Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #1 Skrevet 31. august 2020 Jeg har aldri skjønt hvordan et vanlig menneske kan stemme borgerlig. Vet de ikke at de bidrar til forverringen av samfunnet? Tar jeg feil? Hvis du er en av de jeg ikke forstår, hvorfor stemmer du borgerlig og hva gjør partiet du stemmer på, for å fikse problemet? Anonymkode: 7aa98...c16
prebs Skrevet 31. august 2020 #2 Skrevet 31. august 2020 Vel, det er jo faktisk noen som har interesse av fordelingen mer til de rikeste og mindre til folk nederst på rangstigen. Det er imidlertid ut over min sikkert enkle fatteevne hvordan så vidt mange på trygd kan stemme Frp.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #3 Skrevet 31. august 2020 Mange av de som stemmer borgerlig er vel gründere eller folk som driver selskaper som ikke er så store? De jeg kjenner til som stemte helt på høyresiden ved forrige valg har selskaper med 1-6 ansatte og ønsket en endring som forenklet driften og en regjering som jobbet mer for dem.... Men ene jeg kjenner (kompis av mannen) er vel ikke akkurat så fornøyd med hvordan ting har blitt, så han er ikke så sikker på at han vil fortsette å stemme sånn. Anonymkode: ecb42...aae
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #4 Skrevet 31. august 2020 Jeg vingler, og har stemt mye forskjellig. Mest på venstresiden og midt, men også borgerlig. Når jeg stemmer borgerlig, er det fordi jeg blir så lei av sosialistene av to grunner: 1. De klemmer alle inn i samme form. De er selvforherligende og mener at det bare finnes en vei. De har en grunnleggende forakt både for folkene de er ment å representere (arbeiderklassen, altså den røykende, se og hør-lesende campingturisten) og for folk som tenker større; genererer mer. 2. De holder folk nede ved å ikke tro på dem. De legger til grunn at menneskene ikke klarer å ta gode valg på egen hånd. De duller med folk og fratar dem muligheten til å klare selv. Jo, og det siste: De sutrer. I stedet for å fremme egen politikk, rakker de ned på andres. Men jeg er enig i at et sosialdemokratisk styresett med en sterk stat, høy skatt og offentlig skole, helsetjeneste osv er den beste modellen. Anonymkode: 5aa61...159
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #5 Skrevet 31. august 2020 Jeg har stemt borgerlig siste gangene. Dette er kun fordi jeg mener ap har fullstendig feile ledere.. Jeg kommer også til å stemme borgerlig ved neste valg - da jeg mener ap har en utrolig kynisk maktklubb - der metoo blir brukt som pressmiddel i en skitten kamp om makt. Anonymkode: fa78a...4d1
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #6 Skrevet 31. august 2020 1 time siden, prebs skrev: Vel, det er jo faktisk noen som har interesse av fordelingen mer til de rikeste og mindre til folk nederst på rangstigen. Det er imidlertid ut over min sikkert enkle fatteevne hvordan så vidt mange på trygd kan stemme Frp. Ikke alle på trygd har dårlig råd Anonymkode: de605...19a
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #7 Skrevet 31. august 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: De har en grunnleggende forakt både for folkene de er ment å representere (arbeiderklassen, altså den røykende, se og hør-lesende campingturisten) og for folk som tenker større; genererer mer. Anonymkode: 5aa61...159 Å, du har så rett. Det finnes ingen som har en så stor forakt for arbeiderklassen som den liksom rause, mangfold-elskende, inkluderende venstresiden. De er så selektive i sin raushet, toleranse og inkludering at det nesten er søtt. Anonymkode: ca98c...215
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #8 Skrevet 31. august 2020 Jeg må stemme på et parti som uten forbehold er mot omskjæring av alle friske babyer. Ettersom den feministiske venstrefronten fortsatt støtter amputering av deler av babypeniser kan jeg ikke støtte de. Dermed rykker FRP opp som partiet som scorer best på menneskeverd, -også for gutter. Anonymkode: 17aea...d58
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #9 Skrevet 31. august 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg må stemme på et parti som uten forbehold er mot omskjæring av alle friske babyer. Ettersom den feministiske venstrefronten fortsatt støtter amputering av deler av babypeniser kan jeg ikke støtte de. Dermed rykker FRP opp som partiet som scorer best på menneskeverd, -også for gutter. Anonymkode: 17aea...d58 Du bare ignorerer alt det andre FRP står for, som ikke scorer høyt på menneskeverd Anonymkode: de605...19a
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #10 Skrevet 31. august 2020 Vel- som barn av en sosialist og en borgelig velgende- whatever floats your boat. Selv er frihet, likhet og brorskap mye tyngre enn me, myself and I. Anonymkode: fc48f...72b
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #11 Skrevet 31. august 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du bare ignorerer alt det andre FRP står for, som ikke scorer høyt på menneskeverd Anonymkode: de605...19a Ja, å forby omskjæring av begge kjønn er svært viktig. Men det er også viktig at i helsepolitikken har det aldri vært bevilget mer til direkte pasientbehandling som med FrP i regjering. Anonymkode: 17aea...d58
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #12 Skrevet 31. august 2020 Jeg har stemt borgerlig de siste tre kommunevalgene, rett og slett fordi jeg mener Høyre har hatt bedre ordførerkandidat, og fordi de har en politikk som passer min kommune bedre enn feks AP. Men alle kommuner er jo forskjellig, og har ulik økonomi og behov, så det må man jo ta i betraktning. Stemte også Høyre ved forrige Stortingsvalg, og er foreløpig fornøyd med det. Anonymkode: 36063...ead
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #13 Skrevet 1. september 2020 Høyre eller FrP her, det er fordi Ap blant anna ikke gjør landet til det bedre. Er så mye tragisk når det gjelder både økonomi og innvandring Anonymkode: cdba8...388
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #14 Skrevet 1. september 2020 19 hours ago, Anonym bruker said: Jeg har aldri skjønt hvordan et vanlig menneske kan stemme borgerlig. Vet de ikke at de bidrar til forverringen av samfunnet? Tar jeg feil? Hvis du er en av de jeg ikke forstår, hvorfor stemmer du borgerlig og hva gjør partiet du stemmer på, for å fikse problemet? Anonymkode: 7aa98...c16 Høyre. AP er det verste som har skjedd landet Anonymkode: 3508e...e9d
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #15 Skrevet 1. september 2020 Fordi høyresiden gir større frihet til enkeltmennesker, og ønsker å gjøre slik at det skal lønne seg å jobbe hardt. Og AP er jo rene terrororganisasjonen, det har vi nok en gang blitt minnet på den siste uken. Anonymkode: e2090...05f
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #16 Skrevet 1. september 2020 Stemmer på høyresida i politikken, fordi jeg vil at det skal lønne seg å jobbe. Hvordan motivere folk til å stå på dersom alle skal få likt. Kan jo like gjerne bare flyte gjennom livet med minst mulig innsats da. Anonymkode: 6edb4...b68
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #17 Skrevet 1. september 2020 I mitt hode er å stemme borgerlig den rene galskap. Det er å si ja til stadig større grad av egoisme og et iskaldt samfunn. Enkeltmenneskets verden, uten tanke for fellesskapet. Jeg stemmer for fellesskap, solidaritet og fordeling! Ergo stemmer jeg AP! Anonymkode: 4e556...a74
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #18 Skrevet 1. september 2020 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg må stemme på et parti som uten forbehold er mot omskjæring av alle friske babyer. Ettersom den feministiske venstrefronten fortsatt støtter amputering av deler av babypeniser kan jeg ikke støtte de. Dermed rykker FRP opp som partiet som scorer best på menneskeverd, -også for gutter. Anonymkode: 17aea...d58 Du kan jo stemme Sp? Anonymkode: 74240...bd4
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #19 Skrevet 1. september 2020 Kommer aldri til å stemme hverken Høyre eller Ap! Erna gir bort landet til tyske vindkapitalister og kinesiske diktatorer. Ap gir bort landet til arabere og andre ikke-vestlige innvandrere. Anonymkode: 74240...bd4
Gjest Skrevet 1. september 2020 #20 Skrevet 1. september 2020 På 31.8.2020 den 22.11, Anonym bruker skrev: Jeg vingler, og har stemt mye forskjellig. Mest på venstresiden og midt, men også borgerlig. Når jeg stemmer borgerlig, er det fordi jeg blir så lei av sosialistene av to grunner: 1. De klemmer alle inn i samme form. De er selvforherligende og mener at det bare finnes en vei. De har en grunnleggende forakt både for folkene de er ment å representere (arbeiderklassen, altså den røykende, se og hør-lesende campingturisten) og for folk som tenker større; genererer mer. 2. De holder folk nede ved å ikke tro på dem. De legger til grunn at menneskene ikke klarer å ta gode valg på egen hånd. De duller med folk og fratar dem muligheten til å klare selv. Jo, og det siste: De sutrer. I stedet for å fremme egen politikk, rakker de ned på andres. Men jeg er enig i at et sosialdemokratisk styresett med en sterk stat, høy skatt og offentlig skole, helsetjeneste osv er den beste modellen. Anonymkode: 5aa61...159 Så selv om du ser at det systemiske og økonomiske resultatet av sosialistisk politikk hjelper alle, ødelegger naturen mindre og gir bedre stabilitet og fordeling, så stemmer du dann og vann på de borgerlige fordi resultatene er mindre viktige enn «sosialistene» (hvem nå du sikter til) sin framtoning og kommunikasjon?
Gjest Skrevet 1. september 2020 #21 Skrevet 1. september 2020 På 31.8.2020 den 23.34, Anonym bruker skrev: Jeg må stemme på et parti som uten forbehold er mot omskjæring av alle friske babyer. Ettersom den feministiske venstrefronten fortsatt støtter amputering av deler av babypeniser kan jeg ikke støtte de. Dermed rykker FRP opp som partiet som scorer best på menneskeverd, -også for gutter. Anonymkode: 17aea...d58 SV er imot det der. Bare nevner det. Men er det nå du skal komme med at femtenåringer er babyer de også?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2020 #22 Skrevet 2. september 2020 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Fordi høyresiden gir større frihet til enkeltmennesker, og ønsker å gjøre slik at det skal lønne seg å jobbe hardt. Og AP er jo rene terrororganisasjonen, det har vi nok en gang blitt minnet på den siste uken. Anonymkode: e2090...05f De vil jo bare at det skal lønne seg å jobbe hardt for den som eier sin egen og andres arbeidsplass. For vanlige arbeidstakere ønsker de å bygge ned vern og rettigheter slik at det blir lettere for dem på toppen å utnytte ansatte. Og jeg tror ikke du vet hva en terrororganisasjon er. Anonymkode: 274c5...a5f
Anonym bruker Skrevet 2. september 2020 #23 Skrevet 2. september 2020 Jeg stemmer sånn midt på. AP er et parti styrt av gretne, game gubber Og FrP er styrt av kvinner som elsker å hate, så de er uaktuelle for meg Anonymkode: 20508...443
Anonym bruker Skrevet 2. september 2020 #24 Skrevet 2. september 2020 Problemet er nok litt at alternativene ikke er bra. SV kommer aldri til å få min stemme, er da redd at vi virkelig får svenske tilstander i Norge. Og ikke skjønner jeg hvordan de har tenkt å finansiere alt de vil gi hit og dit. AP sliter jeg med å få grep om politikken for her handler det for det meste om Jonas og Trond. Jeg klarer heller ikke å se at Jonas er noen god leder for AP så lenge han er vokst opp med sølvskje i munnen, det eneste jeg ser der er at han har så lyst til å bli statsminister. Frp - kjenner mange som er trygdede som stemmer på de og årsaken er nok den at de vil ha færre invdrere og mindre skatt. Erna må jeg si gjør en stårelde jobb for Høyre så godt mulig en del stemmer på person. Selv har jeg endt opp med å stemme på SP selv om jeg bor i Oslo. Anonymkode: 9e33b...88d
Gjest Skrevet 2. september 2020 #25 Skrevet 2. september 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Problemet er nok litt at alternativene ikke er bra. SV kommer aldri til å få min stemme, er da redd at vi virkelig får svenske tilstander i Norge. Og ikke skjønner jeg hvordan de har tenkt å finansiere alt de vil gi hit og dit. AP sliter jeg med å få grep om politikken for her handler det for det meste om Jonas og Trond. Jeg klarer heller ikke å se at Jonas er noen god leder for AP så lenge han er vokst opp med sølvskje i munnen, det eneste jeg ser der er at han har så lyst til å bli statsminister. Frp - kjenner mange som er trygdede som stemmer på de og årsaken er nok den at de vil ha færre invdrere og mindre skatt. Erna må jeg si gjør en stårelde jobb for Høyre så godt mulig en del stemmer på person. Selv har jeg endt opp med å stemme på SP selv om jeg bor i Oslo. Anonymkode: 9e33b...88d Jøss. Du har visst litt lesing foran deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå