Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #1 Skrevet 1. september 2020 Jeg må ta buss til jobb da det er på den andre siden av byen,men fy faen så mye folk, ingen hører på at man skal prøve og la være og ta buss, jeg har ikke lappen og jobber på sykehjem, så må på jobb, men lurer på skal jeg bare sykemelde meg eller begynne og sykle, men da går dette utover barnet mitt, da må det være lenge på SFO og er allerede dritt lei. Eneste løsning er evt og la barnet gå selv på skolen, men da må det være alene ca 1 time på morgen og ca 1 time ettermiddag og det går bare i 2 klasse. Jeg er i risikogruppen ,ellers hadde ikke dette hvert et problem. hva tenker dere ? Anonymkode: c01e7...535
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #2 Skrevet 1. september 2020 Bruk munnbind Anonymkode: 0556e...19b
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #3 Skrevet 1. september 2020 Just now, Anonym bruker said: Bruk munnbind Anonymkode: 0556e...19b det gjør jeg, hjelper lite da 1 meter skal holdes uansett, og det gjør den ikke på bussen Anonymkode: c01e7...535
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #4 Skrevet 1. september 2020 Kjøp El sykkel? Da kommer du deg raskt fram, og du blir ikke svett. Beste 14 tusen jeg har brukt. Anonymkode: a3ab8...849
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #5 Skrevet 1. september 2020 Slapp av. Det dør ingen av korona i Norge om dagen. Det går bra. Anonymkode: f8ac0...dc4
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #6 Skrevet 1. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: det gjør jeg, hjelper lite da 1 meter skal holdes uansett, og det gjør den ikke på bussen Anonymkode: c01e7...535 Munnbind er ment som et alternativ når 1-meteren ikke kan holdes. Anonymkode: cc623...e61
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #7 Skrevet 1. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Bruk munnbind Anonymkode: 0556e...19b Det hjelper ikke hi så mye, er mest for de rundt henne Anonymkode: 5c043...f9e
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #8 Skrevet 1. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg må ta buss til jobb da det er på den andre siden av byen,men fy faen så mye folk, ingen hører på at man skal prøve og la være og ta buss, jeg har ikke lappen og jobber på sykehjem, så må på jobb, men lurer på skal jeg bare sykemelde meg eller begynne og sykle, men da går dette utover barnet mitt, da må det være lenge på SFO og er allerede dritt lei. Eneste løsning er evt og la barnet gå selv på skolen, men da må det være alene ca 1 time på morgen og ca 1 time ettermiddag og det går bare i 2 klasse. Jeg er i risikogruppen ,ellers hadde ikke dette hvert et problem. hva tenker dere ? Anonymkode: c01e7...535 Ikke du heller, tydeligvis. Splint - bjelke - osv. Er du i risikogruppe får du ta ansvar, da, og ta sykkel. En annenklassing klarer det der helt fint, altså, ikke sykeliggjør ungen fordi du ikke gidder å sykle. Anonymkode: 81d21...340
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #9 Skrevet 1. september 2020 Slutter aldri å forundre meg over mennesker som klager på folkemengder der de også er SELV 🤪🙄 Anonymkode: b7c6b...ced
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #10 Skrevet 1. september 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: det gjør jeg, hjelper lite da 1 meter skal holdes uansett, og det gjør den ikke på bussen Anonymkode: c01e7...535 Munnbind skal/ bør brukes der 1 meteren ikke kan holdes, altså på buss/trikk ol. Anonymkode: adfc1...cba
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #11 Skrevet 1. september 2020 Kjøp elsykkel eller ta lappen. Nytter ikke å klage på alle andre Anonymkode: 56340...0b9
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #12 Skrevet 1. september 2020 Blir stadig vekk forundret over at folk klager iver den gruppen de selv er en del av! Vil du at færre skal ta buss eller at det skal være bedre plass på bussen, så start med deg selv. Bruk sykkel! Å i det hele tatt dra inn sykmelding som et alternativ er patetisk Anonymkode: 70d57...77e
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #13 Skrevet 1. september 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg må ta buss til jobb da det er på den andre siden av byen,men fy faen så mye folk, ingen hører på at man skal prøve og la være og ta buss, jeg har ikke lappen og jobber på sykehjem, så må på jobb, men lurer på skal jeg bare sykemelde meg eller begynne og sykle, men da går dette utover barnet mitt, da må det være lenge på SFO og er allerede dritt lei. Eneste løsning er evt og la barnet gå selv på skolen, men da må det være alene ca 1 time på morgen og ca 1 time ettermiddag og det går bare i 2 klasse. Jeg er i risikogruppen ,ellers hadde ikke dette hvert et problem. hva tenker dere ? Anonymkode: c01e7...535n Slutt å klag Anonymkode: 9c11d...54f
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #14 Skrevet 1. september 2020 Tror du at du er den eneste som har små barn som må rekke skole og som må gå alene hvis de ikke blir kjørt? Og som må være lenger på SFO hvis foreldrene tar buss? Du har valg, sånn som alle oss andre! Og er du i risikogruppen må du ta det største ansvaret for å beskytte deg selv. Jeg tror ikke det er så mange som tar offentlig transport kun for gøy i disse tider. De trenger/er nødt til det, akkurat som deg. Anonymkode: b2438...c6a
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #15 Skrevet 1. september 2020 Hvor er barnefar her henne? Eller er du en av de klassiske alenemødrene som bare må klage? Anonymkode: 9c11d...54f
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #16 Skrevet 1. september 2020 Alternativene er enten å sykle eller sykemelde seg? Er du syk? Nei. Er du lat? Ja! Begynn å sykle. Invister i elsykkel. Mange kommuner har kampanjer der de ansatte får kjøpe/låne elsykler. Anonymkode: be86d...284
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #17 Skrevet 1. september 2020 Kjøp deg en billig moped, fek en scooter. Da blir du ikke helt klissvåt om det regner, du har hjelm på (mot smitte), du slipper bompenger, den koster sikkert mindre enn bussen å ha i drift, du kommer deg raskt frem, det er ikke noe problem å handle med seg middag på veien. Anonymkode: 371d1...07d
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #18 Skrevet 1. september 2020 Jeg er alenemor, jeg må ta buss, da jeg ikke har bil eller sykkel, ikke råd til bil lappen og sykkel til 14.000 kan jeg bare glemme. Må på jobb,men regnet nesten med at man fikk svar som dette av noen her, men de bryr jeg meg ikke om. Ja 1 meters regelen skal jo følges selvom man bruker munnbind. Anonymkode: c01e7...535
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #19 Skrevet 1. september 2020 siden jeg er i risikogruppen har jeg en større sjans for og dø av Korona Anonymkode: c01e7...535
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #20 Skrevet 1. september 2020 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er alenemor, jeg må ta buss, da jeg ikke har bil eller sykkel, ikke råd til bil lappen og sykkel til 14.000 kan jeg bare glemme. Må på jobb,men regnet nesten med at man fikk svar som dette av noen her, men de bryr jeg meg ikke om. Ja 1 meters regelen skal jo følges selvom man bruker munnbind. Anonymkode: c01e7...535 Som man reder så ligger man... Anonymkode: 9c11d...54f
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #21 Skrevet 1. september 2020 Har du sykkel, så sykler du. Det tar overraskende kort tid å sykle om en finner riktig vei å sykle. En trenger heller ikke en el sykkel for å sykle til jobb. Ja, du blir nok sliten og bruker litt tid den første tiden, men vipps så er formen bedre og du tar dette som en deilig start på dagen. Trim, frisk luft og muligens kortere tid til jobb. Jeg sykler til jobb året rundt. Jeg har en gammel sykkel med få gir, selv om jeg ikke eier kondis så går dette strålende. Jeg bruker kortere tid på å sykle enn om jeg hadde kjørt bil. Jeg hadde piggdekk til min forrige sykkel, tenkte jeg skulle kjøpe om jeg trengte til denna (min ble stjålet og fikk en kollega sin gamle sykkel) men denne har fungert veldig greit uten. Piggdekk koster heller ikke mye på biltema om jeg skulle trenge og skifte dekk klarer en selv med youtube. Vinterstid må jeg beregne ti min ekstra til jobb, når det er isføre litt lengre. Har brådder på beina slik at jeg kan gå om det er for glatt ned noen bakker. På flatmark er det bedre å sykle enn å gå syns jeg, må bare tilpasse seg underlaget og forsiktig i svinger. Enda ikke falt på de 14åra jeg har sykla til jobb. Og ja, det var kjedelig å kle på seg regntøy det første året. Nå så er det bare forfriskende, det sier ungene mine som sykler til skolen året rundt også. Gangfelt er ofte godt måkt. Anonymkode: bac31...8e4
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #22 Skrevet 1. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg er alenemor, jeg må ta buss, da jeg ikke har bil eller sykkel, ikke råd til bil lappen og sykkel til 14.000 kan jeg bare glemme. Må på jobb,men regnet nesten med at man fikk svar som dette av noen her, men de bryr jeg meg ikke om. Ja 1 meters regelen skal jo følges selvom man bruker munnbind. Anonymkode: c01e7...535 Det er grunner til at du har null mann og dårlig råd, skjønner jeg. Anonymkode: 81d21...340
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #23 Skrevet 1. september 2020 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg må ta buss til jobb da det er på den andre siden av byen,men fy faen så mye folk, ingen hører på at man skal prøve og la være og ta buss, jeg har ikke lappen og jobber på sykehjem, så må på jobb, men lurer på skal jeg bare sykemelde meg eller begynne og sykle, men da går dette utover barnet mitt, da må det være lenge på SFO og er allerede dritt lei. Eneste løsning er evt og la barnet gå selv på skolen, men da må det være alene ca 1 time på morgen og ca 1 time ettermiddag og det går bare i 2 klasse. Jeg er i risikogruppen ,ellers hadde ikke dette hvert et problem. hva tenker dere ? Anonymkode: c01e7...535 Men heldigvis vet vi ikke om barnet er gutt eller jente. Rart å kalle barnet sitt «det»🤷🏻♀️ Anonymkode: 8628e...175
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #24 Skrevet 1. september 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er grunner til at du har null mann og dårlig råd, skjønner jeg. Anonymkode: 81d21...340 Dust Anonymkode: f8ac0...dc4
amandine Skrevet 1. september 2020 #25 Skrevet 1. september 2020 (endret) 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men heldigvis vet vi ikke om barnet er gutt eller jente. Rart å kalle barnet sitt «det»🤷🏻♀️ Anonymkode: 8628e...175 Det er vel ikke så rart å si "det" om et barn? Mye som er veldig mye rarere, hvertfall. Om ikke du er ute med lupe for å finne noe. Endret 1. september 2020 av amandine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå