Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #1 Skrevet 3. september 2020 Jobber i bank og vi er 8 stk der. 4 damer og 4 menn. Ene dama begynte der i fjor høst. Hun er alltid litt for sen på jobb og går alltid litt før. Jeg har aldri hengt meg opp i det , synes det er en bagatell. Men i dag dro ene kollegane meg til side og sa hun har fått nok av denne «unnasluntringen» som hun kalte det og hun mente vi må gå til sjefen med det. Jeg mener det er absolutt ikke nødvendig da denne dama har sine oppgaver og utfører dem som hun skal. Hun er kanskje totalt 20-30 min mindre på jobb enn oss andre, pr dag. Jeg fikk da beskjed om at jeg var lite lojal mot selskapet og de andre kollegene. Jeg kjenner ikke denne «nye» dama så godt privat, men vet at hun er alene med to små barn. Er dette virkelig noe å gå til ledelsen for? Det går ikke ut over oss andre på noen måte, annet at det er blitt ett irritasjonsmoment for de andre. Anonymkode: 7dec1...88b
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #2 Skrevet 3. september 2020 Herregud, så det går på ingen måte utover dere, og dere vil uansett klage? Og det uten at dere engang vet om hun registrerer minustid! Anonymkode: ff195...8ad
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #3 Skrevet 3. september 2020 Jeg hadde ikke brydd meg. Du skriver hun gjør oppgavene hun skal gjøre, så det går jo ikke utover dere. Saken hadde vært annerledes hvis dere fikk mer å gjøre pga hun kom senere og gikk tidligere. Anonymkode: 8ca52...44d
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #4 Skrevet 3. september 2020 Hvem vet. Kanskje hun har en avtale med sjefen om dette og at hun evt tar igjen tida med litt hjemmekontor etter at ungene er i seng? Anonymkode: 279c3...f4c
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #5 Skrevet 3. september 2020 Det gjør jeg ofte også. Jeg tar det igjen med litt kontorarbeid på kvelden. Mitt timeregnskap går nok mer i jobbens favør enn omvendt. Hvordan vet dere at hun ikke allerede har avklart dette med leder? Eller om hun jobber noe hjemmefra? Anonymkode: 16b2f...4a1
Syngensang Skrevet 3. september 2020 #6 Skrevet 3. september 2020 Nei det ville eg ikkje snakka med noko sjef om. Eg ville derimot sagt til kollegaene som vil klage at det ikkje er unnasluntring så lenge ho gjer det ho skal, og nemnt at de ikkje veit om ho har avtale om dette, som andre over her nemner.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #7 Skrevet 3. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jobber i bank og vi er 8 stk der. 4 damer og 4 menn. Ene dama begynte der i fjor høst. Hun er alltid litt for sen på jobb og går alltid litt før. Jeg har aldri hengt meg opp i det , synes det er en bagatell. Men i dag dro ene kollegane meg til side og sa hun har fått nok av denne «unnasluntringen» som hun kalte det og hun mente vi må gå til sjefen med det. Jeg mener det er absolutt ikke nødvendig da denne dama har sine oppgaver og utfører dem som hun skal. Hun er kanskje totalt 20-30 min mindre på jobb enn oss andre, pr dag. Jeg fikk da beskjed om at jeg var lite lojal mot selskapet og de andre kollegene. Jeg kjenner ikke denne «nye» dama så godt privat, men vet at hun er alene med to små barn. Er dette virkelig noe å gå til ledelsen for? Det går ikke ut over oss andre på noen måte, annet at det er blitt ett irritasjonsmoment for de andre. Anonymkode: 7dec1...88b Dere går ikke til ledelsen med det uten å ha tatt det opp med henne selv. Anonymkode: 614cb...a39
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #8 Skrevet 3. september 2020 Det ksn være mange forklaringer. Avtale med sjefen eller snnet. Når jeg f.eks. ankommer jobb går jeg i blant innom resepsjonen eller noen jeg skal spørre noe om, før jeg går til egen avdeling. Jeg er på jobb fra det øyeblikket jeg kommer inn døra hos bedriften uansett. Anonymkode: 614cb...a39
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #9 Skrevet 3. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jobber i bank og vi er 8 stk der. 4 damer og 4 menn. Ene dama begynte der i fjor høst. Hun er alltid litt for sen på jobb og går alltid litt før. Jeg har aldri hengt meg opp i det , synes det er en bagatell. Men i dag dro ene kollegane meg til side og sa hun har fått nok av denne «unnasluntringen» som hun kalte det og hun mente vi må gå til sjefen med det. Jeg mener det er absolutt ikke nødvendig da denne dama har sine oppgaver og utfører dem som hun skal. Hun er kanskje totalt 20-30 min mindre på jobb enn oss andre, pr dag. Jeg fikk da beskjed om at jeg var lite lojal mot selskapet og de andre kollegene. Jeg kjenner ikke denne «nye» dama så godt privat, men vet at hun er alene med to små barn. Er dette virkelig noe å gå til ledelsen for? Det går ikke ut over oss andre på noen måte, annet at det er blitt ett irritasjonsmoment for de andre. Anonymkode: 7dec1...88b Hun hadde fått sparken om jeg hadde vært hennes sjef. Sånn er ikke akseptabelt. Enig med din kollega. Gå til sjefen. Anonymkode: 314de...269
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #10 Skrevet 3. september 2020 Jeg er enig med deg, HI. Anonymkode: 6c6a5...ed2
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #11 Skrevet 3. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hun hadde fått sparken om jeg hadde vært hennes sjef. Sånn er ikke akseptabelt. Enig med din kollega. Gå til sjefen. Anonymkode: 314de...269 Vel. Er nok ingen fare for at du blir sjef på mange år, dersom du velger den løsningen fremfor åpne spørsmål og dialog. Sjefer flest vet etter min erfaring godt når de ansatte kommer og går, de husker på om de har en egen avtale om arbeidstid av en grunn og vet om de eventuelt jobber hjemmefra de timene de ikke er fysisk på jobb. Med Korona jobber dessuten de som kan ofte helt eller delvis hjemmefra, og de som har barn i barnehage har til info koronarestriksjoner på når de får lov til å levere og hente som de må følge. HI risikerer å drite seg loddrett ut her. Anonymkode: 614cb...a39
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #12 Skrevet 4. september 2020 Det enkle er ofte det beste: Hvis denne dama alltid kommer kvart over åtte og går kvart på fire, og er alene med to små barn, så er det for meg innlysende at hun gjør dette for å kunne levere og hente. Da er det flere ting jeg hadde tenkt på: Hun kan ha en avtale med sjefen. Hvis dere har fleksitid, kan det hende hun tar igjen tiden på kvelden eller i helgen. Jobber hun 90 % stilling? Men det viktigste er egentlig at hvis hun faktisk gjør oppgavene sine og ikke dumper ting på dere, så hadde jeg tenkt at i en så slitsom fase som hun er i nå - alene med to barn - så trenger hun støtte, ikke kollegaer som plukker på henne. Jeg hadde heller prøvd å bli bedre kjent med henne - det har alltid en verdi på et lite arbeidssted. 🙂 Anonymkode: 5c9b5...9da
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #13 Skrevet 4. september 2020 Enig med deg, HI. Dette er ingenting å gå til sjefen med. Anonymkode: acb11...bde
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #14 Skrevet 4. september 2020 Set kommer vel litt an på hva slags arbeidstidsavtale dere egentlig har. har dere fleksitid? fører dere timer? Mø dere være tilstede for å besvare kunder i skranke/på telefon/på epost? Er det sånn at hver og en kan gå når dagens arbeidsoppgaver er gjort? I såfall bør det gjelde for alle. Kanskje hun har en avtale om å komme sent/gå tidlig for å hente I barnehage eller liknende? Kanskje har hun gått ned i stilling? I begge tilfeller er det rart at det ikke er informert om. Det er for så vidt ingen informasjonsplikt men dette vil være en naturlig ting å informere om. Jeg synes ikke det er unaturlig at dere spør. Man trenger ikke være anklagende, men spørrende om hvorfor en medarbeider tydeligvis har en annen arbeidstidsordninger enn alle de andre. Anonymkode: 402e4...a68
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #15 Skrevet 4. september 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Hun hadde fått sparken om jeg hadde vært hennes sjef. Sånn er ikke akseptabelt. Enig med din kollega. Gå til sjefen. Anonymkode: 314de...269 Da er det godt at du ikke er sjef i det hele tatt Anonymkode: 0563f...43c
Sommerkroppen 2029 Skrevet 4. september 2020 #16 Skrevet 4. september 2020 Jeg ville ha tatt det opp med sjefen, men på det grunnlag at flere reagerer på dette. Kanskje ikke du er den rette til å gjøre det, siden det ikke plager deg. Men noen bør nevne irritasjonen her. Utfallet ved å ikke ta det opp, kan fort bli mer misnøye og spekulasjoner. Og til slutt går det ut over arbeidsmiljøet.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #17 Skrevet 4. september 2020 Hallo, 30 minutter hver dag? Det blir jo mange timer i løpet av en måned. Mulig hun har spesial avtale, men det er jo rart at hun ikke sier noe om hvorfor hun kommer senere eller går tidligere da? Nettopp for å unngå reaksjoner. Ikke sikkert hun har noen avtale, men at hun bare smyger under radaren her..... Anonymkode: 17f1f...cc8
topaz Skrevet 4. september 2020 #18 Skrevet 4. september 2020 Jeg ville ikke vært med på å ta det med sjefen. Så lenge hun gjør det hun skal, så gidder jeg ikke bry meg, og jeg har ikke peil på om hun har noen avtale med sjefen. Flere av mine kollegaer i en tidligere jobb hadde avtale om at de kunne gå ti på fire for å rekke et tog som gikk fem over fire. Så lenge det ikke går ut over noen andre, så hadde jeg ikke brydd meg.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #19 Skrevet 4. september 2020 Alt folk skal henge seg opp i. Blir helt matt av folk som skuler på andre, dette handler jo kun om barnslig misunnelse og inbildning om urettferdighet. Så lenge kvaliteten på jobben hun gjør er bra, hvorfor skal man bry seg? Anonymkode: 078ea...c58
Sommerkroppen 2029 Skrevet 4. september 2020 #20 Skrevet 4. september 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Alt folk skal henge seg opp i. Blir helt matt av folk som skuler på andre, dette handler jo kun om barnslig misunnelse og inbildning om urettferdighet. Så lenge kvaliteten på jobben hun gjør er bra, hvorfor skal man bry seg? Anonymkode: 078ea...c58 Men en halvtime pr dag blir faktisk 10 timer i løpet av en måned. Det er endel. Vi vet jo ikke om denne damen har noen spesialavtale, men jeg skjønner reaksjonen. Og jeg tenker det er merkelig at hun ikke nevner dette for de andre dersom det er en grunn for at hun kommer senere og drar tidligere hver dag. Jeg har en kollega som gjør det samme, men hun forklarte tidlig grunnen og at hun hadde en avtale om dette. Dermed er det ingen som kan hverken irritere seg eller undre på hvorfor hun "sluntrer unna".
ulenissen Skrevet 4. september 2020 #21 Skrevet 4. september 2020 Skjønner at mange reagerer, men det kan være hun har en avtale. Hva er det med dere som vil gå direkte til leder? Eier dere ikke ryggrad og moral? Ta det opp med den det gjelder! »Hei Kari. Du jeg har lagt merke til at du alltid kommer litt sent å går litt tidlig. Har du en avtale med Beate (leder) om dette?» dersom svaret er nei: «Du må ta dette opp med Beate før noen andre gjør det. Dere kan sikkert finne en løsning sånn at du rekker å levere og hente i barnehagen»
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #22 Skrevet 4. september 2020 Faktum er at hun sluntrer unna. Jeg mener arbeidstid SKAL overholdes. Når det er sagt kan hun ha en avtale med sjefen. Jeg hadde ikke gått til ledelsen med dette da. De får følge med selv tenker jeg. Så lenge hun også gjør jobben sin så synes jeg det er rart å klage. Det vil bare se teit ut å klage over dette når jobben gjøres. At det er er irritasjonsmoment forstår jeg. Anonymkode: da911...e9e
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #23 Skrevet 4. september 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Faktum er at hun sluntrer unna. Jeg mener arbeidstid SKAL overholdes. Når det er sagt kan hun ha en avtale med sjefen. Jeg hadde ikke gått til ledelsen med dette da. De får følge med selv tenker jeg. Så lenge hun også gjør jobben sin så synes jeg det er rart å klage. Det vil bare se teit ut å klage over dette når jobben gjøres. At det er er irritasjonsmoment forstår jeg. Anonymkode: da911...e9e HI her... jeg skjønner ikke hvorfor det er så Irriterende. Jeg har merket det men aldri tenkt over det noe særlig. At de andre ønsker å gå til ledelsen får bli deres sak, jeg kommer ikke til å henge meg på. Hun gjør jobben hun skal og det går ikke utover oss andre på noen måte. Anonymkode: 7dec1...88b
Sommerkroppen 2029 Skrevet 4. september 2020 #24 Skrevet 4. september 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: HI her... jeg skjønner ikke hvorfor det er så Irriterende. Jeg har merket det men aldri tenkt over det noe særlig. At de andre ønsker å gå til ledelsen får bli deres sak, jeg kommer ikke til å henge meg på. Hun gjør jobben hun skal og det går ikke utover oss andre på noen måte. Anonymkode: 7dec1...88b Men da må du bare si til de andre at du ikke ser problemet i dette. At de får ta det opp med sjefen heller.
Pobie Skrevet 4. september 2020 #25 Skrevet 4. september 2020 (endret) Hun sluntrer jo ikke unna hvis alle oppgavene hennes blir gjort? Hva skal vi gjøre da? Sitte på jobb i 20 minutter ekstra etter hun er ferdig og late som hun jobber før hun går? Endret 4. september 2020 av Pobie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå