Gå til innhold

Blir det feil å avlyse?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vunnet billetter til kino å spurte mor til en i klassen om sønnen hennes ville være med. Det takket de ja til å vi snakket om å gå på lørdag. Men nå har meldt kjempe fint og varmt vær i helgen så sønnen min hadde så lyst å dra på hyttetur med faren. Vi bor i Bergen så fint og varmt vær er sjeldent her. Blir det feil å spørre om vi kan ta kino en annen dag? Barna er 9 år om det har noe å si. 

Anonymkode: 2c799...683

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det allerede har avtalt blir det feil å avlyse for å gjøre noe annet. Det er en fin ting å lære barnet at avtaler ikke skal brytes fordi man plutselig fikk et mer fristende tilbud. 
 

 

Anonymkode: 983fe...cf5

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvis det allerede har avtalt blir det feil å avlyse for å gjøre noe annet. Det er en fin ting å lære barnet at avtaler ikke skal brytes fordi man plutselig fikk et mer fristende tilbud. 
 

 

Anonymkode: 983fe...cf5

Det var jo mer pga det endelig var fint vær til å dra på hytten. Far vil ikke dra om det regner.

Anonymkode: 2c799...683

Skrevet

Å når det først kommer sol og varme så regner jeg med de også heller vil være ute å nyte været enn å sitte inne på en kino. Er en time å kjøre hver vei.

Anonymkode: 2c799...683

Skrevet

Enig med den over. Hvis det er avtalt så blir det dårlig gjort. Avtale er avtale. Forventningen er satt. En ting er sykdom eller annet uforutsett, men for å dra på hyttetur isteden litt slemt. - Med mindre vennen evt kan bli med på turen. 

Anonymkode: 86a6d...931

Skrevet

Jeg tenker det er greit å spørre om det passer å ta det en annen dag i stedet, hvis du samtidig foreslår en annen dag. Hva med søndag ettermiddag f.eks, så kan de komme hjem fra hytteturen til da?

Anonymkode: 2f112...2d5

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Enig med den over. Hvis det er avtalt så blir det dårlig gjort. Avtale er avtale. Forventningen er satt. En ting er sykdom eller annet uforutsett, men for å dra på hyttetur isteden litt slemt. - Med mindre vennen evt kan bli med på turen. 

Anonymkode: 86a6d...931

Hehe far vil helt garantert ikke ha med seg en unge til. Han er ikke så flink med andre sine unger.

Anonymkode: 2c799...683

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker det er greit å spørre om det passer å ta det en annen dag i stedet, hvis du samtidig foreslår en annen dag. Hva med søndag ettermiddag f.eks, så kan de komme hjem fra hytteturen til da?

Anonymkode: 2f112...2d5

Søndag skulle de noe annet. Men helgen etterpå eller noe sånt går jo greit.

Anonymkode: 2c799...683

Skrevet

Det er ikke det verste jeg vet, men ikke langt unna, at noen avlyser en avtale fordi det dukket opp noe som var litt mer spennende. Det er så respektløst. Skjønner ikke at noen har samvittighet til det. 

Anonymkode: fc936...9b3

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke det verste jeg vet, men ikke langt unna, at noen avlyser en avtale fordi det dukket opp noe som var litt mer spennende. Det er så respektløst. Skjønner ikke at noen har samvittighet til det. 

Anonymkode: fc936...9b3

Det er jo pga det endelig er fint vær en helg,ikke pga det dukker opp noe gøyere.

Anonymkode: 2c799...683

Skrevet

Kan du ikke spørre dem da? Kan hende de også heller drar på kino en regnværsdag, og i så fall er det jo vinn-vinn.

Skrevet
3 minutter siden, Mostly Harmless skrev:

Kan du ikke spørre dem da? Kan hende de også heller drar på kino en regnværsdag, og i så fall er det jo vinn-vinn.

Enig. Jeg hadde bare blitt glad til om vi hadde fått "frigjort" en sjelden og etterlengtet godværsdag.

Anonymkode: 2f112...2d5

Skrevet

Jeg hadde ikke blitt fornærmet. Hadde forstått ønsket om en godværshelg på hytta (særlig når man bor i Bergen). 

Anonymkode: ed138...402

Skrevet

"Hei, ser det er meldt strålende vær til helgen og ikke akkurat "kinovær". Dersom det passer for dere hadde det vært fint om vi heller kunne dratt på kino onsdag 2. september kl. 18.00. Da kunne Ola evt. vært med Per hjem fra skolen?". Om det ikke passer har vi selvsagt forståelse for det. Da gjennomfører vi som avtalt".

Anonymkode: 6f0a4...b13

Skrevet

Hadde vært spennende å høre hvor de som svarer i tråden kommer fra ;)

Bor man på Vestlandet så vet man at de få godværsdagene som kommer bør nytes. Spesielt nå som det går mot høst og vinter.

Jeg tenker at det er helt greit å avlyse, med været som begrunnelse, og så være veldig tydelig på at 9-åringen gleder seg til dere skal på kino, men at dere kan det en regnværsdag. Er jo mulig å legge inn litt ekstra da også, at den andre overnatter hos dere, men nødvendig er det ikke.

Nordvest-landet her ;)

Anonymkode: 03ea4...a7a

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo pga det endelig er fint vær en helg,ikke pga det dukker opp noe gøyere.

Anonymkode: 2c799...683

Med fint vær kommer det også noe gøyere, som å dra på hytta. Hvorfor spør du egentlig? Det virker som at du allerede har bestemt deg. 

Anonymkode: fc936...9b3

Skrevet

Bare si at det må utsettes. 

Anonymkode: 67ab6...934

Skrevet

Null problem. Det er jo bare å finne en annen dag! De fleste vil vel helst ikke sitte i en kinosal når det er strålende sol. 

Anonymkode: 76d86...022

Skrevet

Det går helt fint å utsette avtalen så lenge du gir beskjed i god tid. Null stress. 

Anonymkode: 9eddc...a73

Skrevet

Jeg synes det er helt greit. Sommeren går mot slutten og fineværet må nytes. 

Kino er ikke en avtale som er så rigid at man på død og liv ikke kan forandre den. Bare spør om det er greit at dere utsetter til neste helg. Du kan si hvorfor, men du må ikke. 

Hadde ikke tenkt noe negativt om det hvis det var venner av meg som forandret planer. Problemer er hvis det skjer ofte og man føler det som om de egentlig ikke ville til å begynne med. Med venner burde man være trygg og fleksibel nok til at man kan forandre på ting. 

Skrevet

Tenk om de også har fått invitasjon til noe annet, men har takket nei på grunn av at de har en avtale med dere? Jeg hadde blitt kjempeskuffet hvis noen hadde avlyst en avtale som jeg også kunne ha avlyst, men ikke hadde hatt samvittighet til å gjøre det. 

Anonymkode: 36719...d74

Skrevet

Helt innafor. Hadde ikkje villet sitter inne 2 timer i finværet. 

Anonymkode: bffc2...edd

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt innafor. Hadde ikkje villet sitter inne 2 timer i finværet. 

Anonymkode: bffc2...edd

Nei det samme tenker jeg. Men kjenner de ikke så godt at jeg vet hvordan de tenker. 

Anonymkode: 2c799...683

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hehe far vil helt garantert ikke ha med seg en unge til. Han er ikke så flink med andre sine unger.

Anonymkode: 2c799...683

Mannen din høres generelt ut som en idiot.

Anonymkode: 89cf3...277

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mannen din høres generelt ut som en idiot.

Anonymkode: 89cf3...277

Han er heldigvis ikke mannen min, vi er ikke sammen. Derfor far har barnet annenhver helg. Denne helgen er egentlig min men ettersom sønnen vår hadde så lyst å dra på hyttetur så snakket vi om å bytte helg,siden det skulle bli så varmt og fint denne helgen.

Anonymkode: 2c799...683

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...