Gå til innhold

Nissan Leaf - er det en bra bil, fornøyde eiere!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nå i prosessen til å kjøpe meg elbil, og mye å finne ut. Mannen veldig skepsis til det, så gjør det på egenhånd. 😉 Har max 150 tusen å kjøpe bil på, helst rundt 130’. På finn.no er det da Nissan Leaf, Renault Zoe, Kia i modell 2016/ 2017. 
 

Har noen erfaringer å dele? Magefølelsen sier Nissan Leaf, min far stemmer på Zoe, men redd den er litt liten. Har døtre på 8 og 9 år. Bilen vil bli mest brukt på korte turer, til jobb, max 10-15 km, butikken og til hytta som er 1 time dør til dør. 

Anonymkode: 60a4a...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjørt leaf siden 2012, siden dengang bilen var ny på markedet og hadde liten motor. 
 

Jeg har fortsatt samme bil og er superfornøyd. Bilen har liten motor og kort rekkevidde men er knall til småkjøring, til/fra jobb og fritidsaktiviteter, til butikken osv. Den er driftssikker, har faktisk god plass og koster ingenting. 
 

Vi kjører nå fullelektrisk og kjøpte i fjor en etron til langkjøring.  Den kjørte vi til Nord-Norge med i sommer. Med to tenåringer i baksete, to telt og 4 soveposer i takboksen og 4 bagger samt kjøleboks i bagasjen. Elbil funker som bare det!!

Anonymkode: d8857...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har kjørt leaf siden 2012, siden dengang bilen var ny på markedet og hadde liten motor. 
 

Jeg har fortsatt samme bil og er superfornøyd. Bilen har liten motor og kort rekkevidde men er knall til småkjøring, til/fra jobb og fritidsaktiviteter, til butikken osv. Den er driftssikker, har faktisk god plass og koster ingenting. 
 

Vi kjører nå fullelektrisk og kjøpte i fjor en etron til langkjøring.  Den kjørte vi til Nord-Norge med i sommer. Med to tenåringer i baksete, to telt og 4 soveposer i takboksen og 4 bagger samt kjøleboks i bagasjen. Elbil funker som bare det!!

Anonymkode: d8857...d54

Takk for tilbakemelding! Trenger ingen stor motor og fancy greier, ønsker driftssikker, pålitelig og med litt musikk til turen! 😊 HI

Anonymkode: 60a4a...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er nå i prosessen til å kjøpe meg elbil, og mye å finne ut. Mannen veldig skepsis til det, så gjør det på egenhånd. 😉 Har max 150 tusen å kjøpe bil på, helst rundt 130’. På finn.no er det da Nissan Leaf, Renault Zoe, Kia i modell 2016/ 2017. 
 

Har noen erfaringer å dele? Magefølelsen sier Nissan Leaf, min far stemmer på Zoe, men redd den er litt liten. Har døtre på 8 og 9 år. Bilen vil bli mest brukt på korte turer, til jobb, max 10-15 km, butikken og til hytta som er 1 time dør til dør. 

Anonymkode: 60a4a...8b7

Vi kjøpte nissan leaf, 2017 mod før jul og er veldig fornøyde! Stort bagasjerom som er dypt og utrolig deilig å kjøre!

anbefaler den!

Leaf’n her blir min dagsbil når babyen kommer så har vi en stasjonsvogn til lengre turer 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, WonderChick skrev:

Vi kjøpte nissan leaf, 2017 mod før jul og er veldig fornøyde! Stort bagasjerom som er dypt og utrolig deilig å kjøre!

anbefaler den!

Leaf’n her blir min dagsbil når babyen kommer så har vi en stasjonsvogn til lengre turer 😁

Har to barn på 8 og 9 år, og får fint plass til 3 barneseter baki 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, WonderChick skrev:

Vi kjøpte nissan leaf, 2017 mod før jul og er veldig fornøyde! Stort bagasjerom som er dypt og utrolig deilig å kjøre!

anbefaler den!

Leaf’n her blir min dagsbil når babyen kommer så har vi en stasjonsvogn til lengre turer 😁

Supert, da stemmer magefølelsen min! 👍 Ferdig med barneproduksjon så trenger ikke plass til vogn etc lenger. Og når jentene passerer 140 cm er vi ferdige med barneseter også. Mannen har en større dieselbil til lengre turer, tilhengerbehov etc. HI

Anonymkode: 60a4a...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Supert, da stemmer magefølelsen min! 👍 Ferdig med barneproduksjon så trenger ikke plass til vogn etc lenger. Og når jentene passerer 140 cm er vi ferdige med barneseter også. Mannen har en større dieselbil til lengre turer, tilhengerbehov etc. HI

Anonymkode: 60a4a...8b7

Ja, da hadde ikke jeg nølt med å ta nissan leaf! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en 2018 modell og er veldig fornøyd. God bil å kjøre og overraskende god plass både inni og i bagasjerom.

Jeg har kun to små ting å utsette på den: Det er dårlig sidesikt, vanskelig å få øye på fotgjengere som skal krysse gaten.

Svingradiusen er utrolig dårlig. Vanskelig å parkere på trange plasser.

Anonymkode: 74d51...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har en 2018 modell og er veldig fornøyd. God bil å kjøre og overraskende god plass både inni og i bagasjerom.

Jeg har kun to små ting å utsette på den: Det er dårlig sidesikt, vanskelig å få øye på fotgjengere som skal krysse gaten.

Svingradiusen er utrolig dårlig. Vanskelig å parkere på trange plasser.

Anonymkode: 74d51...c5d

Nyttige punkter å ta med meg, takk for info! HI 

Anonymkode: 60a4a...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare elbil, en leaf 18 modell. Storfornøyd, tror aldri jeg går bort fra elbil igjen. To barn, 2 og 6 år. Får med både vogn og baggasje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte Nissan Leaf i 2014. Kjempefornøyd! Vi kjøpte en ny i fjor da vi ønsket litt lengre rekkevidde. ( større batteri) Like fornøyd. God og romslig både ny og gammelmodell. Anbefaler leaf til alle. Aldri hatt problemer ned de.
 

Viktig å tenke bagasjeromplass også.  Leaf har stort bagasjerom( vi hadde barnevogn i bagasjerommet uten problem) 

nå store bager osv osv.. 

Anonymkode: 2ec67...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har en 2018 modell og er veldig fornøyd. God bil å kjøre og overraskende god plass både inni og i bagasjerom.

Jeg har kun to små ting å utsette på den: Det er dårlig sidesikt, vanskelig å få øye på fotgjengere som skal krysse gaten.

Svingradiusen er utrolig dårlig. Vanskelig å parkere på trange plasser.

Anonymkode: 74d51...c5d

Nå aner jeg ikke hva slags bil du har hatt før, men svingradius og sikt er virkelig ikke annerledes ( dårligere) på leafen enn på andre biler jeg har kjørt. Og jeg har kjørt utrolig mange forskjellige bilmerker. Så det punktet sjønner jeg virkelig ikke. 
Lukeparkerer hver dag på jobb, aldri merket noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har 2015-modell. Super å kjøre, har aldri opplevd ladeangst, til tross for at vi kan tyne den litt innimellom. Planlegger selvsagt, men har aldri opplevd stress. Vi bor ikke sentralt i forhold til butikker, familiebesøk etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke HI her men har også et spørsmål til den siden vi har snakket litt om den.
Hvordan er akselerasjonen på den.

Jeg kjører en del på motorveien med fartsgrense 100-110 km/t, og syns veldig ofte at når det er kø utenom rush-trafikken at en Leaf ligger først i køen

Anonymkode: b73e4...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, deterbaremeg:) skrev:

Vi har 2015-modell. Super å kjøre, har aldri opplevd ladeangst, til tross for at vi kan tyne den litt innimellom. Planlegger selvsagt, men har aldri opplevd stress. Vi bor ikke sentralt i forhold til butikker, familiebesøk etc. 

Høres bra ut, vi bor landlig til men kun 20 mins kjøring til Oslo sentrum, så må tåle køkjøring når jeg en sjelden gang må kjøre i rushen. HI

Anonymkode: 60a4a...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke HI her men har også et spørsmål til den siden vi har snakket litt om den.
Hvordan er akselerasjonen på den.

Jeg kjører en del på motorveien med fartsgrense 100-110 km/t, og syns veldig ofte at når det er kø utenom rush-trafikken at en Leaf ligger først i køen

Anonymkode: b73e4...616

Det er en bil som kjøres av kjerringer. Mannlige og kvinnelige. Leaf=kø

Anonymkode: 8d423...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er en bil som kjøres av kjerringer. Mannlige og kvinnelige. Leaf=kø

Anonymkode: 8d423...999

Blir en fin klubb å være medlem i, skal ikke kimse av kjærringer - takk for innspill! HI

Anonymkode: 60a4a...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ikke HI her men har også et spørsmål til den siden vi har snakket litt om den.
Hvordan er akselerasjonen på den.

Jeg kjører en del på motorveien med fartsgrense 100-110 km/t, og syns veldig ofte at når det er kø utenom rush-trafikken at en Leaf ligger først i køen

Anonymkode: b73e4...616

Har leaf selv og kjenner flere som har. Tror at de generelt er "overjustert" med tanke på fart.  Vi har kjørt forbi målinger og når vi kjører i 70 i en 70-soner har vi vært målt ned i 64/65 km/t på disse. Flere har sagt det samme- Mulig de nyeste modellene er bedre. Men tror dette kan være årsak til at Leaf ofte ligger fremst i køen!  Eller er vi strålende fornøyd med Leaf altså. Og har kamera med "ordentlig film" både til rygging og man kan slå på "fugleperspektiv". Elsker bilen pga dette. Har blitt mye flinkere til å parkere,- også bilen UTEN kamera som vi har..... ;) 

Anonymkode: 2cf39...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ikke HI her men har også et spørsmål til den siden vi har snakket litt om den.
Hvordan er akselerasjonen på den.

Jeg kjører en del på motorveien med fartsgrense 100-110 km/t, og syns veldig ofte at når det er kø utenom rush-trafikken at en Leaf ligger først i køen

Anonymkode: b73e4...616

Akselerasjon er ikke bie problem, ei heller å ligge i 110. 
Men man sparer batteriet ved å ligge i litt lavere fart.

Anonymkode: d8857...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Akselerasjon er ikke bie problem, ei heller å ligge i 110. 
Men man sparer batteriet ved å ligge i litt lavere fart.

Anonymkode: d8857...d54

Aha..
Det kan være en god forklaring.
Vet bare at jeg vil irritere meg grønn dersom vi kjøper en og jeg må ligge i 90 i 100 og 110 sonen :P
Tusen takk for svar, hilsen "Ikke HI"

Anonymkode: b73e4...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt leaf og jeg var ikke fornøyd. Veldig lite oversiktlig å kjøre, samme ved rygging; veldig lite oversiktlig da ruten bak føles liten og små speil. Dessuten tok den forholdsvis lang tid på å bli varm så dugg på rutene tok lang tid å få bort.

Føltes også veldig vinglete å kjøre.

Har e-golf nå og er kjempefornøyd!!

De andre merkene du nevner har jeg ingen erfaring med. 

Anonymkode: 3256e...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har hatt leaf og jeg var ikke fornøyd. Veldig lite oversiktlig å kjøre, samme ved rygging; veldig lite oversiktlig da ruten bak føles liten og små speil. Dessuten tok den forholdsvis lang tid på å bli varm så dugg på rutene tok lang tid å få bort.

Føltes også veldig vinglete å kjøre.

Har e-golf nå og er kjempefornøyd!!

De andre merkene du nevner har jeg ingen erfaring med. 

Anonymkode: 3256e...4cb

Kan kikke på e-golf også, om det er en i riktig prisklasse tilgjengelig. Har til nå kjørt biler hvor man sitter litt høyt så blir spennende å prøvekjøre andre modeller for å kjenne hva som virker best. Hvilken årsmodell hadde du? HI

Anonymkode: 60a4a...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt min Leaf siden den var ny i 2013. Knallgod bil, forholdvis rask til å være så liten, men allikevel god plass inni og i bagasjen. Når det kommer til vedlikehold har jeg aldri hatt en bil med mindre feil.

Har lånt en Zoe innimellom og den føles trang samt at motoren føles helt død i forhold til Leaf'en.

Anonymkode: 49c22...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...