Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #1 Skrevet 31. august 2020 Min familie er så veldig for selskapsleker. De synes det er så utrolig morsomt. Jeg er ikke der. Noe kan være moro, men i forrige selskap så spilte vi krokket nesten hele tiden, for løypen som var lagt opp var uendelig lang. Ingen fikk satt seg ned for å prate noe særlig for denne aktiviteten tok enormt med tid. De elsker utkledning og hinderløyper og all verdens. Jeg er med for å ikke virke kjip, men barna mine synes ingenting om dette, og de ønsker ikke å delta. Da blir det litt sur stemning merker jeg. Alle må være med. Nå er det straks konfirmasjon og det planlegges noe veldig med aktiviteter. De har nå kommet opp med en lek som går på å åle seg på gulvet med bind for øynene. Jeg spør om det er så lurt siden alle er i finstasen, som bunader, penkjoler og dress. Men det går fint mener de. De skal også ta med seg en masse utkledningstøy til en lek denne dagen. Det er så lite gøy! Og jeg er sikkert kjip altså, men en slik dag bør det vel siles litt av hvilke aktiviteter man bør foreslå for gjestene. Jeg har ikke lyst til å ake meg rundt på gulvet i bunaden min. Hvordan si ifra på en grei måte uten at det blir dårlig stemning og man bare blir en party-pooper? Jeg synes det er litt underlig at konfirmanten selv synes dette er hylende morsomt. Anonymkode: fb6a9...6ae
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #2 Skrevet 31. august 2020 Selskapsleker er svært sjelden gøy. Til nød etter en god dose promille innabords, men det skulle tatt seg ut å drukket seg full i en konfirmasjon😄 Jeg hadde nektet, aldri i livet om jeg åler meg rundt i bunaden eller kler meg opp i "artige" kostymer i en sånn setting... Anonymkode: ccca6...6c7
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #3 Skrevet 31. august 2020 Nei, leker er ikke alltid gøy. Å folk må kunne forstå at ikke voksne folk gidder å være med på alt. Anonymkode: 41b10...a79
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #4 Skrevet 31. august 2020 Krokett kunne jeg spilt, kjekt med noe som får tiden til å gå, men det må være frivilllig. Lek hvor man åler seg på gulvet er jo bare teit og pinlig, og utrolig dumt når folk ahr fintøy på. Utkledning er døden. Jeg er ikke veldig glad i selskapsleker og hater når alle må være med. Å åle meg på gulvet i kjole hadde vært helt uaktuelt, noe jeg hadde sagt klart i fra om, så fikk de bli så sure de vil Antageligvis hadde det åpnet for at andre og hadde turt og sagt nei. Anonymkode: e6e0f...80e
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #5 Skrevet 31. august 2020 Om konfirmanten selv synes det er gøy ser jeg ikke problemet med å gjennomføre, men jeg hadde ikke blitt med. De hadde bare fått bli så sure de ville, og kalt med party-pooper og det som er, for jeg hater sånt og hadde aldri verden akt meg rundt på gulvet i bunaden. Jeg hadde med et smil sagt at denne står jeg over og sitter for å se, dere får få med dere de som vil. Hadde de mast hadde jeg bare svart det samme igjen og igjen, helt til de hadde gitt seg. Anonymkode: b7dca...e13
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #6 Skrevet 31. august 2020 Skjønner GODT at du ikke vil være med på det!!! Jeg har forresten ALDRI opplevd selskapsleker i konfirmasjon... Er det vanlig? Anonymkode: 4c00d...4aa
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #8 Skrevet 31. august 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Skjønner GODT at du ikke vil være med på det!!! Jeg har forresten ALDRI opplevd selskapsleker i konfirmasjon... Er det vanlig? Anonymkode: 4c00d...4aa Jeg har heller aldri opplevd det. Men familien min kjører dette hver bursdagsfeiring de har. Quiz kunne jeg gått med på. Men leker synes jeg er teit. HI Anonymkode: fb6a9...6ae
Himmel og hav Skrevet 31. august 2020 #9 Skrevet 31. august 2020 Litt aktiviteter kan sikkert være gøy om det er frivillig. Åle seg på gulvet i bunad og dress i en konfirmasjon er ikke gøy og hører ikke sammen. De må rett og slett bestemme seg for hva slags selskap de inviterer til. Skal de ha åling på gulvet og hinderbane, så får de invitere til det og be folk ta på seg treningsdressen. Eller så får de be folk om å pynte seg og så kan de finne fram en quiz og til nød et sett med boccia.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #10 Skrevet 31. august 2020 Neiiiiiiihhhhhh.....! 😦 Anonymkode: f9314...b87
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #11 Skrevet 31. august 2020 Selskapsleker er djevelens verk. Så lenge konfirmanten selv ønsker det, har du jo ikke noe med hva som planlegges - men det virker fornuftig å etablere først som sist at du og dine barn ikke deltar. Den såkalt sure stemningen lever du godt med, så går den over når de er vant med det. Anonymkode: 2b0af...144
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #13 Skrevet 31. august 2020 I min familie har vi alltid pleid å ha "Alle gjester reiser seg leken*, ikke noe mer, men alle er med å syntes det er helt ok. Men tror ikke det er noe jeg kommer til å videreføre. Anonymkode: af712...ed1
Superdolly Skrevet 31. august 2020 #14 Skrevet 31. august 2020 Nei, uff. Altså: Å åle seg rundt på gulvet i bunad hadde vært helt uaktuelt. Det samme gjelder utkledning. Skal man tre utkledningstøyet utenpå bunaden (som jo er varm nok fra før), eller er det meningen man skal stå der og løse opp snøring, hekter og søljer for å få bunaden av? Hjelp. Selskapsleker er stort sett bare pinlig og kleint, og all deltakelse burde være hundre prosent frivillig.
CherryC Skrevet 31. august 2020 #15 Skrevet 31. august 2020 Aldri opplevd leker i konfirmasjon . Tror mine hadde steilet om jeg hadde foreslått det
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #16 Skrevet 31. august 2020 Kunne aldri tenkt meg å ha sånne aktiviteter på en formell fest. Det høres mer ut som et party. Ønsker konfirmanten disse lekene, eller er det foreldrene som har gått helt av skaftet her? Anonymkode: 96322...a2a
beef sister Skrevet 31. august 2020 #17 Skrevet 31. august 2020 Haha, nå lo jeg faktisk høyt! Det der hadde jeg nektet å være med på, og jeg hadde hverken forsøkt å skjule min misnøye eller finne på en unnskyldning.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #18 Skrevet 31. august 2020 Synes sangene vanligvis er kleine nok... Dersom det arrangeres leker i bryllup, er det vel ikke rart at noen finner på å arrangere det i konfirmasjon, hvor det ofte er større andel barn og unge? Slutter meg til gruppen som hater å bli tvunget til å leke, uansett anledning. Anonymkode: db69a...51c
amandine Skrevet 31. august 2020 #19 Skrevet 31. august 2020 Jeg åler ikke på gulvet i bunad. Enkelt og greit.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #20 Skrevet 31. august 2020 Leker er ALDRI gøy. Ikke om man er drita full heller. Og det er virkelig ikke normalt i en konfirmasjon. Jeg hadde blitt hjemme og aldri mer gått i selskap med dem. Faktisk. Anonymkode: 6e226...6eb
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #21 Skrevet 31. august 2020 2 minutter siden, amandine skrev: Jeg åler ikke på gulvet i bunad. Enkelt og greit. Med mindre man er soldat, åler man ikke noe sted. Anonymkode: 6e226...6eb
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #22 Skrevet 31. august 2020 Aldri hørt om! Leker i konfirmasjon? ? 🙈I verstefall en quiz. Hva sier konfirmanten? Anonymkode: 7ae3d...6c4
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #23 Skrevet 31. august 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Med mindre man er soldat, åler man ikke noe sted. Anonymkode: 6e226...6eb Eller baby. Jeg er ikke spesielt glad i leker, men blir med om jeg må, men å potensielt ødelegge bunaden min til 30 000 kr for å åle meg på gulvet, det skjer ikke! Dette MÅ du gi beskjed om HI. Folk ønsker virkelig ikke dette. Anonymkode: 2e129...a81
amandine Skrevet 31. august 2020 #24 Skrevet 31. august 2020 Jeg må uansett si at en konfirmasjon er en høytidelig anledning, man skal ikke leke. Det er mange anledninger hvor man kan leke, konfirmasjon er ikke en av dem.
Gjest KenCreek Skrevet 31. august 2020 #25 Skrevet 31. august 2020 Ikke vanlig med selskapsleker i konfirmasjon nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå