synst det ser «jævlig» ut spiller ingen rolle. Jeg var voldsom selv da jeg var ung, hadde alle regnbuens farger i håret. Ikke alt var like stilig, men fikk iallefall prøvd
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #18 Skrevet 4. september 2020 Datteren min (som riktignok har lyst hår som er litt enklere å behandle) har fått farge håret sitt som hun vil. Det er hår, det vokser ut igjen. Jeg vil heller at hun skal ha rare frisyrer på barneskolen enn som ung voksen. Derimot fikk hun ikke hull i ørene som liten. Da hun var 12 fikk hun velge selv, da bestemte hun seg for å klare seg uten. Anonymkode: 8bfbb...ebb
Gjest Skrevet 4. september 2020 #19 Skrevet 4. september 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville ikke gitt ham lov til å ha slik sveis engang jeg. Drittungesveis kalles det her. Ufordragelige unger som har slikt hår. Anonymkode: 37e3a...908 Jøss. Endrer de atferd når de klipper håret?
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #20 Skrevet 4. september 2020 Rart med alle dere som sier «at det er bare hår». Har dere tenkt på at farge og kjemikalier sliter og skader håret til små barn og dette synes dere er greit? Anonymkode: 917ef...4f5
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #21 Skrevet 4. september 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Rart med alle dere som sier «at det er bare hår». Har dere tenkt på at farge og kjemikalier sliter og skader håret til små barn og dette synes dere er greit? Anonymkode: 917ef...4f5 Nettop dette tenkte jeg og. Men samtidig så er det tuppene. Dette klippes jo av når det blir for langt for han. Derav møtte jeg meg selv litt i døra HI Anonymkode: bc7e5...574
sug lut Skrevet 4. september 2020 #22 Skrevet 4. september 2020 Det ville jeg ikke latt en sjuåring gjøre. Det er ikke nødvendig å anlegge et utseende man ikke er gammel nok til å forsvare, og en småunge er langt fra der.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #23 Skrevet 4. september 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nettop dette tenkte jeg og. Men samtidig så er det tuppene. Dette klippes jo av når det blir for langt for han. Derav møtte jeg meg selv litt i døra HI Anonymkode: bc7e5...574 Kan han ikke prøve mofajeng først og se hva han synes? Anonymkode: 25c72...29a
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #24 Skrevet 4. september 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Rart med alle dere som sier «at det er bare hår». Har dere tenkt på at farge og kjemikalier sliter og skader håret til små barn og dette synes dere er greit? Anonymkode: 917ef...4f5 Er jo bare i tuppene, kan klippes av. Anonymkode: 281fd...128
CherryC Skrevet 4. september 2020 #25 Skrevet 4. september 2020 11 minutter siden, Pashla skrev: Jøss. Endrer de atferd når de klipper håret? Ja gjør ikke du det? Jeg blir litt mer seriøs og voksen når jeg har håret i en knute i nakken. Lår jeg håret løst og krøllene får flagre fritt blir jeg en obsternasig drittunge😎
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå