Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #26 Skrevet 30. august 2020 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hæ? Anonymkode: 4cfac...ba5 Gutten er irritert fordi han blir kalt hjem til middag, og mor lurer på om hun er urimelig. Jeg svarer (siden det er søndag i dag) at hos oss er søndagsmiddagene hellig. Da spiser vi sammen som familie, og inkluderer selvfølgelig alle små og store venner og familie som vil komme. Akkurat på søndag er ikke «henging» med kompiser grunn til å stå over familiemiddagen. Andre dager er ikke så nøye, men vi prøver å spise sammen så langt det lar seg gjøre. Anonymkode: 60d79...4f7
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #27 Skrevet 30. august 2020 Jeg vet ikke helt hvordan det kommer til å bli ennå, for ungene mine er bare sju og ni og kommer foreløpig hjem til middag uten spørsmål. Men det jeg tenker, er at det er synd at man ikke holder på noen holdepunkter med tenåringer. Her er det selvsagt forskjell på en 13-åring og en 17-åring. Hvis alle bare kan gjøre det de vil, når ender man egentlig opp med å møtes i en travel hverdag? Lett at det glipper litt, tenker jeg. Synes det sender et signal hvis man alltid lar barna velge bort familien - det er ikke så viktig at de deltar i familien? Da må man i hvert fall sørge for at man veier opp på andre områder enn de typiske møtepunktene. Anonymkode: 3102f...894
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #28 Skrevet 30. august 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Her er søndagsmiddagen hellig, men alle er invitert (så lenge jeg får beskjed innen rimelig tid, ellers sper vi på med det vi har). Vi dekker med duk, penservise, sølvtøy og damaskservietter, og deler et koselig og avslappende måltid i en travel hverdag. Vi spiser sammen de andre dagene også så langt det lar seg gjøre. Anonymkode: 60d79...4f7 Du tuller nå vel? 😲 Anonymkode: 006b4...698
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #29 Skrevet 30. august 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet ikke helt hvordan det kommer til å bli ennå, for ungene mine er bare sju og ni og kommer foreløpig hjem til middag uten spørsmål. Men det jeg tenker, er at det er synd at man ikke holder på noen holdepunkter med tenåringer. Her er det selvsagt forskjell på en 13-åring og en 17-åring. Hvis alle bare kan gjøre det de vil, når ender man egentlig opp med å møtes i en travel hverdag? Lett at det glipper litt, tenker jeg. Synes det sender et signal hvis man alltid lar barna velge bort familien - det er ikke så viktig at de deltar i familien? Da må man i hvert fall sørge for at man veier opp på andre områder enn de typiske møtepunktene. Anonymkode: 3102f...894 Vi møtes på mange arenaer. De eldste når vi f.eks. øvelseskjører. Vi ser en del film og serier sammen. Vanlig prating i stuen. Tur med hunden. Jeg synes det er underlig at noen er så opphengt i akkurat middagen. Har man ikke et litt større problem i familien dersom en middag uten alle er alt som skal til for at man ikke deltar i familien og viser hverandre interesse og omsorg? Anonymkode: c1821...e1a
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #30 Skrevet 30. august 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Hæ? Anonymkode: 4cfac...ba5 Hva var vanskelig å forstå med det svaret? Anonymkode: 942b6...6e7
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #31 Skrevet 30. august 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du tuller nå vel? 😲 Anonymkode: 006b4...698 Det er da ikke rart. Jeg synes det høres ut som en veldig fin søndagstradisjon. Anonymkode: 942b6...6e7
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #32 Skrevet 30. august 2020 Har ei som går i 9. klasse. Noen ganger er det greit, andre ganger ikke. Grunnen til at jeg setter grenser er fordi de bare henger rundt og kjøper seg drittmat og godteri på butikken. I tillegg skal hun ha tid til å gjøre lekser i hverdagen, og da kan du ikke henge rundt fra skoleslutt til utpå kvelden flere ganger i uka. Anonymkode: 0e370...ee5
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #33 Skrevet 31. august 2020 On 8/30/2020 at 12:41 PM, Anonym bruker said: Han dro kl 12 ut for å møte en kompis! Sykle, «henge» og spille basket. Veldig bra! Sier på vei ut at det er middag kl 17.30. PANG!!!! Der smalt han døra. «Alle andre» slipper å komme hjem til middag....bare han.... Det vet både han og jeg at av og til må en av de andre hjem for å spise, får besøk etc... Er der virkelig urimelig å «ramme inn» disse ungene, spise et ordentlig måltid med familien for så evt å gå ut igjen? Greit av og til, men dom standard ikke komme hjem før på kvelden. Han har rett i at noen av vennene ikke har noen form for forpliktelser, men jeg ønsker å hanke han inn innimellom. Ikke bare for det sosiale rundt bordet, men sikre at han får i seg skikkelig mat. Dessuten, hvis vi ikke «rammer» han inn nå, hvordan blir de neste 4-5 åra? Innimellom, eks fredager, farter de ute til 21-21.30. Sykler, bader, spiller fotball og spiser middagsrester når de kommer inn. Absolutt greit. Men min 13 åring vil ha det som hovedregel. Hvordan gjør dere det? Anonymkode: 4cfac...ba5 Ja litt urimlig synes jeg du er, her får 12. 13, 17 og 18 orde dette selv, er de ute setter jeg av mat til de, de må ikke inn for og spise med familien, men i helgene så synes vi det er veldig koselig hvis alle kan samlet, men sover de borte er de selvagt fritatt Anonymkode: d9190...ae8
steinbukk30 Skrevet 31. august 2020 #34 Skrevet 31. august 2020 På 30.8.2020 den 18.13, Anonym bruker skrev: Du tuller nå vel? 😲 Anonymkode: 006b4...698 Oh lord. Er du så sjokka fordi noen dekker et pent bord hver søndag?? Det er ikke uvanlig, altså.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #35 Skrevet 31. august 2020 Tenker at dere som ikke tar de hjem til middag lar de snylte rundt på andre sin mat da !? Ganske ugreit ! Man må da ha mat i løpet av en dag Anonymkode: de9b1...aeb
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #36 Skrevet 1. september 2020 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Tenker at dere som ikke tar de hjem til middag lar de snylte rundt på andre sin mat da !? Ganske ugreit ! Man må da ha mat i løpet av en dag Anonymkode: de9b1...aeb Selvfølgelig snylter de på andre sin mat, og andres barn på vår mat. Eller som vi liker å si det, man er gjestfrie og rause 😊 Anonymkode: c1821...e1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå