Gå til innhold

Altså begynner og bli lei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sykemelde deg eller sykle...? Men i all verden hva er det for alternativ. Du er jo ikke syk, du er irritert. 

Se på finn. no etter sykkel, det selges mye billig nå etter en lang Norges sommer, siden du hadde dårlig råd. Hør med noen på jobben om samkjøring? 

Å gå selv, og være alene etter skolen er ikke helt uvanlig i 2.klasse. Vår gjør det nå, med en kompis. Men det er jo forskjell på barn, så det kan jeg forstå. Allier deg med noen i klassen i gå gruppe feks? Her byttet vi på mellom naboene, så de kunne gå til en av oss på rundgang og vente hvis foreldrene begynte tidlig på jobb. 

Anonymkode: f5bad...d3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må ta buss til jobb da det er på den andre siden av byen,men fy faen så mye folk, ingen hører på at man skal prøve og la være og ta buss, jeg har ikke lappen og jobber på sykehjem, så må på jobb, men lurer på skal jeg bare sykemelde meg eller begynne og sykle, men da går dette utover barnet mitt, da må det være lenge på SFO og er allerede dritt lei. Eneste løsning er evt og la barnet gå selv på skolen, men da må det være alene ca 1 time på morgen og ca 1 time ettermiddag og det går bare i 2 klasse.

Jeg er i risikogruppen ,ellers hadde ikke dette hvert et problem. hva tenker dere ?

Anonymkode: c01e7...535

Hva har du tenkt til å si til legen at du vil sykmeldes for da? Det er jammen meg bra at man ikke kan sykmelde seg selv

Anonymkode: 5c043...f9e

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

siden jeg er i risikogruppen har jeg en større sjans for og dø av Korona

Men hvis du som ung har så alvorlig grunntilstand eller sykdom at du er i risikogruppe er jo ikke disse tiltakene/risikoen ved kollektivtrafikk noe nytt for deg? Da må du jo gjøre mye det samme i den vanlige infeksjonssesongen? 

Anonymkode: 5cf92...fe5

Skrevet
13 hours ago, Anonym bruker said:

Det er grunner til at du har null mann og dårlig råd, skjønner jeg.

Anonymkode: 81d21...340

hvem har sagt at jeg vil ha en mann da :P Jeg klarer meg helt fint med pengene jeg har,men kan ikke kaste de vekk heller

Skrevet
11 hours ago, Anonym bruker said:

Men hvis du som ung har så alvorlig grunntilstand eller sykdom at du er i risikogruppe er jo ikke disse tiltakene/risikoen ved kollektivtrafikk noe nytt for deg? Da må du jo gjøre mye det samme i den vanlige infeksjonssesongen? 

Nei, Covid 19 er mye farligere

Skrevet
11 hours ago, Anonym bruker said:

Hva har du tenkt til å si til legen at du vil sykmeldes for da? Det er jammen meg bra at man ikke kan sykmelde seg selv

Anonymkode: 5c043...f9e

h-n har sagt jeg bare skal si fra, så får jeg sykemelding

Skrevet
12 hours ago, Anonym bruker said:

Sykemelde deg eller sykle...? Men i all verden hva er det for alternativ. Du er jo ikke syk, du er irritert. 

Se på finn. no etter sykkel, det selges mye billig nå etter en lang Norges sommer, siden du hadde dårlig råd. Hør med noen på jobben om samkjøring? 

Å gå selv, og være alene etter skolen er ikke helt uvanlig i 2.klasse. Vår gjør det nå, med en kompis. Men det er jo forskjell på barn, så det kan jeg forstå. Allier deg med noen i klassen i gå gruppe feks? Her byttet vi på mellom naboene, så de kunne gå til en av oss på rundgang og vente hvis foreldrene begynte tidlig på jobb. 

Anonymkode: f5bad...d3a

det er jo det står mellom så nå.

Ja finn er bra der, kan jo si men kan liksom ikke få tilsendt en sykkel i posten det er dyrt.

Ja sikkert noen i 2 klasse som kan være hjemme alene, men her vil ikke barnet det selv

Skrevet
13 hours ago, Anonym bruker said:

Har du sykkel, så sykler du. Det tar overraskende kort tid å sykle om en finner riktig vei å sykle. En trenger heller ikke en el sykkel for å sykle til jobb. Ja, du blir nok sliten og bruker litt tid den første tiden, men vipps så er formen bedre og du tar dette som en deilig start på dagen. Trim, frisk luft og muligens kortere tid til jobb. 

Jeg sykler til jobb året rundt. Jeg har en gammel sykkel med få gir, selv om jeg ikke eier kondis så går dette strålende. Jeg bruker kortere tid på å sykle enn om jeg hadde kjørt bil. Jeg hadde piggdekk til min forrige sykkel, tenkte jeg skulle kjøpe om jeg trengte til denna (min ble stjålet og fikk en kollega sin gamle sykkel) men denne har fungert veldig greit uten. Piggdekk koster heller ikke mye på biltema om jeg skulle trenge og skifte dekk klarer en selv med youtube. Vinterstid må jeg beregne ti min ekstra til jobb, når det er isføre litt lengre. Har brådder på beina slik at jeg kan gå om det er for glatt ned noen bakker. På flatmark er det bedre å sykle enn å gå syns jeg, må bare tilpasse seg underlaget og forsiktig i svinger. Enda ikke falt på de 14åra jeg har sykla til jobb. Og ja, det var kjedelig å kle på seg regntøy det første året. Nå så er det bare forfriskende, det sier ungene mine som sykler til skolen året rundt også. Gangfelt er ofte godt måkt.

Anonymkode: bac31...8e4

har dessverre ikke sykkel

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

har dessverre ikke sykkel

Litt hjelpeløst av deg? 

Anonymkode: cc623...e61

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, Covid 19 er mye farligere

Har ikke sett på tallene helt nøyaktig, og vet jo ikke hva som er "din" gruppe", men risikoen for sykdom hos unge er svært lav. Hvis du ikke har vært nervøs eller tatt spesielle tiltak i perioder med høyt sykdomstrykk av andre luftveisinfeksjoner som også kan være farlige og dødelige ville jeg ikke tatt barna ut av skolen  (det er jo en enorm belastning for dem), hvertfall ikke foreløpig. Så vidt jeg kan se er det ingen grupper hvor man også anbefaler at nærkontakter må isolere seg. Da er det nok, av hensyn til barna, bedre at de midlertidig flytter enn at de må "fengsles" hjemme.

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

hvem har sagt at jeg vil ha en mann da :P Jeg klarer meg helt fint med pengene jeg har,men kan ikke kaste de vekk heller

Da har du ikke noe å klage over. Du har selv valgt å ha en lausunge uten far, så får du stå for det og ta konsekvensene. 

Anonymkode: 9c11d...54f

Skrevet

BW strikes again 

Anonymkode: df5af...89a

Skrevet
20 hours ago, Anonym bruker said:

Da har du ikke noe å klage over. Du har selv valgt å ha en lausunge uten far, så får du stå for det og ta konsekvensene. 

det får du lov til og mene, Jeg mener folk skal være flinkere til og ta hensyn på bussen, eller får de kun slippe inn de med kritiske jobber og skole elever.. Ungen har en far, men han har barnet kun noen timer en dag i uka..

Skrevet
22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skjerp deg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...