Gå til innhold

Kronisk for sen på jobb.

Anbefalte innlegg

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI her... jeg skjønner ikke hvorfor det er så Irriterende. Jeg har merket det men aldri tenkt over det noe særlig. At de andre ønsker å gå til ledelsen får bli deres sak, jeg kommer ikke til å henge meg på. Hun gjør jobben hun skal og det går ikke utover oss andre på noen måte. 

Anonymkode: 7dec1...88b

Jeg ville ikke selv irritert meg så voldsomt hvis status er som den er, hun gjør det hun skal. Hadde hun derimot ikke gjort alt, glemt ting eller klaget over for mye så hadde jeg nok sagt noe, da direkte til henne. Å sladre til ledelsen er ikke noe jeg ville gjort. 

Anonymkode: da911...e9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Pobie skrev:

Hun sluntrer jo ikke unna hvis alle oppgavene hennes blir gjort? Hva skal vi gjøre da? Sitte på jobb i 20 minutter ekstra etter hun er ferdig og late som hun jobber før hun går?

Eventuelt hjelpe andre ut om de sitter med mye....? Man har en arbeidstid av en grunn. Blir hun betalt for en 100% stilling, men ikke jobber 100%, så blir jo det feil.

Det er jo heller ikke lurt å si høyt at man sitter og tvinner tommeltotter og har for lite å gjøre. Plutselig blir man overflødig da. Og hun er mest sannsynlig siste ansatte siden hun begynte ifjor høst. 

Skrevet
8 minutter siden, Sommerkroppen 2029 skrev:

Eventuelt hjelpe andre ut om de sitter med mye....? Man har en arbeidstid av en grunn. Blir hun betalt for en 100% stilling, men ikke jobber 100%, så blir jo det feil.

Det er jo heller ikke lurt å si høyt at man sitter og tvinner tommeltotter og har for lite å gjøre. Plutselig blir man overflødig da. Og hun er mest sannsynlig siste ansatte siden hun begynte ifjor høst. 

Ok, regnet med det ikke var noe mer for henne å gjøre siden HI sa hun får gjort alle oppgavene sine. 

Skrevet
Akkurat nå, Pobie skrev:

Ok, regnet med det ikke var noe mer for henne å gjøre siden HI sa hun får gjort alle oppgavene sine. 

Det kan godt stemme at hun får unna alle oppgavene sine. Men det rettferdiggjør jo ikke at hun kan korte inn arbeidsdagen med 30 minutt fordet. 

Jeg vil tippe hun har en avtale. Bare synd hun ikke har nevnt dette for teamet sitt. Det er jo litt vesentlig. 

Skrevet
4 minutter siden, Pobie skrev:

Det betyr jo vanligvis ikke at man kan komme og gå som det passer en

Anonymkode: 0563f...43c

Skrevet

Pga corona åpner ikke barnehagen før 7.30. Så mannen har en avtale om å levere i barnehagen på vei til jobben og komme 20 min for seint. De 20 min jobber han inn på slutten av dagen, eller så har han noen timer fra overtid han kan ta av. 

De damene på jobben din vil vel si ifra til sjefen fordi det er urettferdig at de må være der til tiden og ikke vedkommende. Skjønner ikke at folk orker å hause seg opp for småting. 

Anonymkode: 51dec...6a8

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det betyr jo vanligvis ikke at man kan komme og gå som det passer en

Nei skjønner jo det, men her er det snakk om noen få minutter, og ingen av dem vet om hun har en avtale. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Pga corona åpner ikke barnehagen før 7.30. Så mannen har en avtale om å levere i barnehagen på vei til jobben og komme 20 min for seint. De 20 min jobber han inn på slutten av dagen, eller så har han noen timer fra overtid han kan ta av. 

De damene på jobben din vil vel si ifra til sjefen fordi det er urettferdig at de må være der til tiden og ikke vedkommende. Skjønner ikke at folk orker å hause seg opp for småting. 

Anonymkode: 51dec...6a8

Lurt å være åpen med hvorfor han kommer og går som han gjør. Da blir det ingenting for andre å lure på. 

Anonymkode: 17f1f...cc8

Skrevet
Akkurat nå, Pobie skrev:

Nei skjønner jo det, men her er det snakk om noen få minutter, og ingen av dem vet om hun har en avtale. 

En halvtime hver dag er ikke få minutter

Skrevet
Akkurat nå, Pobie skrev:

Noen få minutter er det jo ikke. Det er snakk om flere timer i uka. 

Skrevet
7 minutter siden, Pobie skrev:

Jeg synes det er respektløst mot arbeidsgiver hvis det ikke er en avtale, det stjeler arbeidsgivers tid. Tenk hvis alle ansatte hadde gjort det

Skrevet

Jeg kunne jo og tenkt meg å hatt 100% stilling men vært ca 30 minutter mindre på jobb hver dag. Ville ikke dere? 
synes slike ordninger bør det prates høyt om av sjefen. Ikke alltid man trenger utdype grunnen men si at Kari har denne spesielle arbeidstiden framover, på et avdelingsmøte. 

Anonymkode: 58581...636

Skrevet

De aller færreste jobber er slik at man har en gitt mengde arbeidsoppgaver som skal gjøres i løpet av en dag, for så å gå hjem når man er ferdig. Kanskje med unntak av rent akkord-arbeid. Jeg regner ikke med at det er tilfelle i en bank.

Litt uavhengig av stilling og avdeling vil det gjerne være et jevnt eller ujevnt tilsig av oppgave. Det er sjelden oppgavene tilhører kun en person, og at alle oppgaver ferdigstilling til kl 1530 om dagen!

Anonymkode: 402e4...a68

Skrevet

Jeg jobbet selv et sted der jeg hadde en avtale med sjefen om at jeg kunne komme et kvarter senere og gå et kvarter før, og jobbe litt hjemmefra på kveldstid isteden. Hadde privat barnehage med korte åpningstider, og var alene med barn, og det var eneste måten å rekke det på. 

Og nå under Korona har jeg hatt mulighet til å kunne tilpasse arbeidstiden slik at jeg unngår kollektivtransporten i Oslo i den verste rushtiden, dvs. at jeg starter sent og jobber sent, eller starter sent og går tidligere, men da jobber de ekstra timene hjemmefra.

Anonymkode: 614cb...a39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...